מפלי האיגואסו

מים חסרים לנו בארץ- נכון? אבל יאיר זכה לבקר במפלי האיגואסו העוצמתיים. המפלים ממוקמים על נהר האיגואסו מעט אחרי המפגש שלו עם נהר פרנה, במפגש גבולות של ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי.
יאיר
תמונה ראשית עבור: מפלי האיגואסו

מבואנוס איירס לאיגוואסו

את בואנוס איירס עזבתי בלב שבור אחרי שבוע של תענוגות ובילויים. יצאנו לדרך באוטובוס מפואר לנסיעה בת 19 שעות עד לעיר הארגנטינאית פורטו איגואסו. מפלי האיגואסו הם בין המפלים הגדולים בעולם (הם יותר גבוהים מהניאגרה וכמויות המים גדולות פי 1.5). הם ממוקמים על נהר האיגואסו מעט אחרי המפגש שלו עם נהר פרנה. זהו למעשה מפגש גבולות של ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי כך שלמפלים יש למעשה שני צדדים- ארגנטינאי וברזילאי. הנוף באזור הוא טרופי עם אדמת חמרה אדומה בכל מקום והרבה ירוק בעניים. מידי פעם יורד גשם חזק ופתאומי ומייד אחריו יוצאת שמש חייכנית. עם הגיענו לצד הארגנטינאי הפקדנו את המוצ`ילות בטרמינל ולקחנו אוטובוס לפארק הארגנטינאי.

בפארק יש שני מסלולי הליכה- עליון ותחתון. העליון כולל מרפסות תצפית והליכה בגשרים מעל חלק מהמפלים והתחתון הוא למעשה הליכה למרגלות המפלים. ניתן כמובן גם לקחת סירות שמגיעות גם הן למרגלות המפלים. אין צורך לתאר את המראה. התמונות עושות את העבודה ברוב המקרים והכמות והעוצמה- אדירים.

יש בפארק 500 סוגי פרפרים ובכל פינה מסתתר לו פרפר מדהים שנראה כמו שטיח פרסי מעופף. האתר מתוייר מאוד וכולל הרבה חנויות והרבה קריאות התפעלות ותקתוק מצלמות.

מהפארק ניתן לקחת אוטובוס קצר של כ- 5 דקות לחלק האחורי של המפלים ומשם בסירה לטיילת שמובילה למפל נסתר הקרוי Gorgonto del diablo (גרון השטן). זהו מפל בצורת u , גועש בצורה יוצאת דופן. מיותר לציין שכל האזור מוקף ברסס מים בלתי פוסק מהמפלים ואתה למעשה חוזר ספוג מים מכל הסיפור. גרון השטן הוא המפל הכי סואן ומרשים שיצא לי לראות בימי הקצרים ואני שוקל ברצינות לשנות את שם המיכל שמעל האסלה בבית ל-"איגואסו"... אחר הצהריים המשכנו לעבר ברזיל. כבר בגבול נתקלנו בשני ברזילאים עם מוסיקה רועשת והתחלנו להבין שזו מדינה קצת שונה מארגנטינה...

הצד הברזילאי

נסענו לעיר פוז דה איגואסו שהיא עיר גדולה עם 200,000 תושבים. כמות הערבים שגרים במרכז שלושת הגבולות (בעיקר בצד בפרגוואי והברזילאי) היא מדהימה. מחצית מהחנויות ברחוב עם שלטים בערבית ושמות כמו מסעדת לבנון הקטנה, חומוס ואדיר וכו`. התפטמנו בסופר על פיתות לבנוניות, חומוס וסלט חצילים וגם קנינו קפה שחור משובח.

המפגש הראשון שלי עם הפורטוגזית היה קצת מוזר. איך שירדנו מהאוטובוס ניגש אלינו איזה מאכר והתחיל לקשקש לנו בשפה זרה שנשמעה כמו רוסית משובשת. היינו בטוחים בודאות שהבחור עולה חדש מרוסיה לברזיל ומשם המבטא החזק שלו. רק אחרי זה הבנו שזו למעשה השפה ושהיא בלתי מובנת לחלוטין...

למחרת בבוקר קפצנו לביקור בצד הברזילאי של המפלים שם יש תצפית פנורמית מדהימה על כל המפלים ובנוסף לפרפרים היפים גם כ- 500 סוגי עכבישים (לא בדיוק ספרתי...) כל אחד יותר גדול ומפחיד מהאחר...ברחבי הפארק מסתובבות כל מיני חיות בר כמו ראקונים שהם מין דב נמלים קטן וחמוד עם זנב ארוך ומפוספס שרצים לתיירים בין הרגליים בחיפוש אחרי אוכל - תחליף מעניין לחתולי רחוב...

משם נסענו לסכר Itaipu שנמצא כ- 20 דקות מצפון לפוז דה איגואסו. הסכר לטענת בוניו הוא הגדול בעולם (8 ק"מ) והוא נבנה על נהר הפרנה בשיתוף פעולה עם פרגוואי. הסיור באתר הוא באוטובוסים וכולל סרט מעניין באנגלית ותצפית על כל האתר. חוויה מעניינת עם אלמנט שיווקי חזק שבו כל הזמן מנסים להסביר לך כמה הפרויקט חשוב, מועיל לסביבה ובכלל מציל את האנושות.

עם סיום הסקר אחרי בדיקה קצרה של מחירי טיסות נפל הפור. אנחנו נוסעים באוטובוס של 50 שעות ישירות לסלבדור אשר במדינת באהיה. עלינו לאוטובוס בלב רועד ובידיעה שהולכים להימחק לנו יומיים מהחיים. בפועל הנסיעה דווקא הייתה נחמדה למדי וכללה הרבה שעות שינה וצחוקים עם החבר`ה הארגנטינאים וישראלים שהיו על האוטובוס.

הפחידו אותנו רבות לגבי רמת האלימות בסלבדור וציפינו שעם הגעת האוטובוס לטרמינל יסתערו עלינו מאות פורעים שישאירו אותנו רק עם התחתונים.
האם זה קרה? על כך ועוד..... בכתבה הבאה...