אז הלכתי לבקר את הלמר. הלמר, השכן החבר שלי, גר בקצה הרחוב בבית משוגע מול הנוף . אני והלמר חברים. הוא שנולד וגדל בהמבורג ברח ממנה לפני יותר מ10 שנים אחרי ניסיון קצר ולא מוצלח בחיי הנישואין. מכל המקומות שבעולם מצא הלמר את השמורה שלנו- כמקום נפלא להשתכן ולקרר את גופו מהחום הלוהט של המקום בו הוא גר שישה חודשים בשנה וממנו מתפרנס– דובאי .

כנציג של קונצרן גרמני גדול של מזון הלמר נוסע הרבה מאד למזרח התיכון ולמשרדיו בדובאי. הרמן בחור מצחיק, דברן ומשתף וככזה בהיותו באיטליה בין-לבין, הוא מקפיד לכתוב את חוויותיו בבלוג שזוכה בארצות דוברות הגרמנית להצלחה .

הלמר ואני חברים. פעמים רבות אנחנו נפגשים על בקבוק יין או סלט קפרזה ומדברים. אותי מרתק לשמוע את סיפוריו על ארצות רחוקות שנדמה והיה לי שלעולם לא אגיע אליהן כישראלי. דובאי, אבו דאבי, ביירות..

אז עכשיו כשנודע לי שישראלים כנראה יוכלו לבקר באיחוד האמירויות , האדם הראשון שעליו חשבתי היה הלמר והבלוג שלו .

בפוסטים הבאים אני אנסה (ברשותו) להביא ציטוטים נבחרים מועילים וחשובים מהבלוג של הלמר – כאלה שיפתחו בפניכם פתח להכיר את מה שיחכה לכם באם תבחרו לנסוע לשם .

פרק פתיחה - פרק שימושי, מה מחכה לכם. מדריך מקוצר לקראת ביקור באיחוד האמירויות .

איחוד האמירויות היא מדינה מדברית חמה ביותר. בקיץ הטמפרטורות בחוץ יכולות להגיע ל-50 מעלות צלזיוס וקשה לטייל בחוץ . התקופה המומלצת לטייל היא בחורף בין נובמבר לפברואר הימים יותר נעימים ויש המון פסטיבלים ופעילויות בשטחים הציבוריים ובחוצות .. מה שהופך את החורף לזמן הנכון לטייל במדינה . החום המעיק ברוב תקופת השנה מאלץ את המבקרים להימלט למבנים למולים ולמרכזים הממוזגים .. ממוזגים בצורה כזאת שהלמר ממליץ לנשים הרגישות לקור לקחת איתן תמיד בתיק סוודר קל

מאד קל לטייל בדובאי ובאבו דאבי . שני יעדים אלו פרושים על שטח לא גדול וניתן להגיע ממקום למקום בקלות באמצעות התחבורה הציבורית (בדובאי - מטרו ובאבו דאבי- אוטובוסים) או מוניות . גן עדן לנוסע העצמאי. משך הזמן המומלץ לביקור באיחוד האמירויות הוא עד שבוע (יותר- זה ממש לדבריו מיותר) . לפי החלוקה דובאי – 3-4 ימים, לאבו דאבי שנמצאת במרחק של שעה- להקדיש יום/יומיים , ועוד יום או שניים להקדיש לטיולים מאורגנים שהנערכים במדבר שמסביב .

המבקרים באיחוד ימצאו את המדינה כמדינה יקרה . מחירי השהות והכלכלה דומים ואף יקרים מהמחירים אותם התיירים יצטרכו לשלם בישראל שנחשבת באירופה למדינה יקרה ולעיתים אף יותר . (כוס/בקבוק קולה קטן במזנון כ-15-10 דירהם, סנדוויץ' כ-20-25 דירהם ) . המטבע בו משתמשים במדינה הוא הדירהם (AED) שהשער של דירהם אחד הוא כ-0.92 לשקל (נכון לאוגוסט 2020 . מחשבון לבדיקת שער עדכני תמצאו כאן )

דובאי ואבו דאבי הן ערים בטוחות עם שיעור פשע מינימלי. עם זאת, ההמלצה של הלמר היא שעדיף להיות זהיר ולשהות רק במקומות צפופים ובאזורי התיירות לאחר שעות רדת החשכה . .

לפושעים אין תקומה באיחוד האמירויות.. ברחבי העיר ובמקומות התיירותיים פרושות עשרות אלפי מצלמות שבעזרת תוכנת "זיהוי פנים" יכולות לאתר בתוך מספר שניות כל אדם ופושע.

11 כללים וטיפים חשובים שחשוב שתכירו לקראת הביקור הקרוב שלכם באיחוד האמירויות :

1. קוד לבוש . המדינה היא מדינה מוסלמית ולכן חשוב להתלבש בצניעות ככבוד לתרבותם. וודאו כי הכתפיים, הברכיים והמחשוף שלכם מכוסים, תמיד אבל במיוחד אם אתם מבקרים במקומות פולחן. דובאי יותר ליברלית מאבו דאבי שיותר שמרנית אבל כאן וגם כאן מותר ללכת עם בגדי ים רק בסמוך לבריכות שחיה ובחופים . חשוב שתכסו את עצמכם (ונשים- במיוחד את כתפיכן) כראוי עד שתגיעו לבריכה או לחוף . מכיוון שמזג האוויר חם עד לוהט במהלך היום, עדיף ללבוש בגדי כותנה רופפים. עם זאת, נשאו ז'קט או צעיף מכיוון שרוב המקומות ממוזגים וזה יכול להיות ממש קר בתוך הבית.

2. זוגיות וסימני חיבה פומביים – למרות שהחזקת ידיים מקובלת תנסו שלא להראות סימני חיבה, חיבוקים ונשיקות במקומות ציבוריים . באם תעשו זאת אתם יכולים לקבל אזהרה מהשוטרים .

3. אלכוהול, בירה ומשקאות חריפים – דבר ראשון מאד יקרים. אם אתם אוהבים אלכוהול כדאי שתצטיידו בבקבוק עוד בשהותכם בשדה התעופה , ברחובות ממש לא זמין מלבד במלונות ובברים מסעדות ומועדוני לילה המורשים למכירת משקאות חריפים .

4. הזמנות מראש באינטרנט- חובה . הזמינו מראש את ביקורכם במצפה בקומות העליונות של "בורז חליפה” (הבנין הגבוה בעולם), במיוחד לשם אבל גם לשאר האטרקציות, הפארקים ולמקומות הומים כמסעדות פופולריות. נושא ההזמנה מראש הוא יותר מחובה באם אתם מתכננים לנסוע בעונת השיא (נוב - מרץ). בבורג' חליפה ניתן לקנות גם כרטיסים ברגע האחרון בדלפק לא רק יקרים יותר, אלא שהם עשויים גם לאזול.

5. היזהרו בכבודה שאתם מכניסים – אסור להכניס שום סוג של סמים, עזרי מין וחומרים פורנוגרפיים . שימו לב- תמיד משקפים את המזוודות הנכנסות ומידי פעם בכניסה מבקשים לפתוח מזוודות ..

6. מדיניות טיפים- מנהג אבל לא חובה . מומלץ בין 10 ל-15 אחוז .

7. להיות בחברה - גם בנושא זה מספר כללים חשובים . היו מנומסים. אל תדברו בטלפון הנייד ואם כבר אתם חייבים .. אז שזה לא יהיה בקול רם . תשתדלו להימנע בכלל משיחות בציבור בשפה זרה (ובמיוחד בעברית ) . אל תדברו או תביעו דעה על משפחות המלוכה או על נושאים פוליטיים ודתיים . זכרו מדובר על ארץ מוסלמית ושמרבית התיירים באיחוד האמירויות מגיעים מארצות ערב.

8. המלצה לתקופה שלא לנסוע – תקופת הרמאדן . בתקופה זאת רוב המסעדות ומקומות הבילוי סגורים , אין אירועים ומומלץ גם להקפיד ביותר על קוד הלבוש הצנוע.

9. המלצה לתקופה שבה הכי כדאי לנסוע – תקופת החורף מנובמבר ועד מרץ . בתקופה זאת מזג האוויר נסבל ויש המון אירועים ופסטיבלים . מפסטיבל הקניות הגדול ועד לפסטיבלי מוזיקה ואומנות . לינק

10. נהיגה – לא מומלץ (נוהגים כמטורפים במהירויות גבוהות) . כל הערים מרושתות במטרו יעיל , שירות מוניות ואובר מאד זמין.

11. תחבורה ציבורית – הדרך הטובה ביותר היא להשתמש במערכת התחבורה הציבורית בדובאי (מטרו, אוטובוס, חשמלית) היא באמצעות כרטיס Nol Silver קונים כרטיס ראשון בערך של 25 דירהם שבתוכו כבר טעונה נסיעה של 19 דירהם . את הכרטיס יש להחתים בכל כניסה ויציאה מהתחבורה הציבורית וערך הנסיעה מנוכה אוטומטית מהסכום המוטען. את הכרטיסים ניתן לטעון בהרבה תחנות וחנויות בעיר. עוד פרטים כאן.

• המקום בו לא תוכלו לבקר .. אבל מעניין.. מעניין מאד.. מעניין מאד מאד :-) גן החיות בית הפרטי של משפחת המלוכה .. אתם חייבים לראות את זה

• בפוסטים הבאים :

המקומות המומלצים של הלמר לביקור בדובאי והמומלצים באבו דאבי:

ועוד דבר חשוב – השתמשתם במידע ובטיפים שרשמתי כאן . תשלחו ותעדכנו את החברים. ביקרתם באיחוד האמירויות  ויש לכם מידע ועדכונים אלי ולמטיילים שאחריכם - עדכנו כאן למטה . זה חשוב . תודה