מסלול עד שבוע בנתיב הגנים

elitzemah

”נתיב הגנים - Garden route“

טיול בנתיב הגנים (Garden route):

יום 1: יצאנו מקייפטאון לכיוון מסל-ביי. לחוות חתולים "Botlierskop" הגענו מאוחר מידי ולכן המשכנו משם לכיוון חוות בנות היענה (highgate) שגם אליה הגענו מאוחר. החלטנו להשאר ב-Oudtshoorn. העיירה Oudshoorn נמצאת בקודקוד המשולש מוסל-ביי וג'ורג': העברנו את הלילה בהוסטל מאוד נחמד בשם - lodge 96. המקום נקי ומסודר והמחירים הוגנים. ( Langenhoven Road, oudshoorn96 Tel: +27442722996). הבעלים של ההוסטל "מאט" היה מאוד מגניב וחברותי מהרגע הראשון שהגענו. הוא הסביר לנו על כל האטרקציות שבאזור ונתן לנו שוברי הנחה והמלצות למסעדות. מסעדת Bello cibo – מסעדה מעולה, באווירה קלילה. היינו זוג כל אחד אכל מנה של 300 גרם בשר המורכבת מ-3 נתחים שונים 1. בת יענה 2. Spring-bok 3. Kudu הבשר היה טוב וטעים והגיע עם שתי תוספות לבחירה, כמו כן, לקחנו בקבוק יין, בירות וקינוח. על כל זה שלמנו 400 ראנד. מחיר שווה למנה כזו ברמה כזו.

יום 2: אחרי לילה ארוך ורווי באלכוהול התעוררנו לבוקר חדש ומזג אוויר מעולה. יצאנו לאטרקציות שבאזור. תחילה מערות קנגו – מערת נטיפים מדליקה – יש אפשרות לעשות את המסלול ה"הרפתקני" שבו זוחלים בכמה מעברים צרים מקבלים הסברים מעניינים על המערה ותהליך היווצרותה. הפעילות השנייה שלנו הייתה במפל לא רחוק מהמערות. הגעה עד למרחק 300 מטר מהמפל עם רכב – משם הליכה ברגל. המפל יפה ושווה להגיע אליו אם אתם באזור ויש לכם זמן להקדיש לזה. זהו המפל שמספק מים לעיירה.

מהמפל נסענו ל-Wild farm – זהו בעצם גן חיות קטן. עשינו סיבוב מודרך ומהיר, ניתן לצפות שם בחתולים שונים, לצלול עם תנינים (יותר נראה כמו לצוף בבריכה בתוך כלוב כאשר לצידך ומחוץ לכלוב כמובן, נמצא קרוקודיל שלא ממש זז) עוד בחווה רואים איך מתבצעת האכלה של תנינים. ויש מספר ציפורים וחיות שונות. כמו כן עבור תשלום נוסף ניתן להיכנס לכלוב של הצ'יטה ולהצטלם עמה. המחיר של האטרקציה יקר יחסית והיא אינה מלהיבה במיוחד. באותו אזור קיימות שתי חוות 1. Highgate 2. safari ostrich. הציפור שלא החליטה מה היא, היא חייה מאוד מרשימה. בחווה עושים סיור הכולל הסברים מעניינים עליה, ופעילויות האכלה וליטוף. אפשר גם לרכב עליה (עד משקל 75 קילו). למעוניינים לרכב עליה – מספר המקומות בכל סיור מוגבל ולכן מומלץ להתנדב בין הראשונים כאשר מגיעים לשלב הזה של הסיור. בסופו של יום זה תכננו לנסוע עד ל- Addo Elephant Park אך מכיוון שהיינו עייפים החלטנו להישאר באזור וללכת לישון בעיירה ג'ורג'.

יום 3: אחרי ארוחת הבוקר המשכנו בנסיעה על כביש ה-N2 לכיוון Tsitsikama בפארק פעילויות טבע מגוונות – הכוללות מסלולי הליכה של שעה אחת עד טרקים של 5 ימים, רכיבה על אופניים, סיורי סגווי, פעילויות מים שונות, "אומגה" שעוברת ביער ומעל מפלים ועוד... כמו כן, פארק זה נמצא בין שתי הפרובינציות אשר את גבולן מסמן עמק ענק ומהגשר שגובהו 216 מטרים מעל העמק ניתן לעשות את אחת מקפיצות הבנג'י הגבוהות בעולם. חוויה מטורפת יש לציין אך שווה כל רגע וכל אגורה מ-790 הרנדים שהיא עולה (לא כולל התמונות וסרט שתוכלו לקנות אח"כ). בסופו של היום המשכנו בנסיעה עד לפארק הפילים – כחצי שעה נסיעה מהעיר פורט אליזבת'. את הלילה העברנו בהוסטל בשם – Orange elephant, ההוסטל נמצא כחמש דקות נסיעה מהכניסה לפארק. והוא מקום חביב עם חדרים פרטיים וחדרים משותפים. יש בו בר משקאות והוא נמצא בשטח ירוק ויפה.

יום 4: את כל היום העברנו בתוך הפארק. אל הפרק אפשר להכנס עם רכב שכור, ומחיר הכניסה עומד על 200 ראנד לבן אדם. מומלץ לבוא מוכנים עם אוכל ושתייה, שכן בתוך המתחם ישנה רק מסעדה אחת וחנות מזכרות שמוכרת גם חטיפים ושתייה. בתוך הפארק ישנו אזור פיקניק מסודר שבו שולחנות ומקומות ישיבה ושירותים. בפארק מינים רבים של חיות וביניהם אלה שניצפו על ידינו: פילים, חזירי-בר, זברות, בופולו, קודו, שואלים, צבים, צבאים, חיפושיות זבל ע-נ-ק-י-ו-ת, וכמובן אריות! ועוד רבות אחרות. כדאי להצטייד במשקפת אך לא הכרחי. בספו של יום זה התחלנו את דרכנו חזרה לקייפטאון, את הלילה העברנו בהוסטל חביב ב- knyzna (highfields backpackers. 2 graham st. knyzna. Tel: +27443826266) בעל ההוסטל אוהב ישראלים מאוד.

יום 5: נסיעה לקייפטאון, לא לפני שעצרנו בחוות botlierskop ועשינו פעילות "הליכה עם אריות" החייה המדהימה הזו בויתה מרגע שנולדה והיא מורגלת לאנשים. במהלך הסיור שאורכו כשעה תלכו לצד האריות תלטפו אותם וכמובן תצטלמו איתם. זוהי חוויה מיוחדת במינה, יבינו זאת אוהבי החתולים שכן הם מתנהגים ממש כמו כל חתול אחר רק בגדול. מחיר: 550 ראנד לאדם. אם מגיעים עם קבוצה אפשר לקבל הנחה יפה. כמובן שכל הנסיעה בנתיב הגנים מדהימה ולאורכה נקודות תצפית רבות.

תמונת הפרופיל של david02
david02

”גרדן רות' ואזור קייפטאון“

קרא עוד

הצעה קצת שונה לגבי אזור קייפטאון והגרדן רות', הנתיב הגנים בדרום אפריקה. הנסיעה דרך הרמנוס ומוסל ביי לנייזנה היא יפה, אך יש דרך יפה יותר לדעתי. צריך לצאת מקייפטאון לכיוון צפון מזרח (N1) בנסיעה לכיוון פאל (Paral), דרך יפהפיה, דרך הרים ועמקים. בעונה גם יש שלג בפסגות, המון נחלים, מפלים, וירוק בעיניים. הכיוון הוא לעיירה אודסון. יש שם בית כנסת יפה, תשאלו במודיעין תיירותי איפה זה.

מאודסון אפשר לצאת למערת הקנגו, מערת נטיפים יפה ממש. ניתן גם לעשות טיול טרקטורונים באזור. אני עשיתי באיזו חווה, שלבעל החווה קוראים יוהן. אני מאמין שכל בעל גסט האוס בעיירה מכיר אותו. צריך לקבוע איתו מראש.

מאודסון נוסעים לג'ורג', בדרך מפותלת מאד, אך יפה ביותר. אז ממשיכים בנסיעה רגילה לכייון ניזנה, פלט, ציציקמה, ופורט אליזבת'.

חשוב לציין, מבחינת שעות נסיעה מקיפטאון לאודסון זה חמש שעות בערך, בנסיעה רצופה. מה שאומר או לצאת לפנות בוקר, אז החלק היפה יותר הוא לאחר שעה וחצי נסיעה או לוותר על דברים אחרים ולעשות יום באודסון, כמו שאני עשיתי.

האומגות בציציקמה מאד כייפיות, בארוכה 210 מטרים. מומלץ גם לקפוץ בנג'י וכמובן, ניתן לעשות צניחה חופשית בפלט, בתיאום של יום מראש.

בקייפטאון עצמה, הייתי ממליץ, לטפס על הליינס הד או בזריחה או בשקיעה, זה משהו מדהים ביותר. לבקר בסטלנבוש, חוף מיוזמברג. חוף נוסף, משקיף על כל המבנה היפה של העיר זה חוף מילנרטון. כמובן, לא לוותר על קייפ התקווה הטובה, פיש הוק, פינגוונים בסימוס טאון וביקור בשוק המזכרות בגרין פויינט, בו ניתן להתמקח על הכל חוץ מביצי יען.

צירפתי תמונה של הנוף מחוף מילנרטון. מומלץ מאד להשיג את הספר Cost to Cost המחולק חינם כמעט בכל גסט האוס, יש בו פירוט של מלא אתרים והמלצות.

תמונת הפרופיל של seneckym
seneckym

”שבוע בנתיב הגנים מפורט אליזבט להרמנוס“

קרא עוד

שבוע בנתיב הגנים – מפורט אליזבט להרמנוס. בשל אילוצי עבודה יצאנו רק ביום ראשון בבוקר בטיסה מיוהנסבורג לפורט אליזבט. העיר הקטנה והמנומנמת משמשת כבסיס ליציאה לנתיב הגנים.

מי שמגיע בבוקר ועיתויו בידו, מומלץ לצאת לפארק הפילים Addo מרחק כשעה ומחצה נסיעה (לכל כיוון). מי שכבר ראה פילים / ספארי, או מגיע בשעות הצהרים המאוחרות, שלא יתעצב. הגענו בצהריים, קיבלנו את הרכב מחברת First ויצאנו ל-Nature Valley, מרחק שעתיים וחצי נסיעה. הזמן הזה עזר לנו ללמוד להסתדר עם נהיגה בצד שמאל. הגענו לאכסניה בדימדומים (בחורף הערב יורד כבר בסביבות השעה 5).

יום 2: ירד גשם, אז נסענו לגן-חיות Birds of Eden, אמנם יש מחסה מן הגשם, אך הציפרים מרביתן לא מקומיות וגני-חיות זו חוויה בינונית למדי. אבל, בסמוך לגן החיות יש מרכז קניות קטנטן ובו דברי צמר "מוהר" מעולים, בעיקר אם חסר לכם גרבים. המשכנו לעיר נייזנה, שנחשבת לפנינה שבנתיב הגנים. שוטטנו עם המכונית בין הסימטאות לכיוון הים, ובאחת מהן הסב את תשומת ליבנו השומר המקומי ללוויתן השוחה במפרץ למרגלותינו. בעונה זו הם באים לכיוון החוף להזדווג והסיכוי לראותם תלוי בטמפרטורה, אם לא מדי קר הם מתקרבים למרחק צפייה. סעדנו ליבנו במסעדה הכי יקרה על החוף – 38 מעלות מזרח, מסעדת דגים ופירות ים מומלצת במיוחד.

יום 3: יצאנו לפארק ציציקמה וירדנו לגשר החבלים Stormsriver Mouth Suspension Bridge. קצת מתנשפים בעליות אבל הנוף של האוקיינוס ההודי והנהר שוים כל מאמץ. המסעדה במקום מנפיקה ארוחות טעימות מאוד. אחר כך, נסענו לגן חיות Tenikwa לראות את הצ'יטה ובני משפחתה (קרקל, נמר וכדומה). למרות האפשרות ללטף (בזהירות ובפיקוח) כאמור, זה גן חיות.

יום 4: נפרדנו ממארחנו ב-Easy Spirit ויצאנו "לוילדרנס". טיילנו ב-Kingfisher Trail, כ-3 שעות כולל מעבר ערוץ נחל בדוברה קשורה משני הצדדים. היער יפה, המפל שבסופו מאכזב, מזל שהטיול שווה את המחיר שתיירים נדרשים לשלם (144 רנד=72 ₪), פי 3 מהמקומיים. המשכנו בדרכנו עד למוסל ביי (Mossel Bay). תקופת החורף היא מחוץ לעונה ולכן קיבלנו חדר עם חימום וארוחת בוקר במלון 4 כוכבים במחיר של 3 כוכבים. אנו ממליצים מאוד על The Point במוסל ביי, ועל מסעדת Kingfisher הסמוכה.

יום 5: לפני שנפרדנו ממוסל ביי יצאנו לטיול רגלי לאורך הצוקים מהמגדלור הסמוך למלון עד כמה שרוצים. הים המתנפץ אל הצוקים והסיכוי לראות לוויתנים הם הסיבה להמשיך וללכת. בדרך עצרנו בקומפלקס המוזיאונים כדי לשלוח גלויות ב"נעל" שב-post office tree. שמנו פעמינו לפנים היבשה לכיוון מערות קנגו. הדרך עוברת גבוה והנוף משתנה, אפילו מעט פרוטאות וכבר רואים חווה של בנות-יענה. מערת הנטיפים נחמדה, ומספיק הסיור הקצר של ששת האולמות הראשונים. לא רחוק משם יש גם חוות יענים עם סיורי הדגמה. לדעתי, רכיבה על יען זה צער בעלי חיים. חלפנו על פני העיר Oudtshhoorn ב-route 62 (דרך הברנדי) עד לעיר Montagu והלכנו לישון במלון Montagu Country Hotel.

יום 6: ירדנו ממונטגו (דרך כביש 62) לכיוון Bredasdorp מתוך כוונה להמשיך לאורך הים עד הרמנוס והתאכזבנו מעט כי חלק מהדרך עדיין לא סלול. במרכז המידע קיבלנו הדרכה וחברנו לדרך החוף ב-Pearly Beach. התאכסנו במלון וינדזור (3 כוכבים וחימום) ויצאנו עם משקפת מעבר לכביש לצפות בלויתנים.

יום 7: שבת, יש שני ירידי שבת באיזור. האחד בסמיכות לבית הספר מונטסורי והשני ביציאה מן העיר. אהבנו את החיכוך עם המקומיים ואת מלאכת היד שלהם. לפנות ערב צעדנו לכיוון הנמל החדש לאורך הצוקים, איזה נוף, איזה כיף. השיא היה בארוחת הערב במסעדת Deer Hunter – סטייק t-bone צבי 850 גרם ב-70 ₪!

תמונת הפרופיל של hagt
hagt

”טיול לנייזנה, שמורת גן העדן, מערת קונגו ועוד“

קרא עוד

מסלול זה הוא מסלול של 3-4 (בהמשך לטיפ של יום טיול אחד לעיירה הרמנוס). מהרמנוס יוצאים מזרחה על כביש 43 ולאחר מכן שמאלה לכביש 326 עד לכביש N2 שם פונים ימינה (מזרחה) עד שמגיעים לעיירה נייזנה (מספר שעות נסיעה).

ניתן לעלות לתצפית על אזור הלגונה והנמל ולראות את שלושת הראשים - שלוש מערות גדולות באזור, לעיתים ניתן לראות מהתצפית גם דולפינים.

ניתן ללון באזור נייזנה - האפשרויות כאן הן מגוונות ובדר"כ אין בעיה להגיע גם ללא הזמנה. גם מחוץ לעיר ישנן אכסניות רבות ברמות שונות ובמחירים סבירים בהחלט.

כ-15 ק"מ מזרחית לנייזנה נמצאת שמורת גן העדן, שמורת של יער גשם עם עצי ענק, נחלים גשרונים ועוד. במקום מסלול הליכה נוח מאוד והוא נגיש בחלקו גם לנכים. אחת האטרקציות במקום היא עץ ענק ועתיק. הכניסה היא בתשלום. מומלץ להקדיש למקום כשעתיים שלוש לפחות.

מכאן ניתן להמשיך לשמורת ציציקמה - נוסעים מזרחה על N2 כ- 50 ק"מ. הכניסה היא בתשלום. מדובר בשמורת טבע גדולה על חוף הים המשלבת יער עד, אוקיינוס וצמחייה ייחודת. במקום מספר גדול של מסלולים ואטרקציות בהן גשר תלוי, אומגה ארוכה עם מספר תחנות ועוד. כדאי להקדיש למקום לפחות לפחות חצי יום ומומלץ יום שלם כמינימום.

מכאן ניתן לנסוע למערות קונגו - מערות נטיפים ענקיות - קחו בחשבון שחלק מהדרך היא בדרכי עפר. ההגעה - נוסעים מערבה על N2 - בכניסה לעיירה ג'ורג' פונים ימינה ל N9 אחרי בערך 60 ק"מ פונים ימינה ל N12 אחרי כ- 60 -70 ק"מ, בעיירה Oudtshoorn כביש N12 פונה ימינה - אבל לא פונים אלא ממשיכים ישר על כביש 328 כ- 45- 50 ק"מ ופונים ימינה לפי השילוט (באזור grootkraal). הכניסה למערות היא בקבוצות עם מדריך. הכניסה בתשלום. באזור יש גם פארק חיות קטן שכולל אריות, נמרים, תנינים היפופוטמים ועוד - מצוין עבור ילדים (לקבל הכוונה מדוייקת במערות). יש באזור גם חוות יענים שגם בה אפשר לבקר - הכל תלוי בזמן שיש לכם.

מכאן - חזרה לקייפטאון - דרומה על R328 עד N2 ומשם מערבה לקייפטאון.

בדרך הלוך או חזור - למעוניינים בלבד יש מספר מקומות לעשות בנג'י איכותיים וגבוהים במיוחד - בחלק מהמקומות זה בנג'י רגיל ובחלק יש גם בנג'י נדנדה. כמו כן יש מקומות רבים לעשות פיקניקים בדרך עם נוף מדהים - תהנו.

הערה חשובה - ההכוונה במסלול שלעיל היא הכוונה כללית בלבד ויש להיעזר במפות דרכים ולהיסגר במדויק על המסלולים לפני היציאה. ייתכנו גם דרכים נוספות להגיע למקומות - בחרתי את הדרך המוכרת לי. כאמור טיול של כ3-4 ימים - תהנו !

תמונת הפרופיל של ili
ili

”נתיב הגנים“

נתיב הגנים: מערב Mussel Bay עד Tsitiskamma במזרח
תחבורה: השכרת רכב בעדיפות ראשונה.
N2 – ציר מרכזי בנתיב הגנים
cape-town עד Tsitiskamma על ציר N2 הלוך חזור או להמשיך מזרחה לכיוון Derben וכמובן הפוך.
cape-town עד Tsitiskamma על ציר N2 כיוון אחד, חזור על חלק מהדרך פניה ימינה מציר N2 ל Oudshoorm המשך ל Swartberge pass – מומלץ! ( למלא דלק לפני) -עיירה בשם Prince Albert -ציר 62- התחברות לציר N1 משם המשך לכיוון מזרח או מערב - Stelanbuse cape town

תחנות דלק בערים / עיירות מרכזיות לאורך הציר - מס` חברות.
מומלץ לקנות Phone card – להזמנת מקומות לינה / ברורים מהדרך. הכניסה למרבית השמורות בנתיב הגנים כרוכות בתשלום.
אפשרויות לינה בתוך השמורות יקרות יותר - גם שמדובר בהצבת אוהל, לכן אם לא מטרקים מומלץ לישון ב-backpackers המפוזרים באזור, מרביתם מאפשרים הצבת אוהל בתשלום כמובן! לגבי לינה- לא הזמנו בשום מקום- כי אף פעם לא ידענו איפה נסיים וכמה נתעכב בכל מקום, היינו קצת מחוץ לעונה ולא הייתה לנו בעיית לינה חוץ Plettenberg - וזה היה לטובה כי אז הגענו Stanly Iland :כדאי להזמין מראש- די מבוקש.

לגבי אוכל- מומלץ להצטייד מראש ברשתות המזון הגדולות (pick&pay ועוד)- בעיקר בעיירות הגדולות, השלמות של אוכל ניתן לעשות גם ב `מכולות`` הפזורות לאורך הדרך ובתחנות דלק. ברב המטבחים של backpackers יש ציוד נדרש (סירים, צלחות סכו``ם, גז....)

כמה זמן זה לוקח? קשה להגיד, גם לא חייבים לראות ולעשות את הכל- ובחלק מהמקומות רק תעברו עם הרכב- הממוצע לנתיב הגנים בין כל אלה שאני! נתקלתי בהם (ללא טרקים של מס` ימים) 4-6 ימים.

אנחנו ויתרנו על Gorge & Mussel Bay - לא מצאנו בהם עניין מיוחד.

Wilderness - רכיבה על סוסים, מסלולי הליכה, אנחנו עשינו את giant king fisher trail- בערך 3-4 שעות הליכה (הלוך חזור), לא כולל שהות במפל, רמת קושי- קלה. מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם (פחות אנשים במפל). ניתן לשלב מסלול זה עם שיט בקאנו לחלק מהדרך + המשך ברגל עד המפל- וחזור.

Map of Africa – נקודת תצפית, תוואי נוף בצורת אפריקה – הגעה עם הרכב – מומלץ! הנוף הנשקף מהצד השני באותה נקודה גם מדהים , למרות של כל הוילות מפריעות.
אנחנו ישנו ב- Know fairy BP.

ניתן לעצור בעוד מקומות שיעניינו אתכם שתעברו בדרך (לא צריך לתכנן מראש) כמו brenton on sea (רצועת חוף מדהימה) - בערך 30 ד` מ-knaysna או guakama.

Knaysna – עיירה חביבה ועמוסה, יש מס` מסלולי הליכה, ספורט אתגרי.... מומלץ להתעדכן ב-T-info. – יש רשתות מזון גדולות להצטיידות.

Plettenberg- הנוף שנשקף ממנה מדהים - לנו ירד גשם- אז לא התעכבנו יותר מדי - חוץ מלהסתובב עם האוטו.
יש רשתות מזון גדולות להצטיידות, אינטרנט (מקום אחד), backpackers - אנחנו נתקלנו בשניים בתוך העיר שהיו בתפוסה מלאה, יש מספר אפשרויות ל-B&B ויש עוד מספר מקומות קרובים מחוץ לעיירה על ציר: Garden Rout BP ו-Stanly Iland

Stanly Iland- אנחנו עשינו טיולון של שעתיים- שלוש באי עצמו- שהוא ממש פצפון, כיוון שלא כל כך היינו בעונה - היה קצת אפרורי - אבל עדיין נפלא: נמצא מכיוון דרום אחרי Plettenberg מספר דקות נסיעה. מדובר באי קטן מאוד, שיש בו אפשרויות לינה. המקום לינה הכי מדוגם שישנתי בו בטיול ובאותו מחיר של מקומות אחרים. יש אפשרות ללינה ב-dorm, חדרים זוגיים, בקתה שלמה וקמפינג. יש ארוחות, אפשר לקנות אוכל ולהכין לבד במטבח המדוגם. באי ניתן לעשות סיור. יש בו כמה שלוליות חביבות עם צמחייה ועופות, וכר דשא ענק למשחק כדורגל (לגבי הכדור אני לא נעולה). החברה שמתפעלים את המקום מאוד נחמדים. יש להזמין מקום מראש בעיקר בעונה. אנחנו היינו קצת לפני העונה והזמנו 30 ד` לפני שהגענו. קיבלנו גם חדר זוגי במחיר של dorm (מבלי שביקשנו) כי היה מקום פנוי. מחיר ב-dorm בערך $11. הייתי מוכנה לשלם גם יותר, יותר מעניין מלשון בסתם עוד backpackers. הבעיה שאחרי לינה במקום כזה מתבאסים מהמקומות האחרים שהיו נראים בסדר אם לא ישנים באי. אם מגיעים עם רכב מחנים אותו במלון ונטורה ליד עמדת השומר כדי שישמור בלילה בתשלום של 20 ראנד (זה ההסדר שיש עם המלון) התשלום לשומר ביום שאוספים את הרכב - והם גם לא תמיד מבקשים. אנחנו הגענו לאי די מאוחר ב-21:00. לא הייתה בעיה התקשרנו והם שלחו מישהו לאסוף אותנו עם סירה (זה כלול במחיר הלינה).

Tsisikama - Nature’s vally - Storms river -זה האזור שהכי אהבתי- יש הרבה מה לעשות:
Otter trail - מדובר בטרק שאורך מספר ימים (5 +/-) טרק מאוד מבוקש ולכן צריך להזמין מקום מראש הרבה זמן לפני (בייחוד בעונה), מכסת המטיילים מוגבלת ונדרש מינימום של אנשים ליציאה. ניתן להגיע לחלקים ממנו בטיולי יום. שמורת Tsisikama ענקית, מהכניסה לשמורה עצמה יש גישה ל-Storm river – גשר שנמתח על הנהר בשפך יציאה לים, ניתן לחצות את גשר הכבלים ולטפס לנקודות תצפית.
Storm river- אפשרויות לספורט אתגרי – די יקר.
הנסיעה בכל האזור עצמו יפה מאוד.

Oudshoorm היא העיר המרכזית בקארו הקטן - הדרך לשם עוברת ברכס הרים מדהים (אחרי הפניה מ-N2), האטרקציות העיקריות - זה חוות היענים, חוות צ`יטות ותנינים, רכיבה על אופניים באזור (תור- מאורגן) - אני לא עשיתי - אבל שמעתי שזאת חוויה מדהימה שחבל לפספס.

swartberge pass (מכביש N2 לכיוון Oudtshoorn)- דרך מדהימה, רובה עפר- ניתן לנסיעה עם רכב רגיל. מומלץ לבקר במערות הנטיפים -cango ומשם להמשיך ל-Pass, גם שם ניתן לעשות טיולי יום - מספר ימים או רק לעבור עם הרכב. תנועת המכוניות די דלילה. בסיום הנסיעה מגיעים לעיירה Prince Albert אם סיימתם יחסית מאוחר מומלץ לישון שם ולא להמשיך הלאה, שכן הסיכוי למצוא backpackers לאחר התחברות לציר N1 מצומצמת יותר (כמובן שגם אפשר לבצע את המסלול בכיוון ההפוך)- יש גם מקומות מתאימים ``לפיקניק``.

יש ספרון SA COST TO COST שניתן לקבל חינם אין כסף בכל backpackers, בשדה התעופה וב-t-info, יש מידע עדכני על מקומות לינה, דרכי הגעה, לינה, אטרקציות ומסעדות.
נסיעה טובה(-:

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בנתיב הגנים

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בנתיב הגנים.