סופ"ש זוגי בבודפסט

תמונה ראשית עבור: סופ
נוף העיר והדנובה ממצודת הדייגים

נסענו לסופשבוע בבודפסט (סוף מאי). יצאנו מהארץ ברביעי בערב, ובחזרה בראשון בבוקר, כך שהיו לנו שלושה ימים מלאים להסתובב בעיר.

משדה התעופה למלון הגענו עם שאטל רשמי של שדה התעופה. https://www.minibud.hu/en

מול היציאה יש דלפק שלהם. מחיר הנסיעה 10 יורו לאדם לכיוון (אם אתם קבוצה אז פחות). אפשר כבר כשמגיעים להזמין הסעה חזרה. ממתינים עד 20 דקות. השאטל מסיע עד 8 אנשים לבתי מלון שונים הנמצאים באותו איזור. הזמנו גם הסעה חזרה. קבעו איתנו שעה והגיעו בדיוק בזמן. הנסיעה ארכה כ-40 דקות (לא נסענו בימים / שעות של פקקים אז קחו בחשבון שבשעות העומס כנראה לוקח יותר זמן). בקיצור, מאוד נוח (ולפי מה שהם אמרו לנו זה חצי מחיר ממונית).

ישנו במלון opera garden שנמצא בסמטה ממש ליד בית האופרה, או במילים אחרות – במרכז של המרכז. https://www.operagardenhotel.hu/ מעבר למיקום המעולה, המלון עצמו נעים מאוד, נקי, חדרים נחמדים עם מקלחת טובה וצוות אדיב. ארוחת הבוקר מצויינת (ביחס לאירופה… אפשר להזמין אומלט, יש קצת ירקות, יוגורט, גרנולה, לחמים ולחמניות, כמובן גבינ”צ ונקניק, וגם מאפים מתוקים).

ביום הראשון לקחנו סיור חינם של https://original-europe-tours.com/budapest-tours-and-budapest-pub-crawl//

במקור נרשמנו לסיור ברובע היהודי, אבל המדריכה היתה חולה והגיע מדריך שהעביר את הסיור הכללי בבודפסט. החלטנו להשאר ולהמשיך איתו. זה היה סיור חביב – מראה (מבחוץ) את האתרים הידועים, ונותן גם קצת רקע היסטורי על הונגריה. אפשר לומר שהוא “מכניס לאווירה”. ראינו איתו את בזיליקת אשטוון (לאחר מכן חזרנו ונכנסנו פנימה. לצערינו בשל לוויה שיצאה מהכנסיה לא ניתן היה לעלות למרפסת למעלה. נראה לי שכדאי); את האנדרטה לזכר קורבנות השואה. ההסבר פה היה מעניין – הפסל הוא של נשר (הנאצים) מעל דמות. כאילו הנאצים כפו על ההונגרים את ההתנהלות. בפועל הונגריה היתה בת ברית של הנאצים, והמפלגה הנאצית המקומית היא זו שבין היתר רצחה כ-3000 יהודים על גדות הדנובה. כמחאה על המשתמע מהאנדרטה הקהילה היהודית שמה לפני הפסל חפצים (מזוודות, נעלים וכו') ואבנים כמו על קבר, וגדר תיל עליה תלו סיפורים של אנשים מהתקופה. יפה לראות שאנשים עוברים וקוראים (יש סיפורים בכל מיני שפות). בצד השני של הגן יש אנדרטה לרוסים ששחררו את הונגריה מהנאצים (וכמו שהמדריך אמר – שיחררו אבל שכחו ללכת...), ומאחוריה יש פסל של רונלד רייגן (שגרירות ארה”ב נמצאת מעבר לכביש). בקיצור, איזור הגן הזה מרכז את על הבעיות הפוליטיות של המדינה פחות או יותר. בהמשך הגענו לבית הפרלמנט, ירדנו לכיוון הדנובה וראינו שם את אנדרטת הנעליים לזכר הקורבנות שנרצחו בנהר הדנובה. לאחר מכן עברנו על הגשר לכיכר אדם קלארק בבודה. עלינו במעלה הגבעה ליד הטירה, ומשם המשכנו למצודת הדייגים ממנה יש נוף נהדר על הצד של פסט. שם נגמר הסיור המודרך, והמדריך המליץ לנו ללכת למוזיאון בית החולים שבמערה (http://www.sziklakorhaz.eu/en) שנמצא לא רחוק משם. מדובר במערה טבעית שהפכו אותה לבית חולים קטן במהלך מלחה”ע השנייה, בהמשך בתקופת המלחמה הקרה שימשה כמקלט אטומי, וכיום יש בה מוזיאון שמראה איך הדברים היו. הסיור מעט ארוך (שעה) אבל נחמד ומעניין לראות את המקום.

ברחוב שיורד לכיוון המוזיאון יש מסעדה איטלקית של ג'יימי אוליבר (רק אחרי שישבנו הבנו למה המסעדה נקראית ג'יימי). לקחנו פלטת בשר ופיצה. היה מצויין.

משם חזרנו ברגל למלון, ובערב יצאנו לאכול במסעדת Regos vendeglo – מסעדה הונגרית שקראתי עליה המלצות באתר למטייל. המסעדה נמצאת באמצע כלום. הגענו לשם לקראת תשע והרחוב היה שומם. חשבנו שטעינו אבל בסוף מצאנו אותה. המסעדה עצמה היא חצי מרתף, ומתברר שנסגרת כבר בעשר. המלצר (הלא אדיב במיוחד) הסביר לנו שאנחנו צריכים להזמין מהר כי המטבח נסגר עוד 20 דקות. האוכל עצמו היה בסדר גמור. לא מעבר לכך. קינוח כבר לא אכלנו שם.

למחרת התחלנו בבית הכנסת הגדול. הכניסה עולה כ-50 ש”ח ויש בדיקות ביטחון, אבל למרות התור היחסית ארוך זה התקדם מהר. יש הדרכות כל חצי שעה (בחלק מהשעות גם בעברית, באחרות באנגלית, ובשפות נוספות). בית הכנסת מרשים וממליצה לבקר בו. יש במקום גם מוזיאון יודייקה לא גדול, עשינו גם בו סיבוב.

תכננו ללכת למוזיאון לאומנויות שימושיות – אבל התברר שהוא סגור לשיפוצים, אז המשכנו ישר לשוק המקורה.. ממליצה בחום לבקר בשוק. מבנה גדול ומרשים. בקומה הראשונה יש שוק אוכל (פירות, ירקות, בשר, תבלינים ועוד). הקומה השניה היא יותר תיירותית – דוכני מזכרות, מפות, חולצות רקומות, ודוכני אוכל. אנחנו אכלנו ב- fakanaletterem. מזנון עם אוכל הונגרי. לא יקר וטעים.

השוק המקורה נמצא ליד נהר הדנובה. ירדנו ועשינו סיבוב על שפת הדנובה, ואז חזרנו ועלינו במדרחוב ואצי אוצי לכיוון הבזיליקה. המדרחוב מאוד נחמד – הרבה בתי קפה וחנויות. אוירה נחמדה. עצרנו לאכול קיורטוש Kürtős (מן בצק שמרים מגולגל וחלול מצופה בכל מיני דברים – אנחנו לקחנו עם קינמון, יש גם עם שוקולד או שקדים וכו'. טעים).

ביום האחרון הלכנו לאורך שדרות אנדרשי לכיכר הגיבורים ולפארק שמאחוריו. זה היה ביום שבת ובמקום היה הפנינג – דוכני אוכל, מתנפחים לילדים, הופעות חיות וכו'. הרבה משפחות עם ילדים ותיריים. אוירה טובה. לאחר סיבוב בפארק חזרנו לכיוון המלון. בדרך עצרנו בקניון west end. קניון גדול ועמוס. עשינו סיבוב קצר (המחירים לא כאלו זולים לטעמי) והמשכנו למלון.

בדרך עצרנו לקפה ושטרודל ב”בית השטרודל הראשון בפסט”. מאוד מאכזב. השטרודל היה קר ולא טעים. למרות שהגענו למקום בעקבות טיפים באתר למטייל, אני ממש לא ממליצה.

בערב מצאנו פסאז' ארוך בין רחוב kiraly 11 מצד אחד ו-dob 15 מצד שני – המקום מלא במסעדות, פאבים, ברי יין. מוזיקה טובה ואוירה נהדרת. ממליצה בחום להגיע בשעות הערב (שם, בניגוד למסעדות במקומות אחרים בעיר, פתוח עד מאוחר – 23:00 ואפילו חצות). אכלנו שם פעמיים. פעם אחרת ב- 2 spaghi – בר פסטה קטן. את הפסטות הם מכינים במקום. בוחרים את סוג האיטריות, ויש 4 סוגי רטבים לבחירה וזהו בערך. מקום קטן, נחמד וטעים. פעם אחרת ישבנו ב- spiler. בר מסעדה. כיוון שכבר נמאס לנו מהאוכל ההונגרי הזמנו המבורגר וצלעות. היה סבבה.

וככה עברו להם 3 ימים בלי ששמנו לב כמעט, וכבר צריך לארוז ולחזור הביתה. בשדה התעופה שימו לב שרוב החנויות נמצאות לפני ביקורת הדרכונים. לאחר ביקורת הדרכונים יש רק חנויות בודדות (מאותו סוג ועם אותם מחירים כמו בחלק שלפני), ובית קפה קטן. לתשומת לבכם, אם אתם נשארים באיזור החנויות קחו איזה רבע שעה לפני המועד שצריך להגיע לגייט, כי לנו למשל היה תור בביקורת דרכונים ולקח זמן.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של חגית איגרמן?

טיול לאיזור ים המלח
מתוך הבלוג של חגית איגרמן
01-04-2019
לכל הפוסטים של חגית איגרמן »