סיכום טיול לקנדה – ספטמבר 2017 3. מונטריאל וטורונטו

תמונה ראשית עבור: סיכום טיול לקנדה – ספטמבר 2017   3. מונטריאל וטורונטו - תמונת קאבר

סיכום טיול לקנדה – ספטמבר 2017

1. מונטריאל וטורונטו

19/09/17 יום שלישי

פרידה מהמארחת שלנו והמקום הנהדר בו התארחנו בוונקובר, נסיעה לעבר שדה התעופה והחזרת הרכב השכור. טיסה למונטריאול בת 5 שעות. המלון בו התאכסנו Best western plus .

20/09/17 יום רביעי

לאחר ארוחת הבקר יצאנו לעבר לשכת התיירות, עברנו בפלאס דה ארט היפה הקרובה למלון שלנו, יעצו לנו להתחיל את היום בעיר העתיקה בפלאס דה ארמה ופלאס ז'אק קרטייה. נכנסנו בתשלום לכנסיית הנוטרה דאם היפיפיה בה נישאה סלין דיון, והמשכנו לעיר העתיקה המתויירת והיפה. נכנסנו לבניין העירייה המרשים לסיור והלכנו אל הנמל, טיילנו לאורכו ולאחר מכן הלכנו אל ההר מון-רואיל המשקיף על מונטריאול. עלינו לראשו במדרגות הרבות וירדנו חזרה דרך אוניברסיטת מק-גיל ורחוב הדגלים, כל דגלי האומות מתנופפים משני צידיו. הלכנו לרובע הלטיני לסיור וארוחה וחיכינו לחשיכה למיצג כדורים צבעוניים התלויים מעל הרחובות ומשרים אוירה עליזה וצבעונית על המקום. קינחנו בקרפים מתוקים וסיימנו את הערב בפלאס דה ארט היפה והמוארת. חזרנו למלוננו ללילה שני.

21/09/17 יום חמישי

נסענו לגנים הבוטאניים של מונטריאול במטרו. סיירנו בגנים היפים ובחממות המיוחדות וחזרנו לעיר לסיור קצר. נכנסנו לרובע הסיני ושבנו לעיר העתיקה לארוחה בגינת נלסון הנעימה. אכלנו ארוחה מצויינת לצלילי תזמורת ג'ז שהנעימה בצליליה את זמנם של הסועדים, ובקרנו בבית העיריה של מונטריאול ששוכן במבנה עתיק ומיוחד. מבנה נוסף שראינו והרשים הוא הבנק הראשון בעיר שכיום משמש כשופינג סנטר, חזרנו למלון למקלחת ומנוחה קלה מאחר ובערב היינו מוזמנים לארוחת סיום החג(ראש השנה) אצל משפחה. בילינו ערב נעים ובדרכנו למלון עצרנו במון רואיל לתצפית לילה על העיר ממנה אנחנו נפרדים מחר.

22/09/17 יום ששי

עזיבת המלון, נסיעה במונית לתחנת הרכבת ונסיעה לטורונטו. הנסיעה ברכבת נוחה ונעימה, את המזוודות הפקדנו כמו בטיסה וקבלנו חזרה על גבי מסוע כשהגענו. הגענו לאחר 5 שעות לטורונטו הענקית, לקחנו מונית לתחנת השכרת הרכב קבלנו פורד היברידית כיפית ומרווחת והחלנו בנסיעה לעבר מפלי הניאגרה. לעת ערב הגענו לניאגרה און דה פולס למלון הילטון שם הזמנו חדר הצופה אל המפלים מקומה 22. המראות מחלוננו היו מדהימים ביופיים ועמדנו כמה דקות להסתכל ולהתפעל לפני שיצאנו לעיר לסיור.

החושך החל לרדת והמפלים מוארים בשלל צבעים, טיילנו לאורך הטיילת וסיימנו בארוחת ערב ושבנו למלוננו. קצת התאכזבנו מכך שעונת הזיקוקים הסתיימה.

23/09/17 יום שבת

לאחר ארוחת הבקר ירדנו לסיור אל מאחורי המפלים,journey behind the falls קבלנו שכמיות להגנה מפני רסיסי המים הניתכים עלינו וירדנו במעלית לתצפית. נרטבנו מאד ולאחר כ-20 דקות רטובות סיימנו את הסיור המהנה.

בעז יצא לאטרקציה נוספת בספינה השטה אל מתחת למפל Maid of the mist ונהנה מאד.

לפני שעזבנו עצרנו בנקודת תצפית ממולצת ומרשימה והמשכנו בדרכנו אל העיירה ניאגרה און דה לייק. תיירים רבים גדשו את הרחובות ובקושי מצאנו חניה.טיילנו כשעתיים בעיירה התיירותית והנחמדה והמשכנו לעבר טורונטו,בערב הגענו למלון Super 8 בצ'יינה טאון (מאכזב). יצאנו לסיור ראשוני ברחוב יאנג השוקק והככר ההומה של העיר. פעלולנים מציגים את כישוריהם, זמרים ואמנים משמיעים את שירתם ונואמים שונים משמיעים את משנתם כשתיירים רבים מתגודדים סביב או חולפים הלאה בדרכם.

24/09/17 יום ראשון

נסענו בבקר לעבר 1000 האיים,300 ק"מ לכל כוון לעבר העיר גנווקואמו ממנו יוצאות הסירות לשייט. קנינו כרטיסים לשייט שאורך 2.5 שעות בין האיים שעליהם אחוזות פאר ובתי נופש לעשירים. נההנו מאד וחזרנו עם ערב לטורונטו לשכונת דה-ביצ'ז, סיירנו בשכונה שקבלה את פנינו במצב של כמעט תרדמה. טיילנו קצת, אכלנו ארוחת ערב ושבנו למלון.

25/09/17 יום שני

החזרנו את הרכב השכור וטיילנו רגלית בעיר. ראינו טורניר טניס של ווטראנים שמשך תשומת לב רבה מצד מקומיים ותיירים. בקרנו בבית העיריה המקומי ובשעה 13.00 הצטרפנו לסיור מאורגן בהדרכת סטודנטית שסיפרה על קורות העיר תוך כדי סיור במספר נקודות עניין. חזרנו למלון למנוחת צהריים ויצאנו בערב לעבר מגדל ה-CN הגבוה בעולם. עלינו לפני השקיעה למרומי המגדל במטרה לראות את התצפית גם ביום וגם כשמחשיך. התצפית אל העיר מרשימה ביותר, עלינו במעלית המהירה וצפינו מגובה 553 מ' בעיר וסביבותיה. עלינו גם לתצפית רצפת הזכוכית עליה עומדים ומשקיפים אל התחתית. לאחר מכן טיילנו באזור הנמל שהיה קצת שומם,אכלנו במסעדת Elleven הטעימה הסמוכה לתחנת הרכבת המרכזית וחזרנו ללילה אחרון במלון.

26/09/17 יום שלישי

יצאנו בבקר לכוון העיר העתיקה, אח"כ נסענו לגני אלן בהם מצויים גנים בוטניים שהכניסה אליהם חופשית. משם נסענו לרובע האמנים דיסטילרי The Distillery District שהיה לשעבר אזור מפעלים ומבשלות בירה. ונהננו מאד מהחנויות והגלריות היפות. האוירה במקום נעימה מאד.

לסיום נסענו לשוק סנט-לורנס שמצא חן בעיננו מאד. קנינו מתנות למשפחה בבית ואכלנו צהרים בשוק לאחר שקנינו בדוכן אוכל מוכן שתי מנות טעימות. חזרנו למלון ללקיחת המזוודות שחיכו לנו ,פקידת הקבלה הזמינה עבורנו מונית לשדה התעופה, נהג פקיסטני חביב ואדיב הסיע אותנו ובכך תם הטיול השווה שלנו.

לסיכום: קנדה מדינה נהדרת, מכניסת אורחים ומסבירת פנים ביותר. בשנה בה בקרנו מלאו 150 שנה למדינה והחגיגות בעיצומן. קבלנו כרטיס כניסה חופשי לכל שמורות הטבע, בכל עיר ישנה לשכת תיירות ובה ניתנים חמרים ומידע למטיילים חינם כמובן ובאורך רוח וחביבות. לכל מקום שהגענו התקבלנו בחיוך והתעניינו בשלומנו. גולת הכותרת של הטיול היו הרי הרוקיס כמובן, בזמן ביקורנו מזג האויר היה חם מאד מרבית הזמן כך שחווינו את הנופים ללא גשם וכמובן ללא שלג. אך האובך של השריפות ניכר. גם ונקובר והאי ונקובר מספקים חוייה מצויינת. מונטריאול עיר נחמדה ביותר טורונטו ענקית ורחבת מימדים בהגזמה לטעמנו. הסדר הארגון והתכנון ניכרים בכל מקום. המרחב הציבורי מתנהל בצורה מופתית, נקי למרות שאלפי אנשים מתנהלים במקום. ההתנהגות כלפי האחר הינה מכבדת ונעימה, כמעט לא שמענו צעקות ומריבות, הנסיעה בכבישים רגועה ונעימה ללא צפצופים כלל. התחבורה הצבורית מצויינת. נסענו גם באוטובוסים, ברכבות, במטרו, במעבורות ובטיסות פנים וטיסות לארץ וממנה. חברת התעופה מצויינת המטוסים נוחים והצוות אדיב. האוכל מצויין מוגש בניקיון ובהקפדה וברמת שרות גבוהה. ארץ שופעת כל טוב, שתושביה נהנים משרותים ברמה גבוהה, גנים ציבוריים מטופחים ונקיים, שרותים ציבוריים בוהקים בכל מקום, טבע נפלא כמעט ללא עלויות ומתוחזק להפליא מתוך התחשבות בבע"ח וצרכיהם. בכל מקום הרגשנו תחושת בטחון, יכולנו להשאיר חפצים ברכב מבלי לחשוש שיפרץ חלילה, גם ברחוב ישנה תחושת בטחון למרות שראינו לא מעט קבצנים והומלסים. גם ההתנהלות במקומות שיש לשלם עבורם מתנהלת מתוך אמון. הציפייה היא שהאזרח ישלם על מה שנדרש גם ללא פקוח ובקרה. התחושה היתה שאם אתה זקוק לאינפורמציה כלשהי יאמרו לך את הדבר הנכון מבלי לנסות לסדר אותך או להפיק רווח כלשהו על חשבונך. השימוש במזומן מועט, רב התשלומים מתבצעים בכרטיס אשראי. לינות יש בשפע ובכל הרמות אנחנו הזמנו הכל מראש ומהארץ אך לאורך הכבישים ובתוך הערים והעיירות ישנו שפע עצום של לינות המתאימות לכל כיס.

טיפים קטנים לנוהגים:
פניה שמאלה – יש לתת זכות קדימה למגיעים מולכם ונוסעים ישר. כמו כן להולכי הרגל יש רמזור ירוק.
לעיתים יש רמזור מיוחד לפונים שמאלה, ואז אין בעיה כזו.
פניה ימינה – מותרת ברמזור אדום. וכמובן שלהולכי הרגל יש רמזור ירוק.
רמזור אדום מהבהב – כמו תמרור עצור.
רמזור ירוק מהבהב – יש רמזור רק ברחוב הראשי. ברחובות הצדדיים בצומת אין רמזור.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של bsayar?