צפון קפריסין, הכפר הנטוש גליני,

Galini Abandoned village, North Cyprus

הכפר הנטוש גליני Galini (ביוונית: Γαληνή; בטורקית: Ömerli) הוא כפר בצפון קפריסין, 8 ק''מ

צפונית-מערבית לעיירה Lefka בתוך מפרץ Morphou באזור. הוא נמצא בשליטת דה פקטו של צפון קפריסין.

גליני היה כפר קפריסאי יווני, שנמצא בפנים הארץ של מפרץ מורפו, שישה קילומטרים מערבית לכפר לזרוס.

על פי גודווין, שמו של הכפר נגזר מ"איה גאליני" (קדוש שלווה) או מצמח המכונה "גליניה".

בשנת 1975, הקפריסאים הטורקים שינו את השם ל- Ömerli, שפירושו המילולי "עם עומר".

אוכלוסייה היסטורית:

בכל מפקדי האוכלוסין שהכפר מתועד עבורם אנו רואים שהוא היה מיושב בעיקר על ידי נוצרים (קפריסאים יוונים), ורק קומץ קפריסאים טורקים מופיעים מדי פעם ברשומות. אוכלוסיית גליני / Ömerli גדלה בהתמדה מ 324 בשנת 1891 ל 1,295 בשנת 1960.

עם זאת, ירידה משמעותית נרשמה בשנת 1973 עקב הגירתם של תושבי כפר רבים לקנדה ואוסטרליה.

עקירה:

איש לא נעקר מהכפר הזה במהלך הסכסוך הבין-קהילתי בשנות השישים. עם זאת כל תושבי הכפר נעקרו ב 1974, מכיוון שהם ברחו באוגוסט מהצבא הטורקי המתקדם.

נכון לעכשיו, כמו הרבה קפריסאים יוונים עקורים אחרים, הם מפוזרים בדרום האי עם כיסים קטנים בעיירות. בגלל קרבתו של הכפר לקו הירוק, מאז מלחמת 1974 הוא שימש רק את הצבא.

תושבים נוכחיים:

הכפר ריק והרוס, ומשמש רק את הצבא הקפריסאי הטורקי.