קפריסין, מהמטבח הקפריסאי, צ'וזוקו ופלוזס ממתק קפריסאי

Palouzes and shushukos

צ'וזוקו ופלוזה Soutzoukos, Palouzes הוא ממתק מסורתי, מתוק מתקתק עשוי מיץ ענבים בעל מראה ייחודי (בצורה הסופית הוא נראה כמו נר!), והוא פופולרי בפסטיבלים מסורתיים.

הממתק נעשה באמצעות עודף של ענבים לאחר בציר ענבים, ולכן הוא נפוץ בכפרים לייצר יין של האי Troodos ופאפוס.

כדי להפוך את Soutzoukos, את התערובת החמה המכונה 'moustalevria' (שילוב של המילים היוונית 'חובה' ו 'קמח') משמש. שקדים (ולפעמים אגוזי מלך) טבולים במים כדי לרכך אותם, ולאחר מכן משחילים על מחרוזות של 2-3 מטרים אורך.

טובולים את המחרוזת לתוך התערובת החמה עד לכיסוי לחלוטין, ולאחר מכן המחרוזת נתלית לייבוש במשך כמה שעות.

תהליך זה טבילה חוזרת שלוש עד חמש פעמים במשך שעות או ימים עד העובי הרצוי מושגת (כ 1 ס"מ קוטר).

זה לוקח חמישה עד שישה ימים עבור Soutzouko להתייבש ואז הוא יכול להיות מאוחסן במשך חודשים.

כאשר הוא מוגש, הוא קצוץ לפרוסות עם מרכז אגוזים מרקם לעיס, לעתים קרובות כמו בליווי Zivania (משקה אלכוהולי מקומי חזק).

סוצ'וקו הוא מתוק מסורתי עשוי תערובת שמנת סמיך של מיץ ענבים מבושלים עם מעט קמח. מחבל מיוחד לעבור שקדים או אגוזי מלך ולאחר מכן נחתכים מספר פעמים לתוך ריבה

בקפריסין palouze נעשה בדרך כלל עם ענבים לבנים.

מגוון ענבים הדומיננטי הוא xynisteri או sultana. יש הבדל קטן בטעם מאשר זנים אחרים וזה פשוט הופך להיות בהיר יותר צבע, "בלונדיני" כמו שאנחנו אומרים בקפריסין.

איך להכין palouze. מכפר לכפר ומאזור לאזור, המתכון שונה.