צפון החוף מזרחי בקיץ למטיילים בגיל 50 + חלק 2

יום 4 וושינגטון (המשך מפוסט קודם) -יום זה הוקדש אף הוא לביקור באנדרטאות ובמוזיאונים בשדרות המול של וושינגטון.מזג האוויר ביום זה עדיין מעיק ,,חם מאד ולח ,אך מורגש שיפור מסוים ביחס ליום הקודם.
אנדרטת וושינגטון -זהו האובליסק המפורסם הנראה מרחוק ,בדרך כלל נדרש להזמין מקום מראש ,אך עקב רעידת אדמה שהתרחשה ,האתר סגור לביקורים ויש להסתפק בתצפית מבחוץ.
ביקרנו והתרשמנו בסמוך גם מאנדרטת הנשיא פ.ד. רוזוולט ,אנדרטת לוחם זכויות האדם ד"ר מ.לותר קינג והאנדרטה המרשימה לחללי מלחמת העולם השניה.
הגלריה הלאומית לאמנות -האגף המערבי הוא האגף הקלאסי יותר בו ביקרנו מהשעה 1000 ועד השעה 1630 ,זהו מוזיאון מרשים ביותר הכולל מגוון ענק של יצירות מרשימות בתחום הפיסול הקלאסי וציורים עד לתחילת המאה הקודמת .ביקרנו גם באגף המזרחי המודרני ,אך אגף זה דיבר אלינו פחות והסתפקנו בביקור קצר של נימוסין.
מוזיאון התעופה והחלל -במקום צפיפות רבה ,ילדים למאות ורעש והמולה.המוזיאון עוסק בתחום החלל וכיבושו והתפתחות התעופה.המוזיאון מתאים מאד לילדים נראה לי שהוא המוזיאון הפופולארי ביותר בוושינגטון .במקום מסעדת מק דונלד'ס הגדולה ביותר והעמוסה ביותר שראיתי . לנו המוזיאון התאים קצת פחות ,סה"כ בסדר ,עד לא רע ,שווה הצצה.
יום 5 וושינגטון תחילתו של היום בנסיעה קצרה לבית הקברות הלאומי שבארלינגטון.השקט ,הניקיון , ההדר ,הכבוד והיופי מעוררים קינאה.הלואי וידענו גם אנו לכבד את ההסטוריה שלנו את הנשיאים/ראשי הממשלות שלנו כפי שמכבדים אותם במקום.הביקור כלל את קבר הנשיא קנדי ,קברו הסמוך של אחיו בובי קנדי וקבר החייל האלמוני.
המשכו של היום במול באנדרטה לנשיא לינקולן ,המקום עמוס במבקרים בני כל הלאומים ובראשם מלוכסני עינים מיפאן וסין.בסמוך שתי אנדרטאות מרשימות ביותר מינימליות מרגשות ומעוררות מחשבה : אנדרטה מינורית לחללי מלחמת ויטנאם חסרת ההוד וההדר המבטאת את רוח מלחמה מיותרת זו. לידה האנדרטה לחללי מלחמת קוריאה.בשתי האנדרטאות פסלים מרשימים ביותר המתארים בצניעות את יאוש החיילים ,הקור בו הם נתונים ,פחדם ,בדידותם ,ויאושם.
מוזיאון השואה - המוזיאון קטן מזה שציפיתי ,מעט צפוף מדי .המקום קר מאד מאד ,ממש מעורר צמרמורת ,אינני יודע אם בכוונה או לא.לישראלים המוזיאון אינו מחדש הרבה ,ככל הנראה קהל היעד אינו ישראלים ,אלא קהל אחר.
מוזיאון ההיסטוריה של הטבע המוזיאון מרשים מאד,גדול ומגוון מאד ,אם כי קצת פחות ממקבילו בניו יורק (לדעתי) .הוא מודרני וממוחשב יותר. אהבנו מאד והתרשמנו מאד מתצוגת האבנים ,המינרלים והיהלומים שבמקום.
יום 6 פנסילבניה -לראשונה מזג האוויר ממש מאיר לנו פנים ,נעים ,עם מעט עננים ,לא חם וללא גשם.
גטיסבורג - תחילתו של היום באתר הקרבות של מלחמת האזרחים בגטיסבורג אליו הגענו בכביש מס' 15 .זהו אתר הקרב הגדול של מלחמת האזרחים שלמעה הכריע את גורל המלחמה לטובת הצפון.האתר והמוזיאון במקום מרשים ביותר ומומלץ להקדיש לו 4-5 שעות לפחות ,מהן שעתיים לסיור בשדות הקרב ,שעתיים לתצוגות האור קוליות ולמוזיאון ועוד שעה להתרגעות ולהפסקה במקום.ניתן לסייר בשדה הקרב חינם ברכב ,30במחיר $ באוטובוס עם מדריך או עם מדריך צמוד ברכב במחיר 65$. הסיור מרשים ביותר ונותן מושג ותחושה על האסון הגדול שקרה בו ועל הקרב בו נהרגו 50 אלף איש.ב6 $ נוספים ניתן להיכנס לתצוגות האור קוליות ולמוזיאון.
חבל האיימיש- כביש 30 הוביל אותנו לביקור בחבל ההולנדי של פנסילבניה בו שוכנת קהילת האיימיש .לב הסיור בכפרים BIRD IN HAND , INTERCOURSE השוכנים לאורך כביש 340 וסביבו. האזור כפרי ויפהפה כמו גלויה ,אך אינני יכול לציין חויות יוצאות דופן .במקום כפריים מזוקנים ונשים עטויות שביסים ולבוש אופיני ,כרכרות יחודיות רתומות לסוסים במקום רכב והם אינם משתמשים בחשמל ו/או באמצעים מודרניים אחרים.ביקרנו במספר עסקים שלהם המוכרים תוצרת מקומית ,לא משהו מרשים ביותר.הלינה בהריסבורג הסמוכה להרשי.
יום 7 -קורנינג ומפלי הניאגרה יום מעונן קידם את פנינו בדרכנו צפונה בכביש מס' 15 לכיוון העיירה קורנינג לביקור במוזיאון הזכוכית.האזור חקלאי ברובו ופה ושם ניכר שאנשי האיימיש גרים בריכוזים דלילים .
מוזיאון הזכוכית בקורנינג המוזיאון יפהפה ומשלב תצוגות של עבודות זכוכית לאורך ההיסטוריה ועבודות מודרניות.במקום תצוגות אור קוליות והפעלות הממחישות את דרך ניפוח והכנת כלי הזכוכית.חנות המוזיאון מוכרת מוצרי זכוכית במספרים אסטרונומיים .בבדיקה אקראית הסתבר לי שאחד ממוצרי הזכוכית הנמכרים במקום מיוצרב.......סין ,כן ,בסין.מקורנינג בהמשך דרכנו צפונה ומערבה לכיוון ניאגרה מזג האוויר הפך יותר ויותר סגרירי וגשום ובשלב מסוים הפך לגשם סוחף שבקושי רב הייה ניתן להמשיך בנסיעה.אחרי הצהרים הגענו למעבר הגבול לקנדה לצורך הביקור במפלי הניאגרה.
מפלי הניאגרה עם המעבר לקנדה כיוונו את מכשיר הGPS שייקח אותנו למפלי פרסת הסוס כיוון שהומלץ עלי בספר כמפל המרשים ביותר.עד מהרה מצאנו את עצמנו חוזרים לארה"ב בעיירה NIAGARA FALLS מבלי אפשרות לנסוע לאחור ,והופ ....אנחנו שוב בארצות הברית.כיוון שכך התחלנו את הביקור מחוסר ברירה בצד האמריקאי של המפלים -באי גואט.משם צפינו על המפל האמריקאי ועל מפלי פרסת הסוס מהצד.משם שמנו פעמינו לספינה "מיידן אוף דה מיסט" לשייט אל המפלים.שכמיה שניתנה לנו עשתה עבודה חלקית כשאני מוצא את עצמי מתמלא במים מהברכיים ולמטה ,עם זאת החוויה פנטסטית ,מהנה וממחישה את עוצמתם של המפלים.
לאחר הביקור בצד האמריקאי של המפלים נכנסנו בשנית באותו יום ללינה בצד הקנדי בעיירה NIAGARA FALLS .
יום 8 ניאגרה ומפלי האצבעות את הבוקר פתחנו בצד הקנדי של המפלים בצעידה לאורך קווין ויקטוריה פארק ליד TABLE ROCK .היתרון במקום הוא שניתן לצפות באופן חופשי למפל הגדול ביותר HORSESHOE .ניתן לצפות מצידו הקנדי ממרחק שלכמה מטרים מצידו ולאחר הליכה של כמה מאות מטרים ניתן לראות אותו מחזיתו במלוא הדרו ,למעט עמוד ענק של רסיסי המים המסתירים את הקטע האמצעי של המפל.הכניסה שם חופשית ,רק שגובים על חנייה 20$ ללא בושה.המיסחור בעיירה יוצא דופן בהיקפו.
משם נסענו בכביש 90 מזרחה לכיוון אגמי האצבעות .בדרך ביקור באאוטלט ווטרלו שבין צפון אגם קאיוגה לצפון אגם סנקה לצורך ארוחת צהרים וקניות.
ההמשך דרומה בכביש 89 לצורך ההגעה ללינה באית'קה .בדרך עצרנו יוגה למנוחה ותצפית ונכנסנו לשמורת טוגקאנוק לצפיה במפלים שגובהם 65 מטרים.כאן אכזבה מסויימת כיוון שהמפלים יבשים כמעט לגמרי בעונה זו.
לעת ערב הגענו לבילוי קצר ולינה באית'קה.
יום 9 אגמי האצבעות -שמורת ווטקינס גלן לטעמי אין מילים לתאר את יופיה של השמורה וההנאה שבה.מומלץ להשאיר את הרכב בכניסה הראשית ונסוע בשאטל במחיר 3 $ לכניסה העליונה ומשם לצעוד במורדלאורך הנחל הזורם וסדרת המפלים הקסומים.כמובן שניתן גם לצעוד הלוך ושוב בעליה של 800 מדרגות ולחזור ובירידה או בשאטל.
שמורת BUTTERMILK FALLS .כאן לצערי אכזבה .העונה יבשה והמפלים כמעט ולא נראים.הדרך יפה והטבע מקסים ,אך עדיף להגיע בעונה גשומה יותר.המפלים עצמם קרובים מאד לכניסה שבעיירה אית'קה ולא חייבם לטפס ברגל עד למעלה.דרגת הקושי בטיפוס כאן די קשה.
אוניברסיטת קורנל -ביקרנו בה אחרי הצהרים.המבנים והאווירה בה מרשימים בהחלט ואף מעוררים קינאה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של ari0252?