עקב ביקוש החלטתי לכתוב פוסט לחושבים לעבור לגור ברפובליקה הדומיניקנית שבקאריביים.אני רוצה להתחיל בזה שהיום אני בלב שלם יכול להגיד שאני מאושר, החיים פה לא יתאימו לכולם אבל אני, מצאתי מקום עם שלווה אמיתית שקשה להסביר במילים.

אנו חולקים את האי הענק הזה עם האיטי, מוקפים בקובה, פוארטו ריקו, באהאמס ומרחק טיסה קצרה למיאמי ארה״ב.המטבע פסו דומיניקני : שקל אחד שווה 17.5 פסו בעת כתיבת הפוסט.שפה מדוברת : ספרדית

אני חי פה כ6 שנים וכל מה שכתוב הוא על סמך נסיון שלי אז לא לתפוס אותי על מילה, זרמתי, קחו מה שבא לכם מהכתוב. מהשנים הלא רבות שאני פה, הרפובליקה הפכה לבית שלי, לא מחליף אותה בשום דבר, יש לה קסם שאין לאף מקום אחר! לא נתקלתי בפשע ולא חשתי סכנה, גם לא הכי קטנה. כן, הנהגים נוהגים כמו במערב הפרוע אבל אני מת על זה שאין פה חוקים ומעדיף את זה פי מאה על החוקים הנוקשים בישראל או בארה"ב לצורך הדוגמא. למשל, לא מוזר לראות שוטר על אופנוע עם בירה ביד, או לראות שני שוטרים על אופנוע והעצור יושב ביניהם, משפחה בת 5 נפשות על אופנוע או אפילו ראיתי שניים עם מקרר בגודל מלא על אופנוע. לרוב המשאיות כאן אין בכלל מכסה מנוע (אחלה מערכת קירור, לא?) או פנסים, או חלון ומראות, הזיה! במקום לתקן בורות הם לפעמים מסמנים בור בעיגול צהוב זוהר או פסי האטה שאמורים להזהיר אותך לא צבועים בכלל ואתה רואה את חלקם כשאתה על 110 קמש ומאוחר לבלום, אחלה כשאתה ברכב שכור, אבל ברכב שלך אתה מקלל את האמאמאמאמשלהם.

יש פה למעלה מ1000 חופים ו0 מטקות!

אננס עולה 2 שקלים, לא משלמים על חניה, אין דוחות, פקחים או כחול לבן, אין פנגו או רחפן שיצלם אותך בטלפון, כסאות ומיטות שיזוף בחוף הם ללא עלות. חופים הם ציבוריים גם של מלון ומותר לכם להיות על החול כמה שתרצו, איפה שתרצו. תדברו בארבע טלפונים עם בקבוק וודקה ביד משקפי שמש בלילה באוטו בלי פנסים ובלי מספר, מוזיקה בפול ווליום ואף אחד לא יעצור אתכם לבדיקת רשיונות או אלכוהול. מקווה שהעברתי את הנקודה חחח לאלו שלא יודעים -ויזות: לרפובליקה הדומיניקנית יחסים מצויינים עם ישראל ובהגעה מקבלים אישור שהייה ל90 ימים (אמריקאים מקבלים 30 יום לצורך הדוגמא).לאחר 90 ימים מהחתימה בדרכון משלמים קנס לפי הטבלה המצורפת, הקנס הזה הוא חלק מהחוקים של המדינה אז אין טעם להתווכח, אין פה עניין פלילי ואם נשארתם מעבר לויזה לא ימנעו מכם לשוב בעתיד כך שהבנתם נכון, אפשר להישאר ללא הגבלת זמן. אנשים ממשיכים לשאול אותי אז - אין חותמת שחורה אלא אם כן נתפסתם על משהו פלילי חמור ולא על הגירה! ולצורך הדוגמא :30 עד 90 ימים מעבר לויזה, 2500 פסו קנס שהם 142 שקלים.

עבודה : אנשים נוטים לחשוב שכל הקאריביים זה חוף אחד גדול וכולם פה איכרים שחולבים פרות ואוכלים קוקוס לארוחת צהריים אז...לא! יש פה ערים עם מפעלים, קניונים גדולים, מכוניות מפוארות, מסעדות מרשימות וכו וכן יש מקומות שאם אזרוק אתכם שם, תהיו בטוחים שאתם במיאמי או אפילו באירופה (חרבקואה למשל, נוף אירופאי שוויצרי לחלוטין) ומצחיק אותי ששאולים אותי ״אז ממה מתפרנסים״? תחשבו שאיזה קנדי ישאל אתכם את אותה השאלה לגבי ישראל… לא תתחילו לגמגם? כל אחד ותחום העיסוק שלו, ההבדל הגדול הוא שבישראל המון אנשים עובדים כדי לחיות ופה בקאריביים המון עובדים כדי להישאר עסוקים ולא לפרנסה, ז״א המון מגיעים ל״פרק ב״ שלהם אחרי שכבר עשו את שלהם בארץ המוצא שלהם ובאו לחיות חיים רגועים כאן. המון מגיעים ופותחים מסעדות ואפילו איזה בר על החוף כי לא יצא להם הג׳וק מאז שיצא הסרט קוקטייל עם טום קרוז ב1988. 🤣חלק עובדים אונליין (נוודים דיגיטליים), המון עוסקים בנדל״ן כי העמלה כאן הזויה…מחזיקים חזק?? עשרה אחוזים!!! כן כן אמיתי!המון משקיעים בנדל״ן ומחזיקים עשרות נכסים להשכרות בairbnb כי אין שום חוק שמגביל אותך כמו בישראל.כאחד שעושה את זה התשואות נהדרות, בבקשה לא לשאול אותי כמה, אני לא יועץ נדל״ן ולא רוצה להיות. נגיד ויש נכס בבעלותכם עם משכנתא כנראה ולאחר המכירה נשארתם עם מיליון שקלים ביד ובלי חובות לבנק, בסכום כזה תוכלו להגיע לרפובליקה ולקנות שני נכסים בכסף, אחד למגורים ואחד להכנסה מבלי להיות חייבים שקל לבנק, יחי ההבדל הקטן. יש מדריכי טיולים, יש פה איזה קנדי נהג מונית שמתפרנס מדהים, יש ביקוש לשיפוצניקים, מכונאים, יבואנים, יש כאלו שעובדים בריזורטים הגדולים, מסאג׳יסטים, וכו וכו וכו זה לא נגמר, כל אחד והסטייל שלו. אין חיות מסוכנות!! לא נמרים, לא דובים, לא נחשים ועכבישים ארסיים וכו

תחבורה: כמו באמריקה, יש פה מכוניות מגניבות ואפשר להגשים פה חלומות, הרכבים הגדולים עם המנועים הענקיים רובם עובדים על מערכת גז בנוסף לבנזין בגלל העלות הנמוכה, בערך 2.5 שקלים לליטר. לרכב שלי מנוע 5700 סמק שמונה צילינדרים ואני מתדלק אותו בגז ב100 ש״ח, שוב, יחי ההבדל הקטן. נהגי מונית מגזימים במחיר בפונטה קאנה, בשאר הערים פחות, איפה שיש אפליקציית אובר, מה טוב, הרווחתם!באיזור קבארטה כולם על מוטוקונצ׳ו שזה מונית אופנוע שיקח אתכם לכל מקום בשלושה עד עשרה שקלים, תכלס לא ממש צריך רכב, אפשר להסתדר יופי בלי ולהשכיר כשצריך וכמובן קטנועים. מגורים :אפשר לחיות כאן ממש בזול, תמיד שואלים אותי ואני תמיד אומר שהייתי מעדיף לחיות ברפובליקה בבית בכפר שעולה לקנייה 3000 דולר (כן כן קראתם נכון, יש בתים במחירים האלה אבל בחור נידח) מאשר להיות תפרן עם מינוסים ענקיים בישראל. יש דירות שקרובות לעיר בשכונות לא מדהימות אבל גם לא מסוכנות ב200 דולר לחודש, ככל שמתקרבים לעיר או למקום מתוייר ונחשב המחירים עולים בדיוק כמו בכל העולם. דירות שוות על הים 4 חד׳ בקומפלקס יוקרתי עולות פחות או יותר 250 אלף דולר ושכירות בערך 1500 דולר וצפונה (יש גם ביותר ויש בפחות)יש וילות בשכונות נהדרות עם בריכה, 3-4 חדרי שינה בסכומים דומים. כל זר יכול לקנות נכס כאן ובהשקעה של למעלה מ200 אלף דולר תוכלו לבקש בקשה לאזרחות דומיניקנית.https://c21perdomo.com/דלק - חצי מהארץ, קניות בסופר - זול מהארץ שוב, תלוי מה אבל בעיקר עוף, בשר, אננס, קוקוס, בננה וכל מה שגדל פה בשדות או על העצים. קניות לבית: קבארטה היא כמו כפר, בערים הגדולות יש הכל ממש כמו בארה"ב.אנחנו מזמינים הכל מאמאזון ושליח מגיע עד דלת הבית.אינטרנט:לי יש 50 מגה חזק ויציב שמאפשר לעבוד מהבית

מסעדות:לאכול בחוץ במסעדה זול משמעותית מישראל אבל... שירות גרוע לעומת ישראל ולא כי הם לא נחמדים, הם מאודדדד נחמדים פשוט אף אחד לא עובר הכשרה כמו שצריך וזה ניכר בזמן שלוקח לקבל תפריט, לקבל את האוכל ולקבל חשבון, כל חודש שיעבור זה פחות ופחות יפריע לכם אבל בהתחלה זה מציק. הבעיה הכי גדולה כשלוקח זמן לקבל את האוכל ואז מקבלים מנה שלא טעימה לכם, לכו תחכו עוד שעה לאוכל. האוכל הישראלי טעים יותר נקודה!!! ברפובליקה יש המון מה לעשות, מאות חופים, ספורט ימי, גולף, אינסוף אטרקציות ואף פעם לא משעמם. מלונות - זול משמעותית מישראל והרמה הרבה יותר גבוהה!!!בתי ספר - יש המון! אנחנו הזרים תמיד מחפשים את בתי הספר הפרטיים כי אם כבר עברנו לצד השני של העולם אז לפחות שהילדים יקבלו חינוך ראוי ויש כבוד לבתי הספר פה. המחירים נעים מ300 דולר לחודש בערך ועד 2000 דולר לבתי הספר הכי פלצניים של ילדי העשירים. בית ספר מעולה נמצא בסוסואה ויש סניף בפונטה קאנה.International school כשהשפה העיקרית היא אנגלית.המחירים נעים בין 500 דולר לגיל שנתיים ועד בערך 1000 דולר לגיל תיכון... כן כן שנתיים, רשמתי את הקטנה בגיל הזה וזה לא פחות ממדהים. תעודה בסוף שנה, תוכנית לימודים וזה לא בדיחה אלא נותנים לקטנים את הקרדיט שמגיע להם ומוכיחים לנו ההורים שגם בגיל קטן הם מסוגלים ומבינים המון.https://www.facebook.com/InternationalSchoolOfSosuaיש פה שפע של חיי חברה, בין אם זה חברים גולשים, רוכבים על אופניים, אופנועים, גולף, ריקוד, בלט, שחיה, כושר, טרקטורונים, דיג יש הכל מהכל יש חוגים לקטנים ולגדולים וכמובן ספורט ימי כמו קייט, גלישת גלים או סירות מפרש וכדומהלדעתי משפחה בת 4 עד 6 נפשות תחיה פה חיים שבישראל יכולים רק לחלום עליהם עם תקציב של 5000 דולר בחודש כולל בתי ספר פרטיים, כיסוי רפואי ברמה גבוהה, בית עם בריכה וכוקצת על המקום: המדינה דוברת ספרדית, היא שוכנת בחלק המזרחי של האי היספניולה באנטילים הגדולים שבאיים הקאריביים ("איי הודו המערבית"). היא תופסת כשני שלישים משטח האי כשבחלקו המערבי נמצאת האיטי. זוהי ארץ הררית ברובה, המתרוממת עד מעל ל-3,000 מטר, יותר מבכל אי אחר באיים הקאריביים. ההרים מכוסים יערות ירוקים, האקלים טרופי וחם בכל ימות השנה.הכלכלה מושתתת בעיקר על חקלאות. הסוכר הוא הגידול המרכזי ומהווה את הבסיס לכלכלה ולתעשייה. גידולים נוספים: קקאו, קפה, בננות וטבק. מאז שנות ה-80 של המאה ה-20 ירד מעמד החקלאות עם ירידת מחירי הסוכר.התעשייה הקלה מתבססת בעיקר על טקסטיל, שחלקו בכלכלה גדל לאחר חתימת הסכמי סחר חופשי עם מדינות שכנות ובמיוחד ארצות הברית. לתיירות מקום מרכזי בכלכלתה של הרפובליקה הדומיניקנית, הנחשבת לאחת המדינות המתויירות ביותר באיים הקריביים.היקף הפעילות בענף הכרייה זינק בסוף המאה ה-20. הוא כולל כריית ניקל, בוקסיט, נחושת, זהב וכסף.פוסט שכתב דימה :היי, עברנו לא מזמן עם 2 ילדים קטנים, ועשינו סיכום הוצאות מחיה על חודש מאי באזור קבארטה. להלן התוצאות:סה"כ הוצאות מחיה, ללא לינה ועלות השכרת/רכישת רכב וביטוחים - 2,750$.זה כלל מצרכים, תקשורת, הוצאות, פינוקים, קוקטיילים על החוף, דלק, ביקור רופא, ובעצם הכל חוץ מהשכרת רכב ושכירות וביטוחים.מבחינת רמת חיים, אז חיינו טוב, לא באמת ניסינו לחסוך, אבל גם לא התפרענו בהגזמה, רצינו לחוות ולמדוד כמה עולה פה חודש מחיה "רגיל".עשינו ביטוח נסיעות חו"ל לכולנו מהארץ. ייצא בערך 200$ לחודש. אפשר לרכוש פה ביטוח רפואי מקומי לכל המשפחה בערך בסכום הזה גם.ביטוח נסיעותשכרנו ג'יפון בן 9 ב 750$ לחודש, עשה את העבודה.גרנו בשכירות ב 750$ לחודש בדירת 3 חדרים )זה נקרא פה 2 חדרי שינה( ענקית עם מרפסת, שמירה, חניה, בריכה )זה די הסטנדרט פה( באזור מזרח קבארטה, 5 דק' נסיעה מהעיירה.May be an image of text that says '8:16 LTE TIEMPO DE ESTADÍA TARIFA VIGENTE 30 DÍAS 90 DÍAS RD$ 2,500.00 3A9 MESES RD$ 4,000.00 9A12 MESES RD$ 5,000.00 12 18 MESES RD$ 6,500.00 18 24 MESES RD$ 8,000.00 24A 30 MESES RD$ 9,500.00 MESES RD$ 11,000.00 6A48 MESES RD$ 16,000.00 48 60 MESES RD$ 20,000.00 6 AÑOS RD$ RD$30,000.00 AÑOS RD$ 40,000.00 AÑOS Rns50.000.00'