סיכום מסע לצפון איטליה (דולמיטים)

ביוני 2001 יצא לדרך המסע האופניים הראשון שלנו. בכתבה הבאה הבאנו את סיכום המסע המדהים לצפון איטליה, כולל הרי הדולומיטים וונציה, בצירוף תמונות.
דרור
תמונה ראשית עבור: סיכום מסע לצפון איטליה (דולמיטים)
© סיון

הקדמה

הכל התחיל ברעיון של שלומי לארגן טיולי אופניים לחו"ל. לאחר שסיכמנו שלפחות ננסה, החלוקה היתה ברורה: כבעל ניסיון ברכיבה, שלומי יהיה אחראי על תחום התכנון וההדרכה של המסע ואני (דרור) אהיה אחראי על התחום הלוגיסטי מהעברת האופניים דרך הלינה ועד הארוחות במהלך היום... כך שלרוכבים יהיו רק דאגות הקשורות ברכיבה. כך למעשה נולד מסע האופניים הראשון שלנו ...החלטנו שנקרא לעצמנו "רוכבים", קיצור של "רוכבים את העולם"... את מסענו הראשון תכנן שלומי לאיטליה דווקא. צפון איטליה מתאים לרכיבה ומשלב נוף מרהיב המכיל את כל סוגי האלמנטים של הרכיבה הספורטיבית, כולל אוכלוסיה סובלנית ומסבירה פנים... לאחר פרסום בעתון וסינון, הצלחנו לקבץ קבוצה מיוחדת של 7 רוכבים (רצינו להגיע לפחות ל 15 אבל לא יצא...):

• שני רופאים מקסימים (עיניים ועור)
  • צלם ירחון מוטורי מפורסם
  • חייל משוחרר אמביציוזי (דתי ...)
  • קיבוצניק ותיק בתחום בעל כושר מדהים יחסית ל 56 שנותיו
  • מפעיל ציוד הנדסי מאילת בעל אישיות מיוחדת
  • איש עסקים (יהלומן)

בכתבה שלפניכם, ניסינו לסכם את המסע, עד כמה שניתן לסכם 8 ימים ולילות. ניסינו לספר על ההרמוניה הגברית המיוחדת, שתחזור על עצמה לפחות ככה אנחנו מתכננים גם בשנים הבאות (מה לעשות, לא היו מועמדות).

רכיבה סביב אגם גארדה

יום ראשון 17/6/2001
נפגשנו בשדה התעופה בחצות, זו היתה הפעם הראשונה שכל הקבוצה נפגשה... היינו 8 רוכבים, צלם ומנהל לוגיסטי - סה"כ 10.נראינו די מוזר: חבורה של גברים (מתי כבר יצטרפו הנשים...) מכל הגילאים, כשהמבוגר ביותר היה בן 56 והצעיר בן 23. חבורה המסתובבת עם עגלות ועליהן קרטונים גדולים...

העברנו את האופניים בצורה מרוכזת לאחראי המטען של חברת אל איטליה ולאחר הצ´ק אין כבר היינו בקניות בדיוטי ....בשעה 10:00 נחתנו במילנו (Milano) והמתנו כארבע שעות לטיסה לוורונה (VERONA) - שם מסענו עמד להתחיל. לפני עלייתנו למטוס, פנתה אלינו אחראית הטיסה ודיווחה לנו על בעיה קטנה ושולית: לא ניתן להעמיס את כל האופניים על המטוס הקטן (טיסה פנימית) ולכן האופניים יגיעו בנסיעה או במטוס גדול יותר לכל המאוחר למחרת....לאחר שהתפוצצנו מצחוק התחלנו להתווכח (אחד מחברי הקבוצה היה דובר איטלקית) ולאחר לחץ שהפעלנו, הופעל לחץ פיזי מתון על הקרטונים (בפיקוחנו) והטיסה המריאה ללא יכולת להוסיף סיכה לתא המטען...

בשעה 17:00 נחתנו בוורונה ונסענו לאכסניית הנוער ששכנה במבנה עתיק מאוד במרכז העיר. לאחר התארגנות קלה ואחסון הקרטונים יצאנו לסיור בעיר המהממת....

לפני השינה גילינו, שאנו ישנים עם עוד עשרות תרמילאים בחדר אחד, המקלחת משותפת והמים זורמים בטמפרטורה אחידה (אין חם וקר), בקיצור - טירונות. נרדמנו עייפים וחולמים על המצפה לנו.....

יום שני 18/6/2001 - יום הרכיבה הראשון
התעוררנו מוקדם למלאכת הרכבת האופניים ברחבת החניה של האכסניה . לאחר התאמות וכיוונים, הצטלמנו ויצאנו לדרך... לא יכולנו לצאת מוורונה לפני שערכנו קניות בחנות אופניים שנפתחה במיוחד עבורנו, נוכחתי לדעת שרוכבי אופניים גברים הופכים לנשים כשמדובר בחנות לאביזרי אופניים (כמה שובינסטי...). לאחר הקניות יצאנו לכיוון אגם גרדה (Lago di garda) כש"הרס"פ" נוסע לכיוון השני, לפדובה (PADOVA) להחליף את הרכב למשהו גדול יותר... הקבוצה עולה על כביש וורונה - לה גרדה וביקור בטירה שעל גדות האגם בסירמיונה (Sirmione).

את המסע סיימנו באותו היום בעיר בעיירה קטנטנה על גדות האגם, לה סיזה (Lazise). התאכסנו בוילה יפהפיה ולאחר אחסון האופניים ומקלחת יצאנו לאכול בטיילת.
סה"כ רכבנו כ 110 ק"מ ביום הראשון.

יום ג´ 19/6/2001
אחרי ארוחת בוקר אירופאית (כלום עם חמאה וקפה) יצאנו לכיוון צפון במעלה האגם היפהפה. עצרנו במרינה הקרובה לקפה מספר 2 ולצילומים בנוף המדהים. הזמן כאילו עצר מלכת, כאילו באיטליה אנשים לא עובדים...הרחובות היו מלאים אנשים, חלקם כנראה תיירים כמונו וחלקם מקומיים שלא בא להם לעבוד באותו היום.

בצהרי היום כבר היינו בקצה האגם בעיירה טורבלה (Torbole) מתכוננים לעלייה לכיוון מורי (Mori) ורווורטו (Rovereto). העלייה מתנהל בכביש צר והרוכבים מעכבים את התנועה במעלה ההר, אבל הנהג האיטלקי סובלני מאוד ואפילו פעם אחת לא שמענו ציפצוף...(ותוסיפו לזה את העובדה שהרכב המלווה של הקבוצה מוביל את הקבוצה באיטיות לצילומים ולבטיחות...).

הגענו לפני חשיכה לעיר טרנטו (Trento) שם עשינו את הלילה, לא לפני שיצאנו לאכול במסעדה "אכול כפי יכולתך". מה שבטוח שבעלי המקום שינו את השיטה לאחר ביקורנו....סה"כ רכבנו כ 120 ק"מ ליום זה.

מההרים לים האדריאטי

יום ד´ 20/6/2001
אחרי ביקור נוסף בחנות אופניים וקפה איטלקי, יצאנו מטרנטו בכיוון צפון בכבישים כפריים ועליות בנוף מדהים....בצהריים כבר ישבנו לפריסה בנקודת נוף, קצת גבינות וירקות, צילומים והמשך נסיעה. בדרך עברנו כפרים קטנים שלא ראו כנראה הרבה זמן אנשים מבוגרים שנוסעים באופניים גדולים עם בגדים קטנים וצמודים... עצרנו באחד האגמים הקטנים לרחוץ במים הקרים ולנוח. בשעות אחה"צ הגענו לכפר היפהפה קוולסה (Cavalese) שם השתכנו בפאתי הכפר בוילה מדהימה של משפחה חביבה מול נוף עוצר נשימה. לאחר התרעננות יצאנו למרכז הכפר לאכול כשבדרך אנו חולפים על פני מבנים עתיקים וכנסיות מעוטרות בציורים מהמאה שעברה.
סה"כ רכבנו כ 140 ק"מ ליום זה.

יום ה´ 21/6/2001
עזבנו את קוולסה לאחר ארוחת בוקר טובה (לשם שינוי אפילו ביצים) כשלפנינו הטיפוס לנקודה הכי גבוהה במסע - פסו זה רולה (Paso di Rolle). חלפנו על פני אגמים וכפרים יפים והחלנו בטיפוס הקשה כשעל פנינו חולפים רוכבים מקומיים ותיירים כמעט בלי מאמץ.הרגשנו את השינוי בצפיפות האוויר שהשפיע (כנראה) על ביצועינו (כמעט 2000 מטר) ולאחר מאמץ לא קל (ופתיחת רווחים) הגענו למעבר המדהים בנופו.

התארגנו למנוחה ארוכה, ארוחה קלה, צילומים ולאחר התארגנו על לבוש חם (לקראת הירידות.....) התחלנו בירידה מדהימה וארוכה (כ 30 ק"מ) חזרה לכיוון דרום (כיוון כללי ונציה). לקראת הערב הגענו לעיר פלטרה (Feltre) ולאחר שהתחוור לנו שמקום הלינה שסגרנו לא פנוי הוספנו כ 10 ק"מ לכיוון הכפר סרן דל גרפה (Seren del grappa) לשינה.
סה"כ רכבנו ליום זה כ 130 ק"מ.

יום ו´ 22/6/2001 וסוף השבוע בונציה
עם בוקר יצאנו מהכפר לכיוון דרום להישפך אל הים האדריאתי - אל ונציה (Venezia), שם נעביר את סוף השבוע.כל הדרך עברנו בין עשרות כפרים ועיירות כשמסביב הכל ירוק. עברנו דרך העיר קסטלפרנקו (Castelfranco) למנוחה וארוחה איטלקית אופיינית (פיצה ופסטות - אלא מה) .לקראת ערב ואחרי שתיקנו את הפנצ´ר הראשון במסע, הגענו למלון במסטרה (Mestre) להתארגנות. לאחר פרידה מהאופניים מצאנו עצמנו ברכבת ממסטרה לונציה, (מרחק של כמה קילומטרים ו 10 דקות). את הערב העברנו ביחד עם כמה עשרות יהודים בקידוש וארוחה בבית חב"ד, כמובן על גדות אחת התעלות.

ביום שבת לא רכבנו (מתוך אידיאולוגיה) וכל אחד למעשה היה חופשי. מובן שהיינו ביחד וחזרנו שוב (כמה מקורי ומפליא) לונציה, אך הפעם לקניות וכיבוש העיר כולה כולל כיכר סן מרקו המפורסמת, כששלומי מוביל בהדרכה וסיפורים ונציוניים בדגש על האופי הארכיטקטוני של העיר...(ידעתם שונציה בנויה כולה על משטח ענק שנתמך בקורות עץ התקועים במים מהמאה החמישית ???). סה"כ עברנו כ 130 ק"מ ביום הרכיבה החמישי .

יום א´ 24/6/2001 היום האחרון למסע
יום רכיבה אחרון. אנחנו יוצאים לכיוון פדובה (Padova) מרחק של כ 130 ק"מ (לשני הכיוונים). בדרך מיוחדת במינה עברנו בכפרים מקסימים כשאנו מתרשמים מהשווקים הפורחים ביום החופשה האירופאי הרשמי. חזרנו למסטרה לקראת ערב עייפים אך מרוצים והחלנו במלאכת הקיפול והכנת האופניים לטיסה לתתקיים למחרת בבוקר.כמובן שבמהלך הטיסה חזרה כבר דיברנו על המסע הבא....