פניה אישית ממנכ"ל למטייל - אל תסעו לסיני!

היום, בדרכי לעבודה, שמעתי ברדיו ראיון עם צעיר ישראלי (בוגר יחידה נבחרת), הנמצא בחופשה בסיני. מול חופי ים, רוגע שקט וחלומי, שמעתי ראיון מנותק ממציאות עכשווית. ראיון עם ישראלי המתייחס למציאות משקרת/משכרת ומסרב להתייחס לחדשות ולאזהרות החמורות היוצאות בנוגע ל"חוליה שיצאה מעזה במטרה לחטוף ישראלים" והמצוד שנערך על ידי המצרים אחריה.
יובל לימון
תמונה ראשית עבור: פניה אישית ממנכ"ל למטייל - אל תסעו לסיני!
Dollarphotoclub ©

המיקרופון היה פתוח ונשמע היה, כאילו שום דבר אינו נוגע באיש, "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". כל הדברים שנאמרו על ידי אותו תייר זחוח ביקשו כאילו לומר "מה איכפת לכם מהחופשה שלי?". בעודי יושב במכוניתי ומאזין לדברי האיוולת האלו, מצאתי את עצמי זועק אל הרדיו: "זה לא נכון! לי זה מאוד איכפת וזה נוגע בי ובכל היקרים והקשורים אלי!".

הגיע זמני לדבר

שמי יובל, המייסד והבעלים של קבוצת למטייל, שאחד מענפיה החשובים הוא אתר למטייל - האתר הענק והנפלא הזה, שכל מטרתו היא עזרה למטיילים ואהבת טיולים. במהלך שנות פעילות האתר, צברתי, יחד עם אנשי הצוות, נסיון ומידע רב על הנעשה בתחום התיירות ובתחומים המשיקים לו, למשל בנושאים הנוגעים לבטחון מטיילים ישראלים בחו"ל. מעולם לא ניצלתי את האתר, כבמה לשאת את דבריי ולחלוק את מחשבותיי, אולם היום אחרוג ממנהגי - הגיעה היום השעה, בה אני חש כי עלי להיחשף ולומר את דעתי, למען טובת כולנו, הציבור בישראל. הנושא שכל כך חורה לי באופן אישי הוא יציאת תיירים ישראליים לסיני.

הסכנה בסיני היא לכל אחד מאיתנו

בואו ונשים את הדברים על השולחן:

• עובדה ראשונה - בדרומנו נמצאת רצועת עזה.
  • עובדה שנייה - ברצועה שולטים ארגוני טרור, שגילו את כוח המיקוח הרב הטמון בהחזקת שבויים כקלף מטורף ואכזרי כנגד כולנו.
  • עובדה שלישית - גבולה של רצועת עזה עם סיני הגדולה, מרחביה, הררייה ונקיקיה הוא פרוץ לחלוטין, בעזרת מאות מנהרות תת קרקעיות.
  • עובדה רביעית- שטחו הענק של חצי האי סיני מקשה על השלטונות המצריים לשלוט באופן מלא על המרחב ולצערנו, אנו בעלי ניסיון מר בנושא.

בהתחשב בעובדות אלו, התסריט ברור: מעבר טרוריסטים מעזה לסיני, פיגוע/ חטיפה של ישראלים ונסיגה חזרה לעזה, דרך אחת אותן המנהרות. וכך, מהר מאד, נוצרת עובדה חדשה ונוראית-ברצועת עזה יש עוד שבוי/ים שלנו. המטרה מסומנת -; ועכשיו, השעון מתקתק!

אותם חופים מקסימים, חושות זולות וחופשת גן עדן עלולים להפוך לסיוט נוראי עבור אותם מטיילים, בני משפחותיהם וכולנו, עם ישראל -; שגם אני חלק ממנו. הפרסומים האחרונים מתריעים באופן קונקרטי על הסכנה לישראלים בסיני. מדובר כיום על האזהרה החמורה והחריפה ביותר, שיצאה מטעם הגורמים הרלוונטיים, בנוגע ליציאה לחופשה בסיני, במיוחד בזמן הקרוב.

את הגבול לא ניתן לסגור (כי לא סוגרים גבולות בין מדינות בשלום), אבל את אוזניכם אל תאטמו! בכוחיכם לעצור מהרוע לצאת וידו על העליונה! אני מנצל את הבמה הזו על מנת להפציר בכם -
אל תצאו לסיני!

צאו לנפוש ולטייל - במקומות אחרים!

בתוצאות מחקר, שהתפרסמו לא מזמן, נמצא כי הגורם מספר 1, המסב אושר לבני האדם הוא היציאה לחופשה. נופשים וחופשות ניתן לעשות בכל מקום - העולם גדול וארצנו נפלאה. אם מישהו מכם בכל זאת יבחר לצאת לסיני בזמן הקרוב, אותו "אושר" עלול, חס וחלילה, להסתיים באחת ולהפוך לדאגה ויגון של כולנו - המשפחה הקרובה, החברים, ממשלת ישראל והעם כולו!

זו קריאה אישית ממני אליכם - אלו השוקלים לצאת לסיני למרות הכל, אנא מכם - אל תעשו זאת!