פולין - זה לא מה שחשבתם!!

המלצה לטיול בן שבועיים בפולין: טיסת אל על הביאה אותנו בשעות הערב המוקדמות לורשה , התמקמנו במלון 5* רדיסון בלו צנטרום , מלון מעולה ומומלץ , לארבעה לילות . למחרת התחלנו את הסיורים בעיר ורשה על פי ההמלצות והטיפים באתר למטייל. מומלץ לבקר במוזיאון לתולדות היהודים בורשה ,חוויה מאלפת.

לאחר שמיצינו את ורשה יצאנו במכונית ששכרנו מבעוד מועד לכיוון העיר מיקולאקי בצפון פולין “איזור האגמים” התמקמנו במלון מומלץ ונעים 4* בשם רוברטס פורט , זהו אזור נופש וספורט , מומלץ לבלות כאן לפחות שלושה ימים ולמשפחות עם ילדים אפשרי שבוע של נופש והנאה . באזור יש מאות אגמים , יערות עד , שמורות טבע , שבילי הליכה וטיולים בטבע. אפשר לתכנן מראש מסלולי טיול באמצעות אתרי האינטרנט האזוריים המקומיים וגם של משרד התיירות הפולני .

לחובבי הטבע שבינכם ואשר זמנם מצוי מומלץ לצאת מורשה לביקור בפארק ביאלוביצה BLALOWIEZA , הנמצא בסמוך לעיר ביאליסטוק על גבול ביילורוסיה. חובה להקדיש לפארק לפחות שלושה ימים. זהו פארק שהוכרז כאתר מורשת עולמית ובו יערות עד פרהיסטורים . בפארק ניתן לראות ביזונים , באפלו ,ובעלי חיים שונים לפארק יש אתר אינטרנט אשר מאפשר להתעדכן בפרטים.

ראוי לציין כי בעזרת ה GPS וגוגל MAP הצלחנו לנווט ולהגיע בקלות רבה לכל אתר בפולין אפילו ברמה של חיפוש מוזיאון בתוך העיר. אין צורך במפות או להטריד עוברי אורח בשאלות.

אטרקציה הסטורית מעניינת נמצאת מעט צפונה מכאן בסמוך לכפר GIERLOZ ושמה “מאורת הזאב” WOOLFSANZE בשפה הגרמנית, זהו מקבץ של בונקרים , מכאן ניהל הצורר הנאצי היטלר ימח שמו את המערכה מול הצבא הרוסי , כאן ישב בשנים 1941-1944. הבונקרים משמשים אבן שואבת לתיירים ונמצאים כאן מדריכים אשר מלווים את הסיור במקום בהסבר היסטורי מעניין. מומלץ להתארגן בקבוצה של 6-15 מטיילים המחיר לקבוצה וליחיד שווה 80 זלוטי.

מאזור האגמים יצאנו לכיוון העיר גדאנסק אשר לחופו של הים הבלטי. בדרך מומלץ לבקר בכפר שביינטה ליפקה . כאן תמצאו כנסיה מרהיבה עם עוגב מקושט להפליא אשר מנגנים עליו בכל שעה עגולה ומשמיעים קונצרט בן כ – 20 דקות לאזני המוני תיירים המבקרים במקום המיוחד הזה. העוגב מפואר והמוזיקה מופלאה לא להחמיץ , חוויה מיוחדת במינה. בדרך לגדאנסק נסענו לאורך גבול המובלעת הרוסית קלינינגראד עד העיר פורומבורק FROMBORK בצפון פולין על שפת הים הבלטי. כאן עומדת קתדרלה מרשימה אשר שווה ביקור למי שהזמן מצוי בידו. כמובן שבסמוך לקתדרלה עומד פסל ענק של האסטרונום המפורסם יליד פולין קופרניקוס.

בגדאנסק התמקמנו לשני לילות במלון 4* PURO במרכז ובסמוך לעיר העתיקה זהו מלון מפואר וחדיש אבל החדרים קטנים מומלץ רק לזוג. גדאנסק זו עיר נמל עתיקה אשר יש בה מבנים הסטורים רבים מעניינת מאוד בכל פינה רואים שרידי התרבות הגרמנית אשר שלטה בעיר שנים רבות . מומלץ לטייל כאן לכל הפחות יומיים וגם בארבעה ימים לא תצליחו לבקר בכל האתרים בסביבה. בסמוך לגדאנסק נמצאות הערים גדיניה, וסופוט, אם יש לכם זמן מומלץ מאוד לבקר בערים אלו. בסופוט יש מזח אשר נכנס כחצי קילומטר אל תוך הים ונעים לטייל כאן. בשלושת הערים מתקיימים חיי לילה , אווירה מחשמלת ואקשן, אלפי תיירים ומקומות הבילוי שוקקים.

מכאן יצאנו לכיוון העיר טורון ובדרך עצרנו לביקור בטירת מאלבורק. זו הטירה הגדולה והמרשימה בכל פולין ומומלץ לבקר בה. הסיור בן חצי יום בערך.לעת ערב הגענו לעיר טורון , והתמקמנו ללילה אחד במלון 4* מומלץ ומעולה בשם BULWAR במרכז העיר על גדת הנהר. כאן כדאי לבקר במרכז העיר העתיקה , שוב אנו רואים מבנים עתיקים בסיגנונות בניה שונים. זו עיר יפה ומעניינת כדאי להצטרף לסיור חינם עם מדריכים סטודנטים אשר בסוף הסיור מעניקים להם טיפ. סיור כזה נותן הסבר על ההסטוריה של העיר והקשר למבנים השונים.

מכאן המשכנו לעיר ורוצלאב התמקמנו ללילה אחד במלון 4* PURO , מלון ברמת שרותים גבוהה ביותר אולם החדרים קטנים מומלץ לזוגות בלבד. מול המלון פועל בית קפה ומסעדה יהודית כשרה בשם CIZ וניצב בית כנסת המשמש את הקהילה היהודית בורוצלאב. העיר מעניינת במיוחד ההיסטוריה היהודית שזורה בעברה. בעיר מספר מבנים הסטוריים מענינים הרובע היהודי ובו בית כנסת עתיק.

מכאן המשכנו לעיר קרקוב והתמקמנו ל- 4 לילות במלון מעולה ומקסים 5* NIEBIESKI זהו מלון בוטיק נפלא ומומלץ במחיר סביר מאוד לרמת השרותים שהמלון מספק. בדרך לקרקוב עצרנו SILESIA קניון ענק בכניסה לעיר קטוביץ, בקניון ניתן לרכוש כל סוגי המותגים במחירים סבירים מאוד. סיורים בקרקוב על פי המלצות באתר למטייל , המלצה מיוחדת לבקר במוזיאון אוסקר שינדלר שנפתח לאחרונה. כמו כן יצאנו לטיול בן יום לעיירת הנופש זאקופאנה בדרום פולין וכמובן שחובה לצאת ולבקר באתר מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו.

מקרקוב יצאנו לכיוון ורשה לקראת הטיסה הביתה, בדרך ביקרנו בעיר KIELCE קיילצה דרומית לראדום. כדי להזכיר לנו את הזוועות שביצע העם הפולני בעם היהודי . סיפור המעשה הנודע לשמצה: כאן בעיר הזו לאחר תום מלחמת העולם השניה בשנת 1946 ביצעו הפולנים לינץ ורצחו בדם קר 42 יהודים אשר שרדו את השואה וכל חטאם היה כי הם בני העם היהודי. הפולנים רצחו בדם קר את היהודים וכל זה התרחש כשנה לאחר סיום מלחמת העולם . אסור לנו לשכוח את ההסטוריה העקובה מדם של העם היהודי בפולין.

זהו תם פרק הטיול לפולין, מקווה שהצלחתי להעביר לכם את החוויות מהטיול.

כל המבקשים עזרה בתכנון הטיול מוזמנים להשאיר לי הודעה ואשוב אליכם.

נפתלי בלייך ראשון לציון

רוצה לעקוב אחר הבלוג של NAFTALI BLEICH?

הפוסט הבא ›
טיול לאזור האלפים הצרפתיים / חבל רון - אלפ / חבל הוט סבואה
מתוך הבלוג של NAFTALI BLEICH
09-09-2017
ספרד- המלצה למסלולי טיול
מתוך הבלוג של NAFTALI BLEICH
01-10-2015
לכל הפוסטים של NAFTALI BLEICH »