מעגלי ברצלונה ופירנאים

תמונה ראשית עבור: מעגלי ברצלונה ופירנאים - תמונת קאבר

יצאנו זוג מאושר בשבוע האחרון של אוגוסט לטיול מברצלונה, דרך קוסטה בראוה לדרום מערב צרפת, נופש בחופי צרפת, משם לאנדורה וחזרה לברצלונה דרך הפירנאים, כולל ביקור בעמק נוריה היפהפה. את ברצלונה השארנו לסוף ואפילו קינחנו בעיירת חוף מקסימה דרומית לברצלונה (סיטגס) כולל ביקור במלון ספא לסיום.

נחתנו בברצלונה בשעה מאוחרת, וישנו במלון BAH בשדה התעופה. כאמור השארנו את ברצלונה לסוף הטיול, ולכן למחרת בבוקר לקחנו רכב משדה התעופה ויצאנו צפונה לכיוון קוסטה בראווה. ביקרנו בעיירה טוסה דה מר, עיירת חוף יפה עם מבצר על קו החוף. לאחר כשעתיים-שלוש של סיור בעיר הנחמדה המשכנו לביקור בקדקיס למספר שעות. שתי העיירות נעימות, יש מה לראות ולטייל בסמטאות המליאות חנויות. בשתיהן חניונים ציבוריים בכניסה לעיר קרוב מאוד לחוף ולעיר העתיקה – אין מה לנסות להגיע עם הרכב לחוף או לטיילת עצמה כי אין שם אפשרויות חניה. ויתרנו על גירונה ומוזיאוני סלבאדור דאלי – בטיול הזה היינו יותר בעניין של עיירות וטבע מאשר ערים הומות ומוזיאונים. בסביבות ארבע אחר הצהריים יצאנו לכיוון דרום צרפת. עברנו את הגבול והגענו ללינה בעיר פרפיניאן. אפשר לעבור את הגבול בכביש הראשי או בכביש שהוא ממש צמוד לקו החוף ועובר בקצה הצפון מזרחי של ספרד עם תצפית יפהפיה לקו החוף. החלק העתיק של העיר מקסים, עם סמטאות צרות, בתי קפה ומסעדות אם אוכל צרפתי טוב, וחנויות טובות לקניות. ישנו בתוך העיר העתיקה במלון נחמד (אין נגישות עם רכב – יש חניון כחמש דקות הליכה מהמלון. המלון היה במרכז העניינים אך בסמטה שקיטה, חדר מרווח ויפהפה בסגנון עתיק, צוות אדיב, מחיר סביר – מומלץ – HOTEL DE LA LODGE, פרפיניאן.

בבוקר טיילנו בעיר פרפיניאן כמה שעות כולל ארוחת בוקר צרפתית עם קרואסונים משובחים. משם נסענו על קו החוף צפונה והחלטנו להתמקם בעיירת נופש על חוף צרפת. מזג האויר אידאלי ללא לחות, בריזה תמידה מהחוף, וערבים קרירים ונעימים לטיול הצדיקו את ההחלטה. התמקמנו לשלוש לילות על סוויטה מפנקת על קו החוף – מנוחה מליאה, בילוי בים ובחנויות על קו החוף, אוכל טוב... לאמיצים – יש באיזור מספר חופי נודיסטים, כולל הכפר קפ דה אגדה שהוא כפר נטורליסטי מלא (שם אפשר גם לעשות קניות בסופר בעירום מלא).

ביום החמישי לטיול, רגועים ושזופים, יצאנו לשעה נסיעה לכיוון העיירה קרקסון (Carcassonne). בעיירה נמצאת עיר שלימה בחלק הגבוה של העיר, שהיא מבצר אימתני מימי הביניים ששומר באופן מלא. יש חנייה ממש צמוד למקום, בתוך סמטאות העיר יש חנויות מקסימות ופעילויות שונות (בית אימה נחמד, סיורים בתשלום, מוזיאונים), תצפיות על הסביבה וכדומה. אנחנו הסתפקנו בטיול בסמטאות העיר – מקסים וחובה למי שבאיזור. משם המשכנו לכיוון אנדורה לעיר הבירה שלהם. בדרך עצרנו לקפה באחת העיירות המקסימות. לאנדורה הגענו בסביבות שעה שלוש – העיר נחמדה באמצע עמק מוקף הרים, עיקר העניין שם הוא קניות – מקום נחמד. משם חצינו את הגבול חזרה לספרד לעיירה ריבס דה פרסר ללינה, כדי להגיע מוקדם בבוקר למחרת לעמק נוריה. לנו בעיירה ריבס במלון קטלוניה – המלון במרחק הליכה מהרכבת לעמק נוריה, צוות אדיב ודובר אנגלית, המלון במרכז העיר ובמחיר סביר. היו מספר בתי קפה בעיר שהיו פתוחים עד חצות במרחק הליכה קצרה מהמלון – נדיר לספרד – יצאנו לבירה וקינוח באחד מהם כולל טיול קליל לאורך הנחל שחוצה את העיירה. מומלץ.

HOTELK CATALUNYA

Sant Quniti37, Ribes De Fresser

ביום השישי לטיול יצאנו מוקדם בבוקר לתחנת הרכבת לעמק נוריה. האתר חובה לעוברים במקום ורוצים לחוות את הטבע של הרי הפירנאים ללא מאמץ מיוחד של טרקים או רפטינג... רכבת מגיעה לעמק מקסים עם אגם יפהפה, אפשרות לעלות לתצפיות שונות עם רכבל, וגם אפשרות לטרק חזרה למטה לרכב. אנחנו התמקדנו בטיול מסביב לאגם, עליה לאחד הרכבלים לתצפית, והתרגעות באחד מהתצפיות. לאחר הביקור בעמק חזרנו לרכב ויצאנו לאחת מגולות הכותרות של הטיול – לינה בפרדור.

בספרד יש רשת של מלונות יוקרה שממוקמים במבצרים גבוהים, לכל רחבי ספרד. המלונות נקראים פרדורים (PARADORES) וניתן למצוא אותם ולהזמין מקום לינה באתר הבא:

מחיר הלינה אינו מוגזם (160 יורו לזוג) אבל החוויהמדהימה – לינה בטירה עתיקה, גבוהה וצופה על כל האיזור, מיטת אפיריון, ארוחת ערב בתוך המבצר באולם עם קשתות וכסאות אבירים. כמובן שגם אפשר לטייל במבצר עצמו. חוויה חובה לזוגות שמטיילים בספרד. אנחנו לנו בפרדור בעיר CARDONA שהיה הכי קרוב לבצלונה (כשעה וחצי מברצלונה).

אגב – גם ללמבקרים מברצלונה ניתן לשכור רכב ולהגיע ללינה במלון – בדרך נמצא המונסרט שניתן לבקר בו במקום לקחת טיול אוטובוס או רכבת מברצלונה.

לאחר התמקמות במלון, יצאנו לביקור במונסרט (חצי שעה מהמלון). בסך הכל אתר יפה עם תצפית יפה, בשעה 19:00 חווינו את שירת הנזירים וילדי המקהלה בבזיליקה באתר. אתר נחמד ובחינם אבל לא יותר מזה.

הלינה וארוחת הערב בפרדור הייתה כאמור מדהימה וחוויה חובה.

למחרת בבוקר, יום שביעי לטיול, יצאנו לכיוון ברצלונה. את התרים המעט מרוחקיםן ממרכז העיר (פארק גואל וסגרדה פמיליה) עשינו עם הרכב, ורק אז נסענו למלון. מומלץ להזמין לשני האתרים כרטיסי כניסה באינטרנט מאחר ויש זמני כניסה קבועים וכשעמוס מגיעים וצריך לחכות שעה שעתיים. כישראלים ניסינו להיכנס לא בשעה המוגדרת אבל זה לא הלך... עדיף להזמין מראש עם זמן כניסה מוגדר, ולקחת בחשבון כשעה וחצי בין אתר לאתר. משם נסענו להתמקם במלון. ישנו על רחוב URGELL במלון דירות נחמד צמוד לתחנת המטרו, מחיר זול מאוד לדירה שכללה חדר לינה מרווח, מטבח קטן ומקלחת חדשה לגמרי, מיזוג אויר, מעלית (150 יורו לשני לילות). הצוות שקיבל אותנו היה אדיב. לא מדובר במלון של ממש אלא מספר בניינים של דירות שיש צוות אחד שמנהל אותם מבחינת קבלה, נקיון וכדומה. מומלץ לזוגות שלא חייבים מלון “מסודר” – מיקום מצויין, חדר מרווח, זול. החדר הוזמן ב http://www.barcelonarooms.es.

כתובת: Comte D'Urgell, 63 Barcelona

בהמשך היום טיילנו בברצלונה וגם ביום השמיני לטיול. רבות דובר על ברצלונה אז אין טעם להרחיב. באופן כללי העיר הייתה עמוסה לעייפה בתיירות פנים וחוץ, והיה חם ולח מאוד. אנחנו לא חובבי ערים עמוסות, אז טיילנו באתרי החובה. המלצה אחת חשובה – להגיע לשוק בוקריה מוקדם בבוקר ומשם לטייל ברובע הגותי מוקדם בבוקר לפני כל העומס של התיירים. באופן כללי מומלץ להתחיל מוקדם, להשתמש במטרו, ולחזור למנוחת צהריים בחדר בהתאם לסייסטה המקומית. לאחר יומיים עמוסים ולחים (אך מהנים) בברצלונה, ומאחר והשארנו את הרכב איתנו בחניון צמוד לדירה, את היום התשיעי החלטנו לבלות מחוץ לברצלונה. נעסנו כחצי שעה דרומית לברצלונה לעיירה סיטגס (SITGES). חניה מתחת לקניון הקטן המקומי. בקניון יש סופר מקומי שמוכר מחבתות לבישול של הפאאה המקומית בזול, למעוניינים. לאחר ביקור בסמטאות העיירה המקסימה סיטגס, שכוללת את חנויות הקניות הטובות ביותר שנתקלנו בהן בטיול, התמקמנו לשלוש שעות במלון DOLCE המפואר שצופה על העיירה ועל קו החוף, לשלוש שעות של התרגעות בספא מפואר כולל מסג' זוגי, ג'קוזי ומרחצאות חמות, בריכה חיצונית, סואונות וכדומה. לאחר ההתרגעות עם רדת הערב חזרנו לעיירה ואכלנו במסעדה על קו החוף בטיילת של העיר, צמוד למבצר שנמצא שם, בתוספת כוס יין משובח. סיום מתבקש ורגוע לטיול זוגי לפני הטיסה לארץ. לחיים...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של דרור דוד?

הפוסט הבא ›
צכיה זה ממש לא רק פראג...
מתוך הבלוג של דרור דוד
20-06-2015
שבועיים באוסטריה וביער השחור בגרמניה
מתוך הבלוג של דרור דוד
16-07-2014
לכל הפוסטים של דרור דוד »