קליפורניה - מלוס אנג`לס עד סן פרנסיסקו

לוס אנג`לס יכולה לשמש נקודת מוצא וסיום לטיול של שבועיים בחוף המערבי. עם רכב שכור אפשר להגיע למקומות כמו סן דייגו, וגאס וסן פרנסיסקו ולבקר בכל האטרקציות שבהן, שכוללות הרבה מים, מלונות טובים וכמובן קניות
ניצן ואילנה
תמונה ראשית עבור: קליפורניה - מלוס אנג`לס עד סן פרנסיסקו

השכרת רכב בטיול

חזרנו מטיול בן שבועיים בתקופת החגים, במערב ארה"ב. הטיפים באתר עזרו לנו והחלטנו לתרום את חלקנו לעניין, הכול כמובן בדעה אישית שלנו. נחתנו בלוס אנג`לס ושכרנו רכב שברולט קובלט מחברת Alamo, עלה 500$ לשבועיים, בהחלט מחיר הגון ושווה. האוטו הוא בדרגה השנייה בדרוג הרמות, ובהחלט עשה את עבודתו נאמנה לאורך כל הטיול. יש בו רדיו דיסק שקרא MP3 וחיבור ל-IPOD או כל מכשיר שמע אחר ו-Cruise Control, שהתגלה כשימושי ביותר במהלך הנסיעות הארוכות. אם אתם מתחת לגיל 25, תאלצו לשלם מחיר גבוה משמעותית (עוד 20$ ליום בערך). דלק עולה משהו באזור 3.4$ לגלון (שזה בערך 4 ליטר), טנק מלא מגיע ל-35$ פחות, או יותר ומספיק למשהו בין 500-600 ק"מ.

כמו רבים אחרים שכתבו, חובה GPS - לא לוותר על זה, חוסך זמן והתברברות. נסענו עם תוכנת IGO והיה ממש בסדר. שימו לב שאם אתם נוסעים לוגאס, צריך מפות של נבדה בנוסף לאלו של קליפורניה, מומלץ לקחת אחד מהארץ ולהכניס למועדפים כתובות של מקומות שאתם רוצים לבקר בהם ולדאוג לכבל הטענה לרכב וזרוע לשמשה. אנו ממליצים להיעזר ב-Google Earth כדי לראות את האזור ולהכיר כיוונים כלליים, ניתן דרכו גם למצוא מלונות, מסעדות, כתובות ועוד.

לוס אנג`לס

היינו יום שלם ביוניברסל. הספקנו לעשות את כל המתקנים ולראות את כל המופעים והסיורים. חשוב לתכנן שם את הזמן נכון ברגע שנכנסים, לפי שעות המופעים, ועדיף ללכת באמצע שבוע, כי אז פחות עמוס. יש באינטרנט כרטיסים ליומיים במחיר של יום. אם יש לכם זמן אפשר למרוח את זה, אנחנו לא חושבים שצריך יותר מיום. כניסה עולה שישים ומשהו דולר. יש שם חנייה בשפע, 12$ לכל היום.

ביום אחר הלכנו להוליווד. נחמד להסתובב שם בשדרת הכוכבים ולראות, אין שם יותר מידי מה לעשות. משם עשינו סיבוב עם האוטו בבוורלי הילס והמשכנו לסנטה מוניקה. הגענו לשם בערב ולא היה שם יותר מידי מה לעשות, נראה שעדיף להיות שם בשעות האור. משם נסענו לשוק האיכרים, אזור נחמד, מלא חנויות ומסעדות.

למי שמחפש קניות, יש קניון ענק במרחק 20 דקות נסיעה צפונית לעיר, שנקרא - Topanga Mall. מי שאוהב קניות יכול לבלות שם כמעט יום שלם. ביום האחרון שלנו יצאנו למועדון בשם: Keyclub לראות הופעה של להקה שעושה קאברים לשירי רוק של שנות ה- 80,90 בצורה מדהימה עם Show מטורף. אנחנו ממש ממליצים לראות. הם מופיעים שם קבוע, כל יום שני, ההופעה מתחילה בסביבות 11:30-12:00, 20$ כניסה. ללהקה קוראים Steel Panther. אין לנו טיפים על לינה באזור, כי התארחנו אצל חברים.
שוק האיכרים:

כתובת: Sunset Boulevard 9039 West Hollywood, CA
אתר אינטרנט: www.keyclub.com

סן דייגו

נסענו בבוקר מלוס אנג`לס לסן דייגו, נסיעה של שלוש שעות, פחות או יותר. ישנו במלון Pacific Inn Hotel & Suite. המקום עצמו סביר ביותר - חדר מרווח ומיטה גדולה + ארוחת בוקר קלה. הבעיה היחידה שהייתה לנו עם המקום היא, שהוא צמוד למסילת הרכבת והיא אוהבת מאוד לצפור כל פעם שהיא עוברת באזור. הקרבה לשדה התעופה גם היא לא תורמת לשקט בחדר. מי שמאוד מפריע לו רעש, שיתרחק באופן כללי מלישון באזור, בסך הכל הצלחנו לישון גם עם הרעש.

טיילנו באזור העיר העתיקה (Old Town) - אזור ממש נחמד בסגנון מקסיקני, מלא מסעדות עם טורטיות ממש טעימות. אזור טוב להסתובב בו גם ביום וגם בלילה. לאר מכן סיירנו בפארק בלבואה, יש שם המון מוזיאונים למי שאוהב - מוזיאון חלל, מוזיאון מכוניות ישנות, מוזיאוני אומנות ועוד. פארק גדול ויפה. קניות אפשר לעשות ב- Horton Plaza - קניון פתוח, 4 קומות ובערב כל האזור מסביב מלא במסעדות ופאבים. בערב אכלנו ב-Little Italy, ניתן למצוא שם המון מסעדות איטלקיות.

ביום למחרת נסענו ל-Sea World. קנינו כרטיסים מהמלון במחיר 55$ (באתר עולה 61$). הגענו ממש בפתיחה, המקום גדול ומלא במופעים. גם כאן יש לתכנן את הסיור לפי המופעים המרכזיים, שאת חלקם יש פעמיים בלבד ביום. בילינו שם יום שלם והספקנו כמעט הכל. גם כאן מקבלים כרטיס ליומיים במחיר של יום, אז מי שרוצה למרוח את זה ליומיים יכול. אנו ממליצים לכל מי שלא היה במקום דומה ללכת, לא משנה באיזה גיל, הוא מתאים לכולם. המשכנו את דרכו בנסיעה לכיוון וגאס. החלטנו לעצור בדרך ולא לעשות את כל הנסיעה ביום אחד (סך הכל 6 שעות בערך עד וגאס). עצרנו באמצע הדרך בעיירה Barstow, ישנו במלון Quality Inn במחיר 60$ ללילה, סביר ושקט.

בבוקר נסענו לעיירת רפאים Calico. מצאנו את המקום דרך ה-Google Earth, ראינו שיש שם מלא תמונות ואז בדקנו במה מדובר. זו עיירה לא מיושבת, שנראית כמו מערב פרוע, מלאה בחנויות ובקאובוייס, אווירה ממש מגניבה. אנחנו ממליצים לעצור שם לסיור של איזה שעה וחצי או יותר אם יש לכם זמן. משם ממשיכים לוגאס, נסיעה של עוד שעתיים וחצי בערך. בדרך אפשר לעצור ב-Primm Outlet, מרכז קניות גדול וזול במרחק שעה נסיעה מוגאס.

Sea World

כתובת: Jean, NV ,32100 Las Vegas Blvd S
אתר אינטרנט: www.fashionoutletlasvegas.com

לאס וגאס

הגענו בצהריים לוגאס. ה- Check In במלונות שם הוא בשעה 15:00. אנחנו ישנו ב- MGM בחדרים שנמצאים ב-Westwing. החדר ממש יפה ושקט והייתה שם המיטה הכי נוחה שישנו בה בחיינו, ממש היה קשה לצאת ממנה. אפילו יש טלוויזיה בתוך המראה של המקלחת. שילמנו 80$ ללילה. הגענו לשם ביום ראשון ועזבנו ביום שלישי. המחיר בסופ"ש (שישי-שבת) הוא כפול וממש לא משתלם, אנחנו ממליצים להגיע באמצע שבוע ולהתפנק במלון איכותי כמו ה-MGM. את הדיל למלון מצאנו באתר: www.earlyvegas.com

קיבלנו במחיר הזה גם ארוחת בוקר קלה חינם לחדר, 35$ לשימוש במלון (ניצלנו אותו בבופה שהיה די מוצלח ומאוד מגוון) ושני קוקטיילים באחד הברים במלון. יש דילים דומים בעוד מלונות. אכלנו גם בבופה של פאריז שגם הוא לא אכזב, פשוט ערמות של פירות ים, בשר, פסטות, קינוחים וכל דבר אחר שתחשבו שאפשר לאכול.

המיקום של המלון ממש טוב ומרכזי - הוא צמוד לניו יורק ניו יורק ולאקסליבר ו- 5 דקות הליכה מפאריז, בלז`יו ולוקסר. יש במלון קזינו, אחד הגדולים בוגאס ומי שאוהב להמר יכול לבלות שם כל היום ולשתות חינם אלכוהול עד שימאס.

עשינו כמובן סיבוב מלונות בניו יורק, פאריז, לוקסור, בלז`יו (לראות את מופע המזרקות כמובן), ונציה ועלינו למעלה לסטטוספר לראות את העיר. עולה איזה 10$ אבל שווה את זה. למי שחובב מתקני שעשועים, יש למעלה בגג המגדל כמה מתקנים הזויים לחלוטין שיראו לכן טוב מאוד את הנוף... בין המלונות ניתן להסתובב עם הרכב עם החום בלתי נסבל, חנייה חינם יש בשפע בכל מלון.

באחד הערבים ראינו את המופע Zumanity, שמציג בניו יורק. מופע ממש טוב, גם מצחיק, גם אינטראקציה עם הקהל וגם מופעים אקרובטיים מדהימים. הכניסה מגיל 18 ומעלה כי המציגים חצי ערומים חלק מהמופע. ישבנו ביציע למעלה והיה בסדר גמור, רואים טוב גם שם. לא שווה לשלם כפול כדי לשבת למטה. כרטיס עלה 55$, חפשו באתר המצורף דילים והנחות, המחיר נקבע לפי מיקום הישיבה באולם.

באחד הבקרים נסענו לסכר הובר. הסכר מרשים מאוד. עשינו סיור קצר, שמסביר עליו ומעלה אותך לנקודת תצפית טובה. נחמד ומעביר טוב את הבוקר, בעיקר כשחם בחוץ. עשינו קניות באחד האטוטלטים של וגאס, שגם הוא כמו כל האחרים גדול מאוד. הוא פתוח, כך שמי שרוצה לברוח מהחום של הצהריים, זה לא המקום... מוגאס חזרנו ללוס אנג`לס ולמחרת בבוקר יצאנו לכיוון סן פרנסיסקו.

MGM

כתובת: South Grand Central Parkway 875, LasVegas
אתר אינטרנט: www.premiumoutlets.com

כביש 1

יצאנו מלוס אנג`לס בשעות הבוקר המאוחרות לכיוון סנטה ברברה. חשוב לשים לב, שכשנוסעים לכביש 1, לתת ל-GPS נקודות חיתוך כדי שיוביל אתכם דרכו ולא יעשה לכם סיבובים אחרים שיראו לו קצרים יותר. עצרנו בעיר ועשינו סיבוב על המזח בחוף. יש ברחוב של החוף תחנת מידע על האזור. הציעו לנו ללכת שם לראות איזה בית משפט ועוד כמה דברים אך ויתרנו מקוצר בזמן. משם המשכנו בנסיעה של שעתיים לכיוון Morro Bay. רוב הדרך היא על כביש מהיר עדיין. עצרנו לראות את Morro Rock, אזור חוף יפה עם אבן ענקית במרכזו. המשכנו משם בנסיעה לכיוון סן סמיון. נסענו 45 דקות והגענו בדיוק לראות שקיעה מדהימה על החוף. את הלילה עשינו ב-Quality inn - מלון נחמד עם ארוחת בוקר טובה. באזור אין יותר מידי מה לעשות בלילה. ישנו שם כדי להגיע בבוקר ל- Hearstcastle. הזמנו כרטיסים מראש כמה ימים לפני, דרך האתר, לסיור של 9. הגענו קצת מוקדם והספקנו לעלות על סיור של 8:40. מומלץ לקחת סיור מוקדם כי יש עוד דרך ארוכה עד לסן פרנסיסקו. כניסה עולה 26$, המקום מרשים ומיוחד ויש ממנו נוף יפה.

משם המשכנו על כביש 1. זה האזור עם הקטעים היפים של הכביש. 10 דקות אחרי הטירה יש מקום עצירה שיש בו כלבי ים על החוף. בכל מקום שניתן לחנות מסודר, יש שילוט שאומר Vista Point. תעצרו איפה שאתם רואים שיפה, אין מה לתכנן יותר מידי, כל אחד והטעם שלו. באחת מנקודות התצפית מצאנו סנאים וציפורים שמאוד רוצות לאכול, נתנו להם דוריטוס והם ממש אהבו, הם באים ולוקחים מהיד, מאוד נחמד.

המשכנו משם צפונה על הכביש ל- Point Lobos, פארק שהכניסה אליו עולה 10$ לרכב. יש בו סיורים מעגליים בנופים יפים. אנחנו עשינו 2 מסלולים ומיצינו. אפשר לבלות שם חצי יום אם רוצים. משם המשכנו למונטריי. לא עשינו את דרך ה-17 מייל כי הנוף התחיל לחזור על עצמו. אכלנו שם והמשכנו עוד שעתיים עד לסן פרנסיסקו. הגענו למלון בשעות הערב. למי שאיננו איזה חובב טבע נסחף כמו בחלק מהטיפים שקראנו פה, ושחייב לעצור כל חצי ק"מ, אנחנו לא רואים סיבה לעשות את הכביש הזה ביותר מיומיים. יום אחד זה לחוץ, יומיים זה סבבה וממצה. לא הלכנו לאקווריום במונטריי, כי אחרי שמבקרים ב- Sea World מבינים שכבר ראיתם כל חיה שיש בים.

חוף סנטה ברברה - Santa Barbara23 E Cabrillo Blvd

Morro Rock - Coleman DR, Morro Bay, CA

Quality inn
כתובת: Castillo Drive 9260 San Simeon CA
אתר אינטרנט:www.qualityinn.com

טירת הרנסט, אתר אינטרנט: www.hearstcastle.com

Point lobas - Point Lobosst` Monterey

סן פרנסיסקו

הגענו בשעות הערב. בשעות 17:00-18:00 התנועה היתה עמוסה ועיכבה אותנו קצת. נכנסו לעיר מהצד המזרחי דרך ה- Bay Bridge - גשר ארוך ואפור, שמרשים לא פחות מה-Golden Gate. ישנו בהמלצת טיפים פה במלון Town House ברחוב לומברד. המלון עלה 120$ ללילה, לא הכי זול שיש אבל הוא ממוקם במרכז ויש בו חנייה חינם ואינטרנט חינם. יש לרשת מלון נוסף דומה בדרום העיר, שעולה 75$ ללילה. אם אתם עם אוטו, אפשר לשקול לישון שם כי התנועה היא עם הרכב רב הזמן.

שמענו המון תלונות פה באתר על החנייה בסן פרנסיסקו. הבעיה אכן קיימת, אבל באזורים מסוימים בלבד, בעיקר באזור ה- Downtown, Chinatown. גם אם מוצאים חנייה זה מוגבל לשעה וזה די מבאס לחזור לשים כסף במדחן. אחרי השעה 18:00 החנייה ברחובות חינם, אך עדיין קשה למצוא מקום פנוי. לשם היינו ממליצים להגיע עם התחבורה ציבורית. אותו סיפור ברציף 39 - קשה למצוא חנייה ברחובות, אפשר למצוא חנייה ב-4$ לשעה שזה לא נורא, ברציף 43.

בעיר ירדנו ברחוב לומברד המפותל באוטו וירדנו לצלם בסופו. המשכנו עד סוף הרחוב לתצפית מה- Coit Tower. היה יום יפה וניתן היה לראות את כל העיר. המשכנו משם לרציף 39, שנמצא 3 דקות נסיעה משם. עשינו סיבוב על המזח וצפינו כמובן במאות כלבי הים שרובצים שם ועושים המון רעש. האזור מלא במסעדות בעיקר. המשכנו עם האוטו לכיוון ה- Golden Gate Bridge. ניתן למצוא שם חנייה חינם ממש קרוב לגשר ברחוב Marine, למרגלות הגשר או ברחוב Lincolen במעלה הגשר. המשכנו משם לרחוב ההיפים - Haight and Ashbury, שם אפשר למצוא חנייה ברחוב יחסית בקלות. זהו אזור נחמד, מלא במוזרים וחנויות של פריקים. לחובבי הפירות וכל מזון אורגני אחר, יש שם חנות מאוד גדולה שתוכלו לקנות בה. בערב הסתובבנו ב-Union Square. יש שם את כל החנויות האמריקאיות הטיפוסיות - H&M ו-Old Navy ענקיים ועוד.

בבוקר למחרת שטנו לאלקטרז. השיט יוצא מרציף 33, שלוש דקות הליכה מרציף 39. מומלץ להזמין כרטיסים מראש אם רוצים שעה ספציפית. אנחנו לקחנו את הסיור של 9:30. שטים איזה 10 דקות, יורדים לאי, מקבלים איזה תדרוך קצר ונכנסים לראות סרט. מהסרט ממשיכים לסיור עם אוזניות בכלא עצמו. הסיור כמובן באנגלית והוא מוליך אותך בין הנקודות השונות בכלא. חביב ומעניין. מעבורת חזרה יש כל חצי שעה ואפשר לעלות על איזה שרוצים.

לאחר מכן נסענו עם האוטו לעמק סונומה, צפונית לעיר, שעה נסיעה בערך. נכנסנו לאיזה יקב לטעום קצת יין וליהנות מנוף הכרמים. יש שם המון יקבים, כל כמה קילומטרים יש אחד והטעימות הן חינם, חוויה נחמדה. מי שחובב יין, יכול לעבור שם בין כמה יקבים, אך לא בטוח שתצליחו לנהוג חזרה עד לסן פרנסיסקו... אנחנו נהנינו הרבה יותר מהיין במסעדה בה אכלנו שם. למסעדה קוראים Schellville Grill, מסעדה קטנה יחסית עם צלעות והמבורגרים מעולים במחירים נוחים, ללקק את האצבעות. חזרנו ביום למחרת ללוס אנג`לס, 6 שעות נסיעה דרך הכביש המהיר (מספר 5) ולמחרת טסנו הביתה.

Town House

Union Square - Powell St 335, San Francisco

Schellville Grill - Broadway 22900, Sonoma, CA

הזמנת חופשה לצפון אמריקה

הזמנת מלון השוואה בין מאות אתרים ברחבי העולם הזמנת טיסה כל האתרים המובילים במקום אחד ביטוח נסיעות דרך למטייל יוצאים לחו"ל בראש שקט