סקי בשטובאי אוסטריה 2018

תמונה ראשית עבור: סקי בשטובאי אוסטריה 2018 - תמונת קאבר

סקי בשטובאי אוסטריה נובמבר 2018 עם הבן שלי גיא(18)

28 בנובמבר

טיסת בוקר 06:00 למינכן באל על 388 דולר לכרטיס.

בשדה התעופה במינכן קיבלנו בעמדה של SIXT שודרגנו לג'יפ FORD KUGA מפנק.

לפני הגבול עם אוסטריה עצרנו בתחנת דלק וקנינו מדבקה לאוסטריה ב 9 יורו.

אחרי אינסברוק בכניסה לטירול שילמנו 3 יורו אגרה בכביש.

הגענו לעיירה NEUSTIFT למלון APARTHOTEL ROSMARIN 28 בנובמבר עד 4 בדצמבר 507 יורו.

נראה שאנחנו לבד במלון.

התמקמנו והלכנו לבילה לקניות 40 יורו ובישלתי ארוחת ערב: מרק, ספגטי, סלט היה טעים ונחמד.

29 בנובמבר

התעוררנו בשעה 07:00 ליד המלון במאפייה קניתי 3 לחמניות קוראסון ושוקו 7 יורו.

אחרי התארגנויות וארוחת בוקר בשעה 09:00 יצאנו לדרך כ 20 דקות נסיעה לאתר.

קיבלנו הנחה בסקיפס לחמישה ימים מכיוון שגיא בן 18 עלה 340 יורו במקום ארבע מאות ומשהו.

עלינו עם הגונדולה הגדולה והסגורה לתחנה הראשונה ושם החלפנו לרכבל קטן לפי המלצת הקופאית לתחנת GAMSGARTEN ששם למתחיל (אני) יותר קל.

הגענו ישירות לאינטרספורט כדי להשכיר ציוד ושם חחח קרעו לנו את הצורה(הכיס) אבל במקצועיות מעוררת התפעלות וזה לא הכל...

ביצענו צ'ק אין במחשב שבו מלבד פרטים אישיים רשמנו גם גובה ומשקל וקיבלנו תדפיס.

הגשנו את התדפיס לבחור צעיר והוא מדד את מידת נעלנו וסיפק לנו מגפי סקי איכותיים והעביר אותנו לעובדת דוברת אנגלית שסיפקה לנו מגלשיים מקלות וקסדה מאוד איכותיים.

משם המשכנו כמו בטסט לאוטו אל עמדה שבה אנו עומדים על המגלשיים ועובדת שנמצאת מתחת בחלל כמו במוסך מכוונת את המגלשיים בהתאם.

משם המשכנו לקופה ונפרדתי מ 340 יורו ועוד 3 יורו ללוקר שבהמשך הבנו שאין בו צורך.

המחיר אומנם יקר אך הציוד ברמה מעולה וגם בסוף כל יום משאירים את הציוד במקום בחדר אחסון והתארגנות.

לכל פריט יש ברקוד כך שאם מישהו בטעות לוקח לי את הציוד או חלקו יש אחריות.

ממש ממש מדהימה העובדה שאפשר בכל מקום באתר להשאיר את הציוד ללא חשש מגנבות.

בשלב זה הייתי קצת בסטרס מפני שעבר זמן מהגלישה האחרונה שלי והמקום נראה מאוד מקצועני ומאתגר.

(לפעמים גם כשנהנים מקמפינג עדין מקבלים עקיצה מיתוש) וכך קרה שביקשתי שעור סקי בבית הספר שבמקום ונפרדתי מ 129 יורו כאשר המדריך דניאל מסלובקיה מקבל פירורים מהסכום.

השיעור היה טוב ,דניאל עבד איתי על טכניקה וזה קשה כי הטכניקה הפוכה להיגיון.

לאחר השיעור התעקשתי להזמין את דניאל לשתייה ,ישבנו שלושתנו היה נחמד.

בשעה 16:00 חזרנו לקומה התחתונה של אינטרספורט והשארנו את הציוד במקום בהתאם למספר שקיבלנו.

הנוף מדהים ביופיו.

שמחנו מאוד לראות ת הג'יפ פורד קוגה מחכה לנו רק מהמחשבה של להידחס לאוטובוס חזרה לעיירה מבהילה.

נסענו לאיסברוק לקצת שופינג 6 יורו אגרה הלוך חזור בכביש.

קניתי ב TMOBILE סים דטה 8 גיגה בייט ב 10 יורו- שווה!!!!

חזרנו לעיירה NEUSTIFTבחוץ חשוך וקר.

הלכנו למסעדת בוטיק HER KLAUS האוכל טעים מרק עגבניות, סלט, פיצה עם 4 סוגי גבינה ושתיה ונפרדתי מ 30 יורו וחזרנו גמורים.

30 בנובמבר

היה קשה לקום בבוקר, גירדנו את עצמנו, התארגנו על טרולי עם בגדים להחלפה למקרה הצורך והשארנו אותו באוטו.

לארוחת בוקר הלכנו לבית קפה מאפייה שצמודה למלון שתינו שני קפוצ'ינו אכלנו פחזניה וקוראסון עם ריבה 8.5 יורו.

הגענו לאתר ב 09:00 ומהר מאוד כבר היינו בשלג והתחממנו טוב.

עלינו למסלול כחול ארוך שלדעתי שווה למסלול אדום בבולגריה ולמרות שלא נפלתי בו היה לי קשה(לגיא היה קל ) היו הרבה מהמורות(מוגלים) והיה תלול.

ארוחת צהריים מרק דלעת ,פרגית ושתייה כ 25 יורו.

התפצלנו גיא עלה למסלולים של מקצוענים ואני נשארתי להתאמן במסלול הקל של המתחילים.

נפגשנו ב 16:00 בשמירת חפצים וזהו נשרף עוד יום גלישה.

קיים אוטובוס 509B שמגיע בתדירות של 15 דקות והוא חינם לאורחי המלונות.

סופר BILLA נפרדתי מ 32 יורו .לארוחת ערב בישלתי מרק נודלס מחוזק בפטריות ,ספגטי שמנת ברוטב עגבניות עם פטריות ונתחי סלמון, סלט ירקות וביצה מקושקשת עם בצל ופטריות .

למנה אחרונה פטל שחור אמיתי עם קצפת ומוס שוקולד עם קצפת(חחח אומרים שהייה טעים).

1 בדצמבר

קמנו בערך ב 07:00 וירדנו לבת קפה מאפייה שכבר מכירים אותנו שם

שני קפוצ'ינו פחזניה מוארכת עם קרם וניל כפול שתים שווה סה"כ 9 יורו.

במרחק הליכה של שתי דקות הגענו לחנות השכרת סקי "אולימפיה" דיברתי עם אלבין ונרשמתי לשיעור של שעתיים בקבוצה עלה 50 יורו.

מכיוון ששבת החנייה למרגלות האתר מפוצצת וכך גם ברכבלים למרות שזרם(טוב שהציוד שלנו למעלה פשוט נוח ויעיל)

09:30 התפצלנו.

גיא עלה למסלולים ואני כמו תלמיד ביישן גלשתי לנקודת המפגש ופגשתי את לוקה.

הגלישה הראשונה הייתה מבחן לצורך חלוקה לקבוצות.

כך יצא שקיבלתי את לוקאס המדריך הצעיר וביחד איתי היו יאנה ואסטריד ששלושתם גרמנים.

היה מצחיק שבאחת הפעמים שירדנו מה CHERLIFT יאנה איבדה שליטה נכנסה בי והתרסקנו לשלג ולא יכולנו לזוז.

העברנו שעתיים של שיפור טכניקה וגלשנו במסלול מאתגר לרמתנו A7.

בתום השיעור גיא חיכה לי ירדנו תחנה אחת ועלינו לתחנה העליונה בגובה 3000 לארוחת צהריים ספגטי סלמון עם עגבניות ופסטה גרוגונזולה שהייה מדהים לראות את הבחורה מכינה ביעילות ובמהירות(מלא אנשים בתור) ונשארת שפויה בנוסף ברוקולי וכרובית ולשתייה תפוחים ופנטה עלה 35 יורו היה קשה למצוא מקום לשבת .

עלינו לנקודה הגבוהה ביותר באתר כ 3200 מטר לטופ של טירול והיה נוף מדהים ובערך מינוס 8 מעלות.

גיא המשיך לגלוש במסלולים היותר מאתגרים ואני חזרתי לתחנת GAMSGARTEN להמשך אימון עצמוני.

בשעה 16:15 התחלנו לחזור והיה קטעים כי צריך להידחף עם האנשים לרכבלים.

*כמו שאנחנו הולכים בשבת לים כאן בשבת הולכים לסקי חחח.

חזרנו לעיירה NEUSTIFT לספא במלון לידנו שנקרא FRIEZITZENTRUM עלה 27 יורו הבריכה נחמדה עם חלק שיוצא החוצה .

המשכנו למתחם הספא מרחץ אדים וסאונה וכמובן ששם המגבת היא המלצה בלבד(נשארנו עם המגבת).

בסאונה התפתחה שיחה ביננו לשתי בחורות אוסטריות מאוד נחמדות שהיתברר שהן מורות (כמו אישתי) השיחה קלחה ואחרי 10 דקות הרגשתי שאם אני לא יוצא אז אני מתעלף .

יצאנו לנוח .

אחרי כחצי שעה המורות והבעלים שלהם קראו לנו להצטרף שוב לסאונה לטיפול סשן מיוחד. לגיא לא היה כוח אז רק אני הצטרפתי היינו כ 10 אנשים חצי גברים חצי נשים והיה מתפעל שפיזר מיי GLACIAR על הגחלים עם ריח מאוד מיוחד שפותח את הנשימה וגם חילק ארטיקים קטנים למציצה והוא ניפנף עם מגבת את האדים לכיווננו וגם שר כך חוזר חלילה כ 7 דקות מאמץ לא קל שלו לדעתי.

בסוף כולם מחאו לו כף והודו לו היה חוויה.

יצאנו רעבים ונסענו למסעדונת קטנה המתמחה בהמבורגרים 22 יורו ממש טעים .

2 לדצמבר

לא ישנתי טוב ובכל זאת קמתי ב 06:45 התארגנות והופ אנחנו בקפה מאפייה

גיא עם הקפוצ'ינו והפחזניה המוארכת עם השוקולד וקרם וניל ואני החלפתי לאספרסו מקיאטו ולחמנייה עם גבינה צהובה מלפפון ועגבניה עלה 10 יורו.

הזמנתי שיעור כפול שעתיים 10:30-12:30 ועוד שעתיים 13:30-15:30 במחיר של 69 יורו.

הגענו לאתר מוקדם והתפלאנו שלא היו הרבה אנשים(מוזר יום ראשון).

הספקתי להתאמן לפני השיעור.

היה שיעור מאתגר היינו שלושה ובתרגילים שלוקאס נתן לנו התרסקתי מספר פעמים והמדרונות היו תלולים למרות ששם הם כחולים.

פעם אחת סנובורד נכנס בי באשמתו ,מה שיפה זה שמיד אנשים באים לעזור .

פגשנו כאן אנשים מאוד נחמדים ואדיבים.

המסלול התארך מעבר לתוכנית של לוקאס ושכחתי לציין שירד כל הזמן שלג וזה היה מאלף והמאמץ הפיזי גדול כך שלא קר לי בכלל. הגענו חזרה ב 13:00 וגיא שחיכה לי היה מודאג.

ארוחת צהריים גיא פסטה ושתיה ואני מרק גולש ,חצי עוף עם תפוחי אדמה ושתיה עלה 34 יורו כמובן שלא היה מקום לשבת המסעדה מלאה ולכן עברתי שולחן שולחן עד שזוג אחד הסכים שנצטרף.

אכלתי מהר מהר כמו בטירונות חחח.

השיעור השני היה ממש טוב והרגשתי שאני משתפר.

חזרנו לעיירה NEUSTIFT הלכנו לגלידרייה הסמוכה למלון היה מעולה קרפ נוטלה קרפ עם גלידה 7 יורו.

3 בדצמבר

יום אחרון לסקי

קמנו כרגיל ,בית קפה 9 יורו עצירה ב"אולימפיה" הזמנתי שיעור אחד של שעתיים 50 יורו.

הגענו לחנייה של האתר וכיף לראות שכמעט אין מכוניות.

היום המדריך הוא סילווסטר מפולין כ 1.90 גובה פלוס והפעם היינו רק שניים ממש כמו שיעור פרטי.

סילווסטר מורה טוב וביחד איתו מסלול 7 נראה קל.

ב 12:30 סיימנו ונפגשתי עם גיא לצהריים.

גיא פיש אנד ציפס ושתייה אני 4 פולקס תפוחי אדמה ושתייה 34 יורו.

כשחזרנו לשולחן שתפסנו ושהשארנו בו את הדברים שלנו ישב לנו שם אבא כבן 50 פלוס וכשבאנו להיכנס לשולחן הוא עצר אותנו

באסרטיביות הזזתי את ידו תוך שאני מראה לו שהציוד שלנו בשולחן.

השולחן היה מספיק גדול לגיא ,לי ,לו ולילדיו הבוגרים.

נרגענו כולנו ואף הרמנו לחיים.

אחרי האוכל המשכנו לגלוש ודווקא שרציתי להראות לגיא אך אני עושה את מסלול A7 אז התרסקתי פעמיים.

ב 16:00 חזרנו לחנות להזדכות על הציוד, ירדנו ברכבלים והחזרנו את כרטיסי הסקי פס וקיבלנו החזר 4 יורו.

חזרנו לעיירה NEUSTIFT הלכנו לחנות" אולימפיה" נפרדנו מאלבין הנחמד .

בערב נסענו לאינסברוק למסעדה אוסטרית גיא אכל תפוח אדמה ממולא בסלמון(מנה יפה) אני רביולי ולקינוח קרם בורלה מיוחד 30 יורו ועוד 6 יורו אגרה בכביש.

4 בדצמבר

השכמה באיזי הכנתי חביתה מ 4 ביצים, סלט חתכתי לחמנייה והוספתי גבינת ברי לחביתה.

שעה 10:00 צ'ק אאוט שילמתי מיסים 33 יורו.

נסענו שעתיים וחצי למינכן דרך גרמיש פרטנקישן (הדרך יותר מעניינת).

העברנו עוד יום וחצי בערך ממש בכיף במינכן.

סוף.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של גיא ון ?