הגעה לאי ונקובר

רוב מקומות הישוב באי ונקובר נמצאים בחוף המזרחי השטוח יחסית. מרכז האי הררי ומעבר לו עד האוקיינוס - הטבע הפראי שולט ואין בו כמעט דרכים. בחלקו הדרומי השפעת הערים הגדולות ויקטוריה וננאיימו מורגשת, אך בחלק הצפוני של האי משתרעים מרחבים של יער ואגמים שמימיהם כהים ודוממים, הרים, נחלים ומפלים.
עליזה אוקו
תמונה ראשית עבור: הגעה לאי ונקובר

רוב מקומות הישוב באי ונקובר נמצאים בחוף המזרחי השטוח יחסית. מרכז האי הררי ומעבר לו - עד האוקיינוס - הטבע הפראי שולט ואין בו כמעט דרכים. בחלקו הדרומי השפעת הערים הגדולות ויקטוריה וננאיימו מורגשת, אך בחלק הצפוני של האי משתרעים מרחבים של יער ואגמים שמימיהם כהים ודוממים, הרים, נחלים ומפלים. פה ושם מגיעים לעיירות קטנות שכוחות אל, בכללן Port Hardy, נמל היעד של הספינות המגיעות מצפון המדינה, Port Campbell, עיירה של בתי מלון, וגם Telegraph Cove המקסימה, שהיתה פעם נמל דייגים ועכשיו שופצה למין מלון קטן של בקתות דיג צבעוניות, היושבות על מזח עץ שצף על המים. בכל אלה אפשר להתארח ולטייל בתוך טבע בתולי לגמרי.

אבל המקום שבאמת עושה את האי למיוחד הוא הפארק הימי Pacific Rim NP, המשתרע לאורך עשרות קילומטרים של חוף פסיפי בתולי, בחלק המרכזי של האי. אופי החוף משתנה מחוף דרמטי זרוע סלעים לחוף פתוח ורחב שטוף גאות, שעצים יבשים שנסחפו אליו יוצרים מין גן פסלים של הטבע. יש פה שתי עיירות (טופינו Tofino - הגדולה ומרובת המלונות ואוקלואלט Ucluelet - הפשוטה והשקטה) בהן ניתן לישון ולאכול מול הים, ואף לצאת לטיולי צפיה בלוויתנים. בדרך אל הפארק עוברים מספר אגמים ונחלים ואת Cathedral Grove, קטע יער מדהים בו ניתן לראות את הנישה האקולוגית של יער הגשם הפסיפי בפעולה - עצים ענקיים צומחים בתוך רקבובית שרידיהם של עצים שנפלו ומתו.

הגעה לאי ואנקובר ולויקטוריה מקנדה:

• מנמל Horseshoe Bay הוותיק יוצאות מעבורות לחוף השמש ולננאיימו (Nanaimo), נמל המעבורות הראשי של האי ואנקובר. מננאיימו ניתן לנסוע מערבה לפארק הלאומי פסיפיק רים, לצפון האי או דרומה - לויקטוריה (105 ק"מ).
  • מנמל Tsawwassen החדש (והעמוס פחות) שעל הגבול האמריקאי, דרומה מהעיר, יוצאות מעבורות לאיי המיצר, לננאיימו ול- Swartz Bay, הנמל הסמוך לויקטוריה (32 ק"מ).
  • מ- Powel River שבחוף השמש יוצאות מעבורות ל-Comox ול- Campbell River שמעבר למיצר, על האי ואנקובר.

הגעה לאי ואנקובר ולויקטוריה מארה"ב:

• מהעיר Bellingham, כ-30 ק"מ מדרום לגבול, יוצאות מעבורות ל- Swartz Bay ולעיר ויקטוריה עצמה, דרך איי סאן- חואן.
  • מהעיר Port Angeles שליד הפארק הלאומי פסיפיק יוצאות מעבורות ישירות לויקטוריה.
  • מסיאטל יוצאות מעבורות ישירות לויקטוריה.