Olympus Trekking October 2019 - טרקים באולימפוס אוקטובר 2019

תמונה ראשית עבור: Olympus Trekking October 2019  - טרקים באולימפוס אוקטובר 2019  - תמונת קאבר
Gomarostalos Path to Kakkolos and Apostolidis Refugee

הצעות למסלולי הליכה בשמורת האולימפוס

טיסות: הלוך חזור מסלוניקי

רכב שכור: אוויס בסלוניקי (קטן, הילוכים מסוג דיזל, רצוי כי מחיר ליטר דיזל מעט יותר זול)

יום הטיסה (10/10)

נחיתה בשעות הערב בסלוניקי, לקיחת רכב שכור ונסיעה לאזור מערב שמורת האולימפוס (כשעתיים נסיעה)

לינה במלון משפחתי מקסים ומומלץ מאוד – Ktima Bellou

פרטי המלון: info@ktimabellou.gr רצוי להזמין דרך המייל שכן נותנים הנחה מאשר דרך אתרי המלונות.

יום הליכה מס' 1: מסלול יומי מעגלי (11/10/19)

לאחר ארוחת בוקר נהדרת ומפנקת במלון, איסוף שקיות האוכל (ביקשנו שקית אוכל ליום ההליכה (4 יורו לאדם) שכללה סנדביץ ושני פירות. היה מוש) נסיעה ל- Kokinopilos (כעשרים דקות מהמלון) והליכה של מסלול מסומן חלק מ-E4 וממסלול ריצה . המסלול מסומן במפה כ- STALAMATIA RAVINE, עלייה מתותנה ביער ואחר כך זגזוגי עלייה לכיוון Smeos והמשך לכיוון Chodza וחזרה. סה”כ כ- 20 ק”מ ועלייה מצטברת של כ- 1550 מטר.
ניתן לעשות מסלול אחר קצר יותר, לכיוון פסגת Kitros (כעשרה ק”מ) בפיצול לפני STALAMATIA RAVINE.

המסלול מרהיב, הליכה ביער שמתחלפת עם העליה בגובה לנוף אלפיניסטי, היה מעונן באותו יום, אבל לסירוגין ככה שהנוף היה נהדר. המסלול מסומן טוב, אבל יש לקרוא היטב את תוואי השטח כדי לא לטעות.

חזרה בשעות הערב (מומלץ תמיד שיהיו פנסי ראש למקרה של חשיכה בתקופה הזו בשנה).

מעבר במלון (אפרודיטי הציעה לנו להקלח, בדיעבד עדיף היה, אבל לא עשינו זאת) ואכלנו ארוחת ערב נהדרת במלון Ktima Bellou ומשם נסענו לליטוכורו (כשעה וחצי נסיעה) למלון נהדר נוסף בשם Robolo

פרטי המלון בליטוכורו – robolohotel@gmail.com

יום הליכה מס' 2- מסלולל יומי מעגלי (12/10/19)

אחרי ארוחת בוקר נהדרת ומפנקת אצל Roula המארחת המושלמת, והכנת סנדביצים ליום ההליכה (Roula לא רצתה לגבות עוד כסף, אמרה שנכין לעצמנו מהבופה) נסיעה לתחילת המסלול, בקצה Koromilia . עשינו מסלול מעגלי שהתחיל בבקתה Koromilia המשיך לכיוון בקתת Petrostrouga ירידה מבקתת Petrostrouga לכיוון Gortsia דרך מעבר Koka ו- Barba, בנקודת הפיצול לכיוון Gortsia המשכנו ישר לכיוון Karapetsa ולא ימינה לכיוון Gortsia , ובהמשך לכיוון Seloma ואז שמאלה לכיוון בקתת Kormilia. סה”כ כ- 15 ק”מ ועליה מצטברת של 1253 מטר. המסלול מרהיב, ביער, עם צבעי שלכת בעונה הזו, מזג אוויר נעים ומצוין. המסלול מסומן היטב.

יום הליכה מס' 3: עלייה לפסגת האולימפוס לבקתת Apostolidis – 13/10/19

אחרי ארוחת בוקר, תיקים ארוזים לשהיה של לילה בבקתה והכנת סנדביצים נסיעה לחניון ב- Prionia והשארה של הרכב בחניון.

כדי לעלות לאולימפוס בעונה הזו ישנן מספר דרכים: Gortsia (קצת לפני Prionia), ו- Prionia (ומשם יש שלוש אפשרויות).

הפעם עליתי לאולימפוס בדרך המקובלת למטפסים היא הקצרה ביותר, הקשה ביותר ואינה מיועדת לבעלי לב חלש או ללא ציוד הליכה מתאים (לצערי ראיתי מטיילים רבים שעולים עם סניקרס או סנדלים וזה מעלה את הסיכויים להיפצע, חבל).

המסלול מסומן במפה בשם Gomarostalos, אורכו כ- 7 ק”מ ועלייה של כ- 1700 מטר (העלייה זהה בכל האפשרויות, המשתנה הוא אורך המסלול ואיתו הקושי). זה המסלול הקצר ביותר ובהתאמה התלול ביותר. מתחיל קצת אחרונית בחנייה של Prionia בעלייה תלולה ביער, לאחר מס' ק”מ יש פיצול – ישר לכיוון בקתת Petrostrouga ושמאלה לכיוון Gomarostalos . הדרך ממשיכה להתפתל ביער ועשינו מנוחה ועצירת אוכל בקרחת יער מהממת. בהמשך הנוף הופך להיות אלפיניסטי ונוף מרהיב נשקף לכל השמורה.

המעבר האחרון כולל חבלים קבועים (fixed ropes) בסלעים, ומעברים צרים כאשר יש תהום מצוקית משני הצדדים. לכן, במזג אוויר גשום או אם יש לכם פחד גבהים או אינכם מיטיבי לכת – אינני ממליצה לבחור במסלול הזה.

בסוף החבלים מגיעים ממש מערבית לבקתת Kakkalos ומשם צעידה קצרה והגעה לבקתת Apostolodis

אנחנו היינו בתקופה בה הירח היה מלא, הראות היתה מדהימה, ללא עננים ללא רוח – פשוט מושלם. זו היתה הפעם השלישית שלי בבקתה הזו (Apostolidis), ומזג האוויר היה המושלם ביותר.

בערב ראינו את השקיעה ואת זריחת הירח, אכלנו בבקתה ופגשנו את המדריך שלנו (אירקליס) אשר איתו למחרת טיפסנו במסלול.

יום הליכה מס' 4: טיפוס עם מ דריך מוסמך במסלול Esher-Comici לרכס Stefani וירידה באותו יום ל-Prionia 14/10/19

בבוקר שוב מזג אוויר מושלם, לאחר ארוחת בוקר בבקתה, העמסנו את ציוד הטיפוס בתיק קטן יותר וטיפסנו יחד עם המדריך המוסמך את המסלול ההיסטורי Escher-Comici 26/6/1934

מזג האוויר המשיך להיות מושלם ולאחר כ- 4.5 פיצ'ים הגענו לפסגת סטפני (9 מטרים נמוכה יותר מהמיטיקאס).

משם ירדנו במסלול תלול מאובטחים כמובן ע”י המדריך וחזרנו לבקתה.

בבקתה אכלנו קצת והחלטנו לרדת חזרה באותו היום ל- Prionia בדרך הבינונית-קשה (קצרה יותר, שמשכה כ- 10 ק”מ, ועוברת דרך בקתה A).

ההחלטה לחזור נבעה מהעובדה שלמחרת היתה הטיסה חזרה ארצה בשעות הערב ורצינו שיהיו זמם למקרים ותגובות ככה שלא נישאר על ההר.

ירידה באותו יום של טיפוס מצוקי ארכה זמן רב יותר מבעבר (בקיץ ירדתי את אותה הדרך בכ-3 שעות, אחרי לילה של שינה בבקתה) ואילו ביום זה הירידה ארכה כ- 4 שעות והגענו לשעות החשיכה – נעזרנו כמובן בפנסי ראש (חובה תמיד בכל טרק).

הגעה חזרה למלון Robolo וארוחת ערב במסעדה מומלצת בליטוכורו – MEZE MEZE

יום הליכה מס' 5– הליכה חד כיוונית מ Prionia ל- Litochoro וטיסה חזרה ארצה 15/10/19

ביקשנו מ- Roula שתתאם לנו מונית שתיקח אותנו ל- Prionia ומשם הלכנו עד Litochoro. הנהג היה הגון, הפעיל מונה והעלות היתה כ- 27 יורו.

הצעידה במסלול המרהיב לאורך הנהר, מערה, כנסיה קטנה והמון מפלי מים ויער. יחסית לימים הקודמים המסלול לא היה קשה.

מהחניה ב- Prionia ועד המלון Robolo בליטוכורו כ- 12.5 ק”מ ועליה מצטברת של כ- 490 מטרים.

במלוןו התקלחנו ונסענו לשדה התעופה בסלוניקי לטיסת הערב חזרה ארצה.

סיכום ותובנות :

קיימים מסלולים נוספים באזור המערבי של שמורת האולימפוס שהם פחות מתוירים ומקסימים. שווה לפעם הבאה לשקול תכנון של יותר ימים באזור הזה. ניתן להגיע גם משם לפלטו של המוזות (אבל מסלול ארוך יותר ובחלקו דורש ציוד טיפוס וחבלים)

באזור המזרחי ישנם מסלולים נוספים פחות מתוירים

המסלולים באופן כללי בשמורת האולימפוס מסומנים היטב.

שני בתי המלון שהוזכרו – מעולים והאירוח והיחס האישי להם זכינו היו יוצאי דופן ובסדנדרט גבוה מכל המלונות בהם שהיתי בשנה האחרונה ביוון.

מסעדה מומלצת בליטוכורו – MEZE MEZE יושבת בכביש הראשי.

האפשרות להתקלח במלון לאחר ההליכה, ללא תשלום עבור חדר נוסף – ייתכן שבגלל שזה מחוץ לעונה התאפשר, לא בטוח שבשיא העונה מתאפשר, היה מאוד נוח ונעים, במיוחד לפני הטיסה חזרה ארצה.

השימוש במונית למסלול חד כיווני הוא אפשרות לא יקרה באופן יחסי.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Droritlm?

זגוריה - רעיונות לטיולי יום Zagori One Day Trails
מתוך הבלוג של Droritlm
08-10-2019
לכל הפוסטים של Droritlm »