חזרנו מחופשה משפחתית נהדרת בסלובקיה
וטעימה קטנה מוינה (הרי צריך גם לעשות שופינג blush).

פירוט נמצא בבלוג שלי

בפוסט זה ריכזתי את החומר שאספתי כהכנה לטיול.
 מקווה שהלינקים יקלו עליכם להכין את המסלול המתאים לכם ולמשפחתכם.

אתם מוזמנים כמובן לעשות like ולשתף...תבלו emoji

=======================

לאחר קריאת עשרות בלוגים וטיפים תוכנן המסלול הבא לטיול משפחתי (אוגוסט, 2016)

יום ראשון לטיול (יום ה')

• טיסת אל-על, נחיתה בשדה התעופה בוינה (09:30)
  • איסוף הרכב השכור מ- Sixt ויציאה משדה התעופה (11:30)
  • עצירה במעבר הגבול לצורך קניית מדבקה לנסיעה באוטוסטרדה של סלובקיה – 10 יורו
  • נסיעה ל- Banska Stiavnica (כ-240 ק”מ, שלוש שעות נסיעה) – שעה עצירה, עמוד הדבר ו”אוסף מנעולי האהבה”
  • נסיעה ל- Banska Bystrica (כ-48 ק”מ, שעה נסיעה) – שלוש שעות עצירה (עלייה לתצפית
     מגדל השעון, מוזיאון ההתקוממות והמרד SNP) + ארוחת צהריים מאוחרת בפיצרייה
    Evijo
  • הגעה למלון Riverside (כ- 80 ק”מ, שעה וחצי נסיעה)

יום שני לטיול (יום ו')

• עלייה להר חופוק (Chopok), הנמצא בקרבת המלון
  • נסיעה של 500 מטר משם, חנייה ליד מלון
     , Grand Jasnaהקפת אגם קטן ומקסים – Vrbicke Pleso. סיבוב קל ונוח להליכה במסלול הצהוב, שנמשך שעה.

• משם ממשיכים למערת הנטיפים המרשימה
    Demenovska Jaskyna Slobody – מערת החופש. חנייה עולה 3 יורו. עלייה תלולה של כרבע שעה אל המערה. בתוך המערה יש שני מסלולים. בוחרים במסלול הקצר שנמשך כשעה. המערה סגורה בימי שני.

• לאחר הסיור במערה, ממשיכים למסלול לצד נהר ה-Demänovka, שמוביל ישירות למלון Riverside. המסלול מוקף עצים ונמשך כארבעים דקות, לצד הנהר השוצף. הנהגים יכולים לנסוע לחכות במלון, או להקפיץ את אחד הרכבים.

• במידה ויש זמן אפשר לנסוע למגלשות הרים ב- Fun park.

• נסיעה ל- Liptovský Mikuláš(נסיעה של 10 דקות) ארוחת ערב ב- Soda Club או ב- Rout66 או במקדונלדס והצטיידות ב- TESCO

יום שלישי לטיול (שבת)

• מסלול Diery – מתחיל מכפר Biely Potok (שעה וחצי נסיעה, 85 ק"מ). הכניסה מאחורי מלון Diery . עלות החנייה במלון 3 יורו. המסלול כולל עלייה בסולמות ארוכים ומעברים צרים. המסלול הקצר אורך כשעתיים - הליכה בשביל הכחול ובדרך פיצול לשביל צהוב, שפוגש שוב את הכחול.
  • ארוחת צהריים בפיצריית Natalia
  • Oravsky Hrad סיור בטירת אורבה – (נסיעה של 45 דקות, 30 ק"מ).
     ב- 11:00, 15:00 ו- 17:00 יש סיורים באנגלית. סיורים עם מדריך, יש סוגים שונים. אנחנו נבחר בזה שנמשך שעתיים.
  • ממשיכים ל- Ruzomberok
    (חצי שעה נסיעה) ארוחת ערב ועצירה ב- TESCO

יום רביעי לטיול (יום א')

יום חמישי לטיול (יום ב')

• Stary Smokovec (76 ק"מ, שעה נסיעה) עלייה בקרונית וביצוע מסלול המפלים. מסלול של שעתיים. אפשרות לרדת באופני קארטינג.
  • Tatranská Lomnica (10 דקות נסיעה) – ארוחת צהריים ב- Reštaurácia Stará mama ואח”כ עלייה לרכבל + מסלול הקליל להקפת האגם Skalnate Pleso

• מגלשות הרים – Bobová dráha

• נסיעה ל- Liptovský Mikuláš (נסיעה של שעה) ארוחת ערב ב- Soda Club או ב- Rout66 או במקדונלדסוהצטיידות ב- TESCO

יום שישי לטיול (יום ג')

• מערת הקרח Dobsinska Ladova Jaskyna (115 ק"מ, שעתיים נסיעה) . לאחר שמשלמים חניה 3.5 יורו עולים כ-20 דקות בעליה די רצינית עד לפתח המערה. הסיור נמשך פחות משעה. אין סיורים באנגלית. המערה סגורה בימי שני.
  • נסיעה לכפר Čingov
    (45 ק"מ, שעה נסיעה) ממנו יוצאת דרך רגלית מדהימה אל תצפית Tomasovsky – מסלול הצהוב מעגלי של שעתיים, המוביל למרפסת סלע חשופה ללא מעקה בגובה 146 מ' מעל תהום.

אופציות נוספות שאפשר לשלב

• פארק החבלים טרזניה – נמצא ליד המלון ביאסנה וגם ב- Ruzomberok
  • מחצבת הדוב – Medvedia štôlňa (כרייה)
  • מערת כרייה –Stanišovská jaskyňa
     הטיפוס למערה כרוך בהליכה של 10 דקות מהחניה בתוך יער. בכניסה למערה מצטיידים בקסדה ופנס. מסלול התיירים במערה לוקח 50 דקות ואורכו כ 400 מטר. המערה מפורסמת בכך שהינה מיועדת לטיולי משפחות
  • מסלול קארטינג בליפטובסקי מיקולש,
     פתוח מ- 12:00 עד חצות KART centrum Liptov (נסיעה של 20 דקות חזרה למלון, 15 ק"מ). קארטינג נוסף
  • בית הכנסת בליפטובסקי מיקולש – Synagóga נמצא ברחוב
     Hollého 4
  • Štrbské Pleso – סמוך לעיירה אגם מקסים שאפשר להקיפו ברגל במשך כ-40 דקות בשביל
     מישורי. מתקני כושר מעץ. טרקטורונים, לעיתים יש שייט סירות.
    על שפת האגם מסעדת Patria ‎ המומלצת או פיצרייה. מהאגם יש גם מסלול למפל Skok 10 דקות הליכה ומגיעים לרכבל כסאות פתוח לארבעה להר סוליסקו. העלייה לוקחת כ- 10 דקות. מהתחנה העליונה יש מסלול צהוב של שעה וחצי טיפוס לפסגה ושעה וחצי ירידה. המסלול עובר ביער, נחשב למאוד יפה ומתאים למשפחות.‎‎‎‎‎‎‎

קישורים מועילים נוספים:

emojiמחירי הרכבלים בסלובקיה מופיעים כאן

emojiאתר חיזוי מזג אוויר – מומלץ ואמין

emojiבלוגים על סלובקיה

יום שביעי לטיול (יום ד')

• Checkout מהמלון
  • Rajcka Lesna – נסיעה לכפר בו נמצא מוזיאון “בית לחם הסלובקית”. במקום הקטן הזה יש תצוגה מדהימה עשויה כולה מעץ של עיר עתיקה . בעבודת הגילוף מוצגות דמויות עממיות שעוסקות בעבודה ושירה וכן בעלי חיים וכלי תחבורה מסוגים שונים. הכל זז, נוסע, מתהפך בקצב אחיד. מומלץ. סגור בימי שני.
  • Cicmany - כ-15 ק”מ דרומית-מערבית, בעמק גליני סמוך לנהר ריצ'נקהו שוכן כפר זה , בו יש בתי העץ המעוטרים בציורים שונים על הקירות לרוב בדוגמאות של תחרה.
  • ברטיסלבה – ארמון גרשלקוביץ (משכן נשיא סלובקיה), האנדרטה לזכר השואה, מזרקת מקסימיליאן, הכנסייה הכחולה, שער מיכאל.
  • ממשיכים למלון בוינה, פחות משעה נסיעה. הגעה לקראת 20:00, check-in במלון ונסיעה ל- Sixt להחזרת הרכב.

להלן התכנון של שלושת הימים בוינה:

יום שמיני לטיול (יום ה')

יום תשיעי לטיול (יום ו')

יום עשירי לטיול (שבת)

יום אחד עשר לטיול (יום א')

• Check-Out במלון בוינה, שאטל לשדה התעופה, הגעה ב- 08:30 לטיסת אל-על שיוצאת
     ב- 10:30 emoji

אטרקציות נוספות שניתן לשלב בוינה

אתרים מומלצים לקריאת חומר (מלבד “למטייל” כמובן surprise )

עד פה היה התכנון המקורי...מה עשינו בפועל?