מתחילים את המסע

עופר מגיע למלבורן ומנסה להבין על מה האוסטרלים מדברים. הולך למשחק פוטי ומסתובב בפאבים המקומיים. קצת לפני הסוף הוא מצליח לטעום מעט טבע ומרחבים, פוגש פינגווינים, קואלות, שדים טזמנים וכמובן קנגרואים.

judb
תמונה ראשית עבור: מתחילים את המסע - תמונת קאבר

בכתבה זו:

הקדמה

אחרי שנה וחצי באוניברסיטה, שמתי לב שלא יצא לי להגיש אף עבודה בזמן... אם כבר ככה אמרתי לעצמי, אז לפחות נמשוך את זה עד סוף התואר ולא נגיש אף עבודה בזמן... ככה מצאתי את עצמי בשלוש בבוקר, סוף יולי, שעתיים לפני הטיסה לאוסטרליה יושב מול המחשב ומדפיס את העבודה האחרונה שלי...

שלושה ימים, שלוש טיסות, 14 אלף קילומטר ושמונה אזורי זמן אח"כ ואני במלבורן אוסטרליה. נוחת לארץ שהכל בה הפוך- החורף באוגוסט, ההגה בצד ימין, המים בכיור מסתובבים עם כיוון השעון, את כוכב הצפון מחליף צלב הדרום ואם תדרכו בטעות על מישהו ברחוב יהיה הוא זה שיבקש סליחה.

בחודשיים הראשונים אני בשליחות (עם עוד ארבעה ח`ברה) לבתי ספר היהודים שבמלבורן וסידני. אומנם זה לא טיול אבל זו חוויה יוצאת דופן ועל כך בכתבה הבאה.
בזמן החופשי המעט שיש לי אני מסתובב במלבורן וקצת בסידני ומנסה להבין על מה האוסטרלים מדברים איתי- עם מבטא מיוחד, קיצור של כל מילה אפשרית והוספת מילים אוסטרליות לשפה האנגלית - תהיו בטוחים שגם לכם ייקח זמן להבין על מה מדברים איתכם. אז עד שאני אשתלט על השפה (ואני חשבתי שאני מבין אנגלית) אני נהנה פשוט להסתכל על האוסטרלים- עושים שופינג (התחביב האהוב עליהם) או אוכלים במסעדות (כל דלת שביעית במלבורן היא דלת של מסעדה) או משקיעים זמן ומרץ בדת הלא רשמית של המדינה (ספורט).

הפוטי והפאבים

החלטנו גם אנחנו להיות בעניינים והלכנו למשחק פוטי (פוטבול). פוטי הוא המצאה אוסטרלית ייחודית ומלבורן היא בירת הפוטי עם 10 קבוצות עירוניות. הגענו לאצטדיון ה- MGC מצוידים בלבוש כחול אדום כיאה לאוהדי קבוצת "שדי מלבורן" Malboune) Deamons) ותפסנו את מקומנו ביציע התחתון. ישעיהו לייבוביץ` אמר פעם על כדורגל, שמדובר ב- "22 חוליגנים שרודפים אחר כדור אחד", מעניין מה הוא היה אומר על 36 שחקנים שכמעט הולכים מכות על כדור, כשלא פחות מ-7 שופטים מנסים להפריד ביניהם. ומי בא לשבת בטריבונות? כולם! גברים, נשים, ילדים, מבוגרים וקשישים. קשישה שכזו ישבה לידינו וכמעט קרעה לנו את עור התוף בקללות עסיסיות בכל פעם שה"שדים" החטיאו. מה אני אגיד לכם, חוויה.

עוד דרך טובה להכיר את האנשים היא הפאבים. אחר שיטוט ממושך במרכז סידני, אני נמשך אחר צלילי מוסיקה הישר לתוך פאב מקומי. חבורת קשישים עם כובעי ברט מנגנים על כלי נשיפה, ברמן אחד עם עניבה וברמן שני עם חולצת טריקו משרתים קהל מגוון של גברים ונשים צעירים ומבוגרים. שני מסכי טלביזיה משדרים, איך לא, משחק פוטי, ושלט קטן מפנה לחדר האחורי, שם אפשר להמר במכונות ההימורים (קוראים לזה ה- POKIES- מכונות הימורים טיפשיות שנמצאות כמעט בכל פאב ופינת רחוב ונחשבות למכת מדינה ממש). קשישה חביבה ניגשת למיקרפון ומחזירה את המבט שלי ללהקה. היא מתחילה לשיר ואני מתיישב לרשום קצת מהחוויות שלי על כוס של VB (Victoria Bitter- בירה מקומית), אז לחיים (או כמו שאומרים באוסטרלית- Cheers Mates!).

טבע סביב מלבורן

לא רק לאנשים צריך להתרגל, גם לחיות. נסענו לשמורת חיות הבר של הילסויל Healesville Wildlife Sanctuary, (שעה ומשהו באוטובוס ממרכז מלבורן), כדי לגלות שקואלות ישנות 18 שעות ביממה, קנגרו אפור יכול לקפוץ למרחק של יותר מעשרה מטרים, הפלטיפוס הוא יונק אבל מטיל ביצים (נראה כמו שילוב של מכרסם וברווז) ושד טזמני, הוא לא אגדה, אלא חיה שקיימת במציאות (טורף קטן, שחור ושעיר שקיים כיום רק בטזמניה, האי הדרומי של אוסטרליה).

כדי להשלים את התמונה, נסענו לראות פינגווינים ב-Phillip Island (כשעתיים נסיעה דרומית מזרחית למלבורן). ביחד עם עוד עשרות תיירים נפרדנו מ-12 דולר אוסטרלים ומהמצלמה ועלינו לטריבונות בטון שצופות לים. חיכינו בשקיעה עד שהפינגווינים הקטנים יצאו מהים, דידו להם ליבשה, נכנסו לכוך שלהן והלכו לישון. יש עוד הרבה דברים לראות באי הזה (מושבת כלבי ים, שמורת קואלות), אבל אנחנו חוזרים למלבורן, לעבוד... הדבר האחרון שהצלחנו לטעום ממנו תוך כדי עבודה הוא קצת טבע ומרחבים. יצאנו ממלבורן ל- Great Ocean Road למשך יומיים. שכרנו רכב, תרגלנו נסיעה בצד שמאל של הכביש ולדרך. עצירה ראשונה במגרש הגולף של העיירה Anglesea . עשרות קנגרואים שורצים להם בנחת על משטחי הדשא, לא פוחדים גם אם מתקרבים ממש. עוד עצירה באחד המפלים שבדרך, וקדימה לדרך האוקיינוס הגדולה, המתפתלת לה בצמוד לחופים. כל סיבוב מזמן תצפית טובה יותר, כל חוף קסום יותר מקודמיו, כל צוק גבוה יותר ותלול יותר, כל גוש סלע שמזדקר בודד מהים מספר סיפור של אלפי שנות מלחמה בגלים. מדהים!