ללא שום ספק שבולוניה הינה "בירת הגסטרונומיה האיטלקית" סיבה טובה דיה לביקור אחד או שניים בעיר .. ובטח ליותר מיום :-)

בפוסט טעים (וללא כולסטרול) זה :

• כל זה התחיל שם -המאכלים שיצאו מהמטבח הבולונזי ומאזור אמיליה רומנה והיום כולם מכירים .

• הרחוב שכל "פודיז" המגיע לאיטליה חייב לבקר .

• שוק האוכל העתיק של בולוניה .

• הרשימה של המסעדות המומלצות שלי.

• כל זה התחיל שם -המאכלים שיצאו מהמטבח הבולונזי והאזור ...והיום- כל העולם מכיר.

טורטליני – לנו יש שקדי מרק ולאיטלקים טורטליני. כיסונים קטנים של פסטה, מקופלים בצורה של טבעות קטנות וממולאים בבשר, גבינה או ירקות. אוכלים אותם כתוספת לסוגי מרק שונים או עם רוטב שמנת או בשר.

טליאטלי – סוג פסטה רחבה וארוכה המוגשת עם רטבים מכל הסוגים, פטריות ומצויין עם רוטב בולנייז .

חומץ בלסמי – חומץ מיושן בתהליך ארוך של מרכוז הטעמים שנמשך תקופה ארוכה. תמצית החומץ הבלסמי הינה בעלת ריח חזק וככל שהחומץ מיושן יותר ע"י העברה מחבית לחבית במשך שנים כך הטעם ארומטי ומתוק יותר . משתמשים לטיבול סלטים, גבינות, בשר ואפילו גלידה.

פרמג'אנו רג'אנו – אם גבינת ה"פרמזן" הידועה ומלכת הגבינות הקשות האיטלקיות . גבינה קשה וגרגירית המיוצרת מחלב פרות ומקורה בעיר פארמה. רק גבינות המיוצרות באזור אמיליה רומנה יכולות לשאת את תו התקן של ה"פרמג'אנו רג'אנו" ומשם מיוצאות לכל העולם . הגבינות מיושנות במרתפים במשך חודשים ארוכים ככל שהגבינה יותר מיושנת – כך הא יותר מלוחה ובעלת טעמים מרוכזים ועזים. מעדן שניתן לגרד אותו מעל כל סוגי המאכלים.

מורטדלה – לקרניבורים שבינכם – נקניק בעל קוטר גדול, מבושל מבשר חזיר בתוספת פלפל שחור ופיסטוקים. מאד פופולרי לאוהבי הנקניקים ומקורו בבולוניה עוד מימי הרומאים . מוצר מרכזי המוגש בפלטות בשר המוגשות במסעדות ובארים באמיליה רומנה .

רוטב בולונייז – רוטב שמקורו בבולוניה ומשם שמו , רוטב בשר טחון בתוספת רסק עגבניות, בצל מטוגן וגזר (ועוד כל מיני תבלינים ותוספות) . את הרוטב אוכלים בעיקר עם אטריות רחבות אבל ניתן להוסיף לכל סוגי הפסטות.

למברוסקו – סוג של יין מבעבע שנוצר מענבי הלמברוסקו הגדלים באזור אמיליה רומנה . יין עתיק שהיה בשימוש עוד בימי הרומאים . היום הוא אחד היינות המיוצאים ביותר מאיטליה בעיקר לשוק האמריקאי (והישראלי) .

צילום: רותי מירון

Via delle Pescherie Vecchie  - רחוב שכל הפודיז לא מפספסים .

בולוניה מלאה מסעדות ושווקים אך במרכז העיר נמצא רחוב המציע ריכוז של טעימות מכל הטוב שהעיר מציעה בנושא האוכל  . יוצא בפיאצה מג'ורה -רחוב  Via delle Pescherie Vecchie הנחשב לאחד מהרחובות החשובים לחובבי האוכל האיטלקי באיטליה.  ברחוב ובכל הרחובות הצדדים היוצאים ממנו וסביבו, תוכלו לקנות סוגי מאכלים מקומיים, לאכול, לשתות לבלות או סתם להסתובב שעות להינות או להסתכל על אחרים נהנים סביב . חוויה מומלצת ביותר.

הרחוב ששמו קשור לדגים (פאשה= דג באיטלקית) היה במקורו, החל מלפני 400 שנה, רחוב "שוק הדגים" של העיר. משוק הדגים המקורי נותרו עד היום שתי חנויות המוכרות עדיין את כל טוב הים . זה המקום לקנות "פריטו מיסטו" (פירות ים מטוגנים) ולשבת בליווי יין לבן מול שולחן קטן בכניסה ולצפות באקשן אנשים החולפים ברחוב.

מידי בוקר עד שעות הצהרים נפתחים לאורך צידי הרחוב דוכני שוק מדליקים שחלקם האחורי ממוקם ויורד מתחת למפלס הרחוב ובו תוכלו לרכוש מאכלים או לקנות ולאכול בעמידה או ליד השולחנות הממוקמים בחוץ. אותם  buche (חורים .. כך נקראים המקומות האלה J ) יציעו לך מגוון גדול לבחירה של "פלטות" של נקניקים ומורטדלה, בורטה שתנזל לך על צידי השפתיים ,גבינות או פסטות מקומיות . עם סגירת הדוכנים ממשיך הרחוב להיות פעיל והומה בזכות שאר החנויות האוכל והברים הפורסים את שולחנותיהם לכל אורכו ונשארים פתוחים .

Mercato di Mezzo- - שוק האוכל המרכזי של בולוניה .

אם אתם חושבים על שוק הכרמל- זה לא בדיוק מה שתמצאו כאן . מדובר לנעשה על אולם ענק שנמצא בצידה השני של פייאצה מג'ורה על רחוב Via Clavature. זה השוק העתיק ביותר בבולוניה , שוק מקורה מימי הביניים שעבר שיפוץ רציני ולמעשה מהווה "אולם אוכל" ענק המציע טעימות מכל הסוגים של מיני המאכלים המקומיים- פסטות, נקניקים, גבינות עוגות מלווים בטעימות יין מקומי, וכל זאת סביב שולחנות משותפים המפוזרים במרחב . מומלץ לביקור וטעים לבילוי ארוחת צהרים ..

תמונה מתוך אתר למטייל

רשימת המלצות למסעדות שאהבתי . כולן במרכז העתיק של בולוניה.

בבולוניה שפע של מסעדות מכל הסוגים והמינים , זה לא המקום לאכול אוכל צרפתי, איטלקי או תאילנדי ! את האוכל הזה תאכלו בבית . בבולוניה תלכו לאכול אוכל בולונזי ! . מצרף כאן המלצות לשמות של חמש מסעדות מקומיות מצוינות (ובמחירים סבירים ביותר) שאהבתי וממליץ מניסיון אישי מוצלח וטעים והמלצות של זוג חברים הגרים בעיר.

·        RISTORANTE DONATELLO – Via Righi Augusto 8  Tel: 051-235438<<

Link : https://www.ristorantedonatello.it

·        TRATTORIA CAFFE DEL ROSSO - Via Righi Augusto 30A  Tel: 051-236730<<

Link: https://trattoria-caffe-del-rosso-bologna.business.site

·        RISTORANTE DA NELLO AL MONTEGRAPPA- Via Monte Grappa 2B  Tel: 051-236331<<

Link: http://www.ristorantedanello.com/Home_Page_en.html

·        TRATTORIA DEL BIASSANOT -Via paella 16 . Tel: 051-230644<<

Link: https://dalbiassanot.it/en/home-english

·        RISTORANTE DIANA . Via volturno 5.  Tel: 051231302

Link : https://www.ristorante-diana.it

שני טיפים חשובים+ בקשה  :

>> חשוב וכדאי לאכול סביב השעה 20:00

>> לכל המקומות הללו (ובכלל) חובה להזמין מקום מראש לארוחת הערב והשתדל לא לאחר.

ובבקשה : בחו"ל אתם שגרירים של ישראל, ייצגו אותנו בכבוד  .

בפוסטים הבאים שיגיעו בקרוב –

-"מסלולי יום מבולוניה לערים שוות" במחוז אמילה רומנה- עיר תקרות המוזאיקה הידועה בעולם, עיר הבלסמי, כפר שמלא ציורי קיר ועוד..

- "פיקו" – מתחם גסטרונומי חוויתי שווה מחוץ לבולוניה מקור חנויות "איט-איטלי" בכל העולם

>>> אהבת את הפוסט?

· אז כדאי לך להרשם כאן בראש העמוד כמנוי עוקב לבלוג - כך תוכל לקבל התראה על כל הפוסטים שאפרסם בעתיד על איטליה ובכלל

· מאד מתבקש  .. לספר לחברים ולשלוח אליהם לינק ישירות אליו באמצעות הפייסבוק או בווטצאפ

·  וגם מומלץ  לעיין בפוסטים הקודמים שפרסמתי

נוסעים לאיטליה?

פוסטים נבחרים שאני מציע לגולשים לקרוא לפני כל נסיעה לאיטליה שלכם או של החברים :

ועוד פוסטים רבים אחרים ..