חלק א- החוף המערבי

לוס אנג'לס:

21/08/19- יום ד'

1:00- נתב"ג וטיסה

שנתיים של המתנה וציפייה הגיעו לסופן, ועם חיוך גדול מרוח על פנינו עושים את דרכנו אל נתב"ג לעבר הטיול השני שלנו בארה"ב, הטיסה יצאה ב- 5:30 בבוקר ללא עיכובים מיותרים, והיא התבצעה בחלקה הראשון עם חברת אל-על, הטיסה נמשכה ארבע שעות (ללא מערכת בידור) עד לציריך שוויץ, שם המתנו עוד כשעה וחצי עד לטיסה הבאה. "הטיסה העיקרית" התבצעה עם חברת Swiss, והיא נמשכה כמעט 12 שעות. שתי הטיסות עברו בצורה חלקה, ללא עיכובים וללא אירועים ראויים לציון.

16:00- נחיתה והתארגנות

החלק הקשה מאחורינו, ולאחר 12 שעות באוויר סוף סוף נחתנו בלוס אנג'לס, ובכך מתחיל הטיול השני שלנו בארה"ב ובטח שלא האחרון.

הפעם בשונה מהפעם הקודמת, שדה התעופה LAX היה ריק מאדם ותהליך ביקורת הגבולות ערך עשר דקות לכולנו.

לאחר איסוף המזוודות התקדמנו אל עבר אזור השאטלים (לפי השילוט), ועלינו על שאטל של חברת ALMO שהוביל אותנו למקום איסוף הרכב, שם המתין לנו רכב DOGE מפנק בעל שבעה מקומות, סגרנו את הפרטים האחרונים (ביטוחים נוספים, בירורים וכו') ויצאנו לדרך!

כשהתרגשות תחילת הטיול עדין אוחזת בנו, התחלנו בנסיעה אל עבר משכננו בארבעת הימים הבאים (דירת Airbnb נפלאה, בה התארחנו גם בביקור הקודם), כשבדרך עצרנו לשלל התארגנויות וסידורים, כמו גם עצירה לטייק-וואי במקדולנד'ס סמוך לאזור בו נלון והמוכר לנו עד מביקורנו הקודם.

לתשומת ליבכם, הכבישים בלוס אנג'לס עמוסים מאוד, כך יצא, שכל הסיבובים הללו הביאו אותנו לדירה רק באזור השעה 20:30, בהתאם פירקנו את הציוד, אכלנו ונפלנו לשינה עמוקה.

בדרך לדירה חולפים ליד מרכז הקונגרסים של לוס אנג'לס

22/08/19- יום ה'

5:00- בוקר וסידורים

קמנו מוקדם בשל הג'ט לג, בהתאם העברנו קצת זמן בסידור הדירה והציוד, לאחר מכן בשעה שבע וחצי יצאנו אל עבר וולמארטשהיה במרחק כמה דקות נסיעה.

אחד מהדברים שההרכב שלנו יותר מחבב בארה"ב הם הסופרים ומרכזי הקניות, מגוון מטורף של הכול מהכול, כ"כ הרבה מוצרים שאנו בתור ישראלים לא נחשפנו אליהם, בצירוף החשק העז לקנות ולבזבז- מובלים לפתרון מצוין לפעילות לסתימת "חורים" (עבורנו לפחות). לא פעם ולא פעמיים מצאנו את עצמנו משוטטים במתחמים כאלו ואחרים.

קנינו מגוון חטיפים ונשנושים שטרם ניסינו (שלצערנו היו ערבים לחך באופן חלקי בלבד), נכנסנו לסטארבקס בקרבת מקום, לקחנו משקה אייס קפוצ'ינו כרמל קר, משקה אשר ילווה אותנו עד סוף הטיול (מומלץ!) וחזרנו לדירה לפרוק את השלל ולצאת לדרך ליום הפעילויות הראשון שלנו.

חלק קטן מהשלל

9:00- סיקס פלגס

לאחר ההתארגנות קצרה עלינו לרכב לכיוון פארק השעשועים Six Flags- Magic mountain , כ- 50 דקות נסיעה מהדירה. הנסיעה אינה מסובכת, וכשמגיעים לאזור מיד יודעים זאת, מאחר ומבחינים בכמה מתחמי בידור ואוכל עם כיתוב של "סיקס פלגס" עוד טרם ההגעה לפארק עצמו.

עוד בהליכה מהחנייה אל עבר הפארק מרגישים את האווירה במיטבה, בפרט בזכות הצרחות הידועות של השוהים על המתקנים והמלוות את באי הפארק. אמנם, אין את ה- "וואו" וההתפלאות שחווים כשנכנסים ליונברסל, אך מנגד יש קסם וחינניות בקלאסיות של הפארק, במובן של הפארק עונה על המטרה שלשמה הגענו, חוויה אקסטרימית, אמריקאית טיפוסית.

לטובת הקוראים, נעיר, כי על אף הקושי הכרוך בביקור באטרקציה מתישה הדורשת אנרגיות עוד ביום הראשון לטיול, בחרנו באופציה זו, על מנת לא להיות בפארק בסופ"ש או סמוך לו ולהימנע ככל הניתן מעומס, ואכן לא נתקלנו בתורים יוצאי דופן, אך ייתכן והדבר לא מתאים לכל אחד.

כבר בחנייה נכנסים לאווירה של הפארק

15:00- ארוחת צהרים:

העייפות מכה בנו בערך בשעה הנ"ל ואנו מחליטים לסיים את זמננו בפארק, לאחר שעשינו את רוב רובם של המתקנים ואפילו לקחנו חלק, בחלק מהפעילויות שהפארק מציע. למי שיש ספק בליבו, רמת הפחד במתקנים היא בכמה וכמה רמות למעלה מאלו המוכרות בארץ ו/או ברוב מתקני דיסני/יונברסל.

במרחק חמש דקות נסיעה אנו עוצרים ב- "וונדיס" (לראשונה) חוטפים ארוחת ג'אנק "מסורתית", ובתומה נוסעים חזרה אל הדירה (כשעה וחצי לאור הפקקים), על מנת לאגור כוחות לערב.

20:00- סטנדאפ בקומדי סטור

התעוררנו לאחר שינת צהרים קצרה, התלבשנו, התגנדרנו ויצאנו באובר אל עבר הקומדי קלאב למופע סטנדאפ. המקום עצמו לא נוצץ, אך ניכרת בו אווירה של "מוסד תרבותי" בעיר, המופע היה מצחיק לפרקים, ולאחריו נשארנו עוד שעה ליהנות ממשקאות נוספים, מהמוזיקה ומהאווירה במקום.

לא נדרשת אנגלית ברמה גבוהה מאוד על מנת ליהנות, אך מנגד גם אל תסתפקו באנגלית בסיסית. כמו כן ולידיעה, חובה על כל אדם לרכוש שני משקאות נוספים מעבר לכרטיס כניסה שהוזמן מראש.

23.8.19- יום ו'

6:00- בוקר וסידורים

הג'ט לג מתחיל להתפוגג, אך עדין נותן אותותיו. קימה יחסית מוקדמת מביאה אותנו לסידור הדירה והכנתה לעזיבתנו ביום למחרת.

9:00- חוף וניס וסנטה מוניקה

במרחק חצי שעה נסיעה ממשכננו ממוקמים שני האתרים הפופולריים. חנינו את רכבנו בחניון מקומי שהיה ממוקם במרחק שתי דקות מהמסעדה בה התכוונו לפתוח את הבוקר, ומספר דקות מהכניסה לטיילת המשתרעת בין שני האתרים.

נכנסו למסעדת The Rose, מסעדה המעוצבת בטוב טעם ובאופן שמאוד מתאים לאזור הצבעוני. התיישבנו בגינה הפנימית של המסעדה והעברנו שם את השעה וחצי הראשונות של הבוקר. לטעמי המסעדה לא מצדיקה את המחיר המאוד יקר שהיא גובה, על אף הברקה בדמות פיצה אפרסקים ועיצוב פנים יוצא דופן, ובציון הכולל- 2.5/5.

פיצה אפרסקים ב- Rose

מהמסעדה התקדמנו לטיילת חוף וניס והתחלנו צועדים אל עבר הרציף של סנטה מוניקה, הליכה של בערך-50 דקות לצד חוף הים, עם המון מתעמלים ונגני רחוב, תוסיפו לכך חוף הומה אדם ואנשים מיוחדים ויפים בשבילים וברציף עצמו, ותקבלו אווירה מיוחדת השמורה למקום.

הסתובבנו קצת ברציף עצמו, שמצד אחד מכיל הרבה חנויות שהן ככל הנראה מלכודת תיירים אך מאידך כנראה מקנות לרציף חלק מהאווירה הייחודית לו. בנוסף ניתן למצוא במקום שלל מסעדות ואוכל רחוב כמו גם מספר מתקני שעשועים שלנו לפחות פחות קרצו, טיילנו עוד קצת באזור וחזרנו באותו המסלול אל הרכב, תוך שהעצלנים מבנינו התלבטו רבות האם לעלות על אחד מהקורקינטים הממונעים שנמצאים באזור בשפע.

השלט המפורסם ברציף

14:30- הגרוב ושוק האיכרים

נסיעה של כחצי שעה מביאה אותנו לקניון The Grove אליו צמוד שוק האיכרים, חנינו את הרכב בחניון הצמוד למתחם (בתשלום).

מדובר על קניון לא מקורה, עם מבחר חנויות קונספט, ועוד שלל חנויות מותגים המוכרות לכולם, וגם בין היתר אולם קולנוע ורכבת החוצה את כל המתחם. בצמוד לו נמצא שוק האיכרים, מתחם לא גדול אך יחסית מלא צבעים, אם כי חייב לציין שההיצע לא יוצא דופן.

"חנות הממתקים של דילן", חלק מחנויות הקונספט בגרוב

הסתובבנו שעתיים-שלוש באזור, ואפילו קפצנו לביקור קצרצרב-Ross שהיה במרחק קצר (כי הבנות לא יכלו להתאפק), ולסופר מרשת הסופרים Whole Foods Market (רשת שחרטה על הדגלה לא לחומרים משמרים וצבעים מלאכותיים) בו קנינו בירות, מים וחטפים לדירה (מהמבחר העצום שהיה שם והפעם בהצלחה יתרה מהקנייה הקודמת), כמו גם פירות חתוכים וטריים שזללנו מיד כשעלינו לרכב.

17:30- מצפה גריפת'

לערך בשעה הזו הגענו אל ירכתי המצפה (חצי שעה נסיעה), חנינו בחניון מסודר שנמצא בתחתית הגבעה עליה שוכן המצפה (ללא עלות), והתחלנו לטפס על הגבעה בדרכנו למצפה, בערך ארבעים דקות של עלייה לא מתישה במיוחד, עם נוף נחמד ומגיעים.

בדיעבד הסתבר לנו, שקיים עוד חניון בצד השני, אליו מגיעים שאטלים של המצפה, וכך בתשלום של 2 $ ניתן לחסוך את ההליכה למעוניינים. חשוב להדגיש, אם ברצונכם לעזוב את המצפה לאחר רדת החשיכה (מומלץ), תדאגו למצוא את החניון הנוח מבין השניים, כי ממש לא מומלץ לחזור את ההליכה הזו בחושך, שכן מדובר בצלע הר/גבעה לא מוארת.

בכול אופן, מדובר על מקום מקסים! ואפילו ניתן לראות באופן יפה ובולט את שלט הוליווד המפורסם (שעל ביקור קרוב יותר אליו ויתרנו הפעם). המצפה בעל שלוש קומות, כאשר בקומה הראשונה המון חדרים עם מייצגים מעניינים בנושא אסטרונומיה, וגולת הכותרת, הרצאה אור קולית (רג'אש קותרפלי מישהו?) על מערכת השמש (למיטב זיכרוני קיימת הרצאה בעוד נושא, אך איני זוכר מהו) שבהחלט שווה כניסה.

מצפה גריפת'

הקומה השנייה היא קומה עם עוד מספר מוצגים ועם יציאה החוצה, שם ממקומות משקפות לכיוון העיר. בקומה השלישית נמצא הטלסקופ של המצפה, וכשמתחיל להחשיך הוא נפתח וניתן לראות דרכו (כך היה לפחות בזמן שהותנו), על כן, ורק בגלל זה הייתי ממליץ בחום להגיע לקראת רדת הערב למצפה, וליהנות ממראות העיר והשמיים בלילה.

עלינו לאוטובוס שהוזכר קודם לכן, ומשם מונית בעלות זעירה אל הרכב המצוי כאמור בחניון הנוסף, גם הפעם עצרנו במקדולנד'ס הסמוך, והמשכנו לדירה אל עבר הלילה האחרון שלנו בלוס אנג'לס.

סן דייגו:

24.8.19- יום ש'

9:00- נסיעה לסן דייגו

התארגנו על עצמנו, ארגנו את הדירה, ועלינו לרכב לשעתיים וחצי (פלוס מינוס) של נסיעה שטופת שמש, בדרכנו אל העיר בה התאהבנו בפעם הקודמת.

11:30- כלבי ים

התחנה הראשונה שלנו הייתה ביקור קצר ב- The Children Pool בשכונת La Jolla היוקרתית, מדובר על מפרצון קטן ולצידו חוף חולי וסלעי כאחד, בו כלבי הים אוהבים להיזרק על הסלעים החמים וליהנות מהשמש ומשלל המבטים והבזקי המצלמות.

ישנם הרבה תיירים במקום שמצלמים ללא הרף את כלבי הים, אליהם מותר להתקרב עד גבול מסוים, אך המקום לא מפוצץ. לאחר מספר תמונות והתבוננויות על כלבי הים על שלל תנוחותיהם, הלכנו להנאתנו בטיילת הנעימה שמתפרשת על קו החוף.

משם נסענו למלון Kings Inn (בו גם התארחנו פעם קודמת) עשינו צ'ק אין, ארגנו את החדרים ויצאנו אל עבר מרכז העיר.

The Children Pool

13:00- הנמל

בביקורנו הקודם בסן דייגו, אכלנו ב- Carnitas' Snack Shack, וידענו שאין מצב שאנחנו מוותרים על לאכול שם שוב. כשהגענו למקום בו אכלנו בפעם הקודמת, לתדהמתנו הוא היה נעול, אך לא אמרנו נואש ושמנו פעמינו אל הסניף השני (וכרגע היחיד) שנמצא בנמל העיר (ניתן להחנות בכחול לבן).

למזלנו, המקום היה פתוח והומה אדם כיאה למסעדה בעלת אוכל מעולה, התיישבנו על הבר והזמנו את המנה שחיכינו לה מעל לשנתיים(!) בתוספת כוס מוחיטו לכל אחד, האווירה במקום הייתה אווירה קיצית ומהנה מה שבטוח הוסיף לטעם הנהדר של הסנדוויצ'ים שלנו (בציון הכולל 4/5).

מתפנקים

לאחר שסיימנו לאכול, המשכנו להסתובב באזור הנמל שהיה מלא אנשים שיצאו לכל מיני סיורים באזור. במקום נמצאת גם נושאת המטוסים Midway, אותה בחנו מבחוץ בלבד, אם כי ניתן גם להיכנס לסיור בפנים, אנחנו כאמור ויתרנו.

16:00- מלון וטארגט

חזרנו למלון והעברנו את זמננו בנעימים בבריכה (בירות, משחקי קופסא ואנשים שפגשנו במלון) עם עוד כמה אורחים ומשפחות אמריקאיות. לאחר כשעתיים לערך, עלינו להתלבש ונסענו לטארגט ששכן במרחק10 דקות נסיעה.

הסתובבנו בו אולי כמעט שלוש שעות (!) קנינו חטיפים, שתייה, קצת מתנות, ומשחק קלפים שילווה אותנו לאורך כל הטיול (בדיעבד מסתבר שהוא בדיוק יצא בארץ כשחזרנו).

בקיצור אחזור על כך, גם אם אינכם חובבים הז'אנר (אם כי אין מדד השוואה לכך בארץ) אני יותר ממליץ לתת ביקור, אפילו חטוף, כדי להתרשם מהגודל, מהעושר, השפע ומחוויית הקניות שיש למתחמים כאלו להציע.

25/08/19- יום א'

8:30- ארוחת בוקר במלון

קמנו בבוקר והלכנו לדיינר הצמוד למלון Waffle Spot, הזמנו ארוחות בוקר מתוקות להפליא, וופל בלגי, פנקייקים, פירות וכול מה שאפשר לצפות מדיינר אמריקאי. המקום גם מעוצב בהתאם לסגנון המצופה מדיינר, בנוסף לדמות וופל אנושית המתרוצצת בלובי המלון ומעניקה תצלום לכל דורש.

9:30 סיוורלד

במרחק נסיעה של עשר דקות מהמלון ממוקם לו הסיוורלד, פארק מים, עם שלל הופעות של בע"ח ימיים, כמו גם אקווריומים ותצוגות של חיות מים, לצידם מתקני, רכבות הרים ומגוון דוכנים.

לא חווינו תורים יוצאי דופן, פרט למתקן אחד, שגם הוא לא ה- "היילייט" של המקום, וזאת על אף שהיה יום ראשון בשבוע. המקום לפרקים זורק אותך לילדות וגורם לך להתלהב מדברים שטותיים, אך מנגד יש בו לפחות לדעתי, אווירה קצת מיושנת, וניכר שנדרשת בו השקעה מחודשת לא מבוטלת.

16:00- In N Out Burger

לאחר שמיצינו את הפארק (היינו בכמה הופעות וכן בכל מתקני הפארק), הליכה לחנייה ונסיעה קצרה לתפוס ארוחה ברשת הג'אנק המפורסמת.

כפי שבוודאי שמתם לב, אנחנו מחובבי  הז'אנר- ג'אנקבורגר בארה"ב, אוכל מהיר, זול יחסית, לרוב גם טעים ונמצא בכל פינה, כאמור יתרונות בעלי משקל בטיול מסוג זה. מכל מקום, כמובן שלא ויתרנו גם על החוויה הקולינרית בטיול, וכפי שתיווכחו (ונוכחתם עד עתה), הקפדנו לבקר לכל הפחות במסעדה אחת בכל עיר.

רשת הג'אנק בורגר המועדפת עלינו

26/08/19- יום ב'

6:00- נסיעה ללאס וגאס

היום מתחיל בקימה מוקדמת, על מנת "לתקתק" את הנסיעה ללאס וגאס, לאחר שעת נסיעה עוצרים בסטארבקס בדרך להתרעננות קלה, ומשם ממשיך ישירות לעיר החטאים.

עוזבים את סן דייגו עם שחר

הנסיעה נמשכה בערך כ- 5.5. שעות.

הגענו ללובי המלון בו התארחנו- The Palazzo at The Venetian שהוא כביכול המגדל היותר חדש במלון ונציה, על אף זאת התברר לנו כי אין חדרי עישון במגדל זה ולבסוף "התפשרנו" על חדרים באחד המגדלים האחרים עם נוף לסטריפ, לאחר שהסכימו להעביר אותנו בטיפ צנוע בסך 20$.

על אף שזהו לא ביקורנו הראשון בווגאס, כל פעם מחדש אתה נפעם מפאר וההדר שיש למלונות שם להציע.

בהשוואה ל- Wynn Encore בו התארחנו פעם קודמת, המלון ישן יותר וכך גם החדרים (הגודל זהה), אם כי הוא מציע יותר פעילויות לאורחיו, לטעמנו הבריכה בונציה הרבה יותר אטרקטיבית, בעוד דווקא הקזינו של הווין היה יותר מזמין.

הנוף מהחדר

14:00- אאוטלט

לאחר שביצענו צ'ק אין וכשהרכב עוד ברשותנו קפצנו לבורגר-קינג הקרוב ומשם לשדה התעופה להחזרת הרכב שליווה אותנו במשך השבוע האחרון, בהליך קל ומהיר.

יש לציין, ביציאה משדה התעופה נמצא השלט המפורסם של וגאס, לכן הספקנו לחטוף כמה תמונות בעודנו ממתינים לאובר, שלקח אותנו ישירות לאאוטלט הצפוני בווגאס (בו גם ביקרנו בפעם הקודמת). כיאה לאאוטלט הסתובבנו וקנינו במשך מספר שעות, לאחר מכן עלינו על אובר חזרה למלון.

20:00- קזינו ומסיבה

לאחר שחזרנו למלון המפנק, כל זוג התארגן על עצמו וירדנו למטה לבלות בקזינו של המלון, ובערך בחצות עשינו דרכנו למסיבה לילית שהתקיימה במלון ובילינו שם את המשך הלילה.

27.08.19- יום ג'

10:00- רוס

קמנו ביקיצה טבעית, כצפוי בווגאס, התארגנו וירדנו לחטוף קפה ומאפה באחד מהדוכנים במלון ושמנו פעמינו לרשת החנויות Ross הזכורה לנו לטובה מביקורנו הקודם.

אז בגדול, למי שלא אוהב לחפש, זה לא המקום בשבילו. מדובר בחנות רחבת ידיים, המציעה מגוון רחב של מציאות במחירים מצחיקים, כמובן לא תמיד יש את המידה שאתם מחפשים ואת רוב הבגדים שם לא תאהבו בכלל, אבל מה שכן תאהבו לא תהססו לקנות, כי זה פשוט זול- וכך בהתאם לביקורנו הקודם ברוס, גם הפעם נשרפו להן שם כמה מאות דולרים טובים.

הרוס

14:00- ארוחת צהרים ובריכה

לאחר שגררנו רגלינו ברוס, הגיע הזמן להתפנק ולנצל עד תום את מתקני המלון בו התארחנו.

ירדנו לשטח הבריכה, שם זכינו לאכול את הצ'יפס הכי טעים שיש (!) בהמלצת חברה שהתארחה שם קודם לכן, והעברנו בנעימים את יתר הצהריים בבריכת המלון.

הבריכות במלונות המפורסמים של ווגאס הן אטרקציות בפני עצמן, שכן יש בהם שולחנות הימורים (למתעניינים) ברים, שירות מלצרות, מיטות שיזוף, אנשים יפים וכיוצ"ב, רוצה לומר, תחושת היוקרה מתעצמת כשאתה בתוך הבריכה, ולמולך נישא המלון בו אתה מתארח.

חלק מקומפלקס הבריכות בונציה

20:00- מסעדה במלון

המשכנו לנצל את המלון בו שהינו ובערב ירדנו לארוחת ערב מפנקת ב- Lavo, מסעדה איטלקית במלון (שמלא במגוון מסעדות), העברנו שעתיים של מנות איטלקיות מצוינות (ניוקי כמהין- וואו!) יין וקוקטיילים (נסו את הקוקטיל אבטיח מומלץ!), המסעדה יקרה אך מומלצת מאוד (בציון הכולל 4.5/5).

22:00- סטריפ

לאחר ששבענו, יצאנו לסיבוב קליל בסטריפ המואר והצבעוני, אך הדי מוכר לנו מהטיול הקודם, צפינו מעט במזרקות בבלאג'יו ובהתפרצות הר הגעש הסמוך, המשכנו עוד עם כיוון הליכתם של המוניי התיירים, עד שלבסוף הרגשנו מיצוי וחזרנו בכיוון ההפוך, כשבדרך מנסים להציץ בכמה שיותר מלונות שסיקרנו אותנו. בהמשך אותו לילה חלקנו פרשו למיטה עם החזרה מהסטריפ בעוד אחרים החליטו להמשיך לבלות בקזינו של המלון עד השעות הקטנות.

28.08.19- יום ד'

11:30- סטריפ השלמות

רובנו התעוררנו יחסית מאוחר, ובסיומה של התארגנות קלילה התחלנו ללכת לכיוון הבלאג'יו שם תכננו לאכול בבופה הצהריים המומלץ, כשבין לבין נכנסנו למלון הווין והסיזר פאלס שנמצא בדרך.

אציין, כי חם ויבש מאוד בווגאס, ולולא המרחק הקצר, אין מצב שהיינו מסכימים להליכה כזו ברגל.

13:00- בופה צהרים בבלאג'יו

אחת האטרקציות הקולינאריות הידועות בווגאס היא הבופה, כשמו כן הוא, בופה רחב ידיים, עם מבחר אדיר בכל קנה מידה של מנות פתיחה, עיקריות, תוספות, בשר על גווניו, מאפים וקינוחים, במתכונת של אכול כפי יכולתך, וכל זה בעלות מצחיקה יחסית של 30$.

בתור חובבי קולינריה היינו מוכרחים לנסות הכול מהכול, ובאופן כמעט מוחלט רוב הדברים אכן ערבו לחך שלנו, אפילו פירות ים, שלחלקנו יש סלידה מהם, התקבלו בברכה כשהם היו במתכונת של תבלין לתירס שמושרה בציר שלהם (מומלץ!). בהשוואה לבופה הבוקר של ה- Wynn (עליו גם כן שמענו המלצות), בופה הצהריים בבאלג'יו לטעמנו היה מוצלח יותר.

בדרך לבופה עוברים דרך הלובי של הבלאג'יו

18:00- שוטטות

ככל שהערב התקדם לו, התחלנו להבין כי החלק הראשון בטיול שלנו עומד להסתיים, והוא פשוט עבר מהר מידי! בהתאם כל אחד אירגן את המזוודות ויצאנו לעוד הליכה קצרה בעיר, שואפים עוד קצת מאווירת ה- "עושר".

מהמרים קצת בוגאס

סיכום חלק א:

כזכור, מדובר בטיול השני לארה"ב, וחלק א' שלו (המערב) הוא שחזור מדויק של היעדים בהם ביקרנו פעם קודמת, למעט סן פרנסיסקו שלקחה חלק במסלול הקודם. למעט וגאס, ברוב הפעילויות לא ביקרנו קודם, וביקורנו לא כלל כמה אתרי חובה (לכאורה) עליהם סימנו "וי" בטיול הראשון.

עם זאת בעוד לווגאס בטוח שנחזור בעתיד, נראה שטיול נוסף לסן דייגו ולוס אנג'לס לא נצפה באופק, בעיקר לאור האופציות בהן טרם ביקרנו. מכל מקום, המערב לא נגמר בקליפורניה ווגאס, ובהחלט שזהו לא הביקור האחרון שלנו באזור.

כמה נקודות אחרונות לסיכום החלק המערבי:

• לוס אנג'לס, יצא לי לשמוע הרבה שאין מה לעשות בעיר, בשלוש השנים האחרונות בילינו בעיר במצטבר 8 לילות (!), ונשאר עוד המון מה לראות ולעשות. אמרתי את זה פעם, ואחזור על זה שוב, היא אמנם לא תהיה העיר הכי זכורה מהטיול שלכם, אך השילוב בין היותה נקודת פתיחה מעולה לבין האטרקציות שמתאפשרות בה, מאפשר נחיתה רכה והתאקלמות מיטבית לארה"ב, ונראה שמספיק לאזכר את הפעילויות שאותנו פחות עניינו/לא מצאנו להן מקום בלו"ז/עשינו אותן פעם קודמת, על מנת להבין עד כמה יש לעיר ולאזור להציע- האי סנטה קטלינה, שדרות מלרוז, בברלי הילס, סנטה ברברה, שלט הוליווד, שדרות הכוכבים, יונברסל, דיסני, אירוע ספורט (כדורגל, פוטובול, כדורסל) ועוד אפשריות רבות וטובות.

• סן דייגו, אהובתי, יכול להיות שזה רק אני, אבל האווירה בעיר קסומה בעייני, ושמורה לה פינה בלב. ממליץ לא לפספס, לא בכדי חזרנו לביקור נוסף.

• ווגאס, גם לחובבי ההימורים והבטן גב (ואנחנו ביניהם), אם לא יוצאים לטייל מסביב (ואולי גם אם כן), שלושה לילות מספקים לחלוטין.