סין - מה בין גווילין, יאנגשו והונג קונג

מי שיטייל באזור שבין גווילין ליאנגשו, ימצא המון פעילויות מעניינות, שקשורות בעיקר לטבע. יש את טראסות האורז המרהיבות, שייט בסירות במבוק על הנהר וטיולי אופניים במסלולים מאתגרים. מי שיקנח בהונג קונג, יזכה גם לחוויה של דיסנילנד ולפארקים זאולוגים עם מגוון של בעלי חיים.
מרינה פרוגר
תמונה ראשית עבור: סין - מה בין גווילין, יאנגשו והונג קונג

נסיעה מדאלי לקונמינג ומשם רכבת לילה לגווילין

ימים 33 - 34 - מדאלי נסענו לגווילין (Guilin) דרך קונמינג, עיר הבירה של מחוז יונאן. ניתן לעצור בקונמינג, שכן לידה יש את יער האבן, יער ובו סלעים הנראים כאילו גדלו מהאדמה, כמו עצים. גווילין  היא עיר יפה, הנמצאת על נהר הלי (Li River). ניתן לטייל בה ולראות כמה מקדשים נחמדים. העיר שנמצאת בתוך העיר לא מרתקת במיוחד. לנו ב- Backstreet Youth Hostel, הוסטל נחמד ונעים, ממנו ניתן להזמין את כל האטרקציות באזור. אנחנו פגשנו בחור נחמד, שעזר לנו לארגן את כל האטרקציות דרך סוכנות נסיעות ליד הגסטהאוס, בהנחה משמעותית יותר מהמחירים שהוצעו בגסטהאוס, לכן כדאי לברר באזור על מחירים של אטרקציות.

אתרים בגווילין:
1. מקדשים - העיר מלאה במקדשים נחמדים. אנחנו נכנסו לפאגודות של הירח והשמש, אבל יש שם הרבה מקומות נוספים אם בא לכם לראות עוד קצת תרבות סינית.
2. מופע אקרובטיקה - הלכנו לראות מופע אקרובטיקה בעיר ולא התרשמנו, לכן אני לא ממליצה.
3. טראסות האורז -  הדבר הכי חשוב שיש לגווילין להציע זה מקום מעבר לטראסות האורז שנמצאות מצפון לה. אנחנו לקחנו טיול מאורגן לטראסות (מפאת חוסר זמן), אבל מומלץ ביותר לקחת אוטובוס לבד ולישון את הלילה שם (יש שם המון מקומות לינה זולים ונעימים). הטראסות נקראות Dragon's Backbone Rice Terraces ומחיר הכניסה הוא 50 יואן. מכיוון שלקחנו את הטיול המאורגן, שעולה 180 יואן, הכניסה והנסיעה היו כלולות, אך שכחו להזכיר לנו שצריך לשלם עוד 80 יואן בשביל לראות את "מופע ארוכות השיער". אנחנו לא הסכמנו לשלם ומה שעשינו לאחר מכן בטראסות האורז, הוא לבקש מאחת מארוכות השיער להראות לנו את שערה הארוך תמורת 10 יואן. טראסות האורז מאוד תיירותיות ומלאות דוכנים למזכרות ותיירים סינים, לכן מאוד המליצו לנו להשאר שם לילה, כי אחרי השעה 16:00 כל התיירים נעלמים והנוף המקסים נשאר רק לאלה הלנים בכפר היפה הזה (הכפר נקרא Pingan). טראסות האורז באמת מאוד מרשימות ויפות ומצטלמות יפה בכל עונות השנה.
4. שייט על סירת במבוק ליאנגשו בנהר הלי (ניתן להזמין דרך הגסטהאוס) – זאת חוויה מאוד מעניינת ותחשבו אם בא לכם לעבור את זה: מהגסטהאוס לוקחים אתכם בנסיעה של כשעה בוואן לסירות הבמבוק. אתם עולים על סירת הבמבוק (שהיא כבר לא כל כך עשויה במבוק) ושטים במשך שעתיים בין נופים יפים, אך גם בין הרבה ספינות וסירות, שעושות הרבה מאוד רעש. כמובן שהתיקים שלכם יכולים להירטב (שלנו נרטבו קצת וזה היה מבאס). לבסוף, מורידים אתכם באיזה מקום ולוקחים אתכם באוטו קופצני לעוד עיר בדרך, אז אתם עולים לאוטובוס דחוס ומשם עוד שעת נסיעה עד שאתם מגיעים ליאנגשו. נכון שכל התענוג הזה עולה רק 100 יואן, אבל זה קצת מעייף כל הסיפור הזה ובדיעבד אני ממליצה על שייט סירות במבוק אמיתיות ביאנגשו על נהר היולונג (שם אין ספינות ממונעות והרבה יותר שקט ורגוע).

שייט, אופניים ואוכל טוב ביאנגשו

ימים 35 - 38 -  יאנגשו (Yangshuo) היא עיר תיירות נעימה וחיה, שבשעות הלילה נעשה בה מאוד הומה ורועש (מרגיש קצת תל אביבי). יש הרבה מאוד אטרקציות, שניתן לעשות בעיר ולידה - יש את נהר הלי ואת נהר היולונג, שמקיפים את העיר וניתן לשוט עליהם בסירות במבוק ואפשר לקחת אופניים לכל האזורים מסביב וליהנות ממסלולים יפים. לנו ב- Bamboo House Inn – יש שני סניפים למקום הזה, אנחנו היינו במקום שמרוחק מהפאבים והיה ממש כיף ונעים, החדרים גדולים וחדשים והמחיר - 100 יואן לחדר זוגי עם מקלחת ואמבטיה מפנקים. לגבי אוכל, כל הפאבים מציעים ארוחות מערביות מעולות ויש גם כמה מקומות, שמציעים אוכל "ישראלי". אנחנו אהבנו במיוחד את הפאבים שהציעו מנות המבורגר מעולות. יש הרבה מאוד פאבים בעיר ובכולם בדרך כלל נעים לשבת. יש גם כמה מועדוני ריקודים, אבל אנחנו לא היינו בהם.

אטרקציות ביאנגשו:
1. רכיבה על אופניים - אנחנו לקחנו אופניים מההוסטל ורכבנו במסלול מעגלי עד Dragon Bridge (גשר עתיק על נהר היולונג). משם עברנו את הגשר ואז נסענו לאורך נהר היולונג עד הסוף, שם חצינו את הנהר על סירת במבוק (אפשר גם עם אופניים) ואז נסענו חזרה ליאנגשו (מסלול רכיבה של חצי יום – 20 ק"מ). זהו מסלול מאוד מומלץ, כי עוברים בשדות של כל מיני גידולים, כפרים מקומיים, באפלו מים ושדות ירוקים בין הרים נמוכים. ממש נוף מקסים.
2. מערת נטיפים Water Caves – הגענו לשם עם האופניים. יש שם בריכות בוץ ובריכות מינרלים ממש מגניבות (כרטיסים עדיף לקנות מההוסטל).
3. טיפוס ל- Moon Hill – אומרים שנחמד, אבל אנחנו לא הספקנו.
4. שייט על נהר היולונג/לי  - בסירות במבוק. יש שם גם שייט שנקרא ראפטינג, אבל זה לא ממש ראפטינג, זה יותר שייט עם קצת מדרגות של מפלים קטנים.
5. ספורט אתגרי - אפשר גם ללכת על פעילויות אקסטרים כמו טיפוס הרים וטיסה בכדור פורח (שמעתי מכמה אנשים שזה די מדהים, רק קצת יקר). אפשר גם לקחת טיולים מאורגנים לכל מיני אטרקציות ונופים.

מה שאפשר לעשות בהונג קונג

ימים 39 - 42 - מיאנגשו נסענו בחזרה לגווילין (שעה וחצי) ומשם לקחנו רכבת לילה לשנזן, עיר המעבר להונג קונג (Hong-Kong). משנזן לקחנו טיסה לתאילנד למנוחה של שבועים וחצי מסין וחזרנו בטיסה להונג קונג. משנזן אפשר לקחת רכבת להונג קונג או לעבור את הגבול להונג קונג ברגל ולקחת רכבת/אוטובוס למרכז העיר. הונג קונג זו עיר ענקית ומערבית והיא שונה מאוד משאר סין. אנשים מדברים שם אנגלית, יש הרבה מאוד תיירים, כמובן שמוכנים להסביר לכם הכל ויש הרבה מאוד ברושורים על כל האזור, שאפשר לקחת ברגע שאתם מגיעים. לגבי תחבורה, הונג קונג מרושתת כולה בתחבורה מאוד נוחה. בהגיעכם לעיר, קנו את כרטיס האוקטופוס, כרטיס נטען, שאיתו אפשר לנסוע בכל כלי תחבורה ולשלם גם על אוכל. אנחנו כמעט ולא השתמשנו במזומן, מכיוון שכל מקום משתמש בכרטיס הזה וזה מאוד נוח. מהשדה/לשדה התעופה ניתן לקחת רכבת או אוטובוס, מה שיותר נוח לכם. מכל מקום ולכל מקום ניתן לקחת רכבת וזה מאוד מאוד נוח, כי הרכבת מגיעה לכל האטרקציות בקלות רבה.

לגבי לינה, אנחנו החלטנו לחסוך בלינה, שכן מאוד יקר כאן ולכן הלכנו לישון באזור של כל המהגרים: קאולון (Kowloon). ישנו במקום שנקרא Cosmic Guesthouse – אל תצפו להרבה. המקום הרגיש כמו קופסת גפרורים קטנה וקומפקטית (השירותים והמקלחת באותו המקום, המיטה תופסת את כל החדר ואין מקום לזוז), אבל אנחנו מאוד אהבנו את המקום, כי לפחות הוא היה נקי מאוד וזול (200 יואן). הוא נמצא בבניין דירות ענק ומלא בגסטהאוסים, שנקרא Mirador Mansion, כל בעל הוסטל במקום הזה ינסה לקחת אתכם לראות את החדרים שלו, אז מומלץ לראות כמה שאפשר ורק אז להחליט איפה להשאר לישון.

אטרקציות בהונג קונג:
1. דיסנילנד – פארק מסדרת דיסני, המתאים לבילוי יומי לילדים וגם למבוגרים (אנחנו ממש נהננו). מספיק להיות שם יום אחד. ההגעה היא ברכבת שמגיעה ישירות לפארק. כרטיס כניסה אפשר לקנות דרך הגסטהאוס, בהנחה של בערך 10%. שימו לב שהאוכל והשתיה יקרים אז אפשר להצטייד בקצת נשנונים ושתיה. בסך הכל, פארק מאוד נעים וכייפי ומומלץ במזג אוויר טוב. שווה לחכות עד הערב למופע הזיקוקים.
2. Victoria Peak - הפארק על הפסגה ב - Hongkong Island, נקרא The Peak או Victoria Peak. על מנת להגיע, קחו רכבת ל- Hongkong Island, משם אוטובוס לטראם ואז קחו את ה-Tram (חשמלית ישנה) עד הפסגה. בפסגה אפשר לעשות כמה מסלולי הליכה. אפשר להתייעץ במרכז מידע על כל סוגי המסלולים.
3. פארק זאולוגי - ליד החשמלית לפסגה יש פארק זאולוגי ובוטני די נחמד עם כל מיני סוגים של קופים ועופות מעניינים (הכניסה בחינם).
4. Wetland Park – פארק מאוד מרשים (דומה קצת לפארק החולה), שבו יש ציפורים יפות וגם סרטנים ודגים מאוד מרתקים. הפארק די מרוחק ולוקח הרבה זמן להגיע, אבל אם יש לכם זמן בהונג קונג, אז אתם יכולים לקפוץ לכאן.
5. קניות - אם אתם בקטע של קניות, יש הרבה מרכזי קניות למחשבים ומצלמות, רק תחפשו נכון ותשאלו איפה כדאי – אפשר לבדוק בלונלי פלאנט לגבי מרכזי קניות שמעניינים אתכם יותר.
6. Ocean Park – פארק שעשועים עם מתקנים כמו מגלשות הרים, גן חיות עם פאנדות ואקווריום (מקום מתחרה לדיסנילנד).
7. מופע אורות - ממש ליד הגסטהאוס, באזור Kowloon, אפשר ללכת למזח ולהסתובב שם באזור של הטיילת. ב- 20:00 מתחיל שם מופע אורות נחמד, שנמשך 15 דקות והוא מלווה במוזיקה ואורות מהבניינים, שממוקמים על Hongkong Island. יש עוד פעיליות בעיר ואם נשאר לכם זמן פשוט תשאלו קצת או תקראו בלונלי פלנט על כל האתרים בעיר.