סיכום חופשה משפחתית בקייב - אוגוסט 2018

תמונה ראשית עבור: סיכום חופשה משפחתית בקייב - אוגוסט 2018 - תמונת קאבר
נוף מלאוורת קייב-פצ'רסק

מתי: 18 אוגוסט - 27 באוגוסט - 2018 , 9 לילות , 8 ימים נטו לטיולים.

הרכב: אבא, אמא ושני בנים (3,6)

מטען: 2 מזוודות, 2 תיקי גב, טיולון.

טיסה הלוך 18.08: ukraine airlines - המראה 15:00, נחיתה ב-18:00

טיסה חזור 27.08: ukraine airlines - המראה 11:00, נחיתה ב-14:00

עלות טיסות: 3800 שקלים ל-4 כרטיסים + 2 מזוודות.

מזג אויר: למעט אירוע גשם חריג בלילה כשנחתנו, 17-30 מעלות בכל שאר הימים, לקחת עליונית ליתר ביטחון ומטרייה קטנה מתקפלת למקרה הצורך.

שער המרה:7.3 גריבנה=שקל, 100 גריבנה = 13.7 שקלים

למה קייב ?

חיפשנו מקום לחופשה שלא תקרע את הכיס ולאחר בדיקת עלויות ושיחות עם מספר חברים קיבלנו הרבה המלצות. חיפשתי בקצרה מה אפשר לעשות עם הילדים שם והחלטנו ללכת על זה. מה גם שאשתי נולדה שם ודוברת את השפה מה שהקל על התקשורת שם.

ממליץ מראש עוד בארץ להתקין את אפליקצית UBER ולפתוח חשבון , הסבר בהמשך.

יום 1 – טיסה לקייב

טסנו בשבת, יום מועדף מבחינתנו לטיסה בחודש אוגוסט כי באופן יחסי שקט בנתב"ג. עשינו מראש CHECK IN לטיסה 48 שעות לפני שעת ההמראה, בגדול הדבר היחיד שעושים שם זה לבחור מקומות אז תדאגו לעשות כמה שיותר מוקדם לפתח הרישום ותקבלו מקומות בהתחלה ויחד.

הטיסה לוקחת בערך 3 שעות, זמן סביר לסבלנות של ילדים. מקסימום שמקבלים זה מים, כל השאר בתשלום.

תהליך הוצאת המזוודות בקייב לא היה מהיר במיוחד, תהיו סבלניים.

הזמנו הסעה לעיר דרך פרי ציזיק עליו קראנו שלל המלצות חיוביות, תיאמנו איתו בוואטסאפ מהארץ (380-932016938+) וחיכה לנו נהג שלו בשדה. בדרך הנהג עצר לנו לרכישת כרטיס SIM מקומי ב-100 גריבנה (13.5 שקל בערך) עם גלישה של 3G ביום ושיחות מקומיות ללא הגבלה, שימו לב שאם תכניסו את הכרטיס לפלאפון שלכם עדיין תוכלו ב-WHATSAPP להישאר תחת המספר של הארץ כך שתקבלו הודעות כרגיל.

באותה עצירה גם פרטנו דולרים לגריבנה, היה שער קצת יותר טוב מזה שראינו אחר כך במרכז העיר.

פרטנו בטיול סה"כ 900$, משהו כמו 100$ ליום בממוצע (ללא תשלום לדירה).

הנסיעה דרך פרי אמנם יקרה מעט מ-UBER אבל אתה מקבל שירות ששווה את ההפרש וכשאני עם הילדים שלי אני לא מחפש לחסוך 20-30 שקלים על חשבון נחיתה רכה במדינה ושירות מצוין. תבקשו מראש כסאות בטיחות לילדים אם אתם צריכים וברב המקרים הוא יצליח לארגן לכם.

הגענו לדירה שהזמנו דרך Booking שנקראת "WeinKiev on Baseina Str" ,בערך 250 שקלים ללילה. בתמונות היתה נראית דירה נחמדה ובמיקום מצוין ולא היה לה הרבה ביקורות כי היתה חדשה באתר, הימרנו ונפלנו. למטה בכניסה הייתה קבוצת שיכורים, נכנסנו למדרגות וגילינו שעל מנת להגיע למעלית יש לעלות 20 מדרגות בערך, לא ממש נוח עם טיולון והמעלית לא נראית כמו משהו שעבר ביקורת בטיחות לאחרונה.

בדירה היה ריח של אלכוהול ואמרנו למארחת שאנחנו נשאר ללילה ומחר עוזבים במידה ונמצא מקום אחר.

ירדנו עם הילדים לאכול דומינוס ליד הבית, בינתיים התחיל גשם זלעפות בחוץ, מזל שהיינו קרובים אז רצנו חזרה, השכבנו את הילדים והתחלנו מרתון לחיפוש דירה.

למזלנו מצאנו דירה ב-AIRBNB שנראתה טובה והיתה זמינה (Two-bedroom apartment VIP level Khreshchatyk), עלתה כמעט פי 2 מהנוכחית (470 ש"ח ללילה, מאוד יקר יחסית לקייב) אבל במצב הנתון זה כבר לא היה השיקול העיקרי. מסקנה, להיזהר ממקומות ללא ביקורות.

יום 2 -קניון Ocean Plaza ורחוב Khreschatyk

קמנו לבוקר גשום מאוד, ארגנו את המזוודות למעבר דירה והחלטנו עד שעת הכניסה לדירה לקחת את הילדים למשחקיית Happylon בקניון Ocean Plaza שיושב ממש על תחנת מטרו Lybidska בקו הכחול.

הסבר קצר על המטרו: המטרו מגיע כמעט לכל אטרקציה בה היינו בעיר ,קנינו כרטיס נטען עם 30 נסיעות, תשלום הוא מגיל 7 אז הילדים נכנסו חינם. הילדים והטיולון נכנסים מהצד ליד העמדה של הכרטיסנית וההורים מעבירים כרטיס במעבר הרגיל.

עלות נסיעה 8 גריבנה לאדם (1.1 שקלים), זול משמעותית מכל האלטרנטיבות האחרות.

הירידה לכניסה למטרו היא תמיד עם מדרגות, ישנו נתיב בחלק מהמקומות עם אפשרות להוריד עגלה, לא יודע מי קבע את גודל המרחק בין הגלגלים אבל לטיולון מקלארן שלנו זה לרב לא התאים והייתי צריך להרים את הטיולון ולרדת איתו.

לתוך התחנה תרדו בדרך כלל במדרגות נעות אינסופיות, חוויה לילדים, אין מעליות, כל כמה דקות יש רכבת לשני הכיוונים כך שאין לאן לרוץ. יש שילוט באנגלית לשמות התחנות כך שדי קל להתמצא. לחיצה בגוגל מפות על תחנת מטרו נותנת אוטומטית תרשים של כל הקווים, מאוד נוח להתמצאות. מעבר בין קווים הוא בדרך כלל מהיר ודורש טיפוס מדרגות והליכה של 3 דקות לכל היותר.

מזגן, אולי במקרה יהיה לכם מזל, אל תבנו על זה, בשעות העומס צפוף ומחניק, קחו בחשבון.

UBER - למי שלא מכיר, אפליקציה המאפשרת לכל אדם להיות נהג מונית עם הרכב הפרטי שלו, בארץ הוטל וטו על האפליקציה אך בקייב היא עובדת נהדר. ממליץ להירשם כבר מהארץ לאפליקציה כדי שתהיה מוכנה לשימוש בטיול, אתם רושמים לאן אתם רוצים להגיע, הכי נוח לסמן על גבי המפה, ומייד אתם מקבלים 3 אופציות נסיעה ואת העלות של כל אופציה.

uberX - הרמה הזולה ביותר, יכול לבוא ילד בן 18 שקיבל רשיון אתמול וגם בן 90 עם קטטר, לא ממש חובבי מזגן גם כשחם. נסענו מספר פעמים עם הרמה הזו והיה בסדר, בסופו של דבר זה הפרנסה שלהם וחשוב להם שתתנו משוב חיובי באפליקציה בסוף הנסיעה.

Uber select - רמת הביניים, נהגים שכבר עשו הרבה נסיעות וקיבלו ביקורות חיוביות באפליקציה עם רכבים שיכולים לקחת 4 אנשים בנוחות יחסית (האופציה שבחרנו בה מרבית הפעמים).

Uber Black - רכבים יוקרתיים יותר, לא מצאנו את הצורך.

כיסאות בטיחות לילדים זה פריט לא רלוונטי בכל הקשור ל-UBER אז קחו בחשבון.

אנחנו ככל העדפנו בגלל המחסור בכיסאות בטיחות לצמצם כמה שיותר נסיעות UBER ולעשות מה שאפשר עם המטרו, מספר פעמים צמצמנו מרחקים עם המטרו ואז לקחנו UBER כי לא היתה אפשרות אחרת.

הגענו לקניון די מוקדם, בקומה העליונה ישנה משחקייה Happylon ליד מתחם האוכל, עוד לפני המשחקייה תפסה את עינינו חנות השוקולדים ROSHEN , בדיעבד זו החנות הכי קטנה שלהם שראינו אז אל תבזבזו שם יותר מידי זמן, קנינו קצת סוכריות ושוקולדים והמשכנו למשחקייה.

יש בה מספר מתחמים ומתקני שעשועים, בהמשך הטיול היו טובות יותר כך שאם אין לכם הרבה ימים הייתי מוותר על זו.

היינו בלחץ זמן ללכת ולהחליף דירה אז עזבנו אחרי שעה וחצי למטרו וחזרנו לעיר, לא ממש מיצינו את הקניון.

עברנו לדירה החדשה. דירה שממוקמת בקומה 6 ברחוב Pushkinska 20, אזור מעולה, ממש על תחנת מטרו Teatralna של הקו האדום ו-3 דקות הליכה לרחוב הראשי. דירה בעיצוב מודרני (נדיר בקייב) מרווחת מאוד ומשופצת כחדשה, מעולה למשפחה+2 או 2 זוגות.

אזהרת מעליות, בשתי הדירות היו מעליות מיושנות שהדלתות שלהם נסגרות אוטומטית 3 שניות לאחר שהן נפתחות במהירות שלא מביישת מטוס סילון, אם אתם מספר אנשים ובעיקר עם הילדים, כדאי שמישהו מבוגר יחזיק את הדלת ויאבטח אותה כדי שאחד הילדים לא יקבל ממנה מכה.

ירדנו לטייל ברחוב הראשי Khreschatyk , היה יום א' והרחוב היה סגור כמדרחוב עם דוכנים ואמני רחוב. עשינו סיבוב גם לשוק Bessarabsky Market להצטייד בפירות וירקות, השוק ממוקם ב Bessarabs'ka Square , זו הכיכר המרכזית בתחילת הרחוב, מאחורי הסופר.

יש בשוק המון פירות יער, במחיר של קילו אתה בארץ קונה 100 גרם בערך וזה עוד השוק הכי יקר בקייב, מחוץ לעיר זול משמעותית. יש גם נקניקים, בשרים, פיצוחים ועוד. נתקלנו שם במספר מוכרים שניסו להכניס לנו מחיר גבוה, מי שלא מבין את השפה יותר קל לו ליפול אז שימו לב כי לפעמים גם היקר של קייב יראה לנו הישראלים זול ביחס לארץ אך זה לא אומר שלא צריך להתווכח איתם.

ליד השוק ישנו סופר קטן, עדיף לוותר עליו וללכת 5 דקות משם לסופר הענק שיש בקומה התחתונה של קניון

Gulliver.

בערב יצאנו לראות את מופע המזרקות בכיכר Maidan שמתחיל ב-21:00, זה לא ממש מופע, יש מוסיקה ברקע והמזרקות משפריצות בהתאם משהו כמו שעתיים. מי שראה מופעי מזרקות בחייו יתקשה להתלהב אך לילדים זה היה נחמד.

יום 3 -פארק מים בקניון DREAM LAND

אכלנו ארוחת בוקר בבית, בשעות שהילדים שלנו מתעוררים אין הרבה אופציות אז בחרנו את הארוחה הזו לעשות על בסיס קניות בסופר, הם אכלו קורנפלקס ואנחנו גבינות, לחם ופירות יער.

אין כמעט בתי קפה שנפתחים לפני 8:00 ובדרך כלל זה לכיוון 9:00.

לקחנו בגדי ים, מגבות וכפכפים ויצאנו במטרו אל תחנת Minska בקו הכחול.

ה-DREAM LAND הוא קניון שמיועד לילדים, כמעט כל החנויות קשורות לילדים, בגדים, הנעלה, צעצועים, יצירה ועוד.

יש חנות של רשת Antoshka , זו רשת חנויות הצעצועים הגדולה באוקראינה. יש שם מבחר גדול של צעצועים ואביזרים לתינוק ולילד. חלק מהמחירים היו דומים לארץ וחלק היו זולים יותר, אם אתם רוצים משהו ספציפי תבדקו מול המחיר בארץ. צמוד אליה יש חנות צעצועים נוספת גדולה אז שווה להשוות מחירים בין החנויות.

הפארק מים (Dream Island) ממוקם בקומה 3 של הקניון, הגענו כשנפתח בשעה 10:00. בכניסה יש למלא דף עם פרטים שלכם ושל הילדים ורק אז לגשת לקופה לקנות כרטיסים ולקבל צמידים.יש כרטיס ל-4 שעות ויש ליום, לקחנו 4 שעות ולבסוף שילמנו תוספת ביציאה כי רצינו להישאר מעבר, כל דקה מעבר ל-4 שעות משלמים 1 גריבנה לכל כרטיס. אם הילדים שלכם אוהבים מים ומגלשות, קחו יומי.

בהתחלה נכנסים לחדר הלבשה עם לוקרים, הלוקר ננעל עם הצמיד שמקבלים בכניסה, לאחר מכן יש לעבור דרך המלתחות אל הפארק עצמו, חצי מהאנשים כולל אנחנו לא הבנו בהתחלה את המסלול הזה.

כל התשלום במזנונים נעשה באמצעות הצמיד, אין צורך לקחת ארנקים פנימה, ביציאה תשלמו את ההפרשים.

הפארק כולו מקורה. הוא מחולק למתחם לקטנים בצד הימני, מתחם לגדולים עם מגלשות יותר רציניות ובריכה גדולה בקצה השמאלי, בין לבין יש תצוגת זוחלים ודגים.

קחו כפכפים כי ההליכה על השטיחונים שם יחפים לא נעימה .

כל בעלי המשקפיים, אסור להיכנס לבריכות עם משקפיים, אז תכינו את עצמכם בהתאם.

יש בפנים מזנונים ומסעדה ליד הבריכה, אנחנו אכלנו כשיצאנו במתחם אוכל של הקניון, יש מבחר דוכני מזון מהיר ומסעדה "Pan Karpat" בקצה שהיתה סבירה ביחס לשאר האופציות.

כשיצאנו מהמטרו לרחוב הראשי Khreschatyk צפינו בחזרות לטקס יום העצמאות שמתרחש ב- 24.08 , אלפי חיילים בשלשות וכלי צבא כולל טנקים נוסעים על הכביש, בהמשך היו גם מטוסים שטסו נמוך מעל הרחוב, היה די מרשים וחסך לנו את הצפייה בטקס ביום עצמו בו היו עשרות אלפי אנשים ברחוב.

שימו לב שבזמן החזרות הרחוב הראשי סגור לחצייה וניתן לחצות רק במעברים התת קרקעיים.

יום 4 - גן חיות

בדיעבד התברר שיש בקייב 2 גני חיות, אנחנו ביקרנו בזה שנמצא ליד תחנת מטרו Politekhnichnyi instytut של הקו האדום. הגן השני XII Misyatsiv נמצא צפונית לעיר, מרחק 50 דקות נסיעה, לא היינו בו.

ההגעה לגן חיות פשוטה, מתחנת Politekhnichnyi instytut יוצאים לכיוון צפון, הולכים 5 דקות על הרחוב הראשי Peremohy Ave ומגיעים.

נראה שגן החיות עובר שיפוץ והרחבה, אפשר להסתובב שם עם עגלה. מבחר החיות די גדול טנוח להסתובב בשבילים. יש מתחם שאפשר להיכנס ולהאכיל חיות, הילדים ממש נהנו מזה ויש במתחם מזנונים, מתנפים ומתקני שעשועים לקטנטנים.

בצהריים חזרנו במטרו לעיר, הלכנו ברגל למסעדת PetruS-ь שנמצאת ליד אצטדיון הכדורגל וקניון גוליבר, זו אחת המסעדות היותר טובות שבהן אכלנו בטיול, מבחר מנות מקומיות בסגנון מודרני, כיסונים מעולים (נסו גם את המתוקים וגם את המלוחים), צלעות, נקניקים ועוד, כל מה שהזמנו היה טעים.

משם המשכנו לסופרמרקט בגוליבר בקומה הכי תחתונה כדי לקנות אוכל לבית וחזרנו הביתה לערב של מנוחה כי הילדים היו עייפים מאוד. שימו לב שבכל האזור בין גוליבר לרחוב הראשי Khreschatyk יש קניון שלם תת קרקעי שמוביל בין הרחובות ואפשר דרכו לעבור בין הרחובות הראשיים, פשוט תרדו באחד מגרמי המדרגות באזור ותגיעו לשם. לחובבי הגאדג'טים יש חנות של Xiaomi הסינית בכניסה לסופר בגוליבר.

יום 5 - אזור צפון העיר, רכבל ושיט באגם

התארגנו בבוקר ולקחנו UBER לכיכר Bohdan ליד Bell tower of Saint Sophia's Cathedral, זה אמנם היה מרחק הליכה של 15 דקות מהבית אך הרחוב כולו בעלייה והעדפנו שהילדים לא יבזבזו את הכוחות כבר בהליכה הראשונה של הבוקר.

השעה היתה 9 ומגדל הפעמון וקתדרלת סופיה הקדושה היו סגורים, לא ממש עניין אותנו להיכנס אז הצטלמנו בחוץ והמשכנו לכיוון מדרחוב Children Landscape Park. זהו רחוב פנימי שלאורכו פזורים גני שעשועים קטנים ומיוחדים לילדים ודוכני קפה ושתייה. תיכנסו למדרחוב באזור רחוב Velyka Zhytomyrska St, 28 ופשוט תלכו לאורכו על הכביש (יש גם ירידה למטה לשדה, זו לא הדרך). הילדים מאוד נהנו מהמתקנים שם.

המשכנו ברגל בדרך מישורית לכיוון כנסיית St. Andrew's, הצטלמנו בחוץ והמשכנו במורד המדרחוב (יש שם דוכני מזכרות מטריושקות) לכיוון מדרחוב האומנים שנמצא במורד הרחוב בצד ימין אחרי הדוכנים.

לא היו שם יותר מידי אומנים בשעה 10 בבוקר, המשכנו ללכת בדרך זו, יש מספר נקודות תצפית נחמדות שאפשר לעצור, לשבת על ספסל ולהנות מהנוף.

הולכים עד שמגיעים מתחת לרכבל (Kiev Funicular) , ניתן לבחור לרדת ברגל במדרגות (לא מומלץ עם עגלה) או לעלות למעלה לכיוון הרכבל ואז לרדת בו למטה.

אנחנו ראינו שהרכבל עדיין לא נפתח וירדנו במדרגות עם הטיולון, כשהגענו למטה נפתח הרכבל והילדים מאוד רצו לעלות אז עלינו איתו למעלה, נסיעה של דקה בערך.

למעלה הרכבל עוצר ליד St. Michael's Golden-Domed Monastery , עוד איזה כנסייה בגווני כחול, לא הלכנו לשם, הילדים העדיפו להיות בגן שעשועים שיש למעלה.

חזרנו למטה עם הרכבל וממש מול היציאה חוצים את הכביש לעבר הנהר יורדים במדרגות ומגיעים לאוניות שיוצאות להפלגות בנהר הדנייפר. כרטיסים קונים במורד המדרגות שליד המקדונלדס.

הפלגה יוצאת כשהאנייה מלאה, אם אתם רואים שאין אנשים קחו בחשבון שאתם עלולים לחכות חצי שעה ויותר. ראינו שיש זמן אז אשתי הביאה 4 ארוחות ממקדונלדס (יצא משהו באזור 50 שקלים).

עלינו על האניה ואכלנו צהריים עד שהיא יצאה לדרך. שעה הפלגה במהירות נעימה ורגועה ללא הסברים מה רואים בדרך, היה נחמד.

סיימנו את ההפלגה ב-14:00, הילדים נראו ערניים ועם מוטיבציה להמשיך, חזרנו לכיוון הרכבל וירדנו למטרו (צמוד לכניסה של הרכבל) נסענו לתחנת Khreshchatyk , החלפנו לקו האדום ונסענו לאקווריום שנמצא ליד תחנת Darnytsia לכיוון מזרח. הרכבת התחתית הופכת להיות רכבת עילית ליד הנהר.

בירידה מהתחנה יש שוק קטן ונחמד, קנינו לילדים חולצות מודפסות ב-15 שקלים ששרדו כבר כמה כביסות ונראות סביר למחיר. המשכנו לאקווריום שנמצא בקצה השוק בצד ימין.

הילדים מאוד נהנו באקווריום, יש בו מבחר דגים גדול ומיוחד, סיבוב של 30-40 דקות מקסימום, כניסה עולה באזור 20 שקלים לאדם (יחסית יקר לקייב). משם הלכנו ברגל 10 דקות לפארק Peremoha, יש בפארק לונה פארק קטן ונחמד בין העצים, אפשר להשכיר אופניים ולטייל בפארק ויש פארק חבלים Rope park SkyPark, לא היינו אך היה נראה מאתגר מבחוץ. בהמשך הפארק יש מיצג של טנק, תותח ונגמש שאפשר לטפס עליהם (לבנים זה היה אטרקציה).

סיימנו שם בשעות הערב וחזרנו לכיוון המטרו, לפני המטרו ליד השוק גילינו חנות ענקית של רשת השוקולדים ROSHEN, החלטנו לקנות שם שוקולדים למשפחה ולחברים, ב-70 שקלים יצאנו עם 2 שקיות מלאות בכל טוב.

חזרנו לעיר ואכלנו בפיצרייה נחמדה שהיתה קרובה לבית Pizza Di Casa , יש בפנים משחקייה קטנה לילדים וזה העסיק אותם עד שהאוכל הגיע.

סיימנו יום ארוך ומעייף אך מאוד מהנה.

יום 6 - בית הנשיא המושחת ומשחקיית DREAM LAND

יצאנו בבוקר לכיוון האחוזה של הנשיא לשעבר ינקוביץ (Victor Yanukovich mansion)

צימצמנו את עצמנו צפונה עם המטרו עד תחנת Minska ומשם לקחנו UBER ב-15 שקלים בערך עד לכניסה לאחוזה.

התשלום בכניסה מגיל 7, 100 גריבנה, אפשר לקנות מפה ברוסית בדוכן מזכרות ליד הכניסה.

נכנסנו ברגל והתחלנו להתברבר בפנים, החיילים שמאבטחים את המקום כיוונו אותנו והגענו ליד הבית (קרוב לכניסה) גילינו שכדי להיכנס צריך לתאם ביקור מראש, מה שלא עשינו. חזרנו לכיוון הכניסה ולקחנו סיור עם מדריך ברכב גולף לאזור הצפוני של האחוזה הכולל ביקור במוזיאון המכוניות העתיקות, בבית נופש של פוטין ונסיעה באזור הנהר. בדרך עוברים דרך מגרשי הגולף ושומעים הסבר מעמיק ברוסית על כל מה שקרה במקום עד שויקטור ברח משם ב-2014.

הסיור היה טוב כי בשום דרך אחרת לא היינו מגיעים עד לשם עם הילדים, ניתן לקחת רכב גולף לבד ולהסתובב, המחיר היה די יקר ומוגבל בזמן.

יש באזור הצפוני לא מעט עליות וירידות, אם אתם מתכננים לקחת אופניים תוודאו שאתם בכושר מינימלי כי הדרכים לא מישוריות.

חזרנו לכניסה והלכנו ברגל לפינת חי הנמצאת בצדה הדרומי של האחוזה. מייד בכניסה פונים ימינה לכיוון השירותים ואז נכנסים שמאלה בשער גדול. ראינו את החיות (בדיעבד אמרו לי שיש שם גם כלבייה שפיספסנו) והזמנו UBER חזרה לקניון DREAM LAND.

עלינו לקומה השנייה, אכלנו במתחם אוכל של הקניון ונכנסנו למשחקייה שנקראת DREAM LAND שנמצאת אחרי מתחם האוכל.

גם פה מקבלים צמיד שמפעיל את כל מה שיש במשחקייה, כמעט כל המתקנים היו כלולים בתשלום הראשוני (150 גריבנה לילד). המשחקייה גדולה, מאוד מרווחת ונקייה. תזכרו תמיד להסתובב עם גרביים בתיק למקרה שתרצו להיכנס למשחקיות.

יש פארק טרמפולינות גדול, בית קפה והרבה פינות רביצה שמתאימות גם להורים למנוחה.

אהבנו שבכניסה לשירותים יש כפכפי גומי לשירות הקהל על מנת שתוכל להיכנס לשירותים בלי לחזור ללוקרים ולנעול נעליים, היה נחמד אם היו מאמצים את זה גם בארץ (כנראה שפה כל יום היו נעלמים כמה זוגות ובעל המשחקייה היה פושט רגל מרב כפכפים שהוא היה קונה).

בילינו שם מספר שעות וחזרנו הביתה במטרו

יום 7 - יום רגוע, שוק פשפשים ומשחקייה בגוליבר

24.08, יום העצמאות של אוקראינה, קמנו עם רצון לארוחת בוקר לא בייתית, יצאנו לבית קפה MILK BAR שנמצא מול בית הכנסת שליד קניון גוליבר, אכלנו פנקייקים, ביצים ועוד, היה טעים ומומלץ לארוחת בוקר.

ברחובות כבר החלה תנועה של המוני אנשים לבושים בחולצות לבנות שנראות כמו תלבושת רשמית של פסטיבל המחולות בכרמיאל לכיוון הרחוב הראשי Khreschatyk בו מתקיימת התהלוכה.

התקדמנו לאזור , ראינו את כמות האנשים והחלטנו שראינו מספיק בחזרות בימים שלפני. ירדנו למטרו ונסענו לשוק הפשפשים שנמצא בתחנה האחרונה של הקו האדום Lisova.

הסתובבנו בשוק אוכל, מצאנו לילדים איזה חנות צעצועים קטנה וזולה בין דוכני האוכל וקנינו להם מתנות.

בדיעבד כשחזרנו הבנו שפספסנו שם את מתחם הקניות המרכזי שנקרא Darynok בו יש עשרות דוכני ביגוד, ריהוט ועוד, אם כבר הגעתם לשם תיכנסו.

חזרנו לעיר בצהריים לאחר שהמולת יום העצמאות התפזרה ולקחנו את הילדים למשחקייה בקניון גוליבר. המשחקייה ממוקמת בקומה 6 של הקניון, משחקייה די קטנה יחסית לאחרות אך עשתה את העבודה לשרוף שעתיים, הילדים נהנו.

בערב יצאנו לאכול במסעדה הגרוזינית Musafir שהיתה דקה מהבית שלנו, יש להם עוד סניף באזור אצטדיון הכדורגל. הזמנו מקום בצהריים לערב דרך הטלפון, המקום באמת היה מלא אז טוב שהזמנו. אכלנו 5 מנות עיקריות ממיטב המסורת הגרוזינית, היה אוכל מצוין וכל החשבון הגיע לסך של 70 שקלים בערך. זול וטעים, ממליץ לאכול שם.

יום 8 - אזור לאוורת קייב-פצ'רסק ופארק הפרטיזנים

לקחנו UBER לפסל אמא מולדת שנמצא מעל הנהר בדרום מזרח ממרכז העיר, 10 דקות נסיעה מהמרכז. הגענו לקראת 9:30 (שעה מוקדמת במונחים מקומיים) , עברנו ליד תצוגת הכלים הצבאיים שעדיין היתה סגורה ועלינו לכיוון הפסל הגדול של אמא מולדת. מתחת לפסל יש מוזיאון על המלחמות של אוקראינה, אותנו לא עניין, ברחבה מתחת לפסל יש מספר טנקים שניתן לטפס עליהם. המשכנו לתצוגת כלי הצבא שנפתחה ב- 10:00, יש מטוסים, טנקים, טילים ועוד.

המשכנו ברגל לכיוון לאוורת קייב-פצ'רסק, עלייה קלה אך לא רצינית. נכנסנו למתחם הלאוורה, הסתובבנו בין הכנסיות והצטלמנו בעמדת התצפית המשקיפה לכיוון הנהר, אחלה תמונות פנורמיות. לא נכנסו למערות קבורה שם.

הגיע הצהריים ואיתו הרעב, הזמנו UBER למסעדת "הבית ההפוך" (Kabachok Na Bochok) שנמצאת 15 דקות נסיעה מהלאוורה בצידו השני של הנהר.

קראנו הרבה המלצות טובות באתרים השונים על המסעדה והחלטנו לנסות גם. המסעדה מבחוץ אכן נראית כמו בית שעומד על הגג, ישבנו בחוץ ליד מתקן המשחקים של הילדים שלא מבייש גן שעשועים קטן וחדר טלויזיה שהריץ פרקים של מאשה והדוב.

הילדים אכלו שניצלונים וצ'יפס בצורת חיוכים, אנחנו פתחנו בפלטת נקניקים וצלחת חמוצים והמשכנו עם סלמון (35 שקלים) וסטייק בקר 300 גרם (הכי יקר שאכלתי 55 שקלים) שניהם היו טובים וטעימים.

סיימנו ארוחה משפחתית מפנקת ב-150 שקלים והמשכנו משם ברגל לכיוון פארק הפרטיזנים (Park Of Partisan Glory) הסמוך למסעדה, 10 דקות הליכה.

זהו פארק גדול בתוך יער. עושה רושם שהרבה מהמקומיים מגיעים אליו בסופ"ש לעשות על האש ולרחוץ באגמים שיש בו. יש בפארק מתקני לונה פארק המופעלים ע"י סבתות שככל הנראה הפעילו את אותם מתקנים גם לפני 50 שנה, WD40 יכל לעשות פלאים לחלק מהמתקנים שם.

צמוד לשם יש פארק קצת יותר חדיש עם טרמפולינה גדולה ונדנדות מיוחדות. לאורך כל הפארק יש דוכני שתייה, ממתקים ואוכל, אווירה ממש נעימה ונחמדה. יש שם גם פארק חבלים גדול Seiklar.

הלכו עד אגם ומשם יצאנו לכביש לקחת UBER למטרו לתחנת Boryspilska של הקו הירוק (יש גם חשמלית ברחוב הראשי שמגיע למטרו).

חזרנו לכיוון הדירה וחיפשנו משהו מהיר לאכול, ראינו קרוב לבית דוכן שתמיד היה בו תור ארוך והחלטנו לבדוק על מה מדובר (ממוקם ברחוב 3 Bohdana Khmel'nyts'koho St). הדוכן מוכר מוצר אחד בלבד פירושקי עם נקניקיה בפנים. למי שלא מכיר, פירושקי זה כמו לחמניה מטוגנת, מזכיר קצת סופגניה. יח' אחת עולה 2 שקלים ועושה אותך שבע לכל הערב, 2 אתה שבע גם יום למחרת ו-3 זה חשש לצינתור, תמורה מצוינת למחיר.

יום 9 - קניון Bloсkbuster ואזור פודיל

יום אחרון של אטרקציות, מודה שהיינו די עייפים אז החלטנו ללכת לקניון בלוקבסטר שמרכז מספר אטרקציות לילדים במקום אחד. לקחנו מטרו לתחנת קו כחול Pochaina ומשם 5 דקות עם UBER עד הקניון. כמו בכל שאר האטרקציות, לפני 10:00 הכל סגור.

הגענו ממש עם הפתיחה, הכנסנו את הילדים למשחקייה, נכנסו לבית ההפוך (תצלמו תמונות רגיל וסובבו אותן 180 מעלות לאחר הצילום, אפשר לעשות דברים יפים ומצחיקים).

המשכנו לבאולינג , עלה 50 שקלים לשעה של משחק לכל המשפחה, משחקים עד שנגמרת השעה.

אכלנו ברשת ההמבורגרים STAR BURGER שנמצאת בקניון, אל תיבהלו שמביאים לכם כפפות ירוקות לאכול איתן, זה כדי שלא יהיה לכם ריח של טיגון בידיים אחרי האוכל, אנחנו כמיטב המסורת הישראלית לא שמנו. ההמבורגר ילדים קטן בצורה מטרידה, תזמינו להם גודל רגיל. היו המבורגרים סבירים בהחלט.

הילדים חזרו לעוד סיבוב במשחקייה, אנחנו עשינו מנוחת צהריים על הפופים במשחקייה.

יש בקניון גם קולנוע, מתחם מציאות מדומה, משטח החלקה על גלגליות ומתחם משחקי וידאו.

צמוד לשם יש את המשחקייה הגדולה Kidlandia שמדמה לילדים מקצועות של גדולים, בחרנו לא ללכת מכיוון שרב הפעילות שם באוקראינית והילדים לא דוברי השפה.

אחרי הצהריים יצאנו משם חזרה למטרו עם UBER וירדנו בתחנת קו כחול Kontraktova ploshcha שעוצרת בשכונת פודיל. יוצאים מהתחנה לכיוון דרום לגלגל הענק, אני והילדים עלינו, סיבוב אחד איטי 100 גריבנה למבוגר ו-50 לילד. היה ממש חם באותו יום והיתה חוויה מזיעה אך מהנה.

המשכנו במורד הרחוב עד לתחנת Poshtova ploshcha ומשם חזרנו הביתה.

יום 10 - טסים הביתה

יום לפני הטיסה הזמנתי הסעה לשדה דרך פרי, רצינו לדעת בראש שקט שיגיע לנו נהג בזמן ושלא נתחיל להתברבר עם UBER ולחפש רכב שיכול להכיל את כל המטען שלנו.

הנהג הגיע בזמן, כולל כיסא לילד, ברכב מרווח, ממוזג ונקי.

בשדה אין פריטת כסף אחרי הבידוק הבטחוני אז אם נשאר לכם ואתם רוצים לפרוט, תעשו את זה ליד הדלפקים של ה-CHECK IN. יש דיוטי פרי עם מחירים די טובים, יש להם אתר אינטרנט אז שווה להשוות אם אתם צריכים דברים ספציפיים (בשמים וטיפוח בעיקר). טיסות לישראל כמובן יוצאות מהטרמינל הכי רחוק ומבודד שיש בשדה.

הטיסה יצאה במתוכנן ב-11:00, פחות משלוש שעות ונחתנו חזרה לרעש של נתב"ג בסוף חודש אוגוסט.

עוד אטרקציות שבחרנו לא לעשות אך קחו אותן כאופציה:

א. פארקי חבלים - SkyPark, Seiklar

ב. Sky Family Park - פארק פתוח עם בריכה גדולה ומתקנים לילדים.

ג. Experimentanium - מוזיאון בסגנון הטכנודע בחיפה.

ד. Oleg Antonov State Aviation Museum - מוזיאון מטוסים וכלי טייס גדול.

ה. Family fun park Galaxy - משחקייה גדולה לילדים בקניון Lavina.

ו. Park Hoydalok - פארק עירוני שנראה נחמד כולל פארק חבלים ואפשר להשכיר בו אופניים.

ז.Kievan Rus Theme Park‬ - שעה נסיעה מהעיר, פארק עם מופעי אבירים וסוסים, המליצו ללכת בסופ"ש.

ח. Hydropark‬ - חוף הים של קייב, יש ליד לונה פארק ופארק חבלים Lazalka.

ט. מוזיאון דינמו קייב באצטדיון האולימפי שמתחת לקניון גוליבר.

י. Museum of Railway Transport - מוזיאון רכבות, צמוד לתחנת מטרו אדום Vokzalna

סיכום

היה טיול מוצלח ומהנה, יש הרבה אטרקציות לילדים ומאוד כיף שהכל זול. טיול של 4 נפשות בסוף אוגוסט ל-9 לילות נסגר בפחות מ-13K (בדירה שהיתה יקרה יחסית לעיר) כולל בפנים גם ביטוחים וחנייה בנתב"ג.. מבחינת הוצאות יומיות הוצאנו 100$ ביום בממוצע על אוכל אטרציות ומעט קניות (ללא הדיור).

נראה שהיעד הזה בצמיחה ובשנים הקרובות כמות המטיילים תעלה, נקווה שלא המחירים.

טיול מהנה!

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של taubnitzan?

מסלול לטיול משפחתי של 9 ימים בצפון איטליה עם רכב (גארדה,ונציה ומאגורה)
מסלול לטיול משפחתי של 9 ימים בצפון איטליה עם רכב (גארדה,ונציה ומאגו'רה)
מתוך הבלוג של taubnitzan
28-09-2016
לכל הפוסטים של taubnitzan »