מרומא לפירנצה ובחזרה

תמונה ראשית עבור: מרומא לפירנצה ובחזרה - תמונת קאבר
נוף מסן ג'ימיניאנו

רומא-פירנצה-רומא: ספטמבר 2019

נחיתה בערב ברומא נסיעה למלון אקדמיה , שנמצא מטר מטרווי.

למחרת בבוקר לקחנו את הרכב ונסענו לסטרונקונה (Stroncone) עיירה קטנה ויפה כאן התחלנו בעצם לראות את ההיסטוריה המופלאה של האיזור (זמן במקום-כשעה וקצת לא כולל זמן דרך)משם נסענו ל סקג'ינוScheggino) ) עוד עיירה יפה ועתיקה(בדרך חלפנו על המפלים המלאכותיים, מפלי מרמורה,לא עצרנו)בסקג׳ינו היפה והקטנטונת ,שהינו כשעתיים כולל ארוחה נחמדה בכניסה לעיירה בצד ימין. במקום יש פעילות אתגרית , רפטינג וטיולים בטבע.

אחהצ הגענו לספולטו (Spoleto)המדהימה ישנו ב A Casa Mia Soloindue מיקום מעולה בעלת הבית משקיענית אמיתית המקום מומלץ אבל לא בקיץ כי אין מיזוג בערב טיילנו בעיירה.למחרת בבוקר המשכנו לטייל בעיירה הקסומה הזאת. אין ספק שהמקום והסביבה שווים לילה נוסף.

עוד פרט קטן ונחמד: האזור מתמחה במאכלים המתובלים בפטריית כמהין ,בכיכר השוק כאשר אתה עומד עם הגב לשעון ,בקצה בצד ימין יש חנות יינות ורטבים, שם קנינו את צנצנות הכמהין וצנצנות נוספות של רטבים. החנות הזאת זולה ביחס לכל המקומות האחרים בהמשך.

מספולטו המשכנו למונטפלקו (Montefalco) לא ארחיב מבחינתינו יכולנו לדלג על המקום משם המשכנו לספלו ((Spello המדהימההההה בילינו בה כשעתיים וחצי כולל ביקור בחנות יין Vinosofia ברחוב המרכזי בצד שמאל. בעל החנות מבין גדול ביין נתן לנו לטעום מכמה סוגים , יצאנו מבסוטייין.

המשכנו לאסיזי ((Assisi היפה . את המלון הזמנו כאשר היינו בספלו . המקום נקרא Cantico delle Sreature . מקום יפה מאוד מחוץ לאסיזי אבל מרחק נסיעה של ארבע דקות מהחניונים בכניסה לרובע העתיק. ממקום הלינה עצמו יש שביל של מדרגות שאורכו כ 850 מ עד לאותו רובע היסטורי. ממליץ בחום על המקום בעלי המקום חמים ונחמדים, נקי מאוד וארוחת הבוקר מצויינת.

אסיזי האמת קצת התאכזבנו כי בפעם הראשונה נתקלנו במקום הומה מתיירים ואסיזי נמצאת על הר והיו רוחות חזקות מאוד ולא היינו לבושים בהתאם ,לכן ההנאה נפגמה , שלא תבינו אסיזי יפה מאוד, אבל לנו החוויה הייתה פחות טובה. אין ספק שלבוש מתאים והגעה בבוקר הייתה משפרת את החוויה. למחרת בבוקר נסענו לקורטונה (Cortona) הנחמדה משם לארצו .

אנחנו בגדול החלטנו שבטיול הזה אנחנו מתמקדים בישובים קטנים ועיירות ופחות בערים הגדולות לכן וויתרנו על סיינה ועל פרוג׳ה .

ארצו Arezzo)) הנחמדה לא הייתה בלו״ז אבל היה זמן(וויתרנו על בוקר ב אסיזי) לכן נכנסנו לארצו. חונים בחניונים שפזורים ברחבי העיר יש שלטים שמכוונים ל חניונים, להיזהר לא להיכנס ל ZTL. מעבר לסמטאותיה היפות ושפע החנויות הקטנות והמסעדות, זו העיירה בה צילם רוברטו בניני את סרטו החיים יפים. צילמנו תמונה בדיוק במקום בו צולמה הסצינה בה בניני מרכיב את אשתו ובנו על האופניים , אשתי הייתה מבסוטטההה , היה שווה לבוא.

מארצו כאמור לפירנצה Florence הנקודה הצפונית בטיול בפירנצה היינו לפני כחודשיים לכן עכשיו עשינו השלמות. מלון B&B בשם Haggis Residence מדהים מיקום מעולה בעל המקום אלכס מדהים ארוחת בוקר מצויינת חדר מעולה,ונקי נקי נקי אפילו יש דף הסבר שאלכס הכין איך להגיע למקומות המרכזיים, בקיצור מומלץ בחום. דרך אגב המקום נמצא בתוך איזור ה ZTL אבל מאמין שלא תהיה בעייה כי החניון שלשם נלקח הרכב(לא זול 25 יורו ליום)יוצר קשר עם העירייה כדי שלא נקבל דוח.

הערה לגבי נסיעה עם רכב שכור : כאשר לקחנו את הרכב מחברת ההשכרה ביקשו את רישיון הנהיגה הישראלי וגם את הרישיון הבינ"ל. בנהיגה, כל הזמן נסעתי עם ווייז , יש מלא מצלמות מהירות, פשוט המון, לשים לב.

למחרת בצהריים המשכנו מפירנצה לסן גימיניאנו San gimignana)) בדרך עצרנו בבית חווה שם ישנו, לא שווה לציין את שם המקום, לא נחזור לשם, בקיצור שמנו את המזוודות ונסענו לסן גימיניאנו. חנינו באחד החניונים בכניסה ונכנסו לעיירה.

סן ג'ימיניאנו יפה אפילו מאוד אבל, גדודים גדודים של תיירים , מטורף שאין ספק פגמו עד מאוד בחוויה, נראה שעדיף להגיע על הבוקר , אנחנו הגענו בצהריים. דרך אגב כדי שיהיה לכם אינטרנט, יש בעיות קליטה במקום, כנסו לוויפי של המקום הכניסו את מספר הנייד ואז תקבלו בסמס קוד , תזינו אותו וכך תוכלו לגלוש למשך שלוש שעות, כל בעל חנות יוכל להסביר לכם.

בגלל המוני התיירים קיצרנו את השהות בעיירה נסענו למקום שלא היה בתיכנון קולה ד'אלסה Colle di Val D'elsa) ) יש עיר תחתונה מודרנית ועליונה הסטורית מכיוון סן ג'ימיניאנו מגיעים קודם לעליונה ונוסעים לפי השילוט למרכז ההיסטורי.

הגענו למקום והתלהבנו מקום קטן ומקסים עתיק עתיק ושקט כמעט בלי אף תייר . היות והיה שבת אחהצ –ערב, יצאו הזקנים וישבו בפלאצה המרכזית נחמד מאוד. אכלנו פיצה במקום שנקרא Bocca Garage אחלה פיצה , ממש טעימה. הצטערנו מאוד שלא סגרנו כאן מקום לינה.

על הבוקר קמנו ומסענו לוולטרה Volterra) )עיירה יפה מאוד מומלצת , חנייה בחניון בתשלום. שהינו במקום כשעתיים.משלמים במכונה שנמצאת ממש ליד היציאה ורק אחכ לחזור ולקחת את הרכב. הערה: בכלל לגבי החניונים והמדחנים לא פעם נתקלנו שהמדחנים לא קיבלו את כרטיס האשראי אלא רק מטבעות, רצוי שיהיו תמיד מטבעות בכיס.

אחרי וולטרה היפה נסענו ל מונטרג'יאוני ( Monteriggioni) שזאת עיירה קטנטונת מוקפת בחומות ללא תוספת של בנייה מחוץ לחומות העבות להבדיל משאר העיירות. מקום נחמד שהינו בו כחצי שעה.משם נסענו ל Terra di seta היקב הכשר. היקב נמצא בירידה מהכביש הראשי לשביל עפר רחב ואחרי 100-150 מ יש פיצול שמאלה בעלייה קטנה(לשים לב לא להתברבר)ואחרי כ 150-200 מ יש שער עם אינטרקום. מי שרוצה לערוך סיור חייב לתאם ולבדוק מתי יש סיור. אנחנו הגענו ללא תיאום רק כדי לטעום יינות לא בשביל הסיור. אבל אין אפשרות שכזאת , הטעימות רק במסגרת הסיור . בעל הבית אמר לנו שיש מסעדה אם אנחנו רוצים לאכול . האמת שלא היינו כל כך רעבים אבל כבר הייתה שעת צהריים וירד גשם אז אמרנו יאללה נאכל משהו. זאת הייתה הפתעה מצויינת ארוחה מעולה מחיר אחיד של 30 יורו לסועד כולל כוס יין, ארוחה של ארבע מנות מצוינות, המנות לא גדולות אל מוגשות בצורה יפה מאוד ומאוד טעימות. אין תפריט קבוע אלא רק מה שנקטף מהשדות או דגים שנידוגו הכל טרי טרי מיוחד וטעים.בעל הבית יהודי נחמד מאוד ומשגיח הכשרות חרדי, שמתחת לבגדים השחורים לבש בגאווה חולצה של סיום מסלול של בנו הצנחן, ים של גאווה.בקיצור מומלץ מאוד. מה צריך יותר אתה יושב במקום יפה ארוחה טובה יין מצויין( אני אדום יבש רעייתי רוזה), בחוץ גשם, כייף גדול.כמובן שקנינו בסוף יין מצויין.

משם המשכנו ל מונטאלצ'ינו (Montalcino). עיירה יפה מאוד שווה ביקור , שהינו במקום כשעה וחצי יש את כיכר הדומו מצד אחד ומבצר בקצה השני ולא מעט סמטאות יפות אך תלולות מאוד. דרך אגב אני כבר הייתי מלא ביינות אבל זה המקום עם הכי הרבה חנויות יין לא יאומן חנות אחרי חנות עם מבחר עצום של יינות .

משם המשכנו ל מונטפולצ׳אנו (( Montepulciano. מהדרך הזמנו מקום לינה, שוב בדקנו בבוקינג ואז נכנסנו לאתר של המקום והזמנו ושוב חסכנו כ 15% . מצאנו מקום מצויין Vicolo dell'oste . בתוך העיירה מיקום מעולה מקום מומלץ מאוד. בעלת הבית שולחת מייל עם הסבר מפורט אייך להגיע , או ווטסאפ.

בעלת הבית המליצה לנו על מסעדה מאוד קרובה, La Pentallacia. הזמנו בקבוק יין וארבע מנות ראשונות ארוחה מעולההה ולא יקרה בכלל.

למחרת בבוקר טיילנו ברחבי העיירה ,עיירה יפה מאוד.

ממונטפלצ'יאנו המשכנו לפיינצה Pienza) ) עיירה קטנה ויפה מאוד שווה ביקור , שהינו במקום כשעה כמובן שקנינו את גבינת הפקורינו מפורסמת.

משם המשכנו לאורבייטו, אורבייטו (Orvieto ) יפה מאוד עם קתדרלה יפה מאוד ועצומה ביחס למקום (כאילו שתקחו את איצטדיון רמת גן ותבנו אותו בגדרה)האמת כבר שבענו מהמקומות לכן קיצרנו ונסענו לכיוון סיביטה ד'בנורג'ינו (Civita di bagnoregio) המקום מיוחד מאוד שוכן על מצוק בדרך אליו עוברים על גשר ,הסתפקנו בצילום מרחוק והמשכנו לרומא.אין ספק שהמקום שווה ביקור,של כשעתיים ,בהנחה שרק הדרך הלוך ושוב לוקחת כ 40 דקות מהחניון לכניסה לעיירה ובחזרה.

הגענו לרומא נסענו לתחנת הרכבת המרכזית טרמיני להחזיר את הרכב.

לשים לב הנסיעה כמובן עם ווייז ,שמתריע על כניסה לאיזורי ZTL בקיצור תוך כדי נסיעה ראיתי שלט של ZTL ,נעצרנו כדי לא להיכנס, כאשר ירדתי ראיתי שהאיזור אסור לכניסה למשאיות ואוטובוסים בלבד,יכול להמשיך,ממש בסמוך לחניון שאליו הייתי אמור להגיע(בניין/חניון בן 6-7 קומות) יש שוב שלט של ZTL נעצרנו ושאלנו שוטר שהזדמן למקום שאמר אין בעייה להיכנס אבל ישר לפנות בפנייה הראשונה שמאלה לחניון .החזרנו את הרכב ונסענו למלון אקדמיה.

כמה המלצות על רומא:

קניות:יש את ויאה דל קורסו הידוע ממנו יוצא רחוב טריטון(חנות זארה נמצאת בצומת הרחובות)רחוב שעולה עד פיאצה ברבריני מלא בחנויות כולל קניון של כל המותגים היוקרתיים כגון פראדה קנזו וכו'.

קניון פורטו די רומא קניון שמרוחק כ 45 דקות נסיעה מהעיר נוסעים בקו 80 מתחנה שיוצאת מול חנות זארה, לשים לב שחייבים לקנות כרטיס לפני העלייה לאוטובוס,יש שם מכונה אפשר בנוסף לקנות בחנויות עיתונים ובחנויות טבק.

הקניון גדול עם מגוון רחב של חנויות יפות,מקום שווה לקניות אבל בפירוש לא זול.

בערב הלכנו לשכונת טרסטוורה,מעבר לנהר מקום יפה ,מלא במסעדות והמוני צעירים-מומלץ

מסעדה מומלצת-Trapizzino שנמצאת בצמוד לפיאצה Trilussa ,מקום ייחודי שמגיש מאפה שעשוי מבצק של פיצה ממולא בבשר או חצילים וסופלי,כדור אורז/ריזוטו ממולא-מעדנים חבל על הזמן מומלץ מאוד

לשדה התעופה נסענו עם רכב דרך עידו טרנספורורומא 058-7351638 שוב יעיל איכותי ואמין ממליץ עליו בחום,נעזרנו בשירותיו גם בפירנצה ובנאפולי.

מבחינת זמנים לשדה התעופה ,יצאנו ב 07:00 בבוקר, 40 דקות נסיעה בנוסף 40 דקות לקח לנו לעבור את כל הבדיקות עד להגעה לדיוטי פרי, משער שבחודשי הקיץ הזמנים גדלים עוד יותר,קחו לתשומת ליבכם.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של הרוננים?