2 זוגות 69-67, בלטביה ובליטא 24.5.19-2.6.19

airBaltic יצאה בזמן לריגה ומריגה. טרולי 55x40x23 + תיק 40x30x10 ביחד עד 8 ק"ג בחינם. cheak-in ניתן לעשות בשדה התעופה עד שעה לפני הטיסה. מי ששוכח ועושה בדלפק ישלם 35€. רצינו לשבת ביחד ולכן עשיתי cheak-in בוילנה, שד' Gedimino 33, חנות להדפסות. העמידו לרשותי מחשב, מדפסת, 4 עמודים ושילמתי 0.32€ בלבד.
1. שישי 24.5–ריגה: משד"ת ימינה 100מ' והגענו לקיוסק. קנינו כ"א כרטיס תלת יומי לאוטובוס וחשמלית 10€. בעלייה צריך לתקף את הכרטיס במכשיר. נסענו באוטובוס אקספרס 322 ל-Centrālā Stacija‬‏ תחנה מרכזית.
לאחר התארגנות קצרה בדירת 3 חדרים, 100מ' מקניון galerija center,
נסענו לשוק המרכזי Centrāltirgus, Nēģu iela 7, פתוח 8-18. 5 האנגרים, המון דוכנים מסביב ובתוך המבנים. עדיף לקנות פרות וירקות בסופרים, כמו Rimi: ניתן לבחור ולשלם פחות. בתוך האנגרים יש מסעדות מגוונות. אכלנו Pelmeni כיסונים, שהכינו מול עינינו. במהלך שוטטות בעיר העתיקה מומלץ להתרווח בבית קפה.
2. שבת 25.5: הליכה רגלית לעברFreedom Monument , 2 חיילים עומדים דום, מדי פעם צועדים ביחד משני הכיוונים. (בערב החיילים נעלמו). באסטיון Bastejkalns -פארק שמפריד בין ריגה העתיקה לחדשה ובו גן פסלים מושקע ויפה כשנחל זורם לו באמצעו וגשרים להולכי רגל מעליו. Powder Tower מצודה יפה, צריפי יעקב Jēkaba Kazarmas, השער השוודי, 3 האחים Trīs brāļi-Mazā Pils, הקתדרלה Herdera laukums 6.
מהעיר העתיקה חצינו באוטובוס ובחשמלית את גשר Akmens על נהר Daugava. בערב-גשר הרכבת מואר באורות כחולים ונוצצים. נסענו בחשמלית לביתו של יאניס ליפקהŽanis Lipke חסיד אומות העולם שהציל עשרות יהודים במלחמת העולם השנייה, באי Kipsala, כניסה בחינם 10- 16, אבל אי אפשר (נפשית) שלא לתרום בסיום הסיור במוזיאון.
כיכר ליבו Līvu laukums, House of the Blackheads :Rātslaukums 7, מרתף בירה, כנסיית סנט פיטר. פסטיבל בירה ומוסיקה: Vērmanes Garden Park 3€ :12-23, Nativity Cathedral רוסית אורתודוקסית Brīvības bulvāris 23, תצפית בתשלום 5€, קו' 26 במועדון Sky Line Bar שבמלון רדיסון בלו: מוסיקת .D.J בתוספות משקאות הפעימה את האווירה.
3. ראשון 26.5: קישוטי ארט נובו מבוססים על המיתולוגיה יוונית: דמויות, פרחים, קרברוסים (כלבי ציד). מרוכז:Alberta 2, 2a, 4, 6, 8,10,11,12, 13
Elizabetes 10a+b,23,33; Strelnieku 4a; Antonijas 8
בית כנסת בתשלום Peitavas 6-8 :3€, Mezaparks פארק הרפתקאות גדול, גן חיות ואגם באמצעות חשמלית 11, תחנה 1 לפני הסוף. בערב הלכנו
ל-Latvian National Opera, Aspazijas bulvāris 3 לבלט La Bayadere במחיר 5.95€, הנחה לפנסיונרים. שעתיים ארבעים וחמש ד', 3 הפסקות. פעם ראשונה שנכחנו בבלט ונכונה לנו הנאה צרופה מביצועים מעולים של טופפות על קצות האצבעות ושליטה אקרובטית מדהימה. סיכום ריגה: עיר יפיפייה, זמן הליכה רגלית קצר מזמן נסיעה, אבל יש מקומות שדרושה להם נסיעה. אכלנו ברשת Lido (אוכל מוכן), כל יום מרק בורשט חם Barsciai, ישבנו בבתי קפה ואכלנו עוגות טעימות. ריגה משרה רוגע וסבלנות.
4. שני 27.5: שכרנו רכב (הוזמן בישראל) ונהגתי 1240 ק"מ. להפעיל Waze בגלל ההכוונה והמצלמות בדרכים. 5 ק”מ לפני Jurmala, לשלם 2€ זכות לחניה מפני שהקנס 50€. בכל הפורומים שקראתי נכתב על מבנה חד קומתי מאויש בשוטר. קבלו חידוש: מספר נתיבים עם קופות ומחסומים מימין לדרך הראשית. הפעלה: אנגלית, מספר רכב, אופן תשלום, לשלשל מטבעות. יורמלה- 2 כפרי נופש: Dzintari, Majori. מסלול הליכה לאורך החוף הלבן. ירד גשם ולכן ישבנו בבית קפה-עוגות טעימות. טיילנו במדרחוב Jomas Iela. מוזיאון העיר בחינם: Tirgonu iela 29 אבל ביום שני סגור. Tourism information דווקא עבד ונעזרנו בו כדי לוודא שהתחנה הבאה תהא פתוחה.
Riezupes Smilsu Alas מערות חול קוורץ, כל יום 11-17 בתשלום 6€ + מדריכה, לפנסיונים 4€. טיולים מאורגנים לא מגיעים לשם. אורכן 2 ק"מ אבל ניתן ללכת רק 460 מ' בעומק 8 מ' ובטמפרטורה קבועה של 8- מעלות. המדריכה היתה נכדתו של מגלה המערה, שהסבירה ללא הרף ואף נעלמה בכוונה כדי לבדוק את כושר הניווט שלנו. חוויה עצומה. בדרך למקום הלינה בעיירה המנומנמת Kuldīga עלינו על גשר קשתות Kuldīgas ķieģeļu tilts על נהר Venta ומשמאלו Venta Waterfall . בערב טיילנו ב-Castel park.
5. שלישי 28.5: Ēdole Castle טירה גותית באגם ומוקפת בפארק. קתדרלת בצלים Naval cathedral church of saint Nicholas, student rotas 7
, Liepaja 8-17 ענקית ומרשימה. Karosta-בסיס סודי סובייטי ובו מרכז מבקרים בכלא. Karostas muzejs:Invalīdu iela 4 כל יום 10-18 מציע סיורים מודרכים והתנסות בחיי האסירים ובתשלום. אמרנו לפקידת הקבלה הרוסייה שהשירותים מסריחים בחצר והיא רשפה: "לא מספיק שיש שם 4 שירותים?" עצרנו ב- Palanga להתרשמות כללית בדרך למקום הלינה ב-Klaipėda. חיפשנו את המזח הצפוני לכבוד שקיעת השמש Pier – port's gateway. אהבנו דגים מעושנים בליווי בירה.
6. לינה ב-Klaipėd רביעי 29.5: Smiltynės perkėla-מעבורת, 12,30€ למכונית הלוך ושוב בתנאי שתחזרו באותו יום. 0700 וכל 20 ד'. הרצועה הקורונית: Kuršių nerija; חצי אי צר, 98 ק"מ, חוצץ בין הים הבלטי והלגונה הקורונית. 52 ק"מ שייכים לליטא והשאר לרוסיה. פסלי עץ של מכשפות ושדים ניטעו כדי לעצור את נדידת החולות. נידה Nida: מוזיאון דייג: Nagliu st. 4 בתשלום €1. מסלולי הליכה יוצאים ממנה לעבר דיונות חול צהובות. כדאי לעצור בדוכנים ולאכול דגים מעושנים. ביתו של תומאס מאן, חתן פרס נובל לספרות, הפך למוזיאון: 10-18:skruzdynes g. 17 . חזרנו ל- Akropolis Shopping Centre, Taikos pr. 61, Klaipėda. קניתי בסופרמרקט סים 8 ג'יגה+שיחות+הודעות:2.3€. מוכר חביב עזר לי כיוון שההנחיות היו בלטבית.
7. חמישי 30.5 לינה: קובנה Kaunas: נסענו לקובנה ועצרנו בשדרת העצמאות Laisvės alėja וברח' הראשי K. Donelaičio. טירה kaunas Pilis Pilies g. 17 מונומנט יפיפה, בסמוך ל- Confluence Park ובו נקודת המפגש של נהרות Neris ו- Nemunas. הופעות חיות של להקות בבתי הקפה.
8. שישי 31.5. בדרך ל- Trakai עצרנו בכפר Buda. הכניסה משופעת בפסלי עץ ומסעדות עם מעשנות מעטרות אגם פסטורלי. Trakai castle: אי השוכן בין 2 אגמים וההגעה אליו על גשר עץ ודוכנים לרוב. בתי העדה הקראית Karaimu הצבועים בירוק הפכו זה מכבר למסעדות ממוסחרות ולבוש המלצרים בהתאם. המאפה המקומי קיבינאי kibinine נמכר תמורת €1.5-3, תלוי במילוי. שוק גאריונו ariūnų turgus פתוח עד 1400 נמצא 9 ק"מ מקניון אקרופוליס בוילנה Vilnius, מקום הלינה. 58 Pylimo g. , בית כנסת כוראלי, סידורי אבטחה ותשאול. הנחנו תפילין, הזמינו אותנו לארוחה לאחר תפילת ערבית וסירבנו בנימוס. במס' 66 של הרח' ציורי קיר על מסעדה: פוטין וטראמפ נושפים עשן סיגריה זה על זה ולפרצופו של סטאלין הדביקו אף של חזיר. שער השחרAušros Vartų g. 14: עם ציור המדונה. כל הרחוב מלא בברים, מועדונים ומסעדות עד אולם אירועים Vilniaus rotušė (נראה כמו פנתיאון) שברחבתו התקיימו בשבת תחרויות האבקות בינלאומיות. הגענו לשם 1100 עודדנו וצפינו בניצחונו של נער ישראלי על אוקראיני.
9. שבת 1.6:לינהVilnius . שוק מקורהHalės Turgavietė , Pylimo 58.
חנינו מאחורי המוזיאון הלאומי, Arsenalo g.1, הפוניקולר למגדל גדימינאס Gediminas Hill לא עובד מזה שנים ולא עלינו במדרגות, אבל בערבו של יום עלינו מהחניון לתצפית נפלאה בגבעת 3 הצלביםCrosses 3, Kalnų parkas הגבוהה הרבה יותר ממגדל גדימינאס. הקתדרלה של וילנה Sventaragio g. קלאסית במיטבה. מגדל הפעמון ליד הקתדרלה אינו בחינם כמו שעדיין כותבים בפורום. שדרת גדימיניו Gedimino Prospektas הופכים למדרחוב בסופ"ש וצפינו במצעד צבאי של ותיקי מלחמות (המון אותות ומדליות על החזה) וסוג של גדנ"עים. אוזופיס Uzupis-רפובליקה עצמאית וגלריות. פסל המלאך Uzupis Denkmal Užupio g. 30 ופסל בתולת הים מעל לנהר וליד גשר המנעולים. פסל הגאון מוילנה ר' אליהו (הגר"א) 5 Žydų. על קיר מס' 3 הותקן שלט המציין כי שם התגורר. יש מורה דרך ישראלי המציין כי מתחם האוכל guormat בקניון פנורמה- זול יחסית. לא יודע מה האינטרס שלו, היינו ולא מצא חן בעיננו. בפורום גם ממליצים להגיע לפארק sereikiskiu, B. Radvilaitės g. 8A, שיש בו מזרקות מוזיקליות וצבעוניות בערב. אביא דברים על דיוקם: השם השתנה מ-2016 ל-.Bernardinų sodas. המזרקה הצבעונית (בכל פעם צבע אחיד) והלא-מוזיקלית אינה עומדת בקנה מידה עם מזרקות גדולות וידועות כמו בברצלונה או אפילו דיזינגוף לשעבר.
10. ראשון 2.6: : Rundale Palace and Museum ארמון רונדלה. €10 לסיור קצר בארמון הדוכסים כולל הגנים היפיפיים, 10-17. עצרנו בקניון ליד שדה"ת בריגה: Shopping Centre Spice, ‪, כולל Lielirbes 29‬Lido , לפני החזרת הרכב.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

רוצה לעקוב אחר הבלוג של landaudov?

סבתא, סבא ונכדה במדריד, בדגש על קניות
מתוך הבלוג של landaudov
16-09-2018
לכל הפוסטים של landaudov »