קניו קריסטלס קולומביה

תמונה ראשית עבור: קניו קריסטלס קולומביה - תמונת קאבר

קניו קריסטלס או נהר חמשת הצבעים (יש גם הקוראים לו נהר שבעת הצבעים) הינו אחד המקומות המקסימים והיפים כנראה בדרום אמריקה. נראה שהתמונה מדברת בעד עצמה. מספר הנוסעים למקום מוגבל גם בשל הרצוון להגביל מספר המבקרים כי הרשויות הקולומביניות וגם בשל המחיר הלא זול של ההגעה והשהיה במקום. אנחנו הזמנו הנסיעה באמצעות גוליבר מאקוודור (באקוודור הם מעולים) בכל מקרה יש מס סוכניות שמטפלות בנסיעה למקום. ההגעה היא בטיסה. אנחנו הגענו מבוגוטה בטיסת חברת satena חברה שמתמחה בטיסות פנימיות בקולומביה בעיקר למקומות נידחים...אז אל תצפו לאנגלית לא בשדה ולא בטיסה עצמה עם זאת נראית חברה מאוד רצינית.

הטיסה אורכת כשעה. הנחיתה בשדה בעיירה לה מקראנה היא כבר חוויה. זהו למעשה שדה קטנטן ירידה מהמטוס והולכים ברגל למבנה קטן את התיקים מביאים ידנית. עם ההגעה יש להרשם עי המשטרה במקום ולשלם מס כניסה גם לעיר וגם לשמורה.סכום הכסף לא מבוטל- לא מרמים אתכם אל תדאגו. לנו חיכה המדריך שהובטח כדובר אנגלית...מתברר שהבחור בן ה17 למד אנגלית באמצעות אפליקצית דואלינגו....הוא התאמץ רבות בכל השהיה לסייע אבל אנגלית לא היתה הצד החזק שלו. בקיצור, אם מבטיחים לכם מדריך דובר אנגלית קחו זאת בעירבון מוגבל...כנראה שזה המצב בעיירה אין הרבה דוברי אנגלית. צוותנו למדריך ראשי מקומי בשם לואיס שהיה ממש רציני והוא למעשה דואג לכל הפעילות במקום כשהבחור הצעיר מסייע לו מידי פעם ומתרגם מה שהצליח מידי פעם למזלנו די הסתדרנו עם ספרדית וזוג איטלקי שהיה איתנו דאג לתרגם את הפערים. עם ההגעה נלקחנו למלון ( בסיסי ביותר די נקי ) casa real היתרון במשמעותי היה מיזוג האוויר בחדר והבריכה במקום.

מזג האויר חם ביותר והלחות מאוד גבוהה כך שאלו מותרות חשובות.

שימו לב. לשמורה אסור להביא קרם הגנה לשמש או ליתושים. ההליכה לכן עם חולצה ארוכה מנדפת. כובע רחב להגנה על הפנים והעורף. גם ככה השמש מכה. מזיעים הרבה אבל....שווה ברמות

ביום הראשון כאמור לאחר ההגעה למלון נלקחים לתדרוך של סוכנות התיירות המקומית. כל התיירים שהגיעו באותו יום חייבים להיות בתדרוך אחרת אין כניסה. כל האזור דרך אגב מאובטח עי צבא קולומביה וחיילים נראים בכל פינה אך לא מורגשים וכתיירים אין לנו כלל מגע איתם. החיילים שם משום שהאזור עבר לשליטת הממשל לפני מס שנים מהמחתרת הקומוניסטית.

לאחר התדרוך יצאנו בשיט בקאנו מהיר עם מושבים מאוד נוחים לקניו קירסוליטוס כלומר השמורה הקטנה. בדרך בנהר רואים מעט חיות קיימאן קופים ציפורים וכד. יורדים ואז הליכה של כשעה-שעה וחצי דרך יערות וצמחים מרהיבים. מגיעים לקניון עם צבעים מרהיבים אדום צהוב ורוד סגול ירוק כחול פשוט מהמם. נכנסים לרחצה במקום (היות ומזיעים מוות זה ממש במקום) אז להביא כמובן בגדי ים ומגבות. המראות כאמור מדהימים. לאחר הרחצה עוד מטיילים מעט לאורך הקניון ואז חזרה לעיירה לה מקראנה. הפעילות בשמורות נסגרת סביב 4 אחהצ כך שיש אחהצ בדרך חופשי למקלחת טובה (וקרה אין מים חמים) מנוחה והסתובבות בעיירה (אין יותר מידי אבל שיחקנו ביליארד יש קצת פאבים הכל ברמה מאוד בסיסית). האוכל במקום גם הוא ברמה מאוד בסיסית לא לצפות להרבה. אנחנו לא אוכלים בשר אז הסתפקנו בדג( טילפיה) ואורז וסלט.

למחרת קימה מוקדמת יציאה בשבע ( לאחר ארוחת בוקר סבירה וסנדביצים שהוכנו לנו) שוב קאנו מהיר כרבע שעה לאחריו גיפ פתוח כחצי שעה בנסיעה בוצית וקופצנית ומגיעים לשמורת קאנו קריסטלס. ההליכה ביום הזה היא כ12 קמ המאמץ לא קשה פיזית אך החום והלחות קצת מקשים עם זאת המראות פשוט מדהימים!!! אין דברים כאלה.. מגוון הצבעים הזרמים המפלים והמראות פשוט שווה הכל. אנחנו היינו בקצב הליכה חזק אז עשינו מסלול מעט ארוך יותר שכלל גם שביל הקרוי שביל הנשר (aguila trail) וכלל 3 כניסות לרחצה במים במקומות קסומים לגמרי כשבאחד מהם גם אכלנו צהריים. סיימנו את ההליכה סביב 1430 חזרה בכניסה לשמורה עם בירה קרה. לעת ערב התחיל סערה וגשם מטורף. במקום נאמר לנו שיש לנו מזל רב משום שיש כאלה שהגשם תופס אותם לפני הטיול ואז חלק מהשמורה נחסם להליכה ולא ניתן לראות כל מה שאפשר. מכל מקום ברור שיש להצטייד במקום במעילי גשם. עוד חשוב וקריטי להביא הרבה מים. אי אפשר בקבוקי פלסטיק- למזלנו באנו עם שלוקרים של 3 ליטר כל אחד וזה היה ממש במקום. מילאנו אותם בבקרים במים שקנינו ערב קודם. כך יכולנו גם לסייע לחברינו לקבוצה עם מים משלנו. מהיום הארוך הזה חזרנו ממש שרופים (שוב לא ניתן להשתמש בקרם הגנה ובכניסה לשמורה בודקים את התרמילים לבדוק ומחרימים אם יש בנמצא מוצרים כאלו).

ביום האחרון התעורננו בארבע בבוקר ושוב רכב שטח לחווה מבודדת לחזות בזריחה עם ארוחת בוקר מקומית. היינו אמורים ללכת לקניון נוסף אך בשל הגשם הרב והבוץ הליכה זו בוטלה ונסענו ברכב לראות אגם נוסף ( בדרך כמובן וכצפוי שקענו בבוץ ולאחר שנעזרו בכישורי החילוץ שלנו) הגענו לערוץ נחל נחמד אך כבר ממש לא מרגש...משם במהירות למלון אריזה וטיסה חזרה לבוגוטה. חשש קל היה בשל הגשמים. הטיסה עלולה להתעכב בשל הגשמים הללו, ואחד התושבים ציין כי בגשם חזק מדי השדה תעופה נסגר(איננו יודעים האם זה נתון אמיתי אך קחו בחשבון) יש רק 3 כאלה בשבוע.…

סהכ מקום מדהים שווה את הרמה המאוד בסיסית והבוסריות של שירותי התיירות במקום. אסור לפספס-תופעת טבע מיוחדת במינה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של shaiweil?

לכל הפוסטים של shaiweil »