חלק ב'- טקסס וקרוז

29.08.19- יום ה'

5:00- טיסה ונחיתה

הטיסה שלנו מווגאס לסן אנטוניו יצאה בשעה 8:00 בבוקר, כך שמצאנו את עצמנו ערים כבר בשעה 4:30 מתכוננים לקראת העזיבה. לאחר הצ'ק-אאוט עלינו על אובר גדול שלקח אותנו לנמל התעופה, שם משום מה בחרנו לאכול וונדיס (במחיר מופקע יחסית לארה"ב) ב- 7:00 בבוקר! נו טוב באמריקה תתנהג כאמריקאי...

הטיסה התבצעה עם חברת Soutwest, טיסה ישירה, שעתיים וחצי בעלות של 155$ לאדם, ללא כל עיכובים או תקלות.

נחתנו בשעה 12:40, אספנו את הרכב (Jeep Compast) שישמש אותנו בימים הבאים דרך הרץ, הפעם הוספנו את האפשרות להחזיר מיכל דלק ריק, מקום ההחזרה של הרכב היה בנמל התעופה ביוסטון והמחיר כלל את כל הביטוחים האפשריים.

נסענו למלון בו התארחנו San Antonio Marriott Northwest, עשינו צ'ק אין, אחסנו את המזוודות שלנו ויצאנו להמשך היום.

14:30- טופ גולף

במרחק 20 דקות נסיעה מהמלון שוכנת לה אטרקציה זו (רשת הקיימת בכל ארה"ב). כל קבוצה שמזמינה מקום, מקבלת מעין מפרצון הכולל כיסאות ושולחן, עמדת ניקוד, עמדה ממנה חובטים ועמדה המכילה את הכלים הנדרשים. המטרה היא כמובן להכניס את הכדור לאחת הגומות (הגדולות מאוד), כשכל אחת מהן בעלת ניקוד שונה. יש מספר סוגי משחקים, אבל בסופו של יום הניקוד פחות חשוב כמו החוויה שבמשחק גולף נגיש, בעלות מזערית, ללא כל דרישה לידע מוקדם- בהחלט חוויה יוצאת דופן ומרעננת.

הזמנו במקום כמה מנות פתיחה לנשנש (טאקו ודומיו) כמה בירות, ובסוף שעתיים מהנות, בהן הספקנו להריץ כמה משחקים, כולם כולל כולם יצאו מרוגשים והודו כי אמנם הם "חששו" מהאטרקטיביות של אטרקציה זו, אך בפועל התבדו ושמחו מאוד שיצא להם לקחת בה חלק.

בתוך הטופ גולף

בדרך חזור הייתה כוונה לעצור במסעדת BBQ או במקסיקנית כלשהי, במטרה לחוות את הקולינריה המקומית, אך חלקנו לא היו רעבים כ"כ, וחלק מהמסעדות שסימנתי כמומלצות היו במרחק של יותר מ- 40 דקות נסיעה, החלטנו לוותר על מסעדה ולחזור לג'אנק האהוב והמוכר, הפעם בחרנו לנסות את Jack In The Box.

River Walk- 19:00

אחרי מנוחה קצרה בחדר המלון, נסענו לאזור מבצר ה- Almo חנינו בחניון ציבורי פתוח שהיה באזור, והתחלנו ללכת נהנים מהאווירה שיש במקום, נכנסו ל- Hard Rock Coffe לקחנו קפה והמשכנו להסתובב.

מלכתחילה לא התכוונו לבקר באלמו, ובלאו הכי בשעות האלה הוא סגור לביקורים, אך בהחלט נחמד להסתובב לידו ולהתרשם. מכל מקום בסמוך לו נמצאת הטיילת הידועה של סן אנטוניו, בה העברנו שעה וחצי בהליכה נעימה על גדות הנהר, לצד סירות תיירים למיניהן ששטות הלוך וחזור, הכול כמובן תוך ביקור בחנויות הקונספט הנחמדות שיש למקום להציע.

River Wallk

בסוף ההליכה בטיילת ולאחר שהתרשמנו ממה שיש למקום להציע, חזרנו למלון וישבנו מעט בבר שהיה בקומת הלובי, יחד עם מספר אמריקאים נוספים, שברקע משחק פוטובול בלייב, שוב כמה אמריקאי מצדנו...

30.08.19- יום ו'

9:00- סן מרקוס

לפנינו יום עמוס, ייתכן אפילו העמוס בטיול, בהתאם קמנו מוקדם וב- 8 חצי כבר היינו בדרך לאאוטלט סן מרקוס (כי לא קנינו הרבה זמן!), מדובר על אאוטלט לא מקורה, גדול מאוד, עם כל החנויות שאפשר לדמיין והרבה מעבר, במחירים ומבצעים מעולים!

הגענו לאזור בשעה 9:30, בזמן שהאאוטלט עוד "מתעורר על עצמו" והחנויות בדיוק נפתחות. נפגשנו שם עם זוג חברים שנחת יום לפני ומתכוון להצטרף אלינו לקרוז ביום למחרת, ויצאנו למסע קניות של כמה שעות טובות, בסיומן הרגשנו שטרם מיצינו את חווית הקניות, על אף שקנינו המון דברים, ובהחלט היינו יכולים לבלות שם עוד מספר שעות טובות, אך הזמן לוחץ.

14:00- בריכות המליטון

במרחק שעת נסיעה נוספת (בדרך כבר מתחילים להרגיש (לטובה) את ה- "ווירדיות" של אוסטין, כשבצידי הדרך ממוקמים מגפיים ופסלי ברזל משונים), שוכן לו האתר הקסום הזה.

כשהמסלול טרם נקבע, ועוד היינו בשלב החקר, נתקלתי באתר הזה בפוסט של עמיחי אם איני טועה, וישר רצתי לחקור את מה שיש לטקסס להציע, במיוחד לאחר הגילוי שאנחנו יכולים לצאת משם לקרוז. לאחר מחקר קטן, לא נשאר מקום לספקות- נוסעים לטקסס!

מדובר על מעיין בריכה מקורה שהטבע בכבודו יצר, עם מים בגוון מדהים. אם אתם באזור תנסו להשיג מקום בכל דרך (בעלות סמלית, כמו כן יש מלאי מוגבל של מקומות), וכל מילה נוספת מיותרת.

חובת ביקור- המליטון פול

16:30- Food Trak

אוסטין ידועה, בין השאר, במשאיות האוכל המפוזרות בעיר ומהוות חוויה קולינרית לכל דבר. בהתאם, הרכבנו רשימה של כמה וכמה משאיות מומלצות במטרה לנסות כמה שיותר עד שהבטן תגיד די- בפועל אחרי שתי משאיות ואפילו שחלקנו את המנות זה עם זה, הרמנו ידיים.

הנסיעה נמשכה כארבעים דקות, כשבדרך עצרנו לעשות צ'ק אין במלון Hyatt Regency Austin, משם במרחק פחות עשר דקות נסיעה הגענו לאזור המכיל מספר משאיות אוכל, כשיעדנו הוא משאית אוכל קולומביאנית וונצואלית בשם Four Brothers (מומלץ!), מיד אחריה מרחק חמש דקות נסיעה הגענו ל- Luke's Inside Out, המתמחה בבשר מעושן ונמצאת על צידי כביש שירות בתוך העיר.

כאמור, ברשימה היו עוד כמה וכמה משאיות, ובהתחשב בחוויה המוצלחת מאוד, הלוואי והיינו בעלי קיבולת מספיקה להכיל גם אותן (למעוניינים אצלי במחברת נרשמו גם Garbo's Lobster Truck, Boteco, Valentina's Tex Mex BBQ, Spicy Boys).

18:30- שדרות Congress (Big Top Candy Shop, הופעות חיות, חנויות בוקרים ואופנה "אוסטינית"):

לאחר סיבוב האוכל נסענו לשדרות קונגרס, אחד מהרחובות הראשי של אוסטין והתחלנו להסתובב ולספוג את האווירה- ועוד איזה אווירה! מבנים ובתים צבעוניים ומשונים, חנויות קונספט מעולות, ברים עם המון אנשים והופעות חיות בכל פינה! בקצרה- איזה כיף שבחרנו אוסטין 😊.

התחלנו בחנות הממתקים המפורסמת מולה גם חנינו, בהמשך התקדמנו כשכמעט בכל חנות הצצנו והתרשמנו ממה שיש לה להציע, נראה שדווקא בחנויות האופנה האמרה של אוסטין "Stay Weird" באה לידי ביטוי במיטבה. לאחר מכן הבחנו בחנות מגפי בוקרים ענקית, המציעה מגוון מגפיים מרשים וציוד לבוקרים, בהחלט שווה הצצה!

לפני שמצאנו את הבר בו בילינו את הערב, עוד יצא לנו לעמוד רבע שעה ולשמוע להקה מקומית מנגנת באחת הצמתים של הרחוב ולצידה קהל אנשים שנהנים כמונו. לאחר עוד שעתיים של הופעות חיות בבר בו בילינו חזרנו למלון עייפים ומרוצים.

31.8.19- יום ש'

9:00- נסיעה ליוסטון

לאחר חווית הקרוז שהשאירה אותנו פעורי פה בטיול הקודם, סימנו את השבוע שלפנינו כאחת מנקודות השיא בטיול. בהתאם, עלינו לרכב והתחלנו לנסוע לכיוון ש דה התעופה ביוסטון (שעתיים וחצי נסיעה) שם ממתין לנו שאטל (35$) מטעם 'קרניבל' שיסייע אותנו לעיר החוף גלבסטון (45 דק' נסיעה) משם יוצא הקרוז. לאחר בדיקה מקיפה, נראה כי זו הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר להגיע לנמל בגלבסטון.

31.8.19-06.09.19

יום ש- יום ו- קרוז

בטיול קודם נחשפנו לקרוז, ולמרות (ואולי דווקא בגלל) שאותו הקרוז נעצר באופן פתאומי בעקבות סופה, הספקנו להנות ולהתמכר לאווירה. בהתאם היה ברור לכולם שהפעם עושים קרוז נוסף.

לאחר העמדת מספר קריטריונים (יציאה מטקסס, תאריכים, איכות הספינה וכו') נבחר הקרוז, 6 לילות על גבי ה- Carnival Vista, כשהיעדים המתכוננים- הונדורוס, בליז ומקסיקו כשבין לבין יש "ימי-ים".

בכל יום הספינה מציעה בופה בוקר מגוון, וארוחת ערב משתנה, בשעות הצהריים רוב המסעדות הפזורות ברחבי הספינה פתוחות וניתן לאכול על פי בחירה, אצלנו דוכן ההמבורגרים Guy's Burger Joint עבד שעות נוספות. בכל אופן, ארוחת הערב היא לכאורה גולת הכותרת של כל יום, ובמהלכה נתקלים במלצרים מזמרים, הפסקות ריקוד, ביקור של הקפטן ועוד שלל ניואנסים שמטרתם העלאת המורל. .חוץ מהאמור לעיל, הקרוז מלא מסעדות נוספות המציעות מגוון רחב של אוכל (חלקן בתשלום) וכן מלא ברים קטנים הפזורים אורכה ולרוחבה של הספינה.

בנוסף קיימות שלל אטרקציות ואפשרויות בילוי לרווחת הנופשים, חדר משחקי וידיאו, חדר אקטואליה, קזינו, בר-ספרייה, מגוון מגרשי ספורט, חדר כושר, אזור למבוגרים בלבד, שלל בריכות ומתקני מים, אולם קולנוע ועוד שלל אופציות לילדים ולמבוגרים. בנוסף בכל יום ישנן פעילויות שונות ומגוונות, החל מפעילות ספורט וכלה במכירה פומית של אומנות, רק צריך לאתר את הפעילויות שמעניינות אתכם ולתפור את הלו"ז בהתאם להן.

כל בוקר פתחנו כמובן בארוחת בוקר עם מגוון רחב של אפשרויות, ומיד לאחר מכן קוקטיל לצד הבריכה/הים, מנקודה זו ואילך כל אחד עשה פחות או יותר מה שהוא רצה, תוך ניסיון לנצל כמה שיותר את הספינה.

השתתפנו בטורניר Beer-Pong הספורט הלאומי של הקולג'ים בארה" (כמובן שהפסדנו), בקזינו, ביקרנו בקולנוע תלת-מימד, במסיבה לילית, משחקי וידאו, בחידונים נושאי פרסים (הארי פוטר, חברים גיאוגרפיה), בסרט לילי תחת כיפת השמיים, בסטנד אפ, בערב משחקים, במחזמר, בהופעות מוזיקה, במכירה פומבית, במשחק כדור עף, בטניס שולחן, במגלשות מים- ובעצם במה לא?

בימים בהם היינו יורדים מהספינה לחופים, היינו מבלים שעות ארוכות נהנים מקוקטליים, ים, שמש ואווירה קריבית, בשונה מהרבה אחרים אנחנו לא לקחנו שום אטרקציה שהספינה מציעה, וברוב הזמן הסתדרנו בכוחות עצמנו או שפשוט נהנו ממה שהיה לחוף להציע).

שטים לנו
החוף בבליז
"הלובי" של הספינה
החוף בהונדורוס
מקסיקו

7.9.19- יום ש'

9:00- ירידה מהקרוז ונסיעה ליוסטון

לא להאמין הקרוז הגיע לסיומו, וסוף הטיול כבר נראה באופק, עם זאת טרם סיימנו לחלוטין עם טקסס. כולם יורדים מהקרוז באופן מאורגן להפליא, השמור רק לאמריקאים, עוברים ביקורת דרכונים נוספת ועולים לשאטל המוקדם, שהוזמן מבעוד מועד דרך קרניבל שייקח אותנו עד לנמל התעופה ביוסטון. משם שאטל נוסף של 5 דקות נסיעה אל השכרת הרכב באלמו ,שם שכרנו יונדאי טוסון שילווה אותנו ביום הקרוב.

11:00- נאס"א

תחילה עוברים דרך המלון בו נלון בלילה הקרוב- Fairfield Inn & Suites המלון שהכי פחות אהבנו בטיול, אך בהחלט כזה שנתן מענה לצרכינו ביוסטון, זול יחסית, מתאים ללילה קצר במיוחד וסמוך (5 דקות נסיעה) לנמל התעופה הרלוונטי לנו.

לאחר מכן שמנו פעמינו למרכז החלל על שם ג'ונסון של נאס"א. המקום מקסים, ומיועד לכל גיל, במיוחד לחובבי אסטרונומיה. כמו כן, המקום גדול והוא מכיל (למיטב זיכרוני) לפחות ארבע הצעות לסיורים שונים וניתן לשרוף בו שעות על גבי שעות בכיף.

בכניסה לנאס"א
תערוכת מאדים

אחרי שמיצינו את האטרקציות והתערוכות שנמצאות במתחם, וביניהן "אזור מאדים", קיר כבוד לאסטרונאוטים (הכולל את האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל), ביקור בתוך חללית, סרט באולם קולנוע ועוד, עלינו לסיור שלקח אותנו למתחם העבודה של עובדי נאס"א, לצערנו מאחר והיה סופ"ש נכחו במקום עובדים מעטים מאוד, אך בהחלט היה סיור מעשיר ומעניין. לסיום קינחנו בחנות המזכרות, כשהתחדשנו כמו תיירים טובים במוצרים (ייחודיים יותר וייחודיים פחות) עם המיתוג של נאס"א. במרחק רבע שעה נסיעה עצרנו לאכול (כמה צפוי) במקדולנדס הממותג כנאס"א.

תחנת עבודה בנאס"א

15:30 Kemah Boardwalk-

טרם נסענו לטיילת הידועה, עצרנו בוולמארט להשלמת קניות קטנה ושרפנו שם שעה נוספת. במרחק 40 דקות ולאחר מציאת חנייה בקלות יחסית, ירדנו לספוג אווירה אמריקאית. טיילת מקסימה עם אווירה נהדרת! הטיילת מציעה מגוון חנויות (בגדים, מזכרות, אוכל וכו') ומגוון אטרקציות, כל זאת כשברקע להקות מקומיות מנעימות את זמנם של קהל המבקרים.

בטיילת נחשפתי לראשונה ל- Dippin Dot, ממכר ומומלץ! נכון לכתיבת שורות אלה, הבנתי שנפתחה חנות קונספט של המוצר בניו-יורק.

בילינו במקום במשך שעתיים, נהנים מהאווירה ומהשקיעה שמלווה אותנו לאורך הטיילת- לסיכום, מומלץ מאוד, ועם ילדים אפילו הייתי אומר חובה. מהטיילת נסענו ישירות למלון, מקלחת ולישון, כשבהמשך צפויה לנו טיסת לילה/בוקר.

סיכום :

חלק זה היווה למעשה את "החלק החדש" בטיול- ומה נגיד, אם לפני כן התאהבנו בארצות הברית, נראה שהביקור במקומות נוספים שאינם "מאסט" הפך אותנו למכורים. טקסס מדינה מדהימה ומלאת אטרקציות (כך לדוגמה בכלל לא הגענו לדאלאס), אפשר בשקט להרכיב בה מסלול טיול של שבוע ואף צפונה מכך. בעת האחרונה כשאנו מרכיבים את הטיול הבא לקיץ הקרוב (אם והקורונה תאפשר), אפילו עלתה בקשה לחזור לטקסס.

ועוד כמה נקודות אחרונות:

סן אנטוניו:

תחילה התכוונו לשהות בה שני לילות, כאשר ביום השני רצינו לבקר ב-Six Flags שקיים בסמוך לעיר, אך הסתבר שהגענו בתקופה בה הפארקים פתוחים רק בסופ"ש או בחגים, כך יצא שהעברנו את הביקור ב-  Six Flags ללוס אנג'לס והביקור בעיר הצטמצם ליום אחד.

העיר מאוד נחמדה, ובהחלט שווה ביקור. משחק הגולף, על אף שאינו ייחודי לסן אנטוניו בהחלט חיזק את הסימפטיה שלנו כלפי העיר, אך כאמור, אנו לא מצאנו בה מספיק עניין ליומיים מלאים, עם זאת נראה כי לחובבי ההיסטוריה יידרש יום נוסף.

האכזבה היחידה מסן אנטוניו, היא כי בשעות הערב המאוחרות נראה שישנם לא מעט הומלסים ברחובות הסובבים את ה-  River Walk מה שפוגם במעט בחוויה מהמקום.

אוסטין:

הפנינה של הטיול. מחשמלת, ממכרת ומיוחדת. בדיעבד היינו מקדישים לה בשקט עוד יום אחד לפחות. לא לוותר על משאיות האוכל וההופעות החיות!

קרוז:

לא כל אחד יאהב כמו שאנחנו אוהבים, אבל מי שכן, כמעט ולא תהיינה לו תלונות על איכות הקרוזים בארה"ב. שפע שפע ועוד פעם שפע ואז עוד קצת בטן גב. שבוע מדהים, ועם זאת היה ניתן לוותר על היום האחרון.

בחלק הבא (והאחרון)?

מפלי הניאגרה, טורנטו וניו יורק :)