שלושה ימים בבורגס

תמונה ראשית עבור: שלושה ימים בבורגס - תמונת קאבר
קומה שניה מעץ- נסבאר

אחרי כל התכנונים וההתלבטויות ורנה או בורגס, טסנו לבורגס.

נחתנו החמישי אחה"צ והמראנו בראשון בצהרים. קצת פחות משלושה ימים נטו.

למען כל העם והמתלבטים, הנה הסיכום המפורט. תוכלו גם ללכת ללשכות המידע העירוניות – ויש שתים בעיר, העובדות בן בקיאות ביותר ותמיד כדאי לשאול על דברים חדשים ועדכונים יומיים.

• החלפת כסף - בארץ רכשתי אירו בלאומי, שזה הכי זול. בשדה התעופה החלפנו 100€ בשער של 1:185 שיהיה להתחלה. בעיר החלפנו לפי הצורך בשער של 1:195. שער זה היה בכל הצ'ינג'ים של המדרחוב הראשי, אלכסנדרובסקה בימים הספורים ששהינו שם. לווה שזה המטבע המקומי שווה ל שני שקל וטיפ טיפה. 2.1 לפי שער של 1.95 ל€ או 2.2 לפי שער של 1.85. תלוי גם כמה שילמתם על € בישראל.
  1. כללית ניתן לשלם גם באירו, אבל השער גרוע.
  • כרטיס אשראי :לפעמים אפשר ולפעמים לא.מול חברת השכרת הרכב עבד יפה, אפילו בסלולארי ( לא של לאומי...), אבל כשעזבנו את המלון, נפלה להם התקשורת. מזל שעוד נשארו לנו €.​​​​​​​
  • סים לנייד – בשדה התעופה היתה אפשרות לרכוש כרטיס רק עם גלישה . 6 ג'יגה במחיר סביר. אבל אנחנו רצינו גם שיחות. לכן רכשנו במרכז העיר בחנות שנקראת VIVACOM. עלה לנו 8€ לכ"א, וקיבלנו 4 ג'יגה ו 300 דקות שיחה בבולגריה. האמת כמעט לא השתמשנו, אבל רצינו שתהיה לנו האפשרות להתקשר זה עם זה במקרה של התפצלות. יש להם שתי חנויות במדרחוב הראשי של בורגס שנקרא רחוב אלכסנדרובה, ממש לי המצפן. "קומפאס" בבולגרית ובכל שפה זרה. וזה ציון בתוך הריצוף וקשה להחמיץ אותו כשהולכים. במדרחוב היו עוד חנויות של סלולרי, אבל העסקה היתה טובה, פחות מ 17 ₪ לשני כרטיסי סים, כך שלא ביררנו שום דבר אחר. לאחד מהטלפונים היתה בעיה אבל אחרי שהעברנו את השפה לאנגלית הם פתרו אותה מיד.היו לנו
  • מטריות, אף הן נשארו במלון ולכן קנינו אחת החנות שנקראת ART, ונמצאת ממש לידם על המדרחוב. חנות נהדרת לדברי עור. בכלל יש שם מבחר גדול, אבל לא ביררתי מחירים.
  • מלון: הזמנו מלון ולא לקחנו דיל היות והדילים מפנים אותך לאזור סאני ביץ', שהוא מחוץ לעיר ורחוק צפונה. כשלעצמו זה כנראה אזור נחמד וטוב ורוב הישראלים שמגיעים למטרות הימורים ממצים אותו. את המלון בחרה אשתי בבוקינג. במלון בשם HOTEL BURGAS, בדרום המדרחוב שכבר ציינו את שמו : "אלכסנדרובסקה". המלון עלה לנו 760 ₪ לשלושה ימים כולל ארוחת בוקר!!!! הארוחות היו מעולות, אם כי כמובן לא כשרות. דגים וטונה לא היו, אך היו נקניקים מסוג אחר. מחירים שאין כמותם בישראל. היינו מרוצים מהמלון ומהמיקום שלו ליד תחנת האוטובוס המרכזית וליד סוכנות השכרת רכב וגם ליד פאב-בר שמצא חן בעינינו. אל תחכו למלון פאר. הוא אומנם ארבעה כוכבים, מכמה בחינות דומה לשלושה. נקי אבל עם הדר דהוי. אם רעש פאבים מטריד אתכם – בקשו חדר לצד הפונה לנמל. בצד השני נמצא פאב שני שמוציא שולחנות לרחוב ומחולל הילולות. בטוח שחלק מכם יאהבו זאת !!​​​​​​​
  • בידור: בעקרון חודש אפריל הוא מחוץ לעונה. אל תצפו למופעי רחוב. בנוסף טפטף גשם. פעם יותר ופעם פחות. בלשכת התיירות הציעו לנו ללכת לאופרה. האופרה העירונית העלתה את דון ג'ובאני. ההופעה היתה מהנה בהחלט כמו גם באפשרות לראות אנשים כפי שהם בחייהם האמתיים. העלות 60 ₪. אם תרצו לראות סרטים תצטרכו לנסוע למול גלריה בצפון העיר.
  • אוכל: האוכל בבולגריה זול ביותר!! נראה לי שלא מציינים זאת כי רוב הישראלים לוקחים דיל ובכלל לא הולכים למסעדות או קונים אוכל ברחוב
  • עיירות החוף נסבאר וסוזופול

שתי העיירות דומות באופיין. אל תצפו לעתיקות בית שאן ובטח לא לקיסריה. אבל בעונת האביב כשהריביירה הבולגרית אינה גדושה שררה אויר נעימה ומיוחדת בכל האזור. בשתי העיירות תוכלו למצוא מסעדות וטברנות הצופות אל הים עם רוח קרירה, אוירה לבבית, אוכל עממי, טעים וזול.

שתי העיירות היו בפריפריה של איסטנבול ואימפריה ( המצומקת מאד לקראת סופה ) של האימפריה הביזנטית ואחרי נפלה קונסטנטינופול הן דעכו ונעלמו ממפת המסחר העולמי, שהמשמעות שלו אז היתה ונציה.

לשתי העיירות יש קווי אוטובוס מבורגס. מחיר של 6 לווה שזה כמו שנים עשר ₪ וקצת. לנסבאר נסעו וחזרנו באוטובוס ואת סוזופול ביקרנו עם רכב ששכרנו ליום אחד. בנסיעה לנסבאר מסתבר שיש מספר קווים. שלנו עצר במרכז העיר ומשם לקחנו מונית לעיר העתיקה תמורת עשרה לווה. נראה לנו קצת יקר אבל מילא. בחזרה כבר עלינו על אוטובוס בעיר העתיקה/

בנסבאר החלק שמטיילים בו יש הרבה כנסיות, רובן משופצות, חלקן משוחזרות אבל במצב לא שלם, המון חנויות לתיירים. תוך כדי הסיור הגענו למסעדה שנראתה והרגישה אותנטית. נכנסנו להסתכל ונשארנו לאכול. הסתבר שזה היה היום הראשון שהם פתחו השנה ובכלל זו פעם ראשונה שהם מפעילים את המסעדה הזו. כובדנו בשתי כוסות שנאפ ובשוקולדים. האוכל הפשוט מאד ערב לחכנו. אכלתי חזה עוץ על גריל, והם יודעים לעשות אותו היטב. המסעדה נקראת MI CASA, וכתובתה Tsar Ivan Asen II 6.

בסוזופול החלק המתוייר עם הרבה יותר בתים, נמל די פעיל, מוזיאון בשלבי שיקום, והרבה פחות חנויות לתיירים. בסוזופול החמצנו את החלק שכנראה מיוחד ויותר יפה: חומת הים הדרומית, מפני שפשוט לא ידענו... המוזיאון שנמצא במבנה גדול במרכז חצי האי ולא תוכלו להחמיצו ( מול הכנסייה ) היה סגור ונראה שעובדים על שיקומו. אכלנו שם צהרים ממש בחינם 25 לווה כולל שתי מנות, שתי קולות קטנות ( משום מה 250 (CC במסעדה הקרובה לכנסיה.

הגעה לבורגס משדה התעופה וחזרה:

יש קווי אוטובוס, נדמה לי מספר 15. אבל עלינו טפטף גשם ולכן שילמנו 30 לווה למונית שהביאה אותנו יש למלון. לנוסעים בדילים יש פיזור למלונות לאזור סאני ביץ' והחזרה לטיסה החוזרת לישראל.

אתרים בבורגס

הכנסייה הארמנית, ממש במרכז, לא שווה ביקור. מספיק להסתכל מבחוץ וגם זה לא ממש נחוץ

בשאר המוזיאונים והאתרים בעיר ( מוזיאון אתנוגרפי, היסטורי וארכיאולוגי) לא בקרנו.

מסעדות:

אכלנו בשתיים : נפטון ואת'נו. על נפטון אני יכול להמלית בכל פה. המיקום מדהים- ממש על החוף, מוזיקה חיה של צמד גיטריסטים, אוכל משובח וזול ואוירה קסומה. אם להגיד במילה אחת – לכו!

בקיץ יש להם גם דק ממש על החול, עשרה מטר מהגלים.

את'נו: במרכז העיר על מדרחוב אלכסנדרובסקה. אוירה נעימה, עיצוב אותנטי. האוכל היה פחות מלהיב אבל עדין זול.

ראינו מבחוץ עוד מסעדות שנראו מזמינות, כמו אחת ממש מול העיריה ( גם כן על מדרחוב אלכסנדרובסקה) אבל לא נשאר זמן.

קניות:

כבר הזכרתי את חנויות דברי העור עם מוצרים יפים, אבל לא בדקתי מחירים. ביקרנו בשני מרכזי קניות. אחד בשם JUMBO, על אם הדרך לאקווה קלידאה. משהו מטריף בגודלו, במבחר מוצריו ובמחיריו הזולים. ואת זה אומר מיש בדרך כלל לא מתלהב מקניות.

מקום שני שביקרנו בו הוא קניון גלריה בצפון מזרח העיר. בטוח שיש לשם תחבורה ציבוריחת. אנחנו ביקרנו בשניהם ביום שהיינו עם הרכב השכור. אשתי אומרת שאין שם משהו מיוחד. לא במבחר ולא שאיכות ולא במחירים. חייבים להאמין לה. למרות זאת אפשר למצוא מציאותץ למשל בחנות בגדים WAIKIKI מצאתי טריקו נחמד ב 6 לווה. משהו כמו 12 ₪. יש גם בישראל. אם תרצו לראות סרטים אז זה שם.

• אקווה קלידאה

במקום היו מרחצאות חמים עוד מהתקופה ההלניסטית ועד, כולל התקופה הטורקית. כיום יש רק זרם חלש של מים מינראלים שהתושבים באים וממלאים בבקבוקי פלסיטק גדולים. בשנים האחרונות המקום שופץ להפליא בטוב טעם, ובתוך החמאם תוכלו לצפות בחזיון קולי מדהים. זה הזמן לשבת על כריות רכות להרים את העינים לכיפה המשוחזרת של החמאם הטורקי ולהנות משלל הצבעים והתמונות המוקרנות

לא אפרט את החזיון המדהים רק אומר שידעו האומנים לקחת תבליט ויפה בפשטותו של שלוש נימפות ולהפוך אותו למסכת מופלאה

חוץ מזה יש מרכז מבקרים קטן ןמשחקים בחוץ שטיבם לא ברור היות והיו מכוסים.

בברזייה בחוץ ממנה לוקחים התושבים המקומיים וכל דיכפין מים, נמצאים "ברזיל הזאב" שהיו במרחצאות המפוארים ששחקמו על ידי סולימאן הגדול

שכירת רכב:

היות ולא ממש ידענו מה יהיו תוכניותנו, לא רצינו לשכור רכב מראש. גם שמנו לב שכל חיפוש עם נקודת מסירה בעיר עצמה, נותן אפס רכבים. בלשכת המודיעין הפנו אותנו לסוכנות תיירות שנמצאה ממש ליד המלון שלנו ובה הזמנו רכב. הם הביאו אותו לעיר מהסניף המרכזי שלהם בשדה התעופה ולשם גם החזרנו אותו. על הרכב שילמנו 59 לווה שזה 120 ₪. הדלק עלה 20 לווה. סה"כ לא יקר. נתנו עירבון בכרטיס אשראי ( לא של לאומי ) 300 אירו.

סביר להניח שבעונה, בקיץ המבחר בעיר גדול יותר. הסוכנות ששכרנו ממנה היא Renaissance. בגלל ההזמנה ללא התראה קיבלנו פורד פיאסטה 2016 עם גיר ידני. שנסעה מצויין.

בגליק טאש: המקום התגלה בשנים האחרונות. מזוהה כאתר פולחן עתיק של שבטים טארקיים שישבו באזור. ההגעה קלה והגשם שטיפטף קלות רק הוסיף לאוירה. המקום יפיפה ומשרה הוד. אם כי ברור שבעונה עם עוד חמש מאות מטיילים ההרגשה עלולה להיות שונה. היינו שם לבד. הסתובבנו בין האבנים הירקרקות, ישבנו על כס המאג, והתפתלנו בתוך המעברים הצרים של ה"לבירינט". שהם כמובן שמות מודרניים לחלקים השונים של אתר הפולחן.

הגעה: סע לכיוון פרימורסקו (PRIMOTSKO) אחרי גשר רכבת שאתה עובר תחתיו פנה שמאלה לתוך העיר. יש שילוט לאורך כל הדרך. במקרה של בלבול סע לחוף ואז שמאלה.

היות ויש דרכי יער לא מעטות, תוכנת ניווט זו או אחרת עשויה לבחור לך דרכים לא צפויות...

כשאתם על הכביש ובעונה, תוכלו לערוך שייט בשמורת שפך הנהר רופוטאמו Ropotamo.בכלל כל האזור הוא סוג של שמורת טבע ויש שילוט, בבולגרית בלבד, לאורך הכבישים. עצרתי באחד המקומות וצילמתי שלט "לדוגמה". להפתעתי מצאתי שם אירוסים קטנטנים, דומים לאירוס טוביה הארץישראלי,אך בצבעים שונים.

ניווט:

בעיר נעזרתי בגוגל שעליו היתה לי מפת המקומות שהכינותי בבית. קישור שלה בסוף הפוסט. מחוץ לעיר נעזרתי גם ב MAPY.CZ. לכל אחת היו השגיאות שלה. בנסיעה למרחצאות גוגל התעה אותנו ובנסיעה לבגליק טאש MAPY.CZ "שגה" וגוגל דייק.

הטיסה בחברת התעופה הבולגרית:

איני יודע אם בגלל מבחר הנוסעים או סיבה אחרת, תמיד המראנו באיחור והגענו בזמן. כנראה הם יודעים עלינו יותר ממה שאנחנו יודעים עליהם... בכל אופן המטוס היה בסדר, אלא שגם על כוס מים תצטרך לשלם. אל תתלוננו. בשביל טיסה של שעתים, קנו מים בשדה התעופה ושימו כריך או חטיף בתיק.

הבדיקות הביטחוניות בשדה התעופה בורגס היו קפדניות, מיגעות ונאחסיות. נכון שלפי החוק אסור להעביר מכלים מעל 100 cc אבל מה לעשות שקרם ההגנה לשמש שעבר בנתב"ג הוא 125, ומיד נזרק לפח. היו עוד מספר דברים שהבוחנת לא הכירה. למשל גליל של אשפתונים. כמו שמאיר אריאל שר עברנו את פרעה ועברנו בשלום גם את זה...

מאחל לכם בילוי נעים

חוף הים:

מקום נעים לטייל בו עם מספר אטרקציות גני שעשועים ורוגע.

מהסתכלות במפת העיר עולה שיש עוד מקומות לראות ולהנות

וככה זה בקיץ – ראו הוזהרתם !!

​​​​​​​

רוצה לעקוב אחר הבלוג של אלדד ידידיה?

גאורגיה - הנה אני בא !!!
מתוך הבלוג של אלדד ידידיה
18-03-2018
לכל הפוסטים של אלדד ידידיה »