קפריסין, טיול רגלי בצפון ניקוסיה, בזארים, שווקים, אתרים עתיקים וארכאולוגיים

Visit North Nicosia

אלבום תמונות חוויות מטיול רגלי בצפון ניקוסיה, בזארים, מסעדות, שווקים, אתרים עתיקים וארכאולוגיים בצפון ניקוסיה

ניתן לכסות את העיר העתיקה בצפון ניקוסיה ברגל.

אם עוברים דרך המחסום מדרום קפריסין, יש מוניות שניתן לשכור לפי שעה או ביום בכדי לכסות את העיר העתיקה והאזורים הסובבים אותה.

ישנם גם אוטובוסים רבים אשר יסיעו אתכם ברחבי העיר, ולא תתקשו לאתר אותם בתחנות האוטובוס ליד שער קירניה.

רוב המראות והאתרים של ניקוסיה נמצאים בתוך העיר המוקפת חומה:

מסגד סלימיה (קתדרלת סנט סופיה). האטרקציה העיקרית של צפון ניקוסיה, קתדרלה-מסגד דמוי מבצר זה הושלמה בשנת 1228 ושרדה מספר רעידות אדמה מאז. הקתדרלה הוסבה למסגד בשנת 1570 ושני המינרטים שנוספו במקביל הם נקודת ציון של ניקוסיה.

שער קירניה.

נבנה בשנת 1567, שער הכניסה הצפוני המרשים לניקוסיה נבנה כאשר הוונציאנים היו אחראים על קפריסין. כיום הוא ביתו של מרכז המידע לתיירות בניקוסיה.

הפונדק הגדול (Büyük Han).

זה עבר טרנספורמציה מוחלטת באמצעות שיפוץ ושיקום אוהדים בשנים האחרונות והיום זה מקום בו תוכלו לקנות מלאכות אקלקטיות, ליהנות מארוחה קלה, לצפות באיזה תיאטרון רחוב או להאזין למוזיקה חיה ולהתפעל מהארכיטקטורה המדהימה של זה.

בניין שנבנה עוד בשנת 1572.

כיכר אטאטורק, הידועה יותר בכינויו Sarayönü - לב העיר מוקפת החומה, כיכר זו מתגאה בעמוד הוונציאני ובבניין בית המשפט, עם הזדמנות לראות מבנים היסטוריים אחרים ולעדות למקומיים שעוסקים בעסקיהם היומיומיים.

בתי סאמאנבאהצ'ה, שיקוף טוב מאוד של האדריכלות הקפריסאית הטורקית המסורתית, בתים אלה שמורים וכדאי מאוד לראות ולצלם.

בית המרחץ החמאם הטורקי הגדול - שנבנה לפני למעלה מ -400 שנה ועדיין פעיל, חמאם זו הוא מקום להירגע.

ביתו של דרוויש פאשה. מוזיאון אתנולוגי, האחוזה הייתה בעבר בבעלותו של דרוויש פאשה.

בית לוסיניאן.

בית מימי הביניים הצרפתי

מוזיאון לאפידרי.

מוזיאון ארכיאולוגי

מסגד אראבמת.

מסגד היסטורי נוסף

אטרקציות מחוץ לעיר המוקפת חומה קיימות גם:

כנסיית Kızılbaş - באזור Kızılbaş, במרחק הליכה מדרבוי, הכנסייה ההיסטורית הזו משמשת כיום כמרכז תרבות עם תערוכות תכופות ואירועי תרבות אחרים.

משרד ראוף דנקטאש - משרד מייסד צפון קפריסין, זוהי אטרקציה נוספת באזור דרבוי.

פארק הרפובליקה (Cumhuriyet Parkı) - מארח את קברו של Rauf Denktaş ואנדרטה המוקדשת למאבק הלאומי, פארק זה ממוקם באזור גוניאלי.

מופעי דרוויש מסתחררים מתקיימים בעיר המוקפת חומה ליד מסגד סלימיה, בכל לילה מלבד ימי ראשון.

נסו את בית המרחץ הטורקי הגדול בן 500 השנים (Büyük Hamam) לחוויה של ניקיון אמיתי ומרגיע.

היריד הבינלאומי של ניקוסיה מתקיים מדי חודש יוני, וזה יותר מאשר יריד, עם הזדמנות להתערבב עם המקומיים וליהנות מהאווירה בת עשרות השנים של המסעדות הניידות והיריד שם.

בניקוסיה מתקיימים פסטיבלים, במיוחד במהלך הקיץ:

פסטיבל Gönyeli הבינלאומי - שאורגן על ידי עיריית Gönyeli ביולי, אחת מפרברי ניקוסיה, הפסטיבל מתגאה בקונצרטים של כמה להקות טורקיות בינלאומיות ומופעי מחול עם, עם אירועים רבים אחרים

פסטיבל תיאטרון ניקוסיה - בספטמבר ובאוקטובר, עם הצגות ושחקנים ידועים מטורקיה וקפריסין, זהו פסטיבל שהתושבים המקומיים גאים בו, אם כי ההצגות בטורקית

פסטיבל הנוער של ניקוסיה - מתקיים בקיץ, עם קונצרטים של להקות מקומיות

פסטיבל הג'אז של חומת העיר - בספטמבר

מלון גולדן טוליפ, מלון סראי, מלון מריט ומלון רויאל מארחים בתי קזינו.

מה שמכונה מועדוני לילה בכביש המהיר למורפו הם מרכזי זנות. אמנם השערה אינה חוקית, אך הממשלה מעלימה עין מ"מועדוני הלילה "הללו והם נותרים מוקד משיכה לגברים. אלה נקראים "גברלר" בניב הקפריסאי הטורקי (מ"קברט "בצרפתית). מידע אודות בתי בושת אלו וכן טופס דיון תוסס זמינים ברשת בשם זה "גברלר" ללקוחות סקרנים המעוניינים לערוך מחקר לפני שהם מבקרים אותם.

דרבוי בלילה

השווקים הפנימיים והחיצוניים הם השווקים בצפון ניקוסיה בהחלט שווים ביקור ... ישנם דוכני שוק רבים לגלוש המוכרים כל דבר, החל מבגדי מעצבים מזויפים אמיתיים, תיקים, חגורות ונעליים ועד לדוכנים המציפים פרי טרי, אורגני ופירותי מקומי ירקות. אתה יכול לאסוף את כל הגבינה המקומית (גבינת הלים), התענוג הטורקי, שמן הזית וכאלה שאתה רוצה לקחת הביתה למשפחה ולחברים ותוכל לנהל משא ומתן על מציאת ביגוד טובה או שתיים.

באזור אראסטה בעיר המוקפת חומה, נמצאים בגדים זולים, מזכרות ופריטים רבים אחרים עם ספקים ידידותיים.

מחוץ לעיר המוקפת חומה, דרבוי הוא האזור הכי קלאסי בעיר. עם פסטיבלים תכופים, מארחים באזור כמה מותגי בגדים בינלאומיים, מסעדות ובתי קפה. תוכלו לפגוש כאן צעירים קפריסאים טורקים, ולשמוע מוזיקה זרה. זה עמוס עד מאוחר, וכנראה המקום היחיד בצפון ניקוסיה עם האיכות הזו.

המטבח הקפריסאי המסורתי הוא כור היתוך של השפעות דרום אירופאיות, בלקניות ומזרח תיכוניות. עם זאת, בצפון ניקוסיה, האוכל שתמצאו אינו מוגבל לכך בשום פנים ואופן: אמנם לא קוסמופוליטית להפליא, כבירת התרבות של צפון קפריסין, אך צפון ניקוסיה תציע תערובת ייחודית של מאכלים קפריסאים, טורקיים, איטלקיים ואחרים.

האוכל זול בסטנדרטים אירופיים, ובהתאם לשערי החליפין, כדאי לצפות למבצעים נמוכים משמעותית מהמסעדות בדרום.

בצפון ניקוסיה, מסעדות קיימות בכל מקום: קפריסאים טורקים הם עם שופע שאוהב לצאת לאכול, כפי שקובע פתגם, "צריך לאכול אם הם מוצאים אוכל". ארוחות מאוחרות שכיחות למדי מחוץ לעיר המוקפת חומה, ותגלו שמוסיקה חיה נפוצה למדי במסעדות.

בעוד שהאוכל זמין כמעט בכל מקום, ישנו מכלול גדול של מסעדות באזור דרבוי המפואר, בו רוב התלמידים והנוער מבלים ומחירים עם מגוון גדול ניתן לראות. צפו למעט מאוד מסעדות ברובע הקניות טאשקינקוי, אך יותר באזור גוניאלי ולמר יולו. אוכל מסורתי (למעט קבבים ודונר, הזמינים 24/7 במסעדות בודדות ובכל מקום בעיר בשעות היום), בעודם זמינים בעיר המודרנית, ניתן למצוא ביתר קלות בעיר המוקפת חומה, אם כי מסעדות אלו נוטות להיסגר קודם לכן.

כמה דוגמאות לאוכל מסורתי הן:

מולחיה היא מאכל מפותח המושך את טעמם, הכנתם והצגתם של קפריסין טורקית, מכיוון שהם היו ערבים הידועים במאכלם החריף והטעים שהעבירו אותו לטורקים.

ילנסי דולמה (עלי גפן ממולאים באורז, בצל ועגבניות) היא מאכל קפריסאי טורקי. בתורכית Yalanci דולמה פירושו "שקרן ממולא".

שיש קבב (כבש כבוש, שיפוד וצלוי על פחם), שיס היא המילה היומיומית המשמשת את העם הטורקי המתייחסת ל"שיפוד ", בדומה דונר קבב פירושו "קבב מסתובב".

מוסקה (שכבות טחון, תפוחי אדמה, וחצילים שנאפו בתנור עם תוספת גבינה)

דונרצי - הם נמצאים בכל מקום. ובמיוחד מסעדת Enişte המפורסמת בדרבוי, אוכל מהיר טורקי זה זמין (Özgülen Kebap ידוע בשירותו 24/7 ואילו Ozie Kebap ידוע בארוחות הענקיות שלו במחירים נוחים למדי). צפו בעסקאות טובות, עד 3 יורו / 10-12 לירות במקומות מסוימים.

קיוסקי סנדוויץץ'- הרבה פחות בכל מקום מבתי דונרים כמובן, אך מקומו של עלי אוסטה בכיכר סראיונו נחשב באופן מסורתי למקום הגון.

בורגר סיטי - זהה לחלוטין לבורגר קינג במדינות אחרות, רק ש"המלך" בשם הוחלף בגלל האמברגו הבינלאומי. רשת המזון המהיר הבינלאומית היחידה בעיר, תוכלו למצוא אותה בדרבוי או בלמר יולו (אורטקוי). ארוחה הגונה אמורה לעלות בסביבות 6 אירו.

סופרמרקטים הם אופציה, הם מוכרים כריכים או מאכלים מסורתיים קרים במחירים זולים.

סימיט דיניאסי - בשדרת גירן, בעיר המוקפת חומה, מעין מאפייה בה ניתן להשיג ארוחות זולות. אתה יכול לראות את הספקים שלהם ברחבי רחובות העיר העתיקה.

Yaprak Tantuni

אוכל טורקי מסורתי (בעיקר אזורים דרומיים של העיר), שנמצא באזור דרבוי, ארוחה אחת יכולה להיות זולה עד 3 יורו בהתאם לתיאבון.

הטיילת מרמריס - ידועה בהמבורגרים הרטובים שלה באזור דרבוי.