שלזיה תחתית, ורוצלאב, קרפץ,זאטור

תמונה ראשית עבור: שלזיה תחתית, ורוצלאב, קרפץ,זאטור  - תמונת קאבר

הטיול שלנו לחבל שלזיה תחתית,

הכל התחיל לפני בערך שנה אחרי שחזרנו מהונגריה והתחלנו לחשוב על היעד הבא שלנו, כבר היינו בהרבה יעדים, אבל הכדור הוא גדול, יש הרבה היצע וברור שיש עוד הרבה יעדים שלא היינו בהם. אנחנו מאוד גמישים ואיך הילדים שלי אומרים " אמא מה יש הפעם במחסן היעדים, בטח עד שניסע תשני עוד 100 פעם את היעד" , אנחנו בוחרים את היעדים עפ"י מספר גורמים, עניין/ נופים/ מזג אויר/ בעיקר יעדים המתאימים למשפחה, כעיקרון אנו מאוד פתוחים. אחד מהגורמים זה לבדוק את ההיצע בחברות התעופה, לאן יש טיסות ומהם המחירים? בבדיקה שעשינו גילינו כי יש טיסות ממש זולות לפולין, כבר מספר שנים אנו שומעים שאנשים רבים נוסעים לפולין, על כך שפולין כבר לא יעד שמתאים רק לטיולי שואה, בחיפוש בהיצע של הטיסות גילינו שורוצלאב זולה במיוחד סביב המאה דולר לאדם, עשינו קצת חושבים והחלטנו לטוס לורוצלאב ולחזור מזשוב, מחיר הטיסה הסופי עמד על טיסה ב 90 דולר וכך נסגר היעד.

אז מי אנחנו? זוג הורים וזוג בגיל הנעורים, בן בן 18 ובת בת 13.5.

טיסות:

את הטיסה סגרנו בלוט, למרות הסיפורים, על איחורים ועיכובים, הטיסה היתה בסדר גמור, יצאה בזמן וחזרה בזמן הכל התנהל לפי הספר. הלוך תל אביב- ורוצלאב 21:00 , חזור זשוב תל אביב 06:00, בעלות של 90 דולר לאדם.

לאחר מחשבה על המסלול לקחנו 4 מקומות לינה:

מקומות הלינה:

Golden apartments Wroclaw – garbary3/4, 50-112 wroclaw

מלון דירות מקסים עם דלפק שעובד 24/7, לקחנו פנטהאוז שמתאים לעד 6 דיירים, בדירה היו 2 מיטות זוגיות וספה נפתחת, מטבח מצוייד, כיריים, מיקרו, מקרר וכלים המתאימים להכנת ארוחה, מזגן, טלויזיה,מגבות, ארונות ועוד.. מה אין? אין מכונת כביסה לאלה שחשוב להם, הבנתי שבחלק מהדירות יש, אין סבון למקלחת, אין תנור, ניקיון מתבצע בעת העזיבה, הדירה היתה חדשה מאוד ונקייה מאוד, לבית המלון יש סוגים שונים של דירות, כך שכל משפחה יכולה למצוא את שמתאים לה, מאחורי המלון יש חניה על בסיס מקום פנוי ובתשלום. המיקום מעולה, ממש מרחק הליכה של 2 דקות מהכיכר המרכזית, בהחלט הייתי חוזרת לדירה.

Hotel Alpejski Ogrodnicza 8, 58-540 Karpacz, Poland

מלון ספא וסקי יפייפה, ממוקם בתוך עיירה מהממת, המלון מקסים יש בו אינטרנט חופשי, סאונה, ספא, בריכה מחוממת, מגרשי טניס, מגרש שעשועים וטרמפולינה, החדר במלון מצוייד במיני בר, כספת, ארון, תמרוקים למקלחת, אין פינת קפה בחדר. ניתן להתארח לארוחת בוקר או חצי פנסיון, ארוחת בוקר מאוד עשירה ומגוונת במיוחד בסדר גודל אירופאי, חצי פנסיון למי שבוחר אין בופה יש ארוחה המוגשת לשולחן ב4 מנות.

Domki Komfort – Caloroczne ul. Kalinowa 15 I 17, 32-640

צימר יפייפה המשקיף על אגם, ראינו אנשים טובלים ומשתעשעים, הצימר יכול להכיל עד 6 אנשים, מיטה זוגית, 2 מיטות יחיד וספה נפתחת, בגינה יש חנייה, משחקים לילדים: נדנדה מגלשה ועוד. מטבח מאובזר לחלוטין, היה שם כל מה שצריך, כיריים, מקרר, קומקום חשמלי, כל סוגי הכלים המחבתות והסירים, מיקרו גל, טלפון, מזגן, טלויזיה, ארונות. הצימר נקי מאוד ובעלת הבית זמינה ולבבית. מה אין: אין מגבות וחבל, כי מעבר לכך, אין בצימר הזה שום חסרון.

Hotel Grand Ferdynand, grottgera 28,35-005 rzeszow,

מלון מדהים 5 כוכבים, ממוקם מדהים, נקי, חדר מצוייד בדברים הכי טובים והכי מפנקים שניתן לבקש, מיטה נוחה, צוות אדיב, הייתי חוזרת אליו ברצון רב.

רכב:

טויוטה אבנסיס סטיישן אוטומט, רכב מצויין ומרווח, דרך סוכנות קייזן, איש הקשר שלנו היה עידן רץ המצויין, נציין שהביאו לנו את הרכב עד מקום האיסוף שהיה נח לנו, החזרנו את הרכב ליעד אחר וגם שם הגיעו לאסוף את הרכב מהמלון, מאוד מומלץ!

המסלול:

החלטנו על מסלול של 4 לילות, 3 ימים מלאים בורוצלאב, 4 לילות, 5 ימים מלאים בעירת הסקי קרפץ, 2 לילות בזאטור והלילה האחרון מזשוב משם גם יוצאת הטיסה חזרה הביתה, 11 לילות, 10 ימים מלאים.

טיפים נוספים:

Goodle translate עובד מעולה במקומות הקטנים הם לא מבינים כלל אנגלית, גם התפריטים בפולנית, כך שזו אופצייה נהדרת.

הובר: (להתניידות בתוך העיר) עבד מעולה, מהיר זמין וזול.

ימי ראשון ללא מסחר פרט לראשון האחרון של החודש – תתכוננו לזה, אין ימי ראשון מסחר, במיוחד לא בערים הקטנות, פשוט הכל סגור, לא להשאיר קניות ליום ראשון, תתכננו דברים אחרים לימים האלה.

מיקום: אין כמו מיקום טוב של מלון, אם אפשרי פשוט חובה.

היום הראשון – יום חמישי. – ורוצלאב.

אז יצאנו מהארץ בטיסת ערב ב21:00 לורוצלאב, נחתנו בלילה ולקחנו מונית למלון הדירות אותו בחרנו, golden apartment garbary 3,4 wroclow , הגענו בלילה ובעצם נותר לנו ללכת לישון.

היום השני – יום שישי - ורוצלאב

התעוררנו בבוקר, את תחזית מזג האויר כבר בדקתי קודם לכן באפליקציות, הבנתי שמצפה לנו מזג אוויר סגרירי, החלטנו לצאת ולהצטייד באוכל לימים הקרובים, את פנינו כפי שחשבנו קידם מזג אויר קר, חורפי, גשום ואפור, מה שגורם לנו לחשוב על התוכניות שלנו להמשך, הגענו לחנות הקרובה, זבקה עבור עלות זעומה הצטיידנו באוכל לימים הקרובים. חזרנו לדירה ולאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעיר, הוצאנו את מעילי הגשם, אנחנו לא ניתן לקצת גשם לשנות את התוכניות שלנו. אנו מתחילים בסיור. אחד הדברים היפים בורוצלאב אלו הגמדים, הגמדים שכבר דובר עליהם רבות, העיר מלאה בגמדי ברונזה רבים, הם מסתתרים וקשה לראות אותם, יש גמדים בנושאים שונים והם ממוקמים במקומות הרלוונטים אליהם, לדוגמא ליד גלידיריה ניתן לראות גמד שמלקק גלידה, אטרקציה נחמדה מאוד ואהובה על ילדים, יש אפלקציות רבות לחיפוש הגמדים וגם שלל מפות, תוך כמה דקות, אנו פוגשים את הגמד הראשון, בעצם זוג הם יושבים להם על חלון, אנו מרוצים מהמציאה ומאותו הרגע אנו עסוקים בחיפושים. אנו מתחילים לסייר בעיר העתיקה, הכיכר המרכזית היא השנייה בגודלה אחרי קרקוב והיא פשוט יפייפיה, שלל בניינים צבעוניים בשלל צבעי הקשת, בניין העירייה היפה, כנסיות ובניינים עתיקים, בכיכר יש שלל אומנים והמון מסעדות, בבואנו לכיכר אנו נתקלים בטקס צבאי, משהו שנראה כסיום קורס, אנו צופים בטקס ולאחר אנו ממשיכים לטייל, אנו מתקדמים וממשיכים לעבר בניין האופרה, הגנים היפים, אנו עוברים בכיכר המלח, בשוק הפרחים, ברובע היהודי, מדי פעם מתחיל גשם חזק שגורם לנו לחפש לאן להיכנס, מגיעה שעת צהריים ואנו מחליטים לאכול במסעדת פיצות, הפיצה טעימה וזולה, למקום קוראים PIZZERIA MARGHERITA פיצריה מאוד חביב וזולה, ניתן גם לאכול במקום סלטים, קלצונה ועוד. הגשם ממשיך ומתחזק זה גורם לנו לחפש מחסה נוסף ואנו נכנסים למוזיאון נחמד שנקרא MOVIE GATE , המוזיאון נמצא ממש בכיכר המלח, יש מדרגות שיורדות למוזיאון, במוזיאון יש שלל מוצגים מתוך סרטים, בגדים וחפצים, בנוסף יש משחקים ותעתועי ראייה, אנחנו נשארים שם כשעה וחצי וממשיכים בטיולנו. הגשם מפריע מדי פעם, לפתע מתחיל גשם זלעפות ורוח קרירה לזה לא ציפינו ביולי, אנו קונים מטריות אך זה כבר לא עוזר ואנו נאלצים להיכנס לקניון להפוגה , אנחנו יושבים לקפה וקינוחי ענק, מסיימים את הערב בקניון וחוזרים לחדר.

היום השלישי – יום שבת - ורוצלאב

את היום השלישי אנו מחליטים להתחיל באוניברסיטת ורוצלאב היפה והמרשימה, קטע קצר של היסטוריה אוניברסיטה זאת נוסדה בחודש נובמבר בשנת 1702 על ידי צו של הקיסר ליאופולד הראשון, אשר קרא לו בשמו-Léopoldine. האוניברסיטה הפעילה רק פקולטה אחת- שהיא פילוסופיה ותיאולוגיה קתולית. יוהנס אדריאן פון פלנקן מונה לתפקיד קאנצלר האוניברסיטה. באותם ימים אוניברסיטה הייתה כלי חשוב של קונטרה-רפורמציה בשלזיה. לאחר המעבר של שלזיה לפרוסיה האוניברסיטה איבדה את הפונקציות האידיאולוגית שלה, אך נותרה מוסד דתי לחינוך של הכמורה הקתולית בפרוסיה. במתחם יש גם כנסייה יפה ועתיקה.
לאחר התבוסה של פרוסיה על ידי נפוליאון וארגון מחדש של המדינה הפרוסית, האקדמיה סופחה ב 3 לאוגוסט 1811 עם אוניברסיטת הפרוטסטנטית, באוניברסיטה החדשה היו חמש פקולטות: פילוסופיה, רפואה, משפטים, התיאולוגיה הפרוטסטנטית, והתיאולוגיה הקתולית. בשנת 1884 מספר הסטודנטים עמד על 1481 , כאשר הספרייה באותה תקופה כללה כ 400 אלף יצירות, 2840 כתבי יד. חלק מהאוסף הועבר מאוניברסיטת לשעבר פרנקפורט על נהר אודר. בנוסף לספריה הענקית שלה לאוניברסיטה היה המצפה כוכבים משלו, גן בוטני ב 5 דונם של קרקע, מוזיאון הטבע ומעבדה פרטית של כימיקלים.
במהלך מלחמת העולם השנייה, האוניברסיטה נהרסה ב-70%, שיקום החל במאי שנת 1945. ההרצאה הראשונה התקיימה ב- 15 בנובמבר 1945 – מספר חודשים לאחר סיום המלחמה. בשנת 2002, האוניברסיטה חגגה 300 שנים להיווסדה.

אנו נכנסים למוזיאון האוניברסיטאי ומסיירים בשלל החדרים היפים, בעיקר חדר ליאופולד המקסים ע"ש הקיסר, החדר מצוייר כולו בסגנון בארוק קלאסי בהחלט מרשים, בנוסף יש מספר חדרים נוספים בהם ניתן לצפות באוספים ישנים של הפקולטות העתיקות בהחלט מעניין. את הסיור במוזיאון אנו מסיימים, משם אנו ממשיכים את טיולנו לפנורומה רואקיצה, את הכרטיסים רכשנו מראש באינטרנט עליך לבחור יום ושעה, קיבלנו שלל המלצות על הפנורמה, על ציור ב360 מעלות אבל עד שאתה לא שם, אתה לא מבין כמה יפה וריאליסטי הציור, פשוט מדהים ובנוי כך שאינך יכול להבין מה אמיתי ומה לא בציור, הציור מספר את ההיסטוריה של הקרב ברוקאיצה, הקרב שהתקיים בשנת 1794 בו ניצחו הפולנים את הרוסים, הציור ברוחב 114 מטר ובגובה 15 מטר, ניתן להשוות את הטכנולוגיה לטכנולוגיית תלת מימד, את הציור ציירו במשך 9 חודשים, שנים הציור היה מוסתר במחסן בעיקר עקב מניעים פוליטים, עד שיצא לאור. הסיור הוא בקבוצה, מקבלים רשמקול, אשר מספר את סיפור הקרב, ממליצה בחום על המקום המקסים.

משם אנחנו ממשיכים לאי ביסקופין, אנו מתחילים בטיול, אך גשם שוטף פשוט מפריע לנו ואנו נאלצים לברוח ממנו, אנו מחליטים להיכנס לשוק המקורה, השוק נחמד מאוד דומה לשווקים מקורים שראינו בעבר, השוק נחמד, אנו לא מרגישים שהשוק ממוסחר ונראה שהוא מיועד לתושבים, בשוק יש מזון, בגדים, פרחים ושלל מוצרים. משם אנו מחליטים ללכת לאכול ארוחת צהריים, אנו מחליטים לאכול בהארד רוק קפה, אשר נמצא בכיכר המרכזית יושבים ונהנים מהארוחה, אני חייבת לציין האוכל היה מצויין, אבל במושגים פולנים יקר, לאחר הארוחה אנו ממשיכים בסיור, הגשם לא מפסיק ומאוד קשה לטייל כך, אנו עושים חושבים ומבינים שככל שהגשם ממשיך התוכניות מתרחקות מאיתנו, חבל לנו להפסיד אתרים לכן אנו מחליטים לקחת סיור ברכב אלקטרוני, כך נוכל להמשיך ולטייל, כך שאנו לא נרטבים, בחברה יש מספר סיורים ומכיוון שבחלק מהמקומות היינו, אנו לוקחים סיור שכולל את הגשרים והאיים. האי ביסקופין ממוקם בין גשרים ואיים על נהר האודרה, בנהר אפשר לשוט בסירות קייאקים וכלי שייט נוספים, אנונ לוקחים את הסיור, הנהג נחמד וצעיר הוא מסביר לנו על הבנינים ומדי פעם מתבל בסיפור, או אגדה, אנו נוסעים עם הסיור לאי, גשר המנעולים, הבניינים העתיקים, הנהג מאפשר לנו לרדת כשאנו רוצים ולסייר באיזור או להיכנס לכנסייה. האי מקסים ונראה עתיק, לאחר אנו ממשיכים לבית העם. לאחר הסיור, אנו יורדים ומודים לו, משם אנו מחליטים להמשיך לבית קפה של חתולים, מסורת שיש לנו, החתולים חמודים מסתובבים ומתלטפים, משם אנחנו מסיימים את הערב וחוזרים לחדר, לא נשכח שגם היום ראינו המון גמדים.

היום הרביעי – יום ראשון - ורוצלאב

ושוב קמנו ליום אפור, הרבה פחות גשום, כך נראה, אך זה רק למראית עין, מהר מאוד מתחיל גשם שוטף, היו לנו שלל תוכניות להיום, אך הגשם גורם לנו לשנות את התוכניות. אנחנו מתחילים בשכונה מקסימה, בה תושבים ואמנים שגרים בשכונה החליטו לקשט את הקירות, השכונה ממוקמת באזור יותר ישן של העיר, לא מהשכונות היוקרתיות של העיר, אבל האומנות שיש שם מדהימה, חלק מהקירות מעוטרים בציורים של אמנים מפורסמים, חלק מהקירות מעוטרים בציורים של האנשים שחיים שם. כלומר ניתן לראות ציור פרוטרט, של אותו אדם שחי באותו הבית, ממש מקסים, למבקרים יש לציין שהציורים קיימים בשני צידי הכביש, ממליצה בחום, הרבה יותר ומעבר לגרפיטי. הגשם ממשיך וגורם לנו לשנות את התוכנית, במקור תכננו להמשיך לשווקים שמתנהלים רק ביום ראשון, אך זה לא אפשרי, חבל לנו מאוד, אנו אוהדי שווקים והשווקים מתנהלים ביום ראשון בלבד. אנחנו מחליטים ללכת לבית הכנסת החסידה הלבנה. אנו נכנסים לבית הכנסת, בית הכנסת יפה ונחמד, אינו כרוך בעלות, ניתן לראות בסיפורי ההיסטוריה שמוצגים בבית הכנסת, כיצד היה ואיך זה עכשיו, בית הכנסת שרד שריפה ונבנה כולו מהתחלה, בהחלט מרשים. אנחנו עוזבים את בית הכנסת וממשיכים הלאה, אנחנו הולכים לאכול ומוצאים מסעדה איטלקית נחמדה בכיכר המרכזית, לאחר שאנחנו מסיימים, אנחנו ממשיכים להידרופוליס, ההידרופוליס הוא מוזיאון מדע אינטראקטיבי החוקר את חקר הים והאוקיינוסים, ניתן לבלות שם חצי יום, המוזיאון מוצג בפולנית, אך ליד חלק מהמוצגים כתוב באנגלית בנוסף, ניתן להוריד אפליקציה, בה ניתן לשמוע הסברים באנגלית, מומלץ להביא אוזניות, המוזיאון מאוד מרשים, את הכרטיסים קנינו מראש באינטרנט גם שם יש לבחור יום ושעה. משם אנחנו ממשיכים לחדר, בדרך אנחנו קונים לילדים פנקייקים, רואים עוד כמה גמדים, לנו אנו קונים פלטה של סושי, אנו מסיימים את הערב ואורזים לקראת היום הבא.

היום החמישי – יום שני - מעבר לקרפץ.

היום אנו עוזבים את ורוצלאב, אנו קמים בבוקר ומתארגנים ליציאה, אנו ממתינים לרכב, בסביבות 11 הוא מגיע, לאחר שאנו בודקים את הרכב ורושמים את כל הפרטים, אנו יוצאים לדרך לקרפץ. יש לנו נסיעה של שעתיים וכבר קרוב ל12, אנו מחליטים לעצור לשופינג בקניון ענקי מגנוליה פארק, שם גם נאכל צהריים, אנחנו מטיילים, בקניון ואוכלים צהריים, לאחר מספר שעות אנו יוצאים לדרך, הקניון פשוט עצום וניתן למצוא שם הכל.

אנו מגיעים קרוב לערב למלון והולכים לארוחת ערב שמוגשת ישירות לשולחן בארבע מנות, מנת פתיחה, מרק, מנה עיקרית וקינוח לשולחן גם מוגש סלט, כל המנות הן מנות שף. לאחר הארוחה וסיור במלון אנו הולכים לישון, לקראת היום הבא.

היום השישי – יום שלישי – קרפץ.

אנחנו מתעוררים לבוקר ממש קריר בקרפץ ומציצים בחלון, בחושך לא כל כך ראינו, אבל עכשיו אנו מביטים מהחלון ונפעמים מהנוף היפה, אנו יורדים לארוחת הבוקר, ארוחת בוקר עשירה מאוד, לאחר הארוחה אנו מחליטים לצאת לטיול בקרפץ אקספרס, רכבת נחמדה שמראה את האתרים ותסמן לנו היכן כדאי לנו לרדת, אנחנו מסתובבים עם הרכבת הנחמדה בעיר.כמה מילים על קרפץ היפה, קרפץ היא עיירת סקי וספא בחבל שלזיה, היא ממוקמת במערב פולין ממש בגבול של צכיה, נציין שבמשך הטיול לא ראינו אפילו ישראלי אחד, התיירים הרבים שם הם פולנים גרמנים או צכים, בחורף הם מגיעים לעשות סקי, בקיץ הם מגיעים לנוח, להשתמש בספא ולצאת למסלולי טיולים. הפסגה הגבוהה ביותר היא בגובה 1602 מטר, הפסגה על הר הקרקנושה, צד אחד הוא פולני, צד אחד הוא צכי. אנו היינו בצד הפולני. אז גמרנו את הסיור עם הרכבת והחלטנו להמשיך לכנסיית וונג, כנסייה מרהיבה עשויה כולה מעץ, הכנסייה האונגליסטית העתיקה ביותר, כנסיית העמודים הקטנה נבנתה מקורות אשוח בעיירה נורווגית בחילופי המאות ה 12 וה 13, ב1842 הועברה לקרפץ, הכנסייה מאוד מרשימה, ליד הכנסייה יש מספר מסלולים מסומנים מהם אפשר להתחיל, מקום מקסים לאוהבי הטבע. לאחר הכנסייה אנו יורדים למפל מקסים, ממוקם ממש על הכביש, המפל נקראThe Wild Waterfall (Dziki Wodospad), מאותה נקודה ניתן לקחת רכבל למטה לעיר, או לעלות למעלה ברכבל קופה, לפסגה משם הליכה של 45 דקות תביא אתכם לפסגה ההר. בנוסף ניתן לצאת למסלולי הליכה נוספים.

לאחר המפל היפה אנו ממשיכים לארוחת צהריים, במסעדה קטנה של המבורגרים שקיבלה 5 כוכבים. מסעדה קטנה נחמדה וחביבה, BURGERS AND RIBS KARPACZ. אנחנו ממשיכים לטייל בעיר היפה, בערב אנו חוזרים למלון, נכנסים לארוחת הערב ושוב מקבלים ארוחת שף של 4 מנות, לאחר ארוחת הערב אנו מחליטים לנסות את הבריכה והספא שם אנחנו גם מסיימים את הערב.

היום השביעי – יום רביעי – קרפץ.

אנו פותחים את היום בארוחת הבוקר של המלון, כפי שנאמר ארוחת בופה עשירה, לאחר הארוחה אנו מחליטים, לאחר לבטים רבים להתחיל את היום ב2 אטרקציות נחמדות הממוקמות באותו המתחם. אחת היא הבית ההפוך, אטרקציה ממש נחמדה, האטרקצייה השנייה, היא אטרקציה בה אתה יושב בתוך בית כשבעצם הופכים את הבית ואתה מרגיש הפוך, נחמד מאוד. The Upside Down House Chata na glowie

משם אנחנו מחליטים לחזור למרכז העיר, אנו נכנסים למוזיאון נחמד, בעצם מוזיאון כפול, צד אחד מוזיאון הלגו, הצד השני, מוזיאון משחקי מחשב, שני המוזיאונים מאוד חביבים, רובם נאספו ע"י אוספים פרטיים, רוב הפריטים מופעלים בצורה מכנית או אלקטרונית, מוזיאון חמוד ועשוי בטוב טעם.

משם אנו ממשיכים למרכז העיר מטיילים בטיילת החביבה שבמרכז ואוכלים במסעדה שנקראת פירוגיה, PIEROGOWO אמנם יש לה שם כפי שמגישה רק פירוגי, אבל בעצם היא מגישה שלל מנות. כך שכל אחד מוצא את שלו, לאחר מכן אנו נוסעים לסכר הנחמד, Lomnica Dam משם אנו ממשיכים למסלול במעלה ההר, הולכים בתוך יער, בצדדים יש סלעים גדולים, בכל מיני צורות, מראה מקסים. המסלול אינו ארוך, ניתן להיכנס אליו ממש קרוב למרכז ליד הסכר ולעלות במעלה ההר ההליכה מתחילה לפני הפארק שעליו נמצא הסכר, לאחר ביקור בסכר חוצים אותו ונכנסים ליער, ביער ממשיכים במסלול האדום, היער מלא באורנים, אשוח ועצים נוספים מדי פעם חולפים על פני סלעי גרניט מהממים, המסלול מסתיים אל כרי דשא המציעים פנורמה יפה של העמק. את היום אנחנו מסיימים שוב בבריכה של המלון ולאחר ארוחת הערב, שוב בארבע מנות.

היום השמיני – יום חמישי – קרפץ.

היום קמנו בבוקר והחלטנו לנסוע לטירת קסיונז' ולכנסיית השלום בשוודניצה, בתור טיפ, הייתי ממליצה, לנסוע לשם בדרך מוורוצלאב, כי זה פשוט בדרך, לנו זה לא הסתדר ולכן יצאנו ביום זה, התחלנו בנסיעה מקרפץ לטירת קסיונז' – הטירה מקסימה היינו בה מספר שעות, יש מספר מסלולים שניתן להצטרף אליהם, מסלול עם מדריך או לא, אנו בחרנו במסלול הסטנדרטי ללא מדריך, הטירה נראית כטירה מהאגדות, פנים הארמון נראה בסגנון הבארוק, הגן בנוי כמו בתקופות של הרנסנס, לפני מלחמת העולם השניה, מתחת לטירה בנו פשוט עיר שלמה של תעלות, בטירה גם מתקיימים פסטיבל פיות, פרחים ותחרויות אבירים.

משם המשכנו למסעדה איטלקית נחמדה, לאחר הארוחה המשכנו לכנסיית השלום בשוודניצה.

כנסיית השלום בשוודניצה היא אחת משלוש כנסיות שנבנו במאה ה-17 לאחר שלום וסטפליה, לכן זכו בשמן כנסיית השלום, אחת שהיתה ממוקמת בגלגוב עלתה באש ב1758, נותרו 2 בשוודניצה וביאבור בשלזיה התחתית, הן גדולות ועשויות ממסגרות עץ ללא שימוש במסמרים כלל. הכנסיות הוכרזו כאתרי מורשת עולמית, בכנסייות יכולים להיכנס 3000 איש בישיבה ו7500 איש בעמידה, הכנסייה בשוודניצה בה ביקרנו פשוט מדהימה, מלאה בעבודות אומנות, מדהים.

אנחנו מסיימים את הטיול ומתחילים לחזור לקרפץ, אנו מגיעים בשעות הערב לקרפץ. היום זה הערב האחרון בקרפץ ואנו מתחילים באריזות, לאחר ארוחת הערב והבריכה אנחנו יורדים ללובי לשתייה חמה, אנו מסיימים את הערב והולכים לישון.

בקרפץ יש עוד המון אפשרויות שלא הספקנו, ניתן לנסוע לקולדצקו למכרות הזהב, ניתן לעשות עוד המון מסלולים נוספים, רפטינג באזור ועוד.

היום התשיעי – יום שישי – מעבר לזאטור.

אנו מתחילים את הבוקר במגלשות האלפיניות בקרפץ גלישה אחת עולה 8 זלוטי, הבנות מחליטות לקחת 2 גלישות, הבנים יצלמו הם לא בעניין, המגלשה מאוד מושקעת, ארוכה, ניתן לשלוט במהירות, אנו מאוד נהנים. משם אנחנו עושים סיבוב אחרון בעיירה ויוצאים לדרך, יש לנו נסיעה ארוכה לזאטור, החלטנו לעצור באמצע הדרך באופולה, לארוחת צהריים ואתנחתא קלה, אנו עוצרים באופולה עיר גדולה, עוצרים בארוחת המבורגרים, סיור קטן בעיר בקניון ועצירה נוספת של מזון לצימר ליומיים הבאים, משם אנו ממשיכים לזאטור, זאטור קרובה מאוד לאנרגילנדיה וידועה בשלל האטרקציות שלה לילדים, יש שם הרבה אפשרויות גם לילדים צעירים.

לזאטור אנו מגיעים בשעת לילה מאוחרת, אנו מקבלים את הדירה, צימר מקסים, יפה ומסודר, נקי, כמו שפורט למעלה, המארחת מאוד אנושית, מאוד זמינה וחביבה לכל אחד מבקשתינו, אנו מסיימים את הערב והולכים לישון, מחר בבוקר אנו נוסעים ליום שלם באנרגילנדיה.

היום העשירי – יום שבת – זאטור אנרגילנדיה.

אנו מתעוררים בבוקר, בלילה כשהגענו לא ראינו היטב את האיזור אבל אנו מתעוררים כשממולנו נמצא אגם יפייפה, אנשים חונים ממש קרוב לאגם וטובלים במים. אנו אוכלים את ארוחת הבוקר ומשם נמשיך לאנרגילנדיה, הצימר ממוקם כ10 דקות נסיעה מהפארק, אנו מגיעים לפארק ומחנים את הרכב, בקופה אנו קונים כרטיסים ליום שלם לפארק וגם כרטיס לחנייה בעלות של 5 זלוטי, אנו נכנסים לפארק העצום, בפארק יש אטרקציות רבות כשחצי מהפארק הוא פארק מים וחצי מהפארק הוא פארק שעשועים, בפארק גם יש מסעדות, מזנונים ובתי קפה, מופעים ועוד.

אנו נהנים יום שלם בפארק ומבלים עד הערב, בערב אנו עוזבים את הפארק וחוזרים אל הצימר, בהחלט היה כייף.

היום האחת עשרה – יום ראשון – ווייליצקה ומעבר לזשוב.

אנו מתעוררים ולאחר ארוחת הבוקר אנו יוצאים לדרך, אנו נוסעים למכרות המלח בווייליצ'קה.

אנו מגיעים לעיר מחנים ומגיעים למכרה, המכרה יפייפה והוא מהעתיקים בעולם, פעל מהמאה ה-13, מה שמייחד אותו שעדיין לוקחים מלח ומשתמשים בו לשימושים מסחריים, אבל בעיקר משמש לאריזות מזכרות הנמכרים לתיירים המבקרים בו, המכרה הוכרז כאתר מורשת עולמית, במכרות מעברים וכמעט 3000 אולמות וחדרים באורך כולל של 300 ק"מ הערוכים בתשעה מפלסים ועומקם המרבי הוא 327 מטר מתחת לפני הקרקע, לא כולו פתוח כמובן למבקרים, כדי להגיע לנתיב המבקרים שאורכו 3.5 ק"מ, אנו נאלצים לרדת כ400 מדרגות ברגל, במכרה יש אולמות, קפלות, אגמים, הכל חצוב במלח, הקפלות מעוטרות בנברשות מלח ובתוך הקירות חצובים יש סצנות מהתנך, מראה מקסים. לאחר מספר שעות אנו עוזבים שם וממשיכים לזשוב. לזשוב אנו מגיעים מכיוון שלפנות בוקר הטיסה שלנו יוצאת מזשוב, אנחנו נוסעים לזשוב כשעה וחצי ומגיעים למלון הנפלא גרנד פרדיננד, חברת ההשכרה באה לקחת את הרכב וכך אנו נפרדים מהרכב שהיה שלנו במשך הימים האלה, הכל מתנהל כמובן על מי מנוחות, גשם סוער ויום ראשון ללא מסחר מונעים מאיתנו ממש לטייל כפי שציפינו, אנו מחכים להפוגה קלה, הגשם לא מפסיק אנו מחליטים לצאת לארוחת ערב בעיר, לערב האחרון שלנו בטיול המקסים הזה, אנו מזמינים מונית שתיקח אותנו למסעדה עליה קיבלנו המלצות רבות, RADOSC' נהננו מאוד, יש הפוגה קלה בגשם ואנו מנצלים את ההזדמנות לטייל קצת ברחובות זשוב לתמונות אחרונות, לבסוף אנחנו חוזרים למלון והולכים לישון.

היום השנים עשר – יום שני – עוזבים

השעון מצלצל בשתיים וחצי בבוקר ואנחנו תקווה שאולי ידחו את הטיסה, אבל זה לא קורה, אנחנו קמים להתארגן. בשלוש ורבע מחכה לנו מונית ולוקחת אותנו לשדה התעופה, אנו עולים ומנופפים לשלום, נתראה בטיול הבא.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Danit3238719?

הטיול שלנו לאגם בלאטון ובודפשט
מתוך הבלוג של Danit3238719
15-08-2018
לכל הפוסטים של Danit3238719 »