ספרד - טיול לצפון המדינה

מצויידים בלפטופ, ב - GPS ובתוספת תבלון של השפה הספרדית - זוג נחמד נוסע לטיול בצפון ספרד המקסימה. הם מטיילים בין עיירות מימי הביניים ועד לערים גדולות יותר ומתארחים במלונות מפנקים ובצימרים יפים.
יהודית שפיץ
תמונה ראשית עבור: ספרד - טיול לצפון המדינה

שני לילות בסנטיאגו דה קומפוסטלה

ספטמבר 2009. אני ובעלי, בני שישים נסענו לטיול בצפון ספרד. הטיול נעשה ברכב שכור, עם GPS שהבאנו מהבית ומאוד עזר. בנוסף, אני דוברת ספרדית, מה שמאוד הקל על התקשורת. את רוב המלונות הזמנו דרך אתר Booking.Com - אתר מאד אמין והתשלום מתבצע במלון עצמו ולא דרך האינטרנט. התחלנו את הטיול בעיר המערבית – סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago De Compostela) וסיימנו בברצלונה (סך הכל 15 יום).

טסנו מהארץ לברצלונה ומיד לקחנו טיסת המשך לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. בשדה התעופה חיכה לנו הרכב ששכרנו מהארץ. מהשדה נסענו ישר לבית המלון והגענו בערך בארבע אחר הצהריים. להלן הפרטים של המלון, עליו אנו ממליצים בחום - יש בו חניה  ו- WIFI חינם והעיר העתיקה נמצאת 2 דקות ברגל מהמלון. מזגן ומעלית אין, אך הוא מודרני וחדש. העלות ללילה היא 55 יורו. אפשרות לארוחת בוקר היא עוד 5.90 יורו לאדם – אנחנו לקחנו ונהננו.

• שם המלון: Hotel Miradoiro de Belvis
  • כתובת: Rua Das Trompas, 5, Santiago de Compostela
  • טלפון: 34981554340

סנטיאגו דה קומפוסטלה הינה עיר ימי ביינימית מדהימה ביופיה ואני מבטיחה לכם שקתדרלה כזו מהמאה ה-13-14 לא ראיתם בשום מקום אחר. האוירה של עולי הרגל מכל העולם מדהימה וגורמת לכך ששווה לבקר בה. במרכז העיר העתיקה יש מסעדת טפאס בשםO Bispo  - מומלצת מאוד . שהינו בעיר שני לילות, כך שיכולנו להקדיש לה יום שלם והיא שווה את זה.

ביום השלישי לטיול שלנו, בבוקר, נסענו מזרחה לעיר לאון דרך האוטוסטרדה AP53 והמשכנו בכביש N120  ועלינו שוב על אוטוסטרדה AP71 עד לעיר עצמה. זה כביש דרומי לכביש החוף והחלטנו לנסוע בו ולא דרך כביש החוף, כדי להכיר את הנוף הפנימי, היות ששאר הטיול לכיוון מזרח עשינו בכביש החוף.

העיר לאון והעיירה סנטילאנה דל מאר

ביום השלישי לטיול שלנו, בבוקר, נסענו מזרחה לעיר לאון (Leon) דרך האוטוסטרדה AP53 והמשכנו בכביש N120  ועלינו שוב על אוטוסטרדה AP71 עד לעיר עצמה. זה כביש דרומי לכביש החוף והחלטנו לנסוע בו ולא דרך כביש החוף, כדי להכיר את הנוף הפנימי, היות ששאר הטיול לכיוון מזרח עשינו בכביש החוף. להלן פרטי המלון בליאון שאנו שהינו בו וממליצים בחום:

• שם המלון: Hotel FC infantas de Leon
  • כתובת: Antonio Gonzales de Lama,3 Leon
  • טלפון: 34987272317

בסמוך לחניה של המלון, שהינה בתשלום, ישנה חניה חינם של סופרמרקט גדול, שם חנינו ואם לא צריך את המכונית עד למחרת היום - אין בעיה (בלילה סוגרים את החניון). המלון נמצא 4 דקות ברגל מהעיר העתיקה, יש בו WIFI  חופשי (היה חשוב לנו כי הבאנו לפטופ איתנו). לילה במלון עלה 53.50 יורו, ארוחת בוקר בתוספת מחיר- לא לקחנו. העיר העתיקה והאיזור היפה נקרא Barrio Humedo - בניינים וכיכרות עתיקים וכמובן קתדרלה, שהמיוחד בה הינה כמות ועתיקות הויטרז'ים שבה. טיילנו בלאון מהרגע שהגענו ועד 7-8 בערב וזה מספיק.

למחרת נסענו לצימר שהזמנו במרחק 3 ק"מ מעיירה הנקראת סנטילאנה דל מאר (Sntillana Del Mar). צימר זה אפשר להזמין רק על ידי שיחה ישירה עם בעלת המקום. עלינו לכביש החוף דרך אוטוסטרדה AP66 (תשתיות האוטוסטרדות מעוררות קנאה, אבל הנסיעה בהן עולה כסף) לכיוון Langreo. הנוף מאוד יפה וחלקים ממנו מהווים חלק מ -Picos De Europa  . הצימר היה מציאה פראית. תפסנו הצעה מיוחדת של 3 לילות ב-100 יורו , הוספנו עוד 10 יורו וקיבלנו גם ארוחת בוקר קונטיננטלית במשך 3 הימים. הצימר נמצא בסביבות סנטאנדר (Panes, San Vicente De La Barquera):

• שם הצימר: Posada Las Ijanas
  • כתובת: Barrio La Puentuca 10, Viveda, Santillana del Mar
  • טלפון: 34942888964

כאן כבר אין אינטרנט, אבל חניה כן. המקום כפרי וקסום, בעלת המקום היא בחורה צעירה ומאירת פנים והמקום שווה כל גרוש. זהו מקום אסטרטגי לטיולים שתכננו באיזור. בהמלצת אנה, בעלת הצימר, נסענו לאכול בסנטילאנה דל מאר במסעדה (בערב פותחים מסעדות מאוחר בין 8:00 ל-8:30 בערב), שהייתה כל כך טובה, כך שחזרנו אליה למחרת בערב. שמהCasa Cossio . ארוחה עלתה שלושים וחמישה יורו לשנינו. אגב, בספרד לא משאירים טיפ, מקסימום מטבעות קטנים וגם זה לא חייבים וזה בסדר. זו עיירה ימי ביניימית שהשתמרה להפליא ומספיק שלוש שעות ביקור במקום.

למחרת נסענו ל - Cuevas De Altamira -  שחזור של מערות האדם הקדמון עם הציורים שהם הותירו והסברים נרחבים בנושא - מרתק ושווה. משם המשכנו לעיירה בשם קומילאס (Comillas). שני המקומות מאוד קרובים ובנוסף, אפשר למצוא גם בעיירה בית שגאודי בנה, המכונה El Capricho וגם שווה. לאחר מכן נסענו לעיר סנטאנדר, לאיזור הנקרא סרדינרוס וזה לא היה שווה. כדאי לטייל בעיירות קרובות ולא להגיע לסנטנדר. למחרת נסענו ל - Picos De Europa. בדרך הנוף מקסים. הגענו לעיירה בשם פוטס (Potes), שממנה עולים ברכבל משהו כמו 1800 מטרים. לא יודעת אם להמליץ, כי הנוף בדרך הרבה יותר יפה מהמקום הגבוה שעלינו עם הרכבל.

מסאן סבסטיאן לברצלונה דרך בילבאו, ויאלהה ואנדורה

למחרת נסענו לעיר סאן סבסטיאן (San Sebastian) - כל הדרך עשינו באוטוסטרדה וגם ככה נסענו משהו כמו 3 וחצי שעות. הגענו למלון שהזמנו, שהוא מומלץ ביותר, אם כי קצת יקר – 100 יורו ללילה, כולל ארוחת בוקר של בופה נחמד. המלון הוא עם חניה ו-WIFI חינם ונמצא על הר איגלדו. החדרים יפים, המלון יפה, אין בו מזגן, אך יש בו מאוורר אבל הטמפרטורות בכל הצפון בלילות הן בין 9 ל-17 מעלות, כך שלא חם בלילה.

• שם המלון: Hotel Avenida
  • כתובת: Paseo de Igueldo No. 55, San Sebastian
  • טלפון: 34943212022

מהמלון ועד לחלק העתיק של העיר, שבו תרגישו את דופק החיים שלה עם הברים המסעדות והטפס, זו כברת דרך של כ-9 ק"מ. נסענו עם הרכב וגילינו מקום להחנות אותו שנקרא  Centro De Martinובו סופרמרקט ענק. החניה בתשלום, אבל המחיר סביר מאוד ומשם הולכים כ-10 דקות למרכז העניינים. לגרגרנים עיר זו ידועה באוכל המשובח, במסעדות מצויינות ובכמויות של טפאס שקשה לבחור, אז תהנו. מסעדה טובה שאכלנו בה פעמיים היא Restaurante Egosari.

למחרת, נסענו לבילבאו (Bilabao) לראות את מוזיאון Goggenheim - מדהים, חובה. כמו כן, ביקרנו במוזיאן השני והותיק, אך לא כדאי אלא אם יש תערוכה זמנית מעניינת. חזרנו ועלינו על הר Igueldo, משם יש מראה יפה של העיר סאן סבסטיאן עם חוף הים שלה וכן האיים בסביבתה. יום לאחר מכן, נסענו לעיירות דייגים יפות: Zarautz ,Getaria ו- Zumala . היה מהנה מאד והיה גם אוכל טוב.

למחרת יצאנו לכיוון עיירה עתיקה בשם ויאלהה (Vielha) דרך האוטוסטרדה. בעיר הצרפתית Pau שווה לעצור ולטייל קצת וכאמור לאחר מכן המשכנו עד לויאלהה. שם לנו בפרדור - מלון 5 כוכבים, הממוקם בנוף מדהים ואם אתם רוצים להתפנק יש להם מסעדה מפוארת - האוכל מוגש מאוד יפה, אבל לא יותר טעים ממסעדות עממיות יותר. ארוחת הבוקר מאוד יקרה ולכן החלטנו לוותר.

• שם המלון: Parador De Vielha
  • כתובת: Carretera del Tunel s/n, Vielha
  • טלפון: 34973640100

למחרת נסענו לאנדורה למלון עם WIFI וחניה בתשלום - מלון ארבעה כוכבים והחדרים גדולים במיוחד. המחיר ללילה הוא 70 יורו. למעשה, כלל לא רצינו ללון באנדורה אלא בעיירה בשם לה סאו דאורג'ל (La Seu D'urgell), אבל התקיימה בה תחרות בינלאומית של קייקרים והכל היה תפוס. בתאריך ה - 12.9, שזה יום לאחר מכן, טיילנו בעיירה לה סאו דאורג'ל. כל יום שבת מתקיים במרכז העתיק של העיירה שוק ענק ומגוון מאוד ובדיוק נפלנו עליו. טיילנו בעיירה ובשוק כמה שעות ושאלנו מקומיים לגבי מסעדה טובה. מאוד נהננו.

• שם המלון: Acta Arthotel
  • כתובת: Prat de la Creu, 15-25, Andorra la Vella
  • טלפון: 34902222104

למחרת נסענו לברצלונה, בה כבר ביקרנו בעבר ובחרנו במלון Suizo בשל מיקומו ברובע הגותי קרוב מאד לרמבלס וכן לרכבת התחתית. אין בו חניה ולא WIFI. המחיר 110 יורו כולל ארוחת בוקר בחדר אוכל שלא היה כל כך נעים.