פראג – עיר שחלמתי... והגשמתי (חלק ב')

שישה ימים בפראג - חלק ב'

היום הרביעי – "היום היהודי"
בוקר בא, ארוחת בוקר דשנה ומענגת ויוצאים לדרך, כשהיום התכנון הוא לאתרי ה"מוזיאון היהודי". אח"כ - נזרום.
כרטיס משולב לכל אתרי היהודים, כולל אלטנוישול, עולה 480 קרונות. המון. אני מקווה שאכן הכסף הולך לקהילה היהודית.
אנחנו מתחילים בבית הכנסת הספרדי - בו היינו אתמול בתפילת "יזכור" . האמת - אתמול הביקור שם הרשים אותי הרבה יותר, ומעניין לציין שהיום היה שם די חשוך. אתמול, בתפילה הכל היה מואר באור יקרות והכל ממש זהר. היום - יותר עמום, אך כעת אפשר להסתכל על כל הפרטים. בית הכנסת בנוי בסגנון מורי - ערבי ובו מוטיבים מזרחיים. יש בו תערוכה על חיי היהודים בצ'כיה מתקופת האמנציפציה ועד ימינו.
משם הלכנו לרחוב Maisolva לבית הכנסת מייזל. זהו בית כנסת מאד עתיק שנבנה במאה ה-16 ושופץ כמה פעמים בסגנון בארוק ובסגנון פסאודוגותי. מוצגים בו חפצי קודש יהודיים החל מהמאה ה-10 ועד תקופת האמנציפציה. מאד מרגש ומרשים לראות ספרי תנ"ך עתיקים, הגדות של פסח, פרוכות. ממש מדהים.
גם כמות המבקרים באתרים היהודיים מדהימה אותי. כל העמים, כל השפות נשמעות כאן. האמת, עושה טוב ל"אגו" היהודי. מה יש, שלא יבקרו רק בכנסיות ובקתדרלות...
IMG_1839 - עותק - עותק.JPG

בית הכנסת פנקס היה בית הכנסת שצימרר אותי יותר מכל. זהו בית כנסת הצמוד לבית הקברות היהודי וממנו למעשה הכניסה אליו.
לאחר מלחמת העולם השנייה הפך בית הכנסת פנקס לאתר הנצחה ליהודי בוהמיה ומורביה שנספו בשואה. על קירותיו נרשמו שמות 80,000 היהודים הניספים, בצירוף פרטיהם האישיים ושמות הקהילות אליהן השתייכו. הביקור במקום עוצמתי מאד ומציף הרבה רגשות. ברקע מושמעת מנגינה יהודית עתיקה או תפילה - והדבר מעמיק את חווית הביקור.
חוויה מעניינת שעברה עלי במקום, היתה כאשר פנו אלי שתי נשים מבוגרות ושאלו אותי מה פירוש כל השמות על הקירות. מסתבר שהן מפינלנד. מאד מוזר שהגיעו לשם ולא ידעו כלום. מיד הן קיבלו ממני הסבר + הרצאה ציונית למען "ידעו כולם בפינלנד". אחת מהן אמרה לי שהיא חושבת שתושבי פינלנד עזרו ליהודים בשואה...
בקומה השנייה בבית הכנסת ישנה תערוכת ציורים נוגעת ללב של ילדים שהיו בגטו טרזין. במיוחד נגעו לליבי ציורים שהביעו את הרצון לחזור הביתה וגם להגיע לפלשתינה. גם כאן, קשה היה לנו לעזוב את התצוגה.
הביקור בבית הכנסת פנקס היווה עבורנו את אחד משיאי הביקור בפראג. מאד מאד מאד מרגש.
P1080544 - עותק - עותק.JPG

יצאנו נפעמים מבית הכנסת פנקס, לעבר שיא נוסף של הטיול - הביקור בבית הקברות היהודי העתיק. מיותר לציין כי חיכיתי שנים רבות לבקר במקום מיוחד ומלא הוד זה.
הודעתי מראש לבעלי כי ברור שאני משלמת "דמי צילום" - אבל עמדת התשלום היתה נטושה... הצילום חופשי - "חיסכון עולמי"...
המקום מרתק וקסום. המצבות הצפופות והעקומות - למעלה מ -12,000 ומתחתיהן שכבות על גבי שכבות של קברים. מדהים. בין השנים 1478 ל - 1787 נקברו כאן יותר מ - 100,000 יהודים ב- 12 שכבות. האישיות החשובה ביותר הקבורה כאן היא רבי ליווא בן בצלאל, הוא המהר"ל (נפטר ב- 1609). ועוד בני מעלה הקבורים כאן - ראש עירית הגטו , מרדכי מייזל (נפטר ב- 1601) וההיסטוריון, המתמטיקאי והאסטרונום דוד גנץ (נפטר ב- 1613). המצבה של היינדלה בשביס, האישה היפה - הרשימה אותי במיוחד.
שעה ארוכה שוטטנו בשבילי בית הקברות, התרשמנו והתרגשנו.
P1080563 - עותק - עותק.JPG

P1080582 - עותק - עותק.JPG

P1080611 - עותק - עותק.JPG

ביציאה מבית הקברות - בית כנסת נוסף: בית הכנסת קלאוזן. המבנה הנוכחי שלו מסוף המאה ה- 17. בית הכנסת תצוגה השורה במסורת ובטקסים יהודים וכן בחיי היום - יום של היהודים.
עכשיו אנחנו חייבים הפסקה מכל בתי הכנסת והמטען הנפשי הכבד.
יושבים בבית קפה נחמד (מעט אמריקאי) בפינת רחוב Brehova ומתאווררים..
משם אנחנו הולכים לבית הכנסת אלטנוישול. אני יודעת שרבים מוותרים על הביקור בו, כי התשלום עליו בנפרד מאתרי ה"מוזיאון היהודי" וזה אולי "עוד בית כנסת", אבל לי חשוב להיות שם. בזמנו הדרכתי בבית התפוצות, בתצוגת בתי הכנסת העתיקים, ותמיד דיברתי עליו. עכשיו ההזדמנות לראותו "על אמת".
P1080642 - עותק - עותק.JPG

אלטנוישול מאד מרשים ושונה. זהו בית הכנסת הפעיל העתיק ביותר באירופה, נבנה ב- 1270 בידי ארכיטקט נוצרי (מקצועות הבנייה היו אסורים אז על היהודים). המבנה גותי והוא היחיד מסוגו המייצג בתי כנסת של ימי הביניים. האולם הראשי מקומר וגבוה מאד ובמרכזו דגל אדום גדול אותו קיבלו יהודי פראג מהקיסר פרדיננד השלישי, כאות הוקרה על אומץ ליבם בדחיית מתקפת שודדים שוודים במהלך מלחמת שלושים השנים.
וכמובן - ישנו סיפור הגולם מפראג, שנבנה ע"י המהר"ל ושרידיו אולי נמצאים בעליית הגג...
מחוץ למוזיאון אפשר לראות את השעון ש"ספרותיו" אותיות עבריות והוא צועד הפוך, וקבוצות תיירים רבות, בליל של שפות והמילה "גולם" שמשתרבבת לכל הסבר...

הביקור במוזיאון היהודי מסתיים כאן ואנו יוצאים לטייל בשדרות פריז - Pariska.
סיימנו לכאורה עם האתרים היהודים. אנו צועדים בשדרות פריז - Pariska, שהוא למעשה רחוב יפהפה ובו מיטב החנויות ורשתות האופנה היוקרתיות. ממש שאנז אליזה של פראג. ציינתי שלכאורה עזבנו את האתרים היהודים, אך ראוי לציין כי היהודים העשירים, אלו שיכלו להרשות לעצמם לצאת מתחומי הגטו (בזמנים שהשלטונות אפשרו זאת) התיישבו בשדרות פריז ובסמטאות היוצאות מהן. שדרות פריז מובילות מגשר צ'כוב בצפון ועד לכיכר העיר העתיקה בדרום. כבר הזכרתי שכל הדרכים מובילות לכיכר...? והנה שוב אנו מוצאים את עצמנו בכיר העיר, מצפים לתצוגת השעון ונהנים מהכרכרות ומהדמויות הססגוניות המסתובבות כאן.
שדרות פריז
P1080650 - עותק - עותק.JPG

בהמשך, אנחנו משוטטים בסימטאות סביב כיכר העיר, קונים קצת מזכרות ומתנות לילדינו ה"זנוחים" (שנהנים מכל רגע שאנחנו בחו"ל. עסקה טובה. כל הצדדים מרוצים).
באחת הכיכרות הקטנות, ניגן אדם מבוגר על כמה כלים בו זמנית, והשתמש במקביל בידיים, הרגליים, כפות הרגליים והפה. מדהים. אחת ההנאות שיש לי בטיולים בחו"ל היא להאזין לנגני הרחוב, שהם לעתים קרובות אנשים מאד מאד מוכשרים.
אין ספק שזה משדרג את האווירה ואת תחושת החופשה...
הגענו לכיכר הרפובליקה - קל"ב... בכיכר, שוק אוכל, פרחים וחפצי עץ חמוד. בעלי אוכל נקניקיה ושותה בירה ואני, הצמחונית- צ'יפס עם בירה. לקינוח - טרדלינק (קוירטוש). יושבים ליד שולחנות עץ ארוכים, נהנים ממוזיקת רקע. פשוט כיף.
P1080674 - עותק - עותק.JPG

חזרנו למלון למנוחה קצרה ויצאנו בערב להופעה של התיאטרון השחור - תיאטרון Image. שם ההופעה - אפריקניה. מאד מאד נהננו וצחקנו.
לאחר ההופעה, שוב ארוחת לילה מאוחרת והפעם - הפתעה! מול המלון שלנו, ישנה מסעדה / פאב בשם La Republica. ממש כיף שם, עם להקה שמנגנת בקומה העליונה.
סיום קליל ונחמד ליום היהודי, שהתחיל כבד יותר ובמעמסה רגשית.
היום החמישי – יום מחוץ לפראג
כשהחלטנו שנוסעים לפראג ל - 5 לילות ו -6 ימים, היה לנו ברור שיום אחד יוקדש ליציאה מחוץ לעיר. אנחנו מאד אוהבים נופים וטבע פתוח וגם לדעת ולחוש היכן אנחנו נמצאים לא רק במובן של עיר גדולה / עיר בירה, אלא גם במובן של איזור, מדינה.
החלטנו שנצטרף לאחד מאותם סיורים מודרכים לקארלובי - וארי. כמובן שאני לא מאוהדי הטיולים המאורגנים, כמו רבים מאיתנו - חברי הפורומים של "למטייל". אבל במקרה זה, היה לנו מאד נוח שבאו ולקחו אותנו מהמלון והמחיר לא היה מאד יקר - 25 אירו לאדם. (כזכור - בשדה התעופה כשמגיעים, מתייצבים ליד הישראלים נציגים של חברות ישראליות שונות ומציעים את מרכולתם). החלטנו שבמקרה הכי גרוע, פשוט נעזוב את הקבוצה ונגיע רק לנקודת המפגש בסיום היום.
להפתעתנו, היה לנו מזל גדול. לטיול נרשמו רק עוד שני זוגות ונסענו עם תומר המדריך - שגם נהג, במיניואן של 9 מקומות. היה ממש נחמד. נהננו מאד מהנופים שבדרך, מהירוק ובעיקר מהשלכת שהחלה! לזה לא כל-כך ציפיתי, והמראות היו בהחלט מקסימים - עצים כתומים ואדומים.
P1080757 - עותק - עותק.JPG

P1080767 - עותק - עותק.JPG

קארלובי וארי עצמה היא עיירה יפה מאד, חמודה ומנומנמת, בהשוואה לפראג התוססת. עובר בה נהר לא גדול ובתיה יפים וציוריים. זוהי עיירת הנופש והמרפא מהמפורסמות בעולם שנבנתה כעיר נופש עבור אצילי ועשירי אירופה ועל כן פזורים בה ארמונות נופש מרהיבים. בעיירה ניתן למצוא 12 נביעות המוזרמות לתוך ברזים מיוחדים - כל ברז בטמפרטורה שונה ולכל ברז מיוחסים סגולות מרפא משלו. ניתן לרכוש ספלים מיוחדים איתם מסתובבים ושותים מתוך הנביעות. ואכן זאת עשינו - ושתינו מכל ברז אפשרי (וגם רצנו לשירותים כל כמה דקות... יש שם המון מבני שירותים ציבוריים בתשלום ונראה שמזה הם מרוויחים הכי הרבה כסף). יש גם גייזר הנתון במבנה מיוחד.
הטיול בעיר התמשך כמה שעות - כשעה "הדרכה" - נעימה ולא מעיקה, ואח"כ זמן חופשי. אכלנו ארוחה קלה ומאד טעימה במסעדה איטלקית הנקראת Pizzeria Venezia וכמובן שגם טעמנו מהוואפל המפורסם.
הייתי אפילו מקצרת את הטיול לשם בשעה, כי הרגשתי שאנחנו "מפסידים" זמן יקר בפראג (למען האמת, כמעט והחלטנו שאולי לא לצאת מחוץ לעיר, כי רצינו לראות עוד כל כך הרבה דברים, אבל מצד שני - הסקרנות לראות את המדינה ועוד עיר, ניקרה בנו).
P1080743 - עותק - עותק.JPG

חזרנו לפראג בסביבות השעה 5 בריאים ומאוששים ממעיינות המרפא...
האמת -זה היה מעין יום מנוחה לרגליים הכואבות מההליכה המאומצת ברחובות פראג.
חזרנו לעיר. בדרך, תומר המדריך סיפר לנו על השוק הוייאטנמי. התחשק לנו לסייר שם ואולי לרכוש כמה מזכרות. הוא הוריד אותנו באחת מתחנות המטרו ונסענו לתחנת ואלטאבסקה, משן הגענו בהליכה רגלית (+ התברברות קלה... ) לשוק. כמובן שזה אינו "מאסט" במסגרת אתרי פראג, אבל זו היתה חוויה מסוג אחר. כמויות אדירות של וייאטנמים עם שדרות דוכנים , הדומים זה לזה, וכולם כמובן רודפים אחרינו ו"מורידים" מחיר. מדברים אלינו בויאטנמית שוטפת ורושמים את המחירים על גבי מחשבונים. צחוק בריא... מצאנו כמה מציאות - תיקים, ארנקים , היותר זולים מדוכני וחנויות המזכרות בעיר. בדרך חזרה למטרו הצלחתי לראות, סוף-סוף, מרחוק ובעזרת הזום של המצלמה -את התינוקות של דוד צ'רני שמטפסים על אנטנת הטלביזיה. בנוסף - שקיעה מקסימה עם שמיים אדומים.
P1080935 - עותק - עותק.JPG

חזרנו חזרה למלון למנוחה קצרה. בערב יצאנו למסעדה צמחונית עליה אספתי המלצות בשם Lehka Hlava . הלכנו ברגל מהמלון - המסעדה באיזור גשר קארל באיזו סמטה די נידחת (היו כמה הסברים עם go left בדרך לשם ). המסעדה מעוצבת יפה, בסגנון ניו-אייג'י ואני אהבתי מאד את האוכל, שהיה אגב ממש זול!
לסיום הערב, טיילנו קצת על גבי גשר קארל. אמנם היה קצת קר, אבל כל שווה את הנוף המרהיב והרומנטי של המצודה המוארת...
היום השישי והאחרון – יום השלמות אומנותי
בוקר אחרון במלון הנהדר שלנו. חוגגים פעם אחרונה על ארוחת הבוקר (מחר דיאטה! מחר דיאטה? ... החגים...), מפנים את החדר ומאפסנים את המזוודות. לפנינו עוד יום שלם של פראג, עד השעה 8 וחצי בערב. התוכנית ליום זה: "השלמות" - מה שלא הספקנו לראות וגם קניות. אולי.
בתחזית צופים גשם, אולם בינתיים יש יום יפה. כאן המקום לציין שהיה לנו מזל גדול עם מזג האוויר וזו גם הסיבה שהספקנו לראות מקומות רבים. מצד שני - מקומות אחרים - מקורים, פקדנו פחות ולכן יש עוד מה לראות ברשימה שלי.
האנדרטה לקרבנות הקומוניזם : נסענו בקו 22 עד תחנת אויזגד Ujezd . בתחנה זו, התגלו מול עיננו פסלי אדם על מדרגות - אדם הולך ונעלם. זוהי האנדרטה המרגשת המנציחה את קורבנות הקומוניזם. שש דמויות אדם עומדות על גבי מדרגות בטון גבוהות, כשכל דמות פגומה יותר ויותר, מחוקה יותר ויותר - עד שכמעט נעלם צלם האדם - למעלה. אכזריות ורודנות הקומוניזם מומחשת באופן יוצא מן הכלל באנדרטה ובהבעות על פני פסלי האדם. בלוחית הזיכרון כתוב: "האנדרטה לזכר קורבנות הקומוניזם מוקדשת לא רק לאלה שנאסרו או הוצאו להורג, אלא לכל אלה שחייהם נהרסו על ידי המשטר הרודני". מאד התרשמנו והתרגשנו מהאנדרטה. עד כדי כך, שזו היתה התמונה הראשונה כמעט שהראיתי לבני משפחתי וחברי כשחזרתי.
IMG_1962 - עותק - עותק.JPG

המשכנו בהליכה רגלית , צופים לעבר גבעת פטרין והפוניקולר. פנינו למטה, לכיוון האי קאמפה. הפעם אני נחושה בדעתי למצוא את פסלי התינוקות של דוד צ'רני... הלכנו לאורך הנהר והגענו למוזיאון לאמנות מודרנית. בחצר המוזיאון פסלים ותצוגות מעניינות. אהבתי מאד את המקום. יצאנו משטח המוזיאון, פנינו ימינה - והנה הם! שלושה פסלי תינוקות שחורים ענקיים, עם פנים חתומות- מעין מסך ארוך על פניהם. כל כך שמחנו! צילומים וצילומים ואנחנו ממשיכים בפארק קאמפה ומגיעים לכיכר בה ישנו כמה ימים קודם לכן. היינו אז כל-כך קרובים... מה שנחמד עכשיו זה שמתקיים בכיכר שוק קטן, עם מאכלים ויצירות עץ וברזל, מוזיקה ונגני רחוב. כל כך נחמד. השוק למעשה למרגלות גשר קארל.
אנחנו מסתובבים ונהנים מכל רגע...
P1090037 - עותק - עותק.JPG

המשכנו בדרכנו אל עבר גשרון קטן לכיוון מאלה סטרנה. על גבי הגשר - מנעולים . על פי מידע שקראתי : מנהג המנעולים הוא מנהג מאד נפוץ בעולם הנוצרי-אירופאי: זוג שזה עתה נישא רושם את ראשי תיבות שמותיהם על המנעול, נועלים על גדר, סורג, ענפי עץ (בעצם כל דבר אפשרי - בתנאי שהוא קשיח ומחובר לקרקע), וזורקים את המפתח למים כאות וסימן לאהבת הנצח.... לכן מקומות אלו תמיד יהיה ליד מים: נהר, תעלה, ים וכדומה. המנהג נפוץ מאד במדינות אירופה (בלטיות, סקנדינביה, מרכז אירופה, אבל פחות במדינות הים התיכון: יוון, איטליה, צרפת).
הבטנו מעבר לגשרון - והנה - מה עינינו רואות? את גלגל הטחנה העתיק שחיפשנו לשווא שלושה ימים קודם לכן... מראה קסום ומרגיע.
לכן עתה נקרא אפשר להכריז באופן רישמי על יום זה - "יום ההשלמות וסגירת מעגלים"...
P1090076 - עותק - עותק.JPG

טיילנו עוד קצת במאלה סטרנה. ראינו את "בית שלושת היענים". ציור הטיח של היענים, שהעניק לבית את שמו, נעשה בתחילת המאה ה-17 בהזמנת בעל הבית דאז, יאן פוקס. האיש היה סוחר בנוצות יענים, בתקופה שבה לא היה כמעט חייל באירופה שלא נשא נוצה כזו על כובעו.
טיילנו ברחוב הראשי - Mostecka, הומה אנשים, חנויות, מסעדות. נהדר. משם נסענו בטראם וחזרנו לגדה השנייה.
אני מאד אוהבת את איזור מאלה סטרנה, יש לו הרבה מה להציע ובמובן מסויים הוא אפילו מעניין יותר מהעיר העתיקה. ישנם עוד מספר מקומות באיזור שבהם אבקר, ללא ספק, בפעם הבאה.
החלק האחרון של יום זה:
הגענו לאיזור כיכר ואצלב ,לקפה -קונדיטוריה מישק, המומלץ מאד. (Cukrna Myš) בית קפה זה בפראג קיים מתחילת המאה הקודמת. יש בו מגוון של עוגות נפלאות - כך אומרים, והמחיר בהתאם לפראג - זול. רחוב: Vodickova 31 . האמת - לא נפלנו. או שמא בחרנו בעוגות לא מי יודע מה.
ואז, החל לרדת גשם. עשינו עיסקה טובה מאד עם מזג האוויר. עד עכשיו כמעט ולא ירד גשם (כמה טיפות כשהיינו בואן בדרך לקארלובי וארי). בתיכנון שלנו היה מוזיאון מוחא ודחינו אותו עד שירד גשם - ממש לרגע האחרון. המוזיאון מאד קטן (דמי הכניסה מוגזמים לדעתי - 180 קרונות) אך יצירותיו של מוחא נפלאות וסיפור חייו מעניין. נהננו ולמדנו עוד דברים חדשים.
למתעניינים - מידע על מוחא (אלפונס מוכה):

לאחר הביקור במוזיאון שנמצא באחד הרחובות באיזור כיכר ואצלב, נכנסנו לכמה חנויות. גילוי נאות: אני אוהבת קניות. מאד. כמו כל בחורה... אבל בחו"ל אני מרגישה פעמים רבות בזבוז זמן בחנויות. מעדיפה לראות עוד אתרים ומקומות. היצר מתעורר מדי פעם, אבל לא בגדול... (ובעיקר בארה"ב ). חוץ מזה הרגליים כבר כאבו והרעב כירסם, אז קיצרנו. מה שכן, ערכנו ביקור בסופרמרקט - רשת Bila ושם קנינו כמה מטעמים ושוקולדים זולים. אחר -כך , סיימנו במסעדה צ'כית אופיינית בכיכר הרפובליקה "שלנו" - Kolkova . אני לא משתגעת מהאוכל הצ'כי, בעלי נהנה יותר... חזרנו למלון דרך קניון "פלדיום" הסמוך - ביקור מקוצר מאד וחיכינו להסעה לנמל - התעופה. טיסת לילה והביתה...
וזהו. תם ונשלם...
פראג חיכתה לי, ובגדול. חלמתי... והגשמתי !
פראג : עיר שחלמתי ... והגשמתי... - ונשארתי עם טעם של עוד.
מקומות ואתרים שלא הספקנו ושמורים לפעם הבאה:
  • סיור מודרך בבית - העם. מאד רצינו, אך אף פעם לא היה זמן. אני מניחה שאם היה יורד גשם, היינו מגיעים לשם...
  • קונצרט ברודולפינום או באחד מהאולמות העתיקים היפים
  • ביקור בקתדרלת סנט ניקולס במאלה סטרנה
  • ביקור בתוככי כנסיית טין בכיכר העיר (כל -כך אהבתי כנסיה זו ואף פעם לא נכנסנו לתוכה..)
  • ביקור בגבעת וישהארד ובמצודה שם
  • לראות את "הבית הרוקד"
  • מוזיאון הצעצועים ומוזיאון המיניאטורות
  • עוד נסיעה מחוץ לעיר - לעיירה צ'סקי קרומלוב (Cesky Krumlov) עיירה עתיקה עם אווירת ימי ביניים, בה ניצבת טירה גדולה. ועוד אתר פחות מתוייר אבל מאד מרגש-Lidice : אתר הנצחה לתושבי העיירה שכמעט כולם נרצחו על ידי הנאצים כנקמה על הרג ראש המשרד הראשי לביטחון הרייך על ידי המחתרת הצ'כית. הנאצים החריבו את הכפר עד היסוד.
  • וכמובן - לראות שוב את מגדל אבק השריפה, בית העם, מגדל השעון, כנסיית טין, המצודה ביום ובלילה, בית הקברות היהודי, לשוטט במאלה סטרנה ועל הגשרים היפים...
תודה שטיילתם איתי
שירלי

מידע נוסף ועוד כמה תמונות יפות – באשכול שלי על פראג :
forum.lametayel.co.il/forum_msg/th-1187804/start-0/

רוצה לעקוב אחר הבלוג של שירלי 4?

הפוסט הבא ›
קרואטיה ומונטנגרו: חופים ופיתולים, מדרגות והפתעות!  (חלק א)
קרואטיה ומונטנגרו: חופים ופיתולים, מדרגות והפתעות! (חלק א')
מתוך הבלוג של שירלי 4
31-07-2014
פראג – עיר שחלמתי... והגשמתי (חלק א)
פראג – עיר שחלמתי... והגשמתי (חלק א')