בימים אלו ובעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חברות תעופה שונות עורכות שינויים במדיניות רכישת כרטיסים וביטולם. חלקן אף מצמצמות בקווים ובטיסות מישראל ואליה. הנה תקציר הדברים מהמידע שקיבלנו:

איזיג'ט

כתוצאה מהטלת סגר במדינות רבות באירופה, החליטה חברת התעופה איזי ג'ט לקרקע את כל צי המטוסים שלה.מאיזיג'ט נמסר שבשלב זה, אין ודאות לגבי מועד שבו ניתן יהיה להפעיל טיסות מסחריות מחדש. איזיג'ט תקיים הערכות מצב רצופות בהתבסס על תקנות וביקושים ותעדכן את השוק בהתאם.

קבוצת לופטהנזה

קבוצת לופטהנזה, הכוללת את חברות התעופה: לופטהנזה, SWISS ,אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס, תאפשר לנוסעים שברשותם כרטיס טיסה שלא נוצל או שירכשו כרטיס לפני ה- 31.3.20, לשנות את מועד הטיסה ללא דמי שינוי (למעט הפרש במחיר, במידה וקיים). את השינוי יש לבצע עד ה-31.8.20, לטיסות עד ה-31.12.20.

אל על

חברת אל על הודיעה על השהיית טיסותיה באופן זמני, לישראל וממנה, החל מ-26 במרץ בחצות ועד לתאריך 4 באפריל 2020

ההחלטה התקבלה בשל מספר סיבות: ירידה חדה בביקוש לטיסות סדירות (ביקוש כמעט אפסי), הדאגה לבריאות הנוסעים וצוותי האוויר וכן בשל הצורך לצמצמם בשלב זה את ההוצאות עד לסיום המשבר ותחילת ההתאוששות.

החברה תוסיף להפעיל טיסות חילוץ ליעדים שונים מסביב לעולם על פי דרישת משרד החוץ והביטחון ותוסיף לקיים טיסות מטען מישראל ואליה ליעדים שונים בעולם לרבות שימוש במטוסי נוסעים למטרה זו.

חברת ישראייר

החברה תאפשר ללקוחותיה להזמין חבילות נופש וטיסות וליהנות ממדיניות דמי ביטול חינם למזמינים עד ה-15.3, חופשות לחודשים: מרץ, אפריל, מאי ויוני (כולל בחג הפסח ובשבועות). תינתן האפשרות לבטל את ההזמנה עד שבעה ימי עסקים לפני מועד היציאה הלוך וליהנות מדמי ביטול חינם . למזמינים חופשות לחודשים יולי-אוגוסט, תינתן האפשרות ליהנות מדמי ביטול חינם עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה. לקוחות החברה יוכלו להזמין חופשות עם טיסות ישירות בלבד ללמעלה מ-30 יעדי החברה במערב ומזרח אירופה, לאזורי הבלקן, ואגן הים התיכון, בטיסות של ישראייר בלבד.

חברת הקרוזים MSC

חברת MSC היא היחידה מחברות הקרוזים שמעניקה ביטוח ביטול מכל סיבה שהיא לכל הזמנה חדשה שתאריך היציאה שלה החל מה- 1.6.2020 (הביטוח הינו בגובה 80% מעלות ההזמנה).

סמארטאייר
 בין אם רכשתם טיסה דרך מנוע הטיסות שלנו ובין אם רכשתם דרך חברת Smartair ישירות, תוכלו לבטל את הטיסה, מכל סיבה עד 12 שעות לפני ההמראה ולקבל החזר של 80% עבור הסכום (שלא יוחזר לכם לאחר הביטול). המבצע תקף לכל היעדים למעט יעדים באסיה ואוסטרליה, ולטיסות וחופשות שמועד היציאה מישראל הוא החל מה-1 ליוני 2020 ועד ה-31 לדצמבר 2020.

• המבצע לזמן מוגבל, כדאי למהר ולבצע הזמנה
  • ההטבה הינה בכל חברות התעופה ובכל המחלקות
  • האפשרות לביטול וההחזר הינם באחריות סוכנות טריפ גרנטי

לפרטים נוספים, לחצו כאן »

וויז אייר

חברת התעופה Wiz Air הודיעה היום (17.3.20) כי כתוצאה מהיקף הטיסות המשמעותי שבוטל בצל התפשטות מגיפת הקורונה, היא מחזירה אוטומטית ללקוחותיה הפרטיים 120% ממחירי ההזמנה המקורית דרך זיכוי נקודות WIZZ בחשבונות ה WIZZ שלהם.

במקביל להחזר האוטומטי, חברת התעופה תשבית באופן זמני את אפשרות הגשת התביעות באתר האון-ליין שלה עד ה-14 באפריל 2020, על מנת שתוכל להתמודד עם כמות הביטולים בהזמנות, איתם היא מתמודדת בימים אלה.

עבור סוכנויות נסיעות, תהליך ההחזר האוטומטי במזומן מטופל בעדיפות גבוהה, ולכן Wiz Air מבקשת מסוכנויות נסיעות לפנות למוקד הטלפוני של חברת התעופה. חשוב לציין כי נוסעים שביצעו את הזמנתם באמצעות סוכנויות נסיעות - כולל סוכנויות נסיעות מקוונות - צריכים ליצור קשר עם החברה ממנה רכשו את הכרטיסים שלהם על מנת להתעדכן בפרטים לגבי החזר.

רשת “קלאב מד”

לאור ההתפתחויות האחרונות הנוגעות לנגיף הקורונה ולאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מתאריך 04.03.2020, המרחיבות את הוראות הבידוד לשבים גם מצרפת ומשוויץ ולאור החשש הקיים לנוסעים לחופשות סקי בצרפת, איטליה ושוויץ, בחרה קלאב מד העולמית, בישראל בלבד, לאפשר ביטולי הזמנות קיימות. הביטולים יהיו ללא תשלום דמי ביטול כאשר החבילה מורכבת מטיסות שכר של קלאב מד או כאשר מדובר בחבילה ללא טיסות. הביטולים חלים על הזמנות במועדוני החברה בצרפת, איטליה ושווייץ שמועד היציאה חל בין התאריכים 6.3-27.4.2020. החזרת התשלום בעבור החבילות יינתן כזיכוי למימוש בהזמנה חדשה שמועד היציאה אליה יהיה לכל המאוחר ה- 25.04.2021.

אייר סרביה

בשל המצב שנוצר עקב אפקט וירוס הקורונה, גם חברת אייר סרביה מעדכנת מדיניות ביטולים: נוסעים אינדיבידואליים יהיו רשאים לבצע שינוי תאריך או יעד פעם אחת ללא קנס של דמי שינוי (למעט הפרש במחיר או במחלקות) ובתנאי שמועד יציאתם וחזרתם לא יהיה מעבר ל- 31.12.2020 ובתיאום מול החברה. במידה ולא החלטתם על שינוי תאריך לפני מועד היציאה המקורי, תצטרכו לבטל את ההזמנה במערכת כדי שלא יווצר מצב של NO SHOW.

קבוצות נוסעים יכולות לבטל את הטיסה, כל עוד שמועד יציאתה הינו עד ה- 10.5.2020. מקדמות אשר שולמו לא יוחזרו (למעט מקרים של תאריכי טיסות שבוטלו) ויועברו לשימוש כל קבוצה עתידית אחרת של הסוכן שתמומש עד לסוף שנת 2020.

ביטולי טיסות:
 עקב המצב ונכון לעכשיו, מספר טיסות במהלך חודש מרץ בוטלו, בתאריכים: 13,16,20,26,30. מומלץ לעקוב ולהתעדכן באתר החברה, מפני שדברים יכולים להשתנות בכל רגע נתון.

אייר קנדה

חברת התעופה אייר קנדה לא תגבה דמי שינוי עבור כרטיסים שנרכשו בין ה-4 ל-31 במרץ. את השינוי יש לבצע עד 14 יום לפני תאריך הטיסה הראשונה. השינוי תקף לכל סוגי המחירים ובלבד שהכרטיסים הונפקו על אייר קנדה 014. יש לשים לב כי התאריכים החדשים חייבים להיות מוזמנים בעת ביצוע השינוי, ולקחת בחשבון שטיסת החזרה לא תהיה יותר משנה מתאריך ההנפקה המקורי של הכרטיס. במידה ולקוחות החברה ירצו לבטל את הטיסה, הם יוכלו לעשות זאת ולהשתמש בשווי שנותר לרכישת כרטיס חדש במהלך 12 החודשים מיום הנפקת הכרטיס המקורי. עם זאת, דמי שינוי רלוונטיים והפרשי מחיר יחולו על ההזמנות החדשות.

ריינאייר

חברת התעופה הודיעה כי היא משעה את הקווים בין ישראל לאיטליה, נכון לעתה בין התאריכים 12 למרץ ו-4 באפריל. נוסעים שהזמינו טיסות לתאריכים אלה קיבלו הודעה מחברת התעופה ובה פרטים על האפשרויות העומדות בפניהם.

עדכון מריינאייר לגבי טיסות כלליות שיוצאות מה-13.3 ועד ה-31.3:

אלו המחזיקים כרטיסי טיסה בחברת ריינאייר, יוכלו לשנות את מועד הטיסה ללא עמלת שינוי.במידה ועלות הכרטיס, במועד החדש, תהיה גבוהה יותר, על מחזיקי הכרטיס להוסיף את עלות ההפרש. כמו כן, אלו שבידם כרטיסים לטיסות שהתבטלו, יהיו זכאים להחזר מלא של עלות הכרטיס או לחלופין, יקבלו כרטיס לטיסה חלופית של ריינאייר.

אייר פראנס

חברת התעופה הצרפתית הודיעה כי היא משעה את כל טיסותיה לישראל, בשלב זה עד סוף חודש מרץ.

איבריה

חברת התעופה הודיעה גם היא על הפסקת הטיסות לישראל, בשלב זה עד סוף החודש ובהתאם למצב הנוכחי.

אנו נמשיך לעדכן את הפוסט אם יצוצו שינויים נוספים – רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לבלוג החדשות שלנו!

טורקיש איירליינס

עקב משבר הקורונה ובהתאמה להנחיות ממשלת ישראל, החל מהיום, 11.03.2020, חברת התעופה טורקיש איירליינס עוברת למתכונת תפעולית מופחתת, על פי מספרי הטיסות המפורטים מטה:

בין התאריכים 11-12.03 יתופעלו 4 טיסות יומיות:

TK 784/TK 785, TK 786/TK 787, TK 864/TK 791, TK 790/TK 865

החל מ13.03 ועד 31.03 יתופעלו 2 טיסות יומיות:

TK 784/TK 785, TK 864/TK 791

נוסעים (בודדים וקבוצות) שכורטסו עד לתאריך 10.03 כולל ומועד טיסתם בין התאריכים 10.3 עד ה-21.3, זכאים לאחת מן האפשרויות הבאות בלבד ובתנאי שיבוצע עד 11.04;

• החזר כרטיס:

1. כרטיס שאינו נוצל - זכאות להחזר מלא.

2. כרטיס שנוצל חלקית – זכאות להחזר על פי חוקי INVOL דרך מערכת BSP.

• שינוי ראשון לכרטיס:

1. לטיסות עד 31.05.2020 כולל, לא ייגבו קנסות/הפרשי מחלקות ומיסים.

2. לטיסות היוצאות החל מ01.06 לא ייגבו קנסות אך כן ייגבו הפרשי מחלקות ומיסים

השינויים יהיו בתנאים הבאים:

• שינוי יכול להתבצע בכפוף לאותן מחלקות שירות מקוריות שהוזמנו מראש – תיירים / עסקים
  • שינוי יעד יתבצע בכפוף לאותו איזור IATA.

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של חברת התעופה. החברה ממליצה לנוסעים שמעוניינים לבטל/ לשנות כרטיסים, לפנות לשירות הלקוחות או לסוכנים על מנת לקבל פתרונות.

חברת הקרוזים רויאל קריביין

נכון לתאריך 15.3.20, תאגיד רויאל קאריביין, הכולל את רויאל קאריביין אינטרנשיונל, סלבריטי קרוזס ואזמרה קלאב קרוזס, משהה באופן גורף את כל ההפלגות ברחבי העולם, כאשר השאיפה היא לחזור לפעילות ב-11.4.2020.

בנוסף, תאגיד רויאל קאריביין הכריזה לפני מספר ימים על הקלה גדולה, לזמן מוגבל, במדיניות הביטולים הקיימת של החברה עבור ההפלגות של חברות השייט המוזכרות לעיל. מדיניות ביטול זו נקראת "להפליג בביטחון" (Cruise with Confidence), כלומר הזמנת הפלגה בראש שקט, עבור כל ההפלגות היוצאות עד ה-31 ביולי 2020, בכדי להקל על נוסעים החוששים לנסוע בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

התוכנית "להפליג בביטחון" היא עבור הזמנות קיימות והזמנות חדשות, מאפשרת לאורחים גמישות בהחלטה הנכונה והטובה ביותר עבורם ועבור הנוסעים איתם ללא דאגות. מהיום לקוחות החברה יכולים לבטל את הזמנתם עד 48 שעות לפני מועד ההפלגה, ולקבל שובר זיכוי בשווי 100% ממחיר ההפלגה ששולם, למימוש בהזמנת הפלגה עתידית של אותה חברת השייט בה הוזמנה ההזמנה המקורית. תוקף שובר הזיכוי הינו להפלגות שיוצאת עד ה-31 בדצמבר 2021.

נורוויג'ן קרוז ליין

בשל מגפת הקורונה החליטה הנהלת החברת הקרוזים נורוויג'ן קרוז ליין, לבטל את כל ההפלגות של הקרוזים שלה החל מה-13.3 ועד ל-11.4. הנוסעים שהזמינו הפלגות לספינות החברה מתבקשים ליצור קשר מיידי עם סוכני הנסיעות או עם החברה. נורוויגין קרוז ליין תעניק החזר של 125% על שווי ההפלגה בזיכוי עתידי או זיכוי מלא (100%) לנוסעים ששילמו.

כמו כן, החברה יוצאת במדיניות חדשה – “מזמינים בראש שקט”, שמאפשרת לנוסעיה לבצע הזמנות בביטחון, עם מדיניות ביטול של 48 שעות לפני מועד ההפלגה, וקבלת זיכוי מלא (100%) להפלגות עתידיות שיתבצעו עד ל-31 בדצמבר 2022. הצעה זו חלה על כל ההזמנות החדשות וכן על הזמנות שכבר בוצעו, החל מה-10 במרס 2020, בעבור הפלגות היוצאות עד ה-30 בספטמבר 2020.

יונייטד אירליינס – ממשיכה לטוס כרגיל!

סוף סוף קצת בשורות טובות – חברת התעופה יונייטד איירליינס הודיעה אתמול (10.3) כי תמשיך לטוס לישראל וממנה כרגיל, על פי לוח הטיסות הקבוע שלה:

• 14 טיסות שבועיות לניו יורק
  • 3 טיסות שבועיות לוושינגטון
  • 6 טיסות שבועיות לסן פרנסיסקו

אם אתם זוכרים, יונייטד גם הייתה חברת התעופה הזרה היחידה שהמשיכה לטוס כרגיל לישראל וממנה במהלך מלחמת המפרץ.

איזי ג'ט

חברת איזי ג'ט יוצאת בעדכון מדיניות חדש לאור התפשטות וירוס הקורונה, כך שכל מי שרכש או ירכוש כרטיסים, יוכל לשנות את מועד הטיסה או לבחור יעד חלופי, ללא עלות בגין השינוי. במידה ויהיה הפרש בין עלות הכרטיס המקורי לכרטיס החדש, על הנוסעים לשלם את ההפרש.

שימו לב, לקוחות החברה אשר רכשו כרטיסים בשבועיים האחרונים וכבר שילמו על שינוי מועד הטיסה בתוספת עמלת שינוי – לא יקבלו את כספם בחזרה.

*המידע המופיע בעדכון זה הינו תמציתי, התקבל מחברות התעופה ובאחריותן. על מנת להכיר את כל התנאים, אנא היכנסו לאתרי האינטרנט של החברות השונות.