קפריסין, האם אי פעם טעמתם פרי קיץ טעים בשם באבוטסה? הכינוי הקפריסאי לסברס שאתם ודאי מכירים בישראל

Prickly Pear, Babutsa (שיהיה name)

אזהרה❗️אל תאכלו הרבה באבוטסה מאחר ששתהייה לכם בעיה בשירותים.

ואם אכלתם, עדיף שיהייה קר מאוד.

האגס הקוצני הוא אחד מפירות הקיץ המועדפים על הקפריסאים. זה אולי נראה כמו פרי אקזוטי אבל לא צריך לקנא בכך שהוא לא כזה, בגלל הטעם הטעים להפליא שלו.

הייתי מסווג אותו כפרי בר בשל העובדה שהקקטוס הדוקרני הזה גדל באזורים שבהם יש בצורת ובמזג אוויר חם מאוד. בקפריסין קל למצוא אותו, תראו את הצמח כמעט בכל חלקי האי.

תיאורטית נראה שהמקור הוא ממקסיקו. אם אתה רואה את דגל מקסיקו הקוצניים מעטרים את הדגל שלהם.

באירופה נראה שהובא על ידי החוקר פרננדו קורטז במאה ה-15. המקסיקנים מחשיבים את הפרי הקוצני כנשק נגד מחלות ואין ספק בכך!

מי שלא ניסה הזהרו לחתוך אותם כי יש בהם קוצים. עם הלבוש הדרוש ועם מעט הכנה תתגמלו ללא חרטה, לא רק על הפיקנטיות אלא היא עושה טוב מאוד לבריאותנו ויכולה להרוות אותנו שכן היא מכילה 85% מים.

הפרחים מופיעים לראשונה בערך באפריל. הפרי הקוצני מוכנים לחיתוך בתחילת יולי עד תחילת ספטמבר, אם תחתכו אותם מאוחר יותר תראו שהם נמסים בקלות ואין להם טעם טוב.

הפרי גדל באופן שווה בשולי עלי האגס הדוקרני והם צהבהבים-ירוק ולאחר מכן כשהם בוגרים יותר הם צהובים-כתומים.

הפרי מכיל מספר רב של זרעים קטנים ועדיף לא לאכול הרבה כי זה יוצר עצירות ומי שסובל מעצירות עדיף לאכול מעט אבל הוא משלשל אם צורכים אותו ללא זרעים.

הוא נאכל נא, אפוי ומכינים מיץ או ריבה. הוא מתאים לדיאטנים מכיוון שאין בו כמעט קלוריות!

שיחי הצבר שימשו בעבר לסימון חלקות חקלאיות, הגנה על הבית או החווה, מגן מפני שריפות קוצים, תחום למכלאות צאן.