קפריסין, טיול של יום ראשון עם מועדון המטיילים של קפריסין בשביל טבע ''פנאגיה טיס אסינו - איוס ת'אודורוס''

Nutur trail, Agios Theodoros-Panagia tis Asinou, Solea valley

ההליכה שלנו ביום ראשון 16 בינואר 2022 התקיימה באזור יער אדלפי. ההתחלה היתה כמה מאות מטרים אחרי הכנסייה ההיסטורית של Panagia tis Asinou, שהיא אנדרטת מורשת לאומית.

ההליכה התחילה בשעה 10:30 בבוקר. מר' ג'ורג' הוביל את ההליכה הזו, שהתקדמה גם בגשם קל

ההליכה נמשכה 3.5 שעות והיתה בדרגת קושי בינונית וכללה מספר קטעים תובעניים בעלייה ובירידה. אנחנו צעדנו בשבילים מסומנים היטב, בעיקר בתוך יער מכוסה אורנים, עד לכפר אגיוס תיאודורוס, בעמק סוליה. חזרנו באותם דרכים חזרה.

הגובה בהתחלה הוא כ 500 מ', בנקודה הגבוהה ביותר הוא הופך ל-650 מ', ואילו בכפר אגיוס תיאודורוס הוא 460 מ'. המרחק הכולל (אל וחזרה) הוא 11 ק"מ. ההליכה הציעה נופים מרהיבים במספר מקומות.

ההליכה בשבילים מסומנים היטב, בעיקר ביער מכוסה אורן, עד לכפר אגיוס תיאודורוס Agios Theodoros, בעמק סולאה Solea valley.

בסוף המסלול חזרנו באותה דרך.

השתתפו מעל מאה צועדים.

ההליכה הציעה נופים מרהיבים בכמה מקומות.

כמה פרטים שיסייעו לכם לתכנן את מסלול הטבע :

שביל הטבע מתחיל בצד המזרחי של כפר אגיוס תיאודורוס ומסתיים בכנסיית מריה הבתולה מאסינו (Panagia tis Asinou), עם ציורי הקיר המפורסמים שלה, כנסייה זו היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

השביל מוביל דרך יערות עם שבילים טבעיים ודרך כפרית.

במסלול תוכלו לראות את הנופים המדהימים של מפרץ מורפו Morphou וכל הדרך מטה לכיוון השדות הירוקים שלו.

באופן ספציפי, שביל זה לוקח אתכם דרך הגבעות הירוקות והיפה של הכפר פליוספורה Paliospora, חותך דרך ההר המיוער של פאראקלו Faraklou, שם ניתן להביט בכפר במישור מורפו, עד לחוף הים (Thalassa tou Xerou) ורכס הרי Pentadaktylos. ומפרץ קורמקיטיס Kormakitis Bay.

ביום בהיר אפשר לראות את הרי קרמאניה Karamania בטורקיה. מנקודה זו, קל לטפס על ההר הקדוש של זאוס (Moutti tou Thkia) או להמשיך לרדת לכנסייה הביזנטית של מריה הבתולה מאסינו (Panagias tis Forvotissas) עם ההיסטוריה העשירה והעתיקה שלה.