יום מספר 9:

גשם שוטף שירד כל הלילה יוצר בוץ ושלוליות. התחזית: שמש וגשם לפרקים. יום טוב לבקר במוזיאון הפתוח בארנהם. אנחנו חונים בחניון של המוזיאון הפתוח ונכנסים על מנת לגלות כי ה”הולנדרמה” נסגרה לשיפוצים ועתידה להפתח רק ב 2017. המוזיאון הפתוח מקסים בעינינו. נהננו להסתובב בין חממות, חורשות, שבילים ובתים ישנים.. אפילו המתבגר מודה (בחמיצות משהו… אבל היי, הציפיות שלנו ממנו לא ממש גבוהות), שהמקום יפיפה. רכבת עוברת בין החלקים השונים של המקום ויש בו מוקדי עניין רבים כמו: מפעלים ישנים, מנועי קיטור, חוות חיות, מאפיה ואופני “וינטג'”.

גן שעשועים ייחודי וכיפי ובו מבוך אמיתי נמצא צמוד לבית קפה נפלא מה שמאפשר לאמאבא לשתות בנחת.

יום מספר 10: אמסטרדם

מה כבר אפשר לחדש בעניין אמסטרדם? לא הרבה. אך אנו, התמזל מזלנו לשהות באמסטרדם בזמן פסטיבל sail amsterdam הנערך אחת לחמש שנים. הבעיה העיקרית: אנחנו לא לבד. מעל מיליון איש חושבים כמונו ומגיעים להשתתף בפסטיבל שחמשת הימים שלו.

בזמן הפסטיבל, אלפי סירות/ אוניות/ סירות עוברות בתעלות העיר, וכמות בלתי נתפסת של אנשים מצטופפים ברציפים , בין דוכנים ובמות מוזיקה חיה. אתר הפסטיבל

אנחנו קמים מוקדם ומכוונים את ה”וייז” לחניון ה “ארנה”. הכניסה וכל התהליך פשוטים למדי, סדרן מחלק לנו דף הסבר באנגלית מיד עם כניסתינו. חניה + 5 כרטיסים למטרו: 8 יורו במסגרת “חנה וסע”. אנחנו עולים קומה ומגיעים לחנויות הענק של “דקטלון” ו”מדיה מרקט”. את הרכישות מורידים בחזרה לרכב…..

המטרו מוביל אותנו עד לתחנה המרכזית.

אנחנו עולים על המעבורת החינמית ij שיוצאת (גם בימים כתיקונם) מאחורי התחנה המרכזית ונדהמים מהמראה ומהאווירה. יום שטוף שמש מושלם ואביבי שעושה טוב על הלב.

אלא שהשמש מעט מעייפת ואחרי השיטוט אנחנו יושבים לאכול ארוחת צהריים קלה ועולים על אוטובוס “הופ און הופ אופ” שהוזמן מראש באתר http://www.365tickets.com/europe/netherlands

הילדים מתלהבים מההסברים בעברית ונהנים מן הסיבוב מאד- לא ממש זול אך מומלץ!. אנחנו יורדים ב”וונדלפארק”. היום יום החופש האחרון בהולנד ומזג האוויר מוציא המונים לפארק. טיול קצר בפארק ומנוחה +גלידה מרעננים אותנו. הולכים ברגל למוזיאון ואן גוך, רק לביקור חטוף.

תחנה אחרונה להיום: בית אנה פרנק. הכרטיסים הוזמנו מראש ואנחנו עוקפים את התור הארוך בחוץ בסיפוק. אלא שהמקום צר, והמבקרים רבים מאד, מה שיוצר למעשה המשך של התור הארוך מאד בתוך הבית. כמעט שלא ניתן להתקרב למוצגים והטכנולוגיה מיושנת (שפופרות משנות השבעים...). אבל הגרוע ביותר: לא ניתן לעקוף את התור ולצאת ואנחנו משתרכים לאיטנו. עכשיו הילדים כבר לא מפלצתוקים אלא מפלצות אמיתיות: מותשים, מזיעים וחסרי סבלנות.

מדד יומי:

אמסטרדם מהממת ואהובה מאד. מתאימה לכל הגילאים ושווה כמה ימי ביקור.

בית אנה פרנק: ממוסחר, צפוף ואין הרבה מה לראות. לא מומלץ.

יום מספר 11:

אחרי היום המדהים ושטוף השמש, אנחנו מקבלים בהבנה יום גשום. ארמון “הט לו” נראה לנו אטרקציה מתאימה ליום “מטופטף” וקריר. ה”וייז” מתקשה למצוא את הכניסה משום מה…. בסוף מסתדרים וחונים בחניון המסודר. הארמון יפה למדי, בעת הפוגה קצרה אנחנו מטיילים קצת בגנים ואף עוצרים לפיקניק זריז בשולחנות שיש בו.

עם תום הביקור, נוסעים לעיירה voorst שמוכרת לנו מביקור קודם במסעדת בשרים בסגנון המערב הפרוע. http://www.ribhousetexas.nl/voorst/

הפעם נבקר ב בית פנקייק "הקרקס". האוכל די טעים אך האטרקציה העיקרית במקום היא לונהפארק קטן שמתאים לילדים צעירים. המפלצתוק בן ה 8 היה מאושר מאד. בהזמנת ארוחה- עלייה חופשית למתקנים.

לגדולים: רכשנו ז'יטונים למשחקים האלקטרונים במקום כך שלא נרשמו תלונות מיוחדות.

מדד יומי:

- ארמון הט לו: יפה ומומלץ. מתאים ליום גשום (אפשר לבקר בגנים ברגע של הפוגה). מתאים לילדים ומתבגרים.

- פנקייק האוס וורסט: מקום נפלא לילדים צעירים (עד גיל 9 בערך).

יום מספר 11:

ווליבי….

את הכרטיסים קנינו מראש. גרופון… אלא מה wink

גרופון ווליבי

ווליבי פארק שווה מאד, בעבר היה שייך לרשת “סיקס פלגס” ורכבות ההרים בו מיועדות למתבגרים וילדים גדולים ואמיצים. יחד עם זאת, יש אזור גדול למדי ששמו “פלי לנד” ומיועד לילדים צעירים יותר. מכיוון שהגענו בימי אוגוסט האחרונים, בעת שמרבית ילדי הולנד שבו זה מכבר לספסל הלימודים, הפארק היה ריק למדי. במתקנים שאינם “אקסטרים” (ובהחלט יש כאלה) כמעט ולא היה תור ויכולנו לעלות שוב ושוב. המתקן העמוס ביותר היה מתקן האבובים שהיה סתמי ולא שווה המתנה. ארוחת צהריים קלילה אכלנו במזנון (לא יקר מדי...). יש לציין כי הצעיר בן ה 8.5, הורשה לעלות על מרבית המתקנים. חובה למדוד את הילדים בדוכן מיוחד שעומד בכניסה. (מקבלים צמידים בצבעים שונים).

המפלצטומטר:

פארק מומלץ בחום רב. מתאים בעיקר למבוגרים/ מתבגרים/ ילדים עם תשוקה לאנדרנלין.

יום מספר 12

חיטהורן… כמה הללו ושיבחו אותך…

ביקשנו לשמור את חיטהורן ליום יפה, אך לצערנו לא נמצא עוד יום כזה. frown

אנחנו מתלבטים האם לוותר, בסוף מחליטים לנסוע…. וקצת מתחרטים על כך. הגשם לא ממש מאפשר שכירת סירה ואנחנו מצטרפים לשייט בסירת תיירים עם גגון. קפצנו על הסירה הראשונה שהזדמנה לנו (כמובן שלאחר כמה מטרים גילינו שהיא הכי יקרה…). אכן הכפר יפה… אך לטעמינו לא שווה את הנסיעה הארוכה, בטח שלא ביום גשום. הצעירים נראים די סובלים וחיכו שיגמר. באסה…

כעשר דקות נסיעה מחיטהורן- העיירה הנחמדה (מאד) steenwijk ובה קתדרלה עם מגדל פעמונים, מדרחוב ובו חנויות רבות ומסעדות לא יקרות וכן אנדרטה לזכר יהודי הולנד .אנחנו עוצרים להפסקה ונתקלים ברכבת נחמדה ותיירותית שמובילה את הקהל למוזיאון הקרקס. http://www.kermisencircusmuseum.eu/info/

הגשם שמתחזק מבריח אותנו לאוטו. הילדים מקטרים עד השמיים ודורשים לחזור לכפר הנופש. על מוזיאון הקרקס ויתרנו הפעם…

מחליטים לנחם את עצמינו ואת הילדים בעצירה באאוטלט “בטיביה”- למרות רמת המחירים הגבוהה אנחנו מצליחים “לדוג” מציאות, בעיקר בחנות של “בנטון”.

יום מספר 13: וולדם והופדרופ

פינוי מוקדם של היחידה בכפר הנופש… האכלה אחרונה של הברווזונים. הילדים עייפים למדי וכבר רוצים הביתה אבל יום שטוף שמש מקסים. אנחנו נוסעים ועושים צ'ק אין מוקדם במלון בשדה התעופה:

ibis budjet

חדרים פשוטים, קטנים ונקיים. מלון מוצלח עם שירות מחוייך, wifi ושאטל מצויין לטרמינל. (החל מ 04:00 בבוקר). התכנון המקורי היה לחזור לאמסטרדם, ל”אמסטרדם דאנג'ן” שידליק את המתבגרים. http://www.thedungeons.com/amsterdam/nl/

אבל בסוף מחליטים על סיבוב בין “כפרי הדייגים”. חונים בוולנדם בקלות. סוף אוגוסט הוא ממש “מחוץ לעונה” בהולנד והאתרים פנויים יחסית. יום שטוף שמש והטיול בוולנדם כיפי, עוצרים בדוכני המזון וטועמים קצת מכל דבר.

בסוף הטיילת עושים טיול רגלי בין שבילי העיירה. כאן יש קצת פחות תיירים והכל יפה. מזג אוויר שמשי והולנד נראית לנו כמו עיירת קיט פתאום…

בדרך חזרה עוצרים בחוות גבינות מזדמנת. מיותר למדי, אבל נחמד מאפשר קצת צילומים טיפשיים בתוך נעלי עץ ענקיות והדגמה של הכנת גבינה…

מכיוון שהיום יום שישי: מחילטים לסיים את הטיול בהשלמת קניות ב”הופדרופ” מרכז קניות גדול סמוך לשדה התעופה, שפתוח ביום ו' עד הלילה. חניה במדחן מצאנו בקלות והמפצלטף מתעוררים לחיים!

ב”הופדרופ” יש גם חנויות קטנות ומקומיות וגם רשתות כמו “פרימארק” c&a מותגים וחנויות ספורט, מדיה מארקט ועוד. בסוף היום נופלים שדודים. משכימים לקראת טיסה מוקדמת….

יום מספר 14

את הטיסה שלנו הזמנו ב”אלאיטליה”, עם קונקשיין ברומא. בדרך החזרה, לבקשת המתבגר בן ה 13 וחצי, שמתעניין בהיסטוריה, החלטנו לרווח את הקונקשיין ולהרוויח עוד בוקר ברומא. הטיסה נוחתת בתשע וחצי ברומא, יש לנו יום שלם לבלות בה…. אבל זה כבר שייך לסיפור אחר…..

סיכום:

- הולנד ארץ נפלאה עם אטרקציות רבות לילדים צעירים. למתבגרים לעומת זאת, יש לדעתי יעדים מוצלחים יותר.

- אם כבר מגיעים עם מתבגרים: כדאי לחשוב על אטרקציות מתאימות.

- השבוע האחרון של אוגוסט הוא שבוע מצוין לטייל בהולנד, האתרים מתרוקנים והתורים מתקצרים.

- להתכונן מראש גם לימים גשומים וקרים (מאד)

- אפשר להוזיל מחירים עם קופונים ו”גרופונים”.

“נשאר על רצפת העריכה”….. יעדים שאספתי לעצמי אך לא ביקרתי בהם

- פארק לאומי biesbosch

- פליטלנד ליידן שיש בו פארק חבלים וגם אגם עם מעין פארק מים קטן.

לונהפארק לא רחוק מדה אמהוף

ספארי

פארק הקופים

שיט פנקייק ב nijmegen (לאותה חברה יש גם סניף ברוטרדם ובאמסטרדם)

רעיונות נוספים לימים גשומים:

מה אפשר לעשות בהולנד ביום גשום? מלבד מקומות שהזכרתי בבלוג: הנה כמה רעיונות נוספים:

- אמסטרדם דאנג'ן

כפר נופש נוסף http://www.uddelermeer.com/

רשת rnc- כפרי נופש

חיפוש בקתה באתרי קמפינג http://www.eurocampings.co.uk/netherlands/

(להגדיר אזור ואת הדרישות מצד שמאל – למשל “בריכה מקורה” וכו').