מסלול בן שבוע-שבועיים בדלתת האוקאבאנגו

hupertr

”ספארי בבוטסואנה“

קרא עוד

אני ממליצה בחום על נסיעה לסוואנה בבוטסואנה, לטיול מדהים של טבע פראי וחיות בר בתנאים של בני מלכים...יצאנו באמצעות חברת wilderness safaris המיוצגת בארץ על ידי חברת Life to travel [טלפון 03-7777731]. הטיול היה מאורגן למופת על ידי החברות הנ"ל. טסנו לדרום אפריקה, שם המתין לנו נציג החברה, שעזר לנו לעבור את ביקורת הדרכונים [עסק פשוט למדי ] והביא עימו את האוכל הכשר שהוזמן עבורינו ע"י החברה. מיוהנסבורג טסנו למאון, עיר בבוטסואנה ומשם במטוס קל [צסנה ] לסוואנה. הואיל ובמטוס הקל אי אפשר לקחת מטען כבד, קיבלנו הוראות מדוייקות בדבר גודל התיק שעלינו להביא, שהוא כגודלו של תיק גב גדול ולא יותר. מזוודת טרולי שהייתה עימנו הושארה בלוקר בשדה התעופה ביוהנסבורג על ידי נציג החברה שדאג לכך...[ עלות כספית]. הואיל ומגורים בהם שוהים יש שירותי כביסה יומיים אין צורך להביא בגדים רבים. מספר מילים על אופי הטיול: לחברת wilderness מספר מחנות [קמפים] בבוטסואנה. יש שלושה סוגים של מחנות ואנחנו התארחנו בסוג המהודר ביותר, ה-Premium, ועל כן אתמקד בו ובקמפ הראשון בו שהינו - ששמו קינגס פול.

מדובר בבקתות שנראות פשוטות מבחוץ, על מנת שיתמזגו עם הטבע, אך בפנים יש להם תנאים של מלון חמישה כוכבים. כל בקתה מוגבהת מהקרקע על כלונסאות ונמצאת על שפת אגם קטן. היא זוכה לפרטיות מוחלטת כך שניתן להתקלח למרבית ההנאה גם בצמד המקלחות שנמצאות בחוץ ליד הברכה הפרטית. בחדר אין מזגן אלא מאוורר מעל המיטה בלבד [ולכן חשוב לבוא בעונה מתאימה]. אין אמצעי תקשורת - לא טלפון, לא אינטרנט - עם הקבלה מתקשרים באמצעות צפצפה, אותה מתבקשים להפעיל במיקרי חירום בלבד...הניתוק והשקט מוחלט. בעצם לא ממש שקט. בלילה מחרישים את האוזניים מיני היפפוטמים, צרצרים וצפרדעים למיניהם ולפנות בוקר - קקפוניה של ציפורים שמצייצות בקולות שעוד לא שמעתי...וכן, היום מתחיל גם עבורינו לפנות בוקר.

סדר היום במחנה הוא קבוע: קימה בחמש, ארוחת בוקר בחמש וחצי, עלייה לרכב הספארי בשש בערך ונסיעה ברחבי הסוואנה עד 11. בסביבות 11 בבוקר חוזרים לבראנץ' טעים ואח"כ נחים עד ארבע. בארבע יש קפה ועוגה וקצת יותר, ושוב יוצאים לדרך עד שבע בערב, אז חוזרים לארוחת ערב ולחדרים. כמובן שאין לאן לצאת בערב, אז הולכים לישון. אין להסתובב במחנה ללא ליווי בשעות החשכה בשל סכנת החיות. הנסיעה בספארי נקראת Game drive. יוצאים לשטח ותרים אחרי נפלאות הטבע: לנו התמזל המזל וראינו אריות, נמרים, זברות ג'ירפות ועוד חיות כהנה וכהנה, לקבות עופות נדירים ואפילו את הזאבים הטלואים [wild dogs] שמוטי קירשנבאום חיפש שמונה ימים ולא מצא... ראינו להקה שלהם טורפת אנטילופה - מחזה מיוחד מאין כמותו. המדריכים מצויינים ויש עוד המון הפתעות שחבל לי לפרט כדי לא לקלקל למי שיסע.

אחרי שלושה ימים במחנה קינגס פול עברנו למחנה וומפורה. למעשה, כדאי לעשות זאת ההיפך כי קינגס פול יותר יפה. בכל מחנה כדאי להיות שלושה לילות, ולעבור [בטיסה] למחנה הבא. זהו טיול ללא מאמץ פיזי, כיוון שהוא מתבצע בנסיעה. יש להצטייד בחומר דוחה יתושים חזק [100% דיט. אני רכשתי בארה"ב כי לא מצאתי בארץ]. בנוסף לקחנו כדורי מלרין נגד מלריה וקיבלנו את החיסונים לפי המלצת לשכת הבריאות. טיול מהנה ביותר ומומלץ. אשמח לענות על שאלות, אם יהיו.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בדלתת האוקאבאנגו

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בדלתת האוקאבאנגו.