ברצלונה ממבט אחר

ברצלונה

ברצלונה היא אחת הערים הספרדיות המזוהות מנהלית לאזור קטלוניה, עם שטח יבשתי של 101.4 קמ"ר, 12 מ' מעל פני הים, ותאום עם מספר ערים כמו קהיר, גדנסק, ורנה, איספהאן, סאו פאולו, קלן. , איסטנבול ועזה בואנוס איירס, ריו דה ז'ניירו, בוסטון, סרייבו, סנט פטרסבורג, שנחאי וסביליה.

מידע על העיר ברצלונה

המשחקים האולימפיים נערכו בשטחה בשנת 1992. היא מפורסמת בזכות העיסוק בספורט של תושביה, במיוחד כדורגל; הוא כולל מועדונים רבים כמו FC ברצלונה ואצטדיון הקאמפ נואו שלו, אצטדיון אספניול וקורנלה-אל פראט, אצטדיון בנדין ואצטדיון הונגירה. העיר דורגה במקום השני מבין ערי ספרד מבחינת אוכלוסייה; אוכלוסייתה, על פי נתונים סטטיסטיים של 2016, הגיעה ל-1,608,746 נפש, וצפיפות האוכלוסייה בה עמדה על 15,931 נפש לקמ"ר. אוכלוסייתה מורכבת מספרדים וקטלונים, ומיעוטים של מהגרים מארגנטינה, אקוודור, קולומביה, רומניה, אוקראינה, סנגל, אלג'יריה, מרוקו ופקיסטן. מבחינה מנהלית היא מחולקת לשבעים ושלוש שכונות; ביניהם Ciutat Via, Gracia, Sant Marti, Barceloneta וסגרדה פמיליה. ברצלונה עברה במספר תחנות היסטוריות, כגון: הרומאים לקחו אותה כמבצר במאה החמש עשרה לפני הספירה, לאחר מכן השתלטו עליה הוויזיגותים שהיגרו מחצי האי האיברי בתחילת המאה החמישית לספירה. המוסלמים פתחו אותו במאה השמינית לספירה, ובשנת 801 לספירה הוא שוחזר על ידי לואי בן קרל הגדול, ואז הוא נפתח מחדש על ידי המוסלמים בשנת 985 לספירה בידי מוחמד בן אבי עאמר אל-מנצור. היא נהרסה בשנת 1714 לספירה בימי מלחמות ספרד. היא נכבשה גם על ידי הצרפתים בתקופת שלטונו של נפוליאון, והיא הפכה לחברת בת של האימפריה הצרפתית.

הגיאוגרפיה של ברצלונה

ממוקמת מבחינה אסטרונומית בקו אורך של 2.10 מעלות מזרחית לקו גריניץ', ובקו רוחב של 41.22 מעלות צפונית לקו המשווה. ים תיכוני בינוני. ציוני דרך בעיר ברצלונה כנסיית המשפחה הקדושה, הידועה בשם סגרדה פמיליה, והיא אחד ממקומות התיירות המתויירים ביותר בעיר, ומאופיינת ביופי של נופיה, במספר הרב של פסלי האבן והדגמים בעיר. זה, וגובהו הגבוה. האקווריום הממוקם בנמל פורט וייל, והוא אחד ממקומות התיירות המערביים בעולם והפופולריים בעיר, ומציג את בעלי החיים בצורה ציורית ואטרקטיבית. המוזיאון הלאומי לאמנות קטלוני, שהיה בעבר ארמונו של הח'ליף אל-מנצור. מזרקת קנאלטס ממוקמת ליד פלאזה קטלוניה בלה רמבלה. היא נבנתה במאה השש עשרה לספירה, במיוחד בשנת 1714 לספירה בתקופת שלטונו של פיליפ החמישי. ציוני דרך נוספים כגון המוזיאון הלאומי, בית הפטיו, בניין מילאנו, בית המוזיקה, שער הניצחון, מגדל אגבאר, פסל כריסטופר קולומבוס ופלאסה קטלוניה.