אותנטית ומיוחדת: 5 מקומות שאסור לפספס במרקש

שווקים אותנטים, מלונות יוקרה, היסטוריה עשירה, את כל אלו ועוד תוכלו למצוא בעיר מרקש. במרחק טיסה של 6 שעות בלבד מישראל תוכלו ליהנות מהעיר המלכותית של מרוקו. אספנו עבורכם 5 מקומות אסור לוותר עליהם במהלך הביקור במרקש
מערכת האתר
תמונה ראשית עבור: אותנטית ומיוחדת: 5 מקומות שאסור לפספס במרקש
מלון The Oberoi, מאי יצחייק

איפה כדאי לישון במרקש?

מלון The Oberoi

מתחשק לכם ללון במלון פאר במרקש? הכירו את אחד המלונות יוקרתיים ומיוחדים במרוקו The Oberoi Marrakech. המלון נמצא במרחק של כ20 דקות נסיעה ממרכז העיר מרקש ומשתרע על שטח עצום. המקום מעוצב בהשראת ארמונות מרוקאים מסורתיים וכולל ארכיטקטורה מרהיבה.

במקום וילות ענקיות עם בריכות פרטיות שכוללת מיטה מפנקת, סלון, טלוויזיה, מיני בר וחדר רחצה. החדרים מעוצבים בסגנון אותנטי ועד רמת הפרטים הכי קטנים. המלון צופה לנוף הרי האטלס ומוקף בגנים וצמחייה.

המלון מציע מרחבים גדולים, בריכת שחייה, ספא מפנק, מסעדות מעולות, שירותי השכרת אופניים, ארוחות פרטיות ועוד. הרבה מהפעילויות שהמקום מציע כלולות במחיר כמו שימוש במתקני הספא. המלון מציע שירות הסעות בתשלום משדה התעופה.

השוק של מרקש

אזור השוק של מרקש הוא מבוך ענק של סמטאות צפופות, בהן תוכלו למצוא כמעט כל דבר העולה על דעתכם: תבלינים, בגדים, טאג`ינים ומה לא. השוק מחולק לפי אזורים של בעלי מקצוע, בהתאם למבנה מסורתי שקיים כבר שנים ארוכות. כך תוכלו למצוא את שוק העור (סוק אל-קלין), שוק השטיחים (סוק זרביה) וכן הלאה. הכניסה המרכזית לשוק היא דרך שוק סמארין, שנמצא סמוך לכיכר ובו תמצאו דוכני בגדים, שטיחים ומזכרות. כיכר רחבה קדימה (Rahba Qedima) נמצאת במרכז השוק ומוקפת בדוכנים המוכרים מוצרי קוסמטיקה ודוכני שטיחים. יש שימליצו על טיול ראשוני עם מדריך כדי להכיר את נבכי השוק, אבל מי שזמנו בידו, עדיף לו לשוטט בנעימים וללכת לאן שהרגליים לוקחות. אם הולכים לאיבוד, פשוט שואלים את אחד העוברים השבים כיצד חוזרים לכיכר. כמו בכל שוק שהוא, גם כאן עמידה על המקח היא חלק מתהליך הקנייה.

ארמון אל-באהיה

זהו אחד המבנים השמורים ביותר במרקש וככזה, מהווה ארמון אל באהיה (Le Palais Bahia) דוגמא נוספת לאדריכלות המרוקנית, שהופיעה גם באתרים הקודמים. רוב שטחו נמצא גם היום בשימוש משפחת המלוכה ורק שליש מהמבנה פתוח בפני הציבור. את הארמון בנה במאה ה- 19 הווזיר הגדול, אחמד בן מוסא, ובעשרות חדריו חיו הוא, נשותיו ופילגשיו. במהלך הביקור, אל תשכחו להביט למעלה לעבר תקרת עץ הארז המגולפת, להתרשם מהאריחים המקושטים ומעבודות השיש.

גני מאז`ורל

גנים אלה הם ההזדמנות לקחת אתנחתא מהמולת העיר ולשקוע בשלווה של טבע צבעוני ועשיר. בגני מאז`ורל (Jardin Majorelle) תמצאו סוגי צמחיה מכל העולם בהם גם קקטוסים מכל צורה וגודל. בעבר חי כאן האומן הצרפתי ג`ק מאז`ורל, שטיפח את אחוזתו, נטע בה את הגנים הללו ופתח אותה בפני הציבור בשנת 1947. לאחר מותו עברה הבעלות על השטח לידיו של מעצב האופנה איב סן לורן. במרכז הגנים ניצב לו בית צבוע כחול המעוצב בסגנון אר-דקו. בית זה שימש סטודיו עבור מאז`ורל וכיום פועל בו מוזיאון קטן ומעניין לאמנות איסלאמית.

כיכר ז`מע אל-פנה

כיכר זו היא אולי האתר המרכזי ביותר במרקש ומי שמגיע אל העיר, יגיע אליה לפחות פעם אחת. מי שיבקר כאן יוכל לדמיין כיצד נראו ככרות הערים בתקופת ימי הביניים, עם עשרות הדוכנים ובליל הריחות והצבעים. בשעות הבוקר האזור שקט יחסית, אך משעות אחה"צ ואילך מתחילה החגיגה והכיכר מתמלאת בדוכני מזון מהבילים, להטוטנים, מוסיקאים, מגלי עתידות ומספרי סיפורים. אין ספק שז`מע אל-פנה (La Place Djemaa El Fna) הוא ה-מקום להכנס בו לאווירה האמיתית של העיר עם כל המקומיים וכמו כן אפשרות הבילוי הלילי הראוייה ביותר. בשעות הלילה נדמה שכל תושבי העיר הגיעו לכיכר, שכן היא מתמלאת באלפי אנשים ושוקקת חיים. מי שחושש מההמון יוכל לצפות על כל ההמולה מאחד מבתי הקפה הסמוכים, אבל מי שרוצה להרגיש את מרקש האמיתית, להריח את הריחות, לטעום את הטעמים ולבוא במגע עם המקומיים, חייב לפלס דרכו בין ההמונים. הכיכר הוכתרה על ידי אונס"קו כיצירת מופת של המורשת העולמית.