3.5 חודשים בארה"ב+ גיחה לקנדה בתקציב מוגבל- 8

3-9.4
6 ימים בניו יורק. בניו יורק הייתי שוב גם בסוף הטיול אז אני אפרט אח"כ.

9-23.4 חווה בבופאלו, ניו יורק
שהיתי שבועיים בחווה מקסימה בבופאלו. העברתי שם את כל פסח (תכננתי את זה מראש כך שאני אוכל לבשל לעצמי אוכל כשר). כרגיל הקפדתי מאוד על כשרות בחג...עברנו 5 סופרים עד שמצאתי קמח מצות. כל יום אכלתי בן&ג'ריס, עבדתי, נסעתי בעיירות בסביבה, מצאתי זוג עגילים מהמם בסטייט סייל, אכלתי פעמיים באפלו וינגס, אכלתי בדיינר- היה ממש כיף!
בחווה היו שני בתים- בית גדול שבו גרה האמא לבדה ובקתה קטנה שבה גר הבן שלה בן 26 עם חבר שלו מהאוניברסיטה. שניהם אמנים והם בדיוק בנו לעצמם סדנא כדי לעסוק בקרמיקה. החווה היתה על שטח ענק של 100 אקר עם אגם באמצע ויער אינסופי. הלוואי עלי ביום מן הימים לחיות על חלק קטנטן מהחווה הזו.
בית חב"ד נראה לי באופו כללי כמו נ.צ במפה שכל אויבנו ישמחו לפוצץ כך שהדרתי את רגליי ולא היה לי עם מי לעשות את הסדר. קראתי בעצמי את ההגדה מההתחלה עד הסוף כולל השירים בחצי שעה- דמיינו לעצמכם לאכול אחרי רבע שעה ולא שעה...מוכנה להשכיר את שירותי בשנה הבאה לכל דורש (או שלא...אין כמו פסח בבית עם המשפחה)

ארוחת בוקר.JPG החמץ האחרון לפני שנכנס החג

בעיר עצמה אין ממש מה לעשות. בעבר היא היתה עיר תעשייתית גדולה ומטופחת אבל כיום חוץ ממרכזי קניות אין שם ממש אטרקציות תיירותיות מלבד הקרבה למפלי הניאגרה.

יום שבת, ה-23.4:
אני הייתי ארוזה ומוכנה כבר ב-9....הבחור שגר בחווה וחברה שלו סיימו להתארגן בסביבות 11. לקחנו את הג'יפ שברולט של החברה והתחלנו בנסיעה לעבר האאוטלט ליד הניאגרה פולס. היינו שם שעה בערך וראינו אולי 2% אבל הוא נראה שווה יחסית לאאוטלטים בוגאס ובג'רסי גארדן... היו בו הרבה מותגים שלא ראיתי בשניים האחרים. אתר אינטרנט: http://www.fashionoutletsniagara.com/directory.shtm

משם עברנו לקנדה ונסענו על ה"ריינבו ברידג'" לעבר הניאגרה פולס. הם לא רצו להסתבך עם חנייה אז הם פשוט הורידו אותי ממש מול המפלים ועשו רונדלים במשך חצי שעה. המפלים האלו מדהימים...כזאת כמות מים אדירה זה בלתי נתפס. בעיני לפחות. במשך כל הזמן כביכול "ירד גשם"- זה היה הרסס מהמפלים אבל זה הרגיש ממש כמו גשם. יצאתי ממש חכמה...כל הזמן דאגתי לנגב את המצלמה מכל כיוון כדי שלא תרטב אבל את החלק הכי שולי בה- העדשה- שכחתי...אופס

ניאגרה.bmp

עוד שעה וקצת של נסיעה למרכז טורונטו, הם הורידו אותי באכסניה, הבחור העלה לי את המזוודות, חיבוקים ונשיקות ודרכנו נפרדו. יום שבת ה-23.4:
הגעתי לאכסנייה במיקום מעולה- רחוב דנדס מעל מסעדה לבנונית (שהוכיחה את עצמה כשפסח יצא...).

הגעתי בשעות הצהריים והלכתי לקניון ה-ע-נ-ק התת קרקעי שמקושר לסבווי כדי למצוא משהו אכיל. וואו, עד שהגעתי בכלל למתחם של המזון. היה שם מבחר מרשים מאוד אבל בגלל שהיה פסח הבחירה שלי הצטמצמה ובסוף יצא שאכלתי סלט יווני עם שיפוד של עוף ב-10$. הסתובבתי קצת בקניון אבל מהר מאוד הבנתי שהכל הרבה יותר יקר מאשר בארה"ב וויתרתי.
הלכתי לקווינס פארק- פארק נחמד שבקצה שלו יש מבנה בסגנון עתיק. ממש קרוב לשם נמצאת אוניברסיטת טורונטו, הצצתי קצת בבניינים החיצוניים וחזרתי לאכסניה כשהתחיל להחשיך.

יום ראשון, ה-24.4:
חופשי יומי בעיר הזו גם הוא כמובן יקר- 10$. אם חשקה נפשכם בחופשי יומי ל-4 ימים תפרדו מ-36$. באמת שהדולר הזה הפרש מפתה...החלטתי לקנות חופשי יומי רק ליום אחד ולסוע לכל המקומות הרחוקים.
נסעתי הכי קרוב שאפשר לקאסה לומה. טיפסתי כמה מדרגות והגעתי עד הטירה עצמה. ניסיתי לצלם אותה מכל מיני זוויות והיא היתה כל כך חמודה מבחוץ (ואני ממש אוהבת טירות) שהחלטתי להכנס. ביי ביי 20$ דולר, הולה קאסה לומה. איך שאתה נכנס אתה ישר קולט שזה בכל זאת קנדה ולא אירופה. היו שם כמה חדרים חמודים אבל לא משהו עוצר נשימה. הגנים בחוץ בדיוק עברו עבודות הכנה לקראת האביב והקיץ כך שהיתה בעיקר אדמה. למרות שהיה כבר סוף אפריל האביב ממש לא הגיע לקנדה.החלק שהכי אהבתי היה המנהרה הסודית לאורוות...בכניסה היה שלט "בבקשה ללכת, לא לרוץ" ותהיתי ביני לבין עצמי למה שמישהו ירצה לרוץ. נכנסתי פנימה ובגלל שהיה מוקדם הייתי לבד שם. הכל היה כל כך חשוך ומלא טחב ושזה היה קריפי וגם אני (המוטו שלי לחיים הוא למה לרוץ כשאפשר ללכת ממש מהר) האצתי קצב. בקצה היתה חממה קטנה וחמודה עם כמה פרחים מרשימים. כמעט שכחתי- יש כמה מדרגות לולייניות שמובילות לאחד הצריחים ויש משם נוף נהדר של העיר (אומנם לא הפרספקטיבה שמקבלים בטח מה-CN אבל אני הרגשתי שזה מספיק לי).
מכירים את הפינה בגיא פינס של המבקר? אני חושבת שזה שווה 10$ בחורף ובעונות שהגנים גם מטופחים זהכבר יתקרב בטח ל-17

Casa Luma.bmp

נסעתי בחשמלית לאיזור הרציפים ועשיתי שם הליכה- זה לא קליפורניה. אין יותר מדי מה לראות שם. ביקרתי בשוק קנסיגטון...לא באמת קניתי שם משהו. לכל אורך היום היה מצעד של הודים לבושים בכתום שחסמו חצי מהעיר...אין ספק שבעיר הזו קיים כל גזע/דת שתעלה על דעתך בגלל מדיניות ההגירה הנוחה יחסית.
בדרך חזרה לאכסניה נכנסתי ל"מכולת" סינית גדולה בפינה של דנדנס ובברלי. ההיי לייט מבחינתי שם היה מגש של פרוסות אננס מוכנות לאכילה בדולר. (כן, אני מאלה שמתקשים עם פירות כמו אבטיח/מלון/אננס שלא מגיעים אליהם בצורת קוביות חתוכות יפה יפה בצלחת...חחח) כל יום אחרי זה הלכתי לקנות עוד מגש...בלי קשר יש להם הרבה פירות וירקות זולים ודילים יומיים של שקית של תפוחים נגיד בדולר.

יום שני, ה-25.4:
התחלתי את היום ממש מוקדם. רציתי ללכת לאלן גארדנס שזה חממה חינמית וגיליתי שהיא נפתחת רק ב-10 אז חזרתי לאזור החנויות וביליתי שעה בערך בחנות ARDETE בקניית נעליים ושטויות לשיער (אגב, מסתבר שיש את החנות הזו גם במדריד בקניון פרנסיפה פיו). חזרתי לחממה- היא עלתה אלף מונים על הגנים הבוטניים בוושינגטון. חממה קטנה יחסית אבל עם מבחר של פרחים...לייק!

פרחים1.bmp

ליד יש פארק עם ספסלים והרבה סנאים חומים.
את שאר היום ביליתי בצ'יינה טאון ובקניון התת קרקעי. עשיתי גם קצת שיעורי בית לקראת מונטריאול.
לקראת שעות הצהריים נסעתי לגני אדוארד. לקח לי הרבה זמן להגיע לשם כך שלא התעמקתי בחממות שהיו שם אלא עשיתי מסלול הליכה קצר לאורך נחל. יש שם מספר מסלולי הליכה, חלקם ארוכים יותר ופחות. אני אישית חתכתי באמצע כי התחיל להחשיך אבל אם הייתי מגיעה בשעה מוקדמת יותר הייתי מקדישה למקום 3 שעות בכיף במקום שעה.

יום שלישי, ה-26.4:
לקחתי אוטובוס למונטריאול שהגיע בשעות הצהריים המאוחרות. מהתחנה המרכזית לקחתי מונית לאכסניה שהיתה ברחוב סיינט פול בעיר העתיקה. מיקום ממש טוב! קרוב לנהר, בתוך העיר העתיקה ו-3 דקות מהסבווי. יחסית לאכסניה היה למקום המון אופי. קורות חשופות, שילובי צבעים מעניינים.

העיר העתיקה.bmp
בכלל, מהשנייה שכף רגלי דרכה בעיר הודיתי לאלוהים שהגברתי צרפתית בתיכון. כל השילוט בצרפתית, הסבווי בצרפתית...בסופר קודם כל ידברו איתך בצרפתית וחלק מהאנשים לא יטרחו לעבור לאנגלית גם אם תבהיר להם שכל מה שאתה יודע להגיד בצרפתית זה קרואסון.
אם אנחנו כבר עוסקים בקרואסנים- זה בהחלט הדבר לאכול בקנדה! קניתי בקנדה חבילה של 6 קרואסנים בסופר קטן אורגני והם היו מעולים...זו היתה הארוחת בוקר שלי כל יום בקנדה- קרואסון עם קונפיטורת פטל מהרשת המציקה עם הינשוף שמתמיירת להיות 11/7 (מחירים מהגיהנום- תתרחקו!)!
בכלל להכנס לסופר בקנדה אחרי ארה"ב זה חוויה קצת כואבת...המחירים דומים לאלו באירופה ובארץ (לא בשמיים, כן? פשוט אחרי שמתרגלים לארה"ב זה קצת שוק). בערב יצאתי לטיול לילי לאורךהנהר. הייתי בפריז (בקרוב ברומא)...אני לא מעריצה מושבעת של פריז וברור שפריז יותר שווה אבל זו האסוציאציה שהיתה לי- הרגשה אירופאית...זה כל כך שונה מארה"ב וזו הפוגה נחמדה.

יום רביעי-שני, 27.4-2.5:
היתה לי תקלה קטנה עם הזמנת האכסניה בבוסטון כך שיצא שהייתי במונטריאול 5 ימים מלאים שהיו יותר מהמתוכנן. בגלל שלקחתי את הזמן באיזי אני לא אפרט לפי ימים אלא לפי "אטרקציות".
במונטריאול יש מרכזי קניות שמחוברים לסבווי ובכלל יש ק"מ רבים שניתן ללכת מתחת לאדמה כדי להגיע למקומות שונים בעיר בלי לעלות למזג אויר המלבב בחורף...אז כמו שאמרתי הרבה מאוד קניונים,הרבה מאוד חנויות...בקושי יש סיילים והמחירים פשוט לא ניתנים להשוואהלארה"ב. מה שלא מנע ממני לבקר בכולם...אני אישית הצלחתי לדוג כמה מציאות. חנויות הכל בדולר בקנדה ממש שוות- יותר מאשר בארה"ב! מצאתי הרבה דברים ליצירהכמו חרוזים, דפי אורז וכו' במחירים שבארץ אי אפשר לחלום עליהם. הכי חשוב- הבטחתי לעצמי שאם אני בארה"ב בפסחא אין מצב שאני לא אוכלת ארנבי שוקולד ומצאתי 9 ארנבים בדולר...(אל דאגה,קניתי רק שניים).
חוויה נחמדה בעיר היתה מופע האורות בבזיליקת נוטרה- דאם (בטיול בת מצווה עוד לא ידעתי צרפתית, הפעם הכה בי הפירוש "גבירתנו"...חחח). יש שני מופעים אחד ב-19 ואחד ב-21 אם אני לא טועה וכרטיס עולה 10$. העסקה משתלמת כי כניסה לבזיליקה בכל שעה שהיא עולה 5$. בעיקרון זה מן מופע אורקולי כזה עם חפירונת על "איך הוקמה הבזיליקה" שאני לא חושבת שמרתקת במיוחד יהודים אבל לאורך המופע נופלים המסכים ופתאום לב ליבה של הבזיליקה מתחיל להיות מואר לאט לאט...זה היה ממש יפה!! אחרי המופע יש רבע שעה להסתובב בבזיליקה ולצלם.

נוטרה דאם.bmp

עשיתי חופשי יומי ל-3 ימים ב-16$. ביקרתי בהרבה שווקי איכרים בעיר, עשיתי סקר שוק ובסוף חזרתי לארץ עם קופסת שימורים של סירופ מייפל טהור ב-6$. הקופסת שימורים נראתה לי חשודה אבל ביררתי באכסנייה והבנתי שגם המקומיים משתמשים בזה-הרבה יותר זול מהבקבוקי זכוכית שמוכרים בכל מקום ולפעמים גם יותר טוב. יש להם סחורה נהדרת במחירים שפויים לעומת הסופרים.

יומיים לא השתמשתי בתחבורה ציבורית ויצא שהכרתי את העיר הזו נהדר דרך הרגליים.
ממש קרוב להולידיי אין בכניסה לצ'יינה טאון יש שדרה קטנה עם 3 מאפיות סיניות נהדרות (אין מה להשוות לעוגות התפלות בצ'יינה טאון בניו יורק)- המבחר בכל אחת מעט שונה (לרגע לא חשבתם שלא עשיתי ביקורת איכות לכל אחת). נהדר לארוחות ערב, נשנושים וקינוחים. רק תזהרו כי הרבה מה"פיצות" למינהן מכילות חזיר בורסיה כזו או אחרת.
ממליצה גם לעקוב אחרי אנשים עם שקיות סופר ירוקות לעבר סופר שהכניסה אליו היא במדרגות נעות לכיוון למטה- סופר ענק עם כל דבר שאי פעם רציתם לבישולסיני-יפני-תאילנדי וכו'. גם הרבה מאוד סוגי תה נהדרים ודברים שבתור ישראלים לא ממש יוצא לך לראות או לטעום.
ביום ראשון נסעתי לאי סיינט הלן, ראיתי את הביוספרה מקרוב, הר
בה צמחייה, נהר באמצע ונוף של הסקיי ליין של מונטריאול. נשבעתי לעצמי ללמוד לרכב על אופניים כי המקום הזה כל כך דרש את זה ולצערי הפסקתי בשלב גלגלי העזר

הביוספרה.bmp

כמובן שמרפי ידידי עזר לי לבחור בבוקר הכי גשום שלי בעיר כדי לבקר במונט רויאל. כמה מדרגות...גרר...אבל הנוף מלמעלה בהחלט שווה את המאמץ. בפנים זה ממש לא מלהיב...

ביקרתי באיצטדיון האולימפי בחוץ. הקדשתי מספר שעות לביודום. המקום מחולק ל-4 סביבות. קצת התאכזבתי י מבחוץ זה נראה ממש גדול וסיימתי נורא מהר. מהר מדי לטעמי אז עשיתי סיבוב שני לראות אם לא פספסתי משהו. היו שם חיות מעניינות שעוד לא יצא לי לראות כמו הפינגווינים ממדגסקר :]

הביודום.bmp
מציעה לכם לקחת את החוברת מהמרכז מבקרים, יש בה 3 מסלולי הליכה הגיוניים. אני עשיתי כמה מהם. סיור אורות בערב, הליכה לאורך הנהר...

lights tour.bmp
הייתי מקדישה לעיר הזו 4 ימים. זה תלוי במספר האטרקציות בתשלום שמבקרים בהן. אני כבר הייתי לקראת סוף הטיול ומונטריאול לא הופיעה בשום תכנון דמיוני שלי כך שמלבד הביודום והבזיליקה שעלו לי 26$ לא נכנסתי לאטרקציות בתשלום.
אני שמחה שיצא לי להגיע לשם אבל בגדול לגבי קנדה בחורף או בתחילת האביב זו לא העונה הכי יפה...הרי קנדה ידועה בגנים המטופחים שלה ובסוף אפריל אפילו לא התחילו לשתול פרחים וצמחים...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של pazit1989?

הפוסט הבא ›
3.5 חודשים בארה"ב+ גיחה לקנדה בתקציב מוגבל- 7
מתוך הבלוג של pazit1989
15-07-2012
לכל הפוסטים של pazit1989 »