שלושה שבועות חלומיים בניו זילנד ספט׳ - אוק׳ 2019

תמונה ראשית עבור: שלושה שבועות חלומיים בניו זילנד ספט׳ - אוק׳ 2019 - תמונת קאבר
מסלול Hooker ב מאונט קוק נשיונל פארק

הקדמה:

1. ניו זילנד היא ארץ של מסלולי טבע בכל מיני דרגות קושי. אנחנו זוג בגיל 50 עם כושר של אנשים בגילנו ולכן בבלוג זה אין המלצות לטרקים ארוכים, עם דרגות קושי גבוהות.

2. כדאי לדעת שהניו זילנדים הם ראש קופסה. סדר זה סדר, חוק זה חוק, ואין לחרוג מהכללים. אפס יצירתיות. כך שמומלץ להימנע מבקשות יוצאות דופן, כי הם מאד רוצים לעזור, אך לא יידעו איך...

3. אין שקיות ניילון בניו זילנד, גם לא בתשלום. בכל חנות יארזו לכם בשקית נייר ובסופרמרקטים ימכרו שקיות בד בדולר אחד. אפילו שקיות הכביסה שאפשר למצוא בחדרי בתי מלון עשויות מבד. מי שצריך שקית ניילון, שיביא מהבית. נושא המיחזור והקיימות מאד תפס כאן, ממיינים אשפה גם בבתי מלון.

4. בתי קפה עובדים מהבוקר עד השעות 16:00-17:00. בערב כל בתי הקפה סגורים, גם בערים הגדולות. בבתי הקפה ניתן לרכוש שתיה חמה / קרה , סנדוויצ'ים , מאפים, עוגות ובחלק מבתי הקפה יש גם סלטים מעוטי ירקות.

5. מסעדות נפתחות ב 12:00 עד 14:00 ואח״כ נסגרות עד 17:00. בשעה 17:00 נפתחות שנית עד 21:00. בשעה 21:30 אין אפילו כלב ברחוב. למעט בוולינגטון.

6. פאבים וברים פתוחים רצוף מ 11:00 בבוקרועד 22:00, אך אינם מגישים אוכל בין השעות 15:00 ל 17:00.

7. המרחקים בניו זילנד עצומים ואם רוצים לטייל בכל האזורים, יש להתכונן נפשית לנסיעות ארוכות, לעתים של שעות.

8.בחברת השכרת הרכב ביקשו מאיתנו גם רשיון בינלאומי של ממסי, בנוסף לרשיון הרגיל. מציינת זאת, כי לא תמיד מנפיקים כזה רשיון לפני נסיעה לחו״ל ויש הרבה מדינות שמסתפקות ברשיון הרגיל שלנו.

9. החל מ 1/10/19 נדרשת ויזה לניו זילנד. רצוי לבדוק את הנושא לפני הטיסה.

10. מזג האוויר בניו זילנד מגוון ביותר. המקומיים אומרים שביום אחד אפשר להרגיש את ארבעת עונות השנה. לכן רצוי להכין בגדים חורפיים וקייציים ולהבין מראש שתכניות יכולות להשתבש לפעמים בגלל מזג אוויר גשום. אנחנו קיבלנו יום גשום וחורפי במיוחד דווקא במועד בו היה מתוכנן מבחינתנו מסלול הליכה רגלי ארוך ונאלצנו לעכב את התכניות שלנו. לכן רצוי לבדוק מראש תחזית מזג האוויר ולארגן את המסלול בהתאם.

11. יש במדינה מספר רב של אתרים ומוזיאונים המייחדים לתרבות המאורית. אין טעם להיות בכולם. מומלץ לבחור אחד עד שניים, כי זה חוזר על עצמו.

להלן המסלול:

יום מס 1 - נחיתה באוקלנד. טיילנו במרכז העיר, המלון שלנו קראון פלזה במיקום מרכזי וטוב, הכל בהליכה רגלית. את הטיול התחלנו ב״אוקלנד ארט גלרי״ משם המשכנו לפארק אלברט המטופח והירוק, בשטח הפארק יש בתים ויקטוריאניים מפוארים. משם המשכנו למגדל השעון, הגובל עם הקמפוס האוניברסיטאי ומשם המשכנו לנמל. בחלקו הימני הנמל משמש לצרכים מסחריים ותעשייתיים ובחלקו השמאלי, בסמוך למלון הילטון, הנמל משמש לעגינת יאכטות ומפרשיות ושם גם מרוכזים ברים, מסעדות ובתי קפה. מזכיר קצת את המרינה בהרצליה. סיימנו את היום במגדל הסיכה. הזמנו מראש דרך האינטרנט מקום במסעדת אורביט Orbit ,השוכנת בקומה 52 במגדל הסיכה. זו מסעדת שף יוקרתית, מסתובבת, כך שניתן לצפות בכל רחבי אוקלנד,מפרציה ופרווריה. מי שמזמין מקום במסעדה מראש פטור מדמי כניסה לקומה 51 במגדל הסיכה, שהיא קומת מרכז המבקרים 360 מעלות נוף. המסעדה בקומה 52. אנחנו הגענו ב 19:00 והשקיעה היתה בערך ב 20:30, כך שזכינו לראות את אוקלנד ממגדל התצפית גם באור יום וגם בלילה, מומלץ מאד.

יום מס 2- שכרנו רכב. חשוב לדעת שבניו זילנד עדיין מבקשים לראות רישיון נהיגה בינלאומי, כזה שמנפיקים בממסי, ולא מספיק רק רשיון ישראלי. בנוסף, צריך לציין בחב׳ ההשכרה שמתכוונים לעלות על כבישי אגרה. אפשר לשלם מראש 7.70 דולר אוסטרלי ולהיות פטורים מתשלום עתידי. ישנם בסה״כ שני כבישי אגרה בניו זילנד, שניהם באי הצפוני. התשלום אינו בכביש. אלא כמו בכביש 6 אצלנו. יש מצלמות והתשלום אינטרנטי עם דרישת תשלום ללא קנסות תוך חמישה ימים.

יצאנו לכיוון דבנפורט Devonport שהינה פרוור של אוקלנד. לאתר שנקרא North head. מדובר בגבעה ירוקה ועגלגלה עם נוף למפרץ. בגבעה התרחשו קרבות במלה״ע הראשונה והשניה ויש בה תותחים ובונקרים עתיקים. מקום מאד מטופח ויפה והנוף מקסים.

למחרת נסענו צפונה, נסיעה של כשעתיים וחצי ,אל Waitangi . באתר זה נחתם ההסכם בין בריטניה לנציגי השבטים המאוריים. הסכם שתקף עד ימינו, על אף חילוקי הדיעות בשני סעיפים בו. האתר הוא בעצם מוזיאון פתוח, סיור באנגלית של כשעה וחצי עם מדריך מאורי, המסביר את התרבות המאורית, את ההסטוריה המאורית ועל המקום. מי שקצר בזמן, מציעה לוותר על האתר הנ״ל, היות ובכל האי הצפוני יש כמה וכמה מוזיאונים ואתרים הקשורים לתרבות המאורית.

בדרך חזרה דרומה עשינו עצירה למסלול של שעה בשמורת הטבע Hatea river walk. מסלול מעגלי, למפל וחזרה. ירוק ומרשים. לינה בקורומנדל .

יוצאים למחרת לטיול בשמורת קורומנדל Coromandel- התחלנו את הבוקר ב Cathedral Cove - מדובר בצוקים הנזקפים מתוך הים ומאחד מהם נשפך מפל. לא ניתן להגיע עם האוטו עד הכניסה. אפשרות אחת לחנות וללכת ברגל. אפשרות שניה - לחנות ולקחת טקסי מים (ספינת מנוע קטנה) שמביאה עד המקום. אנחנו עלינו ברגל עד לנקודת ההתחלה. המסלול אורך כעשרים דקות וכולל פנורמה משגעת.

משם המשכנו לחוף הוט-ווטר Hot water beach. מדובר על רצועת חוף קטנה יחסית, חול שחרחר מהפעילות הגעשית. המים מאד רדודים. בחוף חופרים בור, אפשר לשכור את חפירה במקום, ומתיישבים במים החמימים.

בסיום עצרנו לקפה בבית קפה מומלץ בדרך המיוערת של יער קורומנדל. שם בית הקפה Colenso. בית קפה נחמד מאד בתוך החורש. ישבנו בגינה המטופחת ונהנינו מקפה איכותי. לבית הקפה יש אתר אינטרנט: www.colensocafe.co.nz

בהמשך היום התחלנו לנסוע לכיוון העיר רוטרואה Rotorua. זמן הנסיעה כ 3 שעות. הגענו לקראת ערב והחלטנו להיכנס לספא הפולינזי. בכל טיול יש את הרגע הזה שייחשב לרגע השפל של הטיול. אנחנו הגענו לרגע הזה בספא הפולינזי, שאינו מומלץ כלל וכלל. מדובר במרחצאות כדוגמת ״חמי געש״ או ״חמי יואב״, אך עם מי מעיינות הנובעים ממש בספא ולא מיובאים ממקום אחר. המקום יכול בהחלט להיחשב כמלכודת תיירים. אינו מטופח כלל, ומחיר הכניסה לשניים היה 92 דולר. יש להזמין מקום דרך האתר, הזמנו ספא פרטי רומנטי עם נוף לאגם. מסתבר שהחדרים הפרטיים סגורים וללא נוף כלל. מדובר התא קטן עם מקום לטבילה קטנטן, קטן יותר ממקווה, למי שהיתה ומכירה. אין בו בכלל אווירה רומנטית , הוא מואר בפלורסנט לבן ויש בו קולר לשתיית מים קרים, ללא כוסות. בקלות היו יכולים לשדרג את האווירה עם תאורה נכונה, כמה נרות ושתי כוסות יין לדוגמא. ניתן לשהות במתחם הפרטי חצי שעה ואחכ עוברים למתחם הכללי, הכולל כמה בריכות במפלסים שונים. המלתחות מיושנות. אין בהן סבון וגם לא נותנים מגבת נקיה,בעניין המגבות - מקבלים מגבת אחת תמורת 11 דולר. אם מחזירים את המגבת בסיום, מקבלים חזרה 5 דולר. יותר נכון לדעתי להשקיע את הסכום 92 +10 סהכ 102 דולר בשדרוג חדר המלון. ישנם בעיר בתי מלון המחזיקים בריכה תרמית, לטובת האורחים, ללא תשלום נוסף ועם מגבות חופשי חופשי. החוויה יכולה להיות אפילו יותר נעימה.

בימי חמישי יש ברוטורואה שוק לילה. שימו לב, שעות הפעילות של השוק הינן מ 17:00 עד 22:00, אבל ב 21:30 כל הדוכנים כבר התחילו להתקפל. ובכלל רוב העיר הולכת לישון מוקדם. יש מעט ברים פעילים. התיישבנו לשתות בירה באחד הברים ליד רחוב השוק והיתה בו הופעה חיה של זמרת עם גיטרה ששרה שירים ידועים באנגלית.

לינה ברוטרואה. בבוקר נסענו נסיעה של כמה דקות לכפר המעיינות החמים Whakarewarewa thermal village , בפאתי העיר. וזכינו לצפות בגייזר פורץ לגובה של כ 30 מטרים. היה מרשים ומרגש. ישנן שלוש דרכים לצפות בגייזרים:

1. דרך הכפר הנ״ל - עלות של 45 דולר לאורח. הדרכה של שעה ממדריך מאורי מוסמך על ההיסטוריה ואורחות החיים שלהם. הכפר כולו מהביל ומעושן ומריח גופרית ושאר חומרים, זה מדהים לראות איך חיים שם. הם עדיין חיים ומנהלים קהילה בכפר ושומרים על אורחות חייהם. זה כמו להסתובב בקיבוץ, אבל כזה עם ריח לא נעים.

2. דרך שמורת טה פויה Tepuia או Te Whakarewarewa שיש בה כ 500 מעיינות חמים.

שתי השמורות צופות על אותו מתחם גייזרים, כל אחת מצד אחר. (כמו מפלי הניאגרה, הניתנים לצפייה מהצד האמריקאי ומהצד הקנדי) הכניסה לשמורה זו זולה יותר, היות והתשלום הוא רק עבור הגייזרים והמעיינות.

3. מהרחוב. רק כשיצאנו מהכפר המאורי ופנינו שמאלה לרחוב הראשי Tyron, ראינו תיירים עומדים וצופים בגייזרים “בחינם”.

כך או אחרת - לצפות בגייזרים העולים מהאדמה זו חוויה מיוחדת שאסור לפספס,

משם התחלנו להדרים לעיירה טאופו Taupo, מרחק של שעה נסיעה. טיילנו על הטיילת המרהיבה לצד האגם היפה ועלינו לתצפית נוף בכניסה לעיירה. משם המשכנו למפל הוקה Huka. בוחרים במסלול Huka falls walkway . בגלל קוצר זמן לא הספקנו להגיע למכתשי הירח שכל כך רצינו לראות Carters of the moon,

זאת מכיוון שרצינו להספיק לעשות את כביש 43 בשעות היום. כביש 43 הינו מסלול נהיגה היסטורי, המתחיל ב Taumarunui ומסתיים בסטרטפורד Stratford. והוא טיול הפני עצמו. השם הנוסף של הכביש הוא: Forgotten world Highway וכשמו כן הוא. ממש סוף העולם שמאלה! הוא מסומן בשלטים חומים בתמרורים ובשלטי החוצות. מדובר בדרך מדהימה האורכת כ 3 שעות מתפתלת בין עמקים, בין הרים ובין גבעות ועם נוף מתחלף. באמצע הדרך יש קטע של 15 ק״מ בדרך עפר עבירה לכל סוגי המכוניות, שהינה לשימור. היופי בדרך הזו הוא שהיא ממש אוטנטית והנוף משתנה ומעניין. ישנן מס׳ נקודות עצירה לטיולים קצרצרים לאורך הדרך. ואף רפובליקה עצמאית של עיירה אחת הקרויה Whangamomona, שהכריזה על עצמה כרפובליקה עצמאית ב 1989 וניתן להחתים בה דרכון בבית המלון / דואר לצד הדרך. ממש לא חובה. הנהיגה קצת מאתגרת כי יש בה מעבר הרים, כבישים צרים, עליות וירידות, מנהרה צרה מאד, והרבה טבע, בעלי חיים וצמחיה יפיפיה. שווה ומשתלם לאוהבי הז׳אנר של נהיגה מאתגרת. לא ניתן להיכנס עם קראוונים גדולים. בסיום המסלול מגיעים לעיירה סטראטפורד. הגענו בדיוק לחגיגות האוקטוברפאסט שלהם. האווירה היתה מצויינת, שתינו בירה באחד הברים בעיר והמשכנו ללינה בפארק לאומי אגמונט במלון מדהים Ngati Ruanui Stratford Mountain House. המומלץ בחום.

קימה בבית המלון בסטראטפורד באגמונט נשיונל פארק. Egmont national park מתחילים לטרק. יש המון מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות ובאורך זמן שונה. צריך רק לבחור איזה מסלול רוצים לעשות. יש מסלולים גם של כמה ימים. נקודת הציון לתחילת המסלול היא החניון של מרכז המבקרים, אנחנו עשינו את המסלול של מפלי דאוסון, המסלול נקרא Kapuni loop track והוא אורך כשעה וחצי. לאחר מכן עשינו תצפית East Egmont מאד מרשים. הר אגמונט הינו הר הגעש הסימטרי ביותר בעולם, כך לפי ספר שיאי גינס, והוא ממש נראה חרוטי, גבוה ומרשים.

לאחר שסיימנו לטייל בפארק לאומי אגמונט התחלנו להדרים לכיוון העיר הדרומית וולינגטון. זו נסיעה של חמש שעות על כביש החוף ואנו חותכים אותה לשניים. שלוש שעות היום, לנים באמצע הדרך ולמחרת ממשיכים לוולינגטון.

הגענו לוולינגטון בשעות הבוקר המאוחרות. וולינגטון עיר יפיפיה. המלון שלנו Park hotel ברחוב הראשי בקרבת הנמל. טיילנו לאורך רחוב הקניות Lambton Quay. מרחוב זה עולים לרכבל. עלות כרטיס הלוך ושוב 9 דולר לאדם. עלינו עם הרכבל עד התחנה האחרונה, יש שם נקודת תצפית על כל העיר והנמל. משם המשכנו לטייל בגן הבוטאני.

בערב ירדנו מהמלון לנמל. הנמל מזכיר קצת את נמל תל אביב, טיילת, ברים, מסעדות ובתי קפה. אכלנו ארוחת ערב במסעדה נחמדה.

למחרת בבוקר נכנסים למוזיאון. בשעות אחה״צ עלינו על המעבורת מוולינגטון לפיקטון. השיט אורך כ 3.5 שעות. הגענו בערב לפיקטון, עייפים ומפורקים. הלכנו לאכול ולישון.

למחרת טיילנו קצת במרינה והמשכנו לכיוון העיר נלסון דרך Queen Charlotte rd, שהיא דרך יפיפיה העוברת בין מצוקי החוף, ופארק אבל טאסמן. לינה שני לילות בנלסון.

ממליצה על בית קפה מקסים לארוחות בוקר / צהריים.Melrose house cafe, הבניין הוא אחד הבניינים הראשונים בנלסון והוא בניין לשימור, המתוחזק ע״י מועצת העיר. יש לו גינה מרשימה ובית הקפה ממש נחמד והאוכל טעים. יש שם אפילו מנה שנקראת ״Israeli kuskus” ...

עזבנו את נלסון ונסענו כשעתיים לנלסון לייקס. Nelson lakes national park האגמים יפיפיים, מי קרחון שנמס ועצים מחטניים מסביב על מורדות ההרים.

משם המשכנו לחוף המערבי לפנקייקס רוקס״ Pancake rocks. זו שמורת טבע קטנה על החוף שיש בה סלעים ומצוקים בצורת ערימת פנקייק. מאד מרשים.

בערב הגענו לעיירה Greymouth.

סעדנו ארוחת ערב במיבשלת בירה מקומית שנקראת Monteith's. אפשר להזמין גם סיור בתוך המבשלה עם הסבר על תהליך הכנת הבירה וטעימות דל על סוגי הבירה המיוצרים על ידם. אנחנו הסתפקנו בארוחת ערב ובכוס בירה צוננת לפני השינה. האוכל מצוין וגם זכיתי לאכול סוף סוף סלט ירקות עם מבחר רב של ירקות…

אחרי יום גשום במיוחד בעיירה פרנץ ג'וזף , שביטל לנו לחלוטין את כל התכניות וגרם לנו להישאר במלון ולהשלים שעות שינה, קמנו למחרת בבוקר ליום אביבי ועמוס פעילויות, כי רצינו להשלים הן את מה שתוכנן לאתמול והן את התכנית של היום. מוקדם על הבוקר, בשעה 8:00,ביצענו גיחה עם הליקופטר למעלה הקרחונים. חוויה ששווה כל דולר. אנחנו עשינו את הסיור באמצעות חב׳ Helicopter line, והם היו ממש מצוינים. הסיור כלל נחיתה בפסגה לצורך צילום תמונות. חוויה בלתי נשכחת.

בשל קוצר זמן החלטנו לבטל את המסלול שתוכנן לקרחון פוקס. לדעתי, מי שקצר בזמן מספיק להתוודע לקרחון אחד מתוך השניים.

לאחר מכן המשכנו למסלול מעגלי של שעה וחצי באגם מתיסון Lake Matheson. המסלול מישורי ואינו קשה, מאד מרשים ומומלץ. בסיום המסלול אפשר להנות מכוס קפה או תה בבית הקפה המרשים והחדשני בתחילת המסלול, עם הנוף ההורס של העמק.

משם המשכנו בנסיעה דרומה לכיוון העיירה וואנאקה Wanaka. הדרך מרהיבה ומעניינת. עשינו עצירה בשני אתרים:

הראשון - בשמורת הטבע Ship creek ליד העיירה Haast. מקום יפיפה עם מסלול הליכה קצר על חוף ים טסמן. זו שמורה של מצוקים מדהימים, משולבת בחלוקי נחל, שבחיים לא ראיתי יפים ומיוחדים כמותם. אין שם חול, רק חלוקי נחל, שנוצרו מהשחיקה של מי הים.

השני - בשמורת הטבע Blue pools, הנמצאת בפארק לאומי Mount Aspring. מדובר במסלול הליכה יפיפה של כשעה וחצי, המוביל בין יער גשם, נהר רחב ידיים, גשרים תלויים ובריכות כחולות מים. מסלול מאד יפה.

הגענו בערב לעיירה וונאקה Wanaka. מחר נטייל בעיירה.

התעוררנו בוואנקה וטיילנו בעיירה. מאחר ואנו לא בעסקי האקסטרים ושאר פעילויות מאתגרות, נותר לנו רק להנות מהנוף. טיילנו לאורך האגם ובעיירה. משם המשכנו בנסיעה דרומה לכיוון העיירה ארוטאון Arrotown. עיירה מקסימה שיש בה רחוב משוחזר מתקופת הבהלה לזהב. מאד נעים לטייל ברחוב המשוחזר, שכולו בתים לשימור, חנויות ובתי קפה. בהמשך הרחוב יש כפר סיני משוחזר. הסינים הועבדו בכריית הזהב והתגוררו בסגנון חיים ייחודי בישוב.

לאחר מכן המשכנו לעיר קווינסטאון היפיפייה. עלינו ברכבל, הנקרא ״גונדולה״ לתצפית על העיר המקסימה, המוקפת אגם והרים. עלות כרטיס הלוך ושוב 44 דולר. אפשר לרכוש כרטיס משולב לגונדולה ולאחת מפעילויות האקסטרים המוצעות, כגון: באנג׳י או luge. היה יום בהיר והראות היתה מצויינת. בנקודת התצפית יש אפשרות גם לאכול ולשתות. אנחנו ויתרנו, מאד תיירותי...

ירדנו חזרה לדאון טאון עם הגונדולה והלכנו לטייל בטיילת על שפת האגם, המלאה במסעדות, בתי קפה וברים. היה יום ראשון, סופשבוע שלהם והאווירה היתה מצוייינת, בקצה הטיילת מתחילים גני קווינסטאון המטופחים. טיילנו בגנים וראינו בהם עצים בני אלפי שנים עם גזעים ברוחב של מטר.

אנחנו לא נשארנו ללון בקווינסטאון, כי רצינו להתחיל חלק מהדרך לכיוון Milford Sound מילפורד סאונד. הדרך מקווינסטאון למילפורד סאונד אורכת כ 6 שעות ולכן החלטנו לחתוך אותה לשניים. נסענו עד העיירה טה אנאו Te Anau בה מעבירים את הלילה.

טה אנאו עיירה יקרה. בתי המלון והאורחנים בה באיכות ירודה ביותר ובמחיר יקר יחסית. אבל יש לה סיבה טובה למחירים הגבוהים - זו העיירה האחרונה לפני מילפורד סאונד, אתר חובה ב״פיורדלנד״. מהעיירה לוקח שעתיים להגיע למילפורד סאונד Milford sound. אבל אנחנו לקחנו את כביש 94 לאט לאט ונהנינו מכל רגע. המקטע שבין העיירה טה אנאו לבין מילפורד סאונד הינו הכביש היפה ביותר בעיניי באי הדרומי. בכביש יש מס׳ רב של עצירות להתרשמות מהנוף וצילום ובנוסף יש בדרך מלא מסלולי הליכה השייכים לפארק לאומי פיורדלנד.

כל מה שצריך, הוא לבחור מסלול בדרגת קושי מתאימה ולפי הסמן הרצוי. אנו עשינו שני מסלולים.

הראשון , מסלול קליל של רבע שעה ב Miror pools מסלול קליל וחביב לאורך בריכות המים, שבגלל ההשתקפות מתקבלת תחושה של צפייה במראה. מצטלם טוב.

השני, מסלול טבע של כשלושת רבעי שעה ל Humboldt falls. מסלול מקסים עם עליה קלה ונוחה. בסיום נחשפים למפל מדהים ביופיו ובגודלו. חוזרים באותה הדרך שהלכנו.

הגענו למילפורד סאונד בשעה שלוש וחצי אחה״צ. בדיוק בזמן לשיט שהוזמן מראש בחברת Jucy. יש מקום חניה מוסדר למכוניות ומשם נכנסים לנמל. כל חברות השיט יוצאות מאותו הנמל. האניה חדישה ונעימה, משייטת כשעתיים בין הפיורדים. זכינו לצפות בכמה פינגווינים ובכלבי ים.

בסיום השיט חזרנו לעיירה טה אנאו, בה סעדנו ארוחת ערב והעברנו לילה נוסף.

חשוב לדעת, במהלך הנסיעה בכביש 94 מהעיירה טה אנאו למילפורד סאונד אין מסעדות ואין בתי קפה. מומלץ להצטייד מראש באוכל ושתיה. בשיט מתכבדים בשתיה חמה בחינם. שתיה קלה, בירות ויינות נמכרו ב 5 דולר לבקבוק.

עוזבים את טה אנאו על הבוקר ויוצאים לנסיעה ארוכה של כ 4 שעות לכיוון דרום לאזור הקטלינז Catlins או בשמו האחר - כביש הנופים הדרומי Southern scenic route , הדרך מסומנת בשילוט חום לכל אורכה והיא מתחילה להיות מעניינת החל מהעיירה Fortrose ועד Kaka point (זה השם... לא טעיתי). בדרך יש מס׳ נקודות עצירה, בעיקר במצוקים לכיוון הים. הנוף מדהים! מאד מזכיר את אירלנד, למי שהיה. מומלץ להקדיש יומיים לאזור הקטלינז. נקודות עצירה מעניינות בקטלינז:

1. המגדלור של Waipapa point , נופים עוצרי נשימה של החוף.

2. הנקודה הדרומית ביותר באי הדרומי Slope point, למי שאינו מתכנן נסיעה לאי סטיוארט זו תהיה בעצם הנקודה הכי דרומית שניתן להגיע אליה, או במילים אחרות זו הנקודה הקרובה ביותר לקוטב הדרומי.

3. מפלי הניאגרה - כן, גם כאן יש מפלים עם אותו שם. מסלול של כשעה.

4. מפלי מתיי Matai falls- מסלולון קצר.

5. אתר חובה: Nugget point, מסלול הליכה של כעשרים דקות לעבר המגדלור ולעבר נקודת תצפית על הפינגווינים צהובי העין. מתחת למגדלור בתוך הים יש מצוקים בצורת נוגט. מראה מיוחד מאד, המתגלה רק כאשר מגיעים למגדלור עצמו.

אזור הקטלינז הינו האזור עם הסבירות הגבוהה ביותר לפגוש פינגווינים, כלבי ים, אריות ים, דולפינים וליוויתנים.

לנו יצא לפגוש רק פינגווינים וכלבי ים.

בסיום המסלול המשכנו לעיר דנדין Dunedin נסיעה של כשעה וחצי. מעבירים את הלילה בעיר. הגענו ב 8 בערב, פקיד הקבלה במלון המליץ לנו לצאת לעיר כבר עכשיו, כי רוב המקומות נסגרים ב 10 בערב. העיר מקסימה ויש בה וייב טוב, אבל באמת ב 22:00 הכל מתחיל להיסגר וכולם הולכים לישון. למחרת בבוקר נמשיך לטייל בעיר.

דנידין עיר מקסימה מבחינה ארכיטקטונית ושווה לטייל בה. טיילנו במרכז העיר בין בנייניה המיוחדים , בעיר יש אווירה טובה וצעירה ובתי קפה מצויינים. בנוסף,נסענו לרחוב התלול בעולם, כך לפי ספר השיאים של גינס, רחוב Baldwin. אטרקציה תיירותית.

בצהריים נסענו לחצי האי אוטאגו. מרחק של עשר דקות נסיעה מהעיר. הומלץ לנו לבקר באזור המיוחד הזה בשעות אחהצ - ערב, כי הפינגווינים חוזרים לחוף וגם אריות הים. נסענו בחצי האי אוטגו על קו החוף עד למרכז לשימור עוף האלבטרוס. את הדרך חזרה עשינו דרך הכביש הפנימי Highcliff rd , שהינו כביש מומלץ ביותר. הכביש צר, עובר בין הרים וגאיות, ויש בו מס׳ נקודות תצפית מרהיבות. לצערנו, לא זכינו לראות פינגווינים, על אף שיש שם מס׳ מקומות לצפיה עליהם.

חזרנו לעיר והמשכנו לכיוון צפון ל Moeraki Boulders . מוארקי הינו חוף שיש בו סלעים כדוריים ועגולים, כמו גולות גדולות. תופעה גיאולוגית מעניינת. הסלעים גלויים רק אם יש שפל. בגאות לא ניתן לראותם. התמזל מזלנו והגענו בתקופה הנכונה. יורדים לחוף בשביל, הליכה של כעשר דקות.

משם המשכנו לעיירה Oamaru, נסיון אחרון שלנו לצפות בפינגווינים. יש בקו החוף של העיירה הנ״ל נקודת תצפית לצפייה במושבת פינגווינים. הגענו למקום, וזכינו לראות הן פינגווין והן אריה ים רובצים על החוף.

מהעיירה אומארו בשעות אחהצ המאוחרות נסענו שעתיים לכיוון צפון מערב לעיירה טוויזל Twizel, בה נעביר את הלילה. למחרת בבוקר תהיה לנו נסיעה של כשלושת רבעי שעה למאונט קוק, או בשמו המאורי - הר האאורקי.

קימה בעיירה טוויזל Twizel העברנו את הלילה בבקתה והיה מאד נחמד. בבוקר הכנו לנו ארוחת בוקר בבקתה ממוצרים שרכשנו בסופר מרקט המקומי. התגעגענו מאד לסלט מלא בירקות. לאחר מכן נסיעה של כ 45 דקות לעיירה מאונט קוק Mount Cook. ממש לפני הכניסה לעיירה יש פנייה ימינה לחניון של תחילת המסלול הקרוי Hooker trail. אורך המסלול כ 4 שעות בתוך הוואדי ועל שפת הנחל. במהלך המסלול עוברים על פני שלושה גשרים תלויים ומגיעים לקרחון הוקר בהר קוק, או בשמו המאורי אאורקי. הקרחון נמס לאיטו וחלקים ממנו נפלו לאגם מתחתיו. בתוך האגם הטורקיזי צפים להם חתיכות קרח ענקיות בצבע לבן טורקיז.

סיימנו את המסלול גמורים ועייפים. מתחילים להתקדם לכיוון קרייסטצ׳רץ׳, מרחק 4 שעות נסיעה. נמצא מקום ללון באמצע הדרך.

חשוב לציין - הביקור בשמורת האאורקי/ הר קוק כדאית אך ורק אם מזג האוויר בהיר. בגשם או בערפל אין טעם להגיע, כי לא ניתן יהיה לראות את הנוף. לכן, חשוב לוודא מראש מהם תנאי מזג האוויר באזור ולנסות לתזמן את הביקור בהתאם. אנחנו היינו אמורים לבקר כאן לאחר אגם וואנקה, אך תנאי מזג האוויר לא איפשרו ולכן הנסיעה בוצעה לאחר מכן. חשוב לציין שגם מכיוון וואנקה הנסיעה היא כ 3 שעות,

התעוררנו בקרייסטצ׳רץ׳ ליומיים האחרונים שלנו. קרייסטצרץ עיר יפה ונעימה, שבגלל רעידות האדמה שחוותה יש בה גם ישן וגם חדש וזה משתלב נהדר ביחד. המקומיים צוחקים שהקזינו המקומי עמד ברעש האדמה, אך הכנסיות לא, ומעניין מה זה אומר...

נפלנו על יום גשום במיוחד מלווה ברוחות והיה קשה מאד להסתובב ולחוות את העיר. לכן החלטנו לרכוש זוג כרטיסים לרכבת הטראם, המיועדת לתיירים, העוברת בכל נקודות הציון החשובות בעיר, הנהג מלווה את הנסיעה בהסברים וניתן לרדת ולעלות חופשי במהלך כל היום. מחיר כרטיס 25 דולר לאדם, ילדים עולים בחינם. התדירות של הטראם הינה אחת ל 15 דקות. זה היה נהדר ופתר לנו את בעיית הגשם. הטראם הינו אמצעי תחבורה שהיה נהוג בעיר בסוף המאה ה 19. כל הטראמים עברו שיפוץ ושחזור ברוח הימים ההם.

המוזיאונים בעיר חינמיים, למעט מוזיאון רעש האדמה הגובה דמי כניסה של 20 דולר לאדם.

למחרת היה מזג אויר מצוין. המשכנו לטייל בעיר ולקראת אחה״צ הגענו לשדה התעופה. טסים לאוסטרליה.

חייבת לציין לרעה את המלון בקרייסטצ׳רץ׳ בו שהינו ״Hotel115”. המיקום שלו מצוין, ממש בלב העניינים, קרוב לכיכר הקתדרלה. זה מלון ארבעה כוכבים וקיבלנו את חדר מס׳ 3 שאין בו חלון!!! בנוסף, לפי תנאי ההזמנה ניתן לשריין חניה בתמורה ל 10 דולר ליום, אך בקבלה חייבו אותנו ב 20$ ליום, ובתעריף שונה עבור החדר מההזמנה שביצענו באמצעות בוקינג.קומ. לטענתם, חל בלבול. לאחר ויכוח בנוסח ישראלי הבעיה כמובן נפתרה, אך חבל שכך, היינו שלושה שבועות בניו זילנד והכל זרם בשלווה ועל מי מנוחות. הויכוח בקבלה קצת הותיר טעם מר והחזיר אותנו למציאות...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של hagitsw?