שלושה שבועות בקוסטה ריקה

שלושה שבועות בקוסטה ריקה עם LANDS IN LOVE
את הטיול התחלנו ב- LANDS IN LOVE , המלון ממוקם בדרך ללה-פורטונה (היעד הראשון שלנו בטיול), מנהלת אותו חבורת ישראלים (נוח לדבר עברית בתחילת המסע) ושמענו עליו הרבה המלצות. לא התאכזבנו. את פנינו קיבלו, החבורה הישראלית והעובדים המקומיים, בחיוך וסבלנות לכל שאלה ובקשה. כמובן שחשוב לציין את האוכל הטעים ובפרט את השייקים. בלובי פגשנו את אסף וליאור, סיפרנו להם על המסלול שתכננו בארץ. הם המליצו לארגן לנו את בתי המלון נסיעות וסיורים ועוד טיפים שלא חשבנו עליהם. אנו מטיילות וותיקות. בדרך כלל, מתכננות את הסלול בארץ ואת הפרטים (נסיעות בדרך כלל בתחבורה ציבורית, סיורים, בתי מלון) סוגרות במקום.למחרת קיבלנו הצעה לטיול: בתי מלון בדרגת תיירות טובה (כולל ארוחת בוקר במקרים מסוימים צהרים ולפעמים גם ערב), הסעות לאורך כל הטיול, כניסה והדרכה בכל השמורות שחשבנו לבקר בהן ועוד. ההצעה חרגה מעט מהתקציב שתכננו, חשבנו ביחד על מה מוותרים ומה משנים, השארנו 2000 דולר (כל אחת) ויצאנו לדרך. רונה ואסף ליוו אותנו טלפונית במשך כל הטיול. לסיכום, היה לנו טיול מצוין, לקוסטה ריקה יש מה להציע מבחינת נופים, חופים, בע"ח וצמחים. היה לנו מאוד נוח שהכול היה מאורגן מראש, לא הינו צריכות לחפש בית מלון או לחשוב על חברת טיולים, מדריך או הסעות. מבחינה כלכלית, לא בדקנו האם ההצעה שקיבלנו זולה או יקרה מחברות אחרות, בסך הכול ההצעה נראתה לנו הגיונית.
אם אתם חושבים לנסוע בצורה זו (הכול מאורגן מראש), אנו ממליצות לקבל את ההצעה בארץ, כדי לבחון את המסלול לא בלחץ של זמן.

תודה לחברה מ- LANDS IN LOVE להלן המסלול..... יום ראשון נחיתה בשעת צהריים, נסיעה ל- LANDS IN LOVE. הלם מוחלט מיופי המקום. P7200004.JPG

יום שני
את הבוקר הראשון התחלנו בסיור מודרך בשמורה של המלון. לאחר ארוחת הבוקר, יצאנו לבד (בעזרת מפה שקיבלנו בקבלה) לסיור נוסף בשמורה, לראות את המפלים שנרד מאוחר יותר בסנפלינג.

בצהרים יצאנו ל-
Canyoning ירדנו בסנפלינג מפלים... בתמונה רואים את הירידה לנחל. לאחר מכן לא ניתן היה לצלם, המסלול היה רטוב מההליכה בנחל ומהגשם שלא הפסיק לרדת במשך כל המסלול.

Canyoning

את היום סיימנו בבריכה ובג'קוזי.

יום שלישי לאחר ארוחת בוקר, יצאנו לקאנופי (אומגה מעל היער), באמצע הדרך הפתיעו אותנו ב- Tarzan swing .

קאנופי
חזרנו למלון, נהג המונית חיכה כדי לקחת אותנו למלון בלה-פורטונה (la pradera). עזבנו את LANDS IN LOVE לא לפני שקינחנו בשייק.... P7230215.JPG

יום רביעי
את היום התחלנו לפני הזריחה, בשעה 2:50 . נסענו לראות את הארנל מהכיוון שבו ניתן לראות את ההתפרצות . צפינו, ציפינו וגם זכינו לראות את התפרצות הלבה האדומה מההר ולאחריה פיצוצים מתוך ההר. חיכינו לאור ראשון ונכנסו לשמורה לצלילי קונצרט הציפורים. את הסיור סיימנו במפלים החמים של אחד הנחלים באזור. P7220171.JPG

לאחר ארוחת הבוקר, יצאנו למפל לה-פורטונה כ-4 ק"מ מהמלון.

את הערב בילינו במעיינות החמים באלדי.

יום חמישי
יום טיול בקאניו נגרו (Cano Negro), ליד גבול ניקרגואה.

יום שישי רפטינג על נהר ה- La Balsa. ארוחת הצהרים לאחר הרפטינג הייתה מצוינת!! יום שביעי נסיעה למונטה ורדה (מלון Montana Monteverde). מונית אספה אותנו מהמלון לאגם ארנל, חצינו את האגם ומהצד השני חיכתה לנו מונית למלון במונטה ורדה. לאחר קבלת החדר יצאנו לחוות הצפרדעים והפרפרים. בלילה יצאנו לסיור בשמורה שליד המלון, בסיור זה ראינו לראשונה את העצלן בפעולה (ולא ישן) . יום שמיני את הבוקר התחלנו בסיור ביער הגשם סנטה אלנה, בצהרים נסענו לגשרים התלויים (מבט על היער מגבוה). גשרים תלויים
את היום סיימנו בעיירה הנחמדה סנטה אלנה. (לא לפני התרגעות בג'קוזי)

יום תשיעי
נסיעה לרינקון דה לה וייחה (מלון Aroma del Campo). המלון קטן 7-8 חדרים, ממוקם בדרך לשמורה, ליד שום מקום.... עם מכונית אין בעיה אבל ההסעה שלנו תוכננה ליום המחרת כך שאת אחה"צ והערב בילינו על כיסא הנדנדה ברחבה שמול החדר.
יום עשירי שמורת רינקון דה לה וייחה, אחת השמורות היפות והמעניינות שראינו, מפלים, מעיינות חמים, בריכות בוץ וכמובן קופים ואיגואנות. את הסיור סיימנו בבריכה וקינחנו בארוחת בין ערביים במלון (Hacienda Guachipelin) .

יום אחד עשר
נסיעה למנואל אנטוניו. הנסיעה הארוכה ביותר בקוסטה ריקה. כיוון שאחד הגשרים נהרס מהגשם, נאלצנו לנסוע בדרך עוקפת שארכה 11 שעות במקום 3 שעות. מלון (The Falls) יום שנים עשר שייט ב- Catamaran. לא ראינו דולפינים ולא לווייתנים. אבל, שחינו, שנרקלנו ואווירת הסטלבט הייתה נעימה.

המשכנו את הסטלבט על חוף הים במנואל אנטוניו.

יום שלושה עשר בשעת בוקר מוקדמת יצאנו לשייט, עם איש הקופים, לאיסלה דאמאס. הבחור שרק והקופים הגיעו בצהלות שמחה לסירה. בהתחלה היינו בהלם, אבל מהר מאוד נהננו ממשחקי הקופים על הסירה. הסיור נקרא Rafa Tour והוא מאוד מומלץ (למי שלא אלרגי לקופים).

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיור בשמורת מנואל אנטוניו. בסיום הסיור המודרך המשכנו לבד לכיוון המפלים.

חשבנו לסיים את היום בים, מכיוון שירד גשם ישבנו במסעדה איטלקית, נהננו מהאוכל ומהנוף המדהים של החוף במנואל אנטוניו.

יום ארבעה עשר נסיעה לקורקובאדו. נסיעה מהמלון לסיירפה, מסיירפה שטנו בסירה לקורקובאדו. בדרך קידם את פנינו תנין בברכת ברוכים הבאים...

המלון Pirate Cove נמצא על חוף הים, כשני קילומטר מהחוף היה שלנו!! את המשך היום בילינו בצעידה על החוף בסטלבט.

יום חמישה עשר בשעת בוקר מוקדמת (5:00 ארוחת בוקר, 5:30 יציאה) יצאנו בסירה לכיוון שמורת קורקובאדו. הסיור היה מאוד רטוב, מהגשם ומהנחלים שחצינו. שמורה פראית ומדהימה (מפלים, קופים, ציפורים ואפילו לוויתן ). לסיור הצטרפו שני זוגות מהמלון, רוב הזמן היינו הקבוצה היחידה בפארק.

אחה"צ יצאנו לטייל (והפעם טיול יבש) לעיירה אגוחוטאס.
חשוב לציין שהאוכל (שלוש הארוחות והעוגיות) במלון היה מצוין, היו מנות מיוחדות לצמחוניות.
יום שישה עשר נסיעה לסן חוזה. הנסיעה הייתה ארוכה, לדעתנו כדאי לבדוק אפשרות לטיסה מסיירפה לסן חוזה. יצאנו לסייר באזור המלון (Britannia), חשבנו שהגענו למדינה אחרת. יום שבעה עשר טיול מאורגן (כן שוב....) להר הגעש פואס וגני ומפלי לה פאס . יצאנו בשעת בוקר מאוד מוקדמת, השמים היו בהירים והראות מצוינת. לאחר איסוף האנשים עצרנו בחוות קפה לארוחת בוקר ולסיור. המשכנו להר הגעש, ואז התכסו השמיים בעננים ולא הצלחנו לראות את האגם שבלוע ההר (לדמיין הצלחנו J). מפלי לה פאס היו הדובדבן שבסיור.

יום שמונה עשר
נסיעה לטורט וגרו, (גם הפעם הצטרפנו לטיול מאורגן, שלושה ימים). בצהריים יצאנו לסיור בחוף הקאריבי ובכפר טורטוגרו. בלילה יצאנו לצפייה בנקבות הצבים היוצאות אל החוף להטיל את הביצים. ראינו שלוש נקבות, שתיים חפרו את הבור והחליטו לחזור לים (דחו את ההטלה למועד אחר) והשלישית הייתה אחרי ההטלה, כיסתה את הבור. מכיוון שזמן הסיור עבר (שעתיים) חזרנו למלון ודמיינו את ההטלה. ככה זה בטבע L יום תשעה עשר בשעת בוקר מאוד מוקדמת (5:00) יצאנו לשייט בתעלות לצפייה בבעלי חיים.
לאחר ארוחת הבוקר סיור בשמורת טורטוגרו (בוותק כמו שלנו יכולנו להדריך את הסיור
J). אחר הצהרים תפסנו "טרמפ" לכפר טורטוגרו כדי ליהנות מהליכה על חוף הים. בערב חזרנו שוב לכפר, לבלות בטברנה המקומית. יום עשרים נסיעה לסן חוזה. טיילנו במדרחוב – סנטראל, נכנסו לשוק המרכזי, מאוד אוטנטי, מסעדות קטנות, חנויות תבלינים ועוד. מומלץ!!. את הלילה האחרון שלנו בקוסטה ריקה, החלטנו לבלות במרכז המסחרי אל פואבלו, במועדון FIESTA LATINA. אין כמו מועדון לריקודים לטינים כדי לסיים טיול מדהים בקוסטה ריקה. יום עשרים ואחת היום האחרון הוא יום ראשון בשבוע ולכן החלטנו לבדוק את הכנסיות בסן חוזה. הקתדרלה מטרופוליטנה מרשימה מאוד, שוטטנו בעיר ומצאנו את עצמינו בכנסים שונים של אנשים מאמינים. פעם זה היה נאום, לא הבנו את תוכנו אבל הקהל היה מהופנט. במקום אחר, הצטרפנו לקבוצה ששרה באקסטזה.
בשעה 13:30 חכתה לנו מונית לשדה התעופה.

זהו סוף הטיול: קוסטה ריקה קיץ 2010 או הטיול עם אסף ורונה מ- LANDS IN LOVE מבחר תמונות שצולמו בשמורות:

רוצה לעקוב אחר הבלוג של iritn?