מסלול בן שבוע-שבועיים באיזור הספארי של צפון טנזניה

תמיר

”תכנון היום הראשון בספארי“

קרא עוד

טיסת אתיופיאן מגיעה בשעה 12:30 לשדה התעופה בקלימינג'רו, ככה שניתן לטייל מסלול הליכה קצר. ממליץ מאוד שלא להסכים לישון בארושה העיר עצמה, כי למעשה זו מין עיירה מאובקת בלי רחוב אחד סלול, שממש אין מה לעשות שם.

תמונת הפרופיל של orimal
orimal

”טיול בן 12 יום וטנזניה וזנזיבר“

קרא עוד

אנחנו משפחה של שני מבוגרים, שני צעירים (23, 20) וילד אחד (11), אז אני בהתחלה כשתיכננתי את הטיול לטנזניה, רציתי את הנוחות של הטיסות הישירות מהארץ דרך החברות הישראליות, שלגבי שתיים מהן קיבלתי המלצות מצויינות (עולם אחר וספארי קומפני). הבעיה שמדובר בנסיעה מידי קצרה לטעמי המשלבת ספארי+זנזיבר בשמונה ימים, וזה קצת דחוס (בעיניי לפחות) כמו כן במחיר דומה לזה של החברות הישראליות ניתן לתכנן טיול מעולה, ברמה גבוהה אבל ליותר ימים (11 לילות במקום 7-8 לילות). את הטיסות הזמנתי לבד (כ- 1,060 דולר למבוגר באתיופיאן. לילד זה היה פחות, כ- 870 דולר כשהן כללו טיסת הלוך לטנזניה, וטיסת חזור מזנזיבר. את המלון בזנזיבר הזמנתי לבד דרך אתר בוקינג (Hideaway). את כל השאר סגרתי עם המדריך ג'וזף בומי, שמופיע גם בטיפים באתר למטייל.

המסלול:

יום 1: טיסה במטוס קל לצפון הסרנגטי ולינה ב Mara Under Canvas

יום 2: צפון הסרנגטי לינה ב- Mara Under Canvas

יום 3: מרכז הסרנגטי ולינה ב- Mbugani Tented Camp

יום 4: סרנגטי לינה ב- Serengeti Sopa Lodge

יום 5: סרנגטי בדרך לנגורונגורו לינה ב- Ngorongoro sopa lodge

יום 6: מכתש נגורונגורו לינה ב- Farm House Valley

יום 7: פארק טרנג'יר לינה ב- Maramboi Tented Camp

יום 8-11: טיסה לזנזיבר לינה ב- Hideaway

מחירים (לחמישה אנשים):

טיסות בינלאומיות כ- 5,000$

טיסה מארושה לצפון הסרנגטי 1,700$

שבעה לילות ספארי כולל: לינה, כלכלה מלאה, רכב, מדריך וכל מה שנילווה: 10,800$

(אציין שהוא הציע מסלולים דומים במקומות לינה אחרים ובעלות מוזלת בהרבה בין 5,700$ ל- 6,700$ אבל אני העדפתי את המקומות שפורטו בתוכנית, למרות שהם יקרים יותר).

ארבעה לילות זנזיבר במלון חמישה כוכבים Hideaway (הכל כלול): 3,400$ (שני חדרי סוויטה).

כ- 5,000$ העברתי למדריך כמקדמה ואת השאר חילקתי לשני חלקים - חלק אחד ישולם בהגעה, וחלק שני בסיום הספארי לפני הטיסה לזנזיבר.

את הכל אירגנו דרך מדריך בשם ג'וזף בומי שהוזכר כאן לא מעט. אני לא דרשתי שהוא עצמו ידריך אותנו אבל כן ביקשתי שיהיה מדריך אחר טוב. לא הצטערנו. הדריך אותנו בחור מדהים בשם ג'וזף (או ג'וזפט) אבל נוהג להיקרא בשם הנס. הוא בחור רגיש, נחמד, שולט היטב באנגלית ובספרדית ובעל ניסיון וידע רב ביותר בכל מה שקשור להדרכה. המדריכים מתקשרים שם האחד עם השני באמצעות מכשירי קשר כך שאם מדריך אחד מוצא בעל חיים מעניין, הוא מודיע על זה גם לחבריו. הוא גם רגיש בשמירה על סביבת בעלי החיים והקפיד לא לגרום להטרדת יתר לבעלי החיים - מה שלא תמיד היה נכון לגבי מדריכים אחרים שראינו בשטח שהתקרבו יתר על המידע דבר שגרם לבריחת החיות והטרדתם.

ג'וזף אירגן לנו כרטיסי סים מקומי, בעלות הנמוכה משמעותית מהמחירים שביקשו החברות בארץ. למשל סים של 3GB לתקופה של חודש - 7.5$, סים של 10GM לחודש - 12.5$. יש לקחת בחשבון שלא בכל מקום יש קליטה, וגם אם יש האינטרנט לא תמיד 3G והוא די איטי. אותנו זה סיפק פחות או יותר למיילים, ווטסאפ, ושיחות דרך ווטסאפ.

ישר לאחר הנחיתה בקוגטנדה בצפון, עלינו על הרכב ואפילו הספקנו שעה וחצי של ספארי לאחר יום הטיסות הארוך. קיבלנו רכב מצויין של לנדקרוזר - טויוטה עם שתי משקפות. אני ממליץ להצטייד בעוד משקפות כמו שאנו עשינו. זה נוח שלכל אחד יש משקפת לעצמו. יש ברכבים גם צידנית עם קירור לבקבוקי המים. כמו כן יש שם אפשרות לטעינה של מכשירים ל-USB אבל אני ממליץ להצטייד במפצל USB כדי שכל אחד יוכל להטעין את האייפון אייפד וכו'.

אגב לגבי חשמל במקומות הלינה - לא הייתה שום בעיה. החשמל שם אמנם אנגלי אבל אפשר להסתדר גם בלי השקע המיוחד ברוב המקומות. ניתן להצטייד במחבר אנגלי+מפצל אירופאי.

צפון הסרנגטי מדהים והיינו עדים ביומיים ל- שלוש חציות. אחת מהן הייתה שילוב של שני עדרים ענקיים שחברו יחד לחצייה משותפת. זו אחת החוויות המרשימות בטיול. בהשוואה לצפון הסרנגטי, החלק הדרומי יותר בו היינו (נגורונגורו וטרנג'יר) היו מרשימים אך פחות. בהחלט יתכן שזה תלוי בעונה. גם עושר החיות שם פחות. אגב שם ראינו צ'יטות, קרנף בודד, ורחצה מדהימה של פילים בבוץ, אבל הסרנגטי מרשים מכולם.

גם זנזיבר היתה מדהימה, היינו במלון בשם Hideaway בחוף נונגוואי הצפוני. מלון חדש יחסית, נדיב ומאוד מפנק. בעיני מאוד מומלץ. לגבי הסעה מנמל התעופה למלון ובחזרה - המחיר הרשמי של המלון הוא 80$. אני לא השתמשתי בשירות זה. בדרך מנמל התעופה שילמנו 40$ בלבד אבל קיבלנו רכב רגיל (היינו חמישה) והיה קצת צפוף.

לגבי אריזות וציוד - כדאי להצטייד במינימום ציוד. בג'יפ יש מקום מוגבל ואין מקום לכל מיגוון הביגוד. אנו הצטיידנו בשני שרוולים, חולצות קצרות, שתי חולצות ארוכות, בגד חם אחד לערב, כובעים רחבים נעלי הליכה טובות, כפכפים, סנו די נגד יתושים מאוד חשוב, קרם הגנה גבוה, כדורי מלרון מידי יום. לנו היו גם זוג אחד של מכנסי טיול וחולצה מכופתרת עם שרוולים ארוכים. המכנסיים גם נחלקות לשניים בריצ'רץ' וזה נוח להפוך אותם לקצר. והכי חשוב, זה ניתן לכביסה ולייבוש בקלות. מכיוון שכל יום ישנו במקום אחר, דברים אחרים לא מתייבשים טוב והבד הזה מושלם למטרה זו - מתייבש ממש מהר.

טיפ אחרון הנוגע לנמל התעופה באדיס אבבה, שדה התעופה הזה המוני ולא הכי נקי. לפעמים צריך לבלות שם כמה שעות (אצלנו ארבע שעות) וצריך להיערך לזה. . יש שם מיטות כאלה שניתן לנוח עליהן. אני ממליץ להצטייד במגבת או משהו לכיסוי זה יותר נעים במיוחד שיתכן ותזדקקו למיטות אלה למספר שעות. כדאי גם להצטייד בחטיפי אנרגיה או משהו אחר לנשנש, כי המיגוון של חנויות המזון אינו מיטבי. כדאי להצטייד גם במגבונים, אלכוג'ל או מגבוני אלכוג'ל. זה יותר נעים גם למי שלא הכי סטרילי.

חפשו את האתר של Myserengety, של ג'וזף בומי, או במייל: [email protected]
 או של המדריך הנס: [email protected]

חזרנו עם טעם של עוד. זה היה אחד הטיולים הטובים (אם לא ה!!)

תמונת הפרופיל של daph18
daph18

”מסלול מומלץ לסיבוב ספארי בצפון טנזניה“

קרא עוד

אנחנו יצאנו ל-10 ימים ספארי + 7 ימים זנזיבר (בטיפ נפרד). אני אציין את המסלול והתובנות שלי והמלצות.

1 - נחתנו בארושה ב-13:00. הלכנו למלון לנוח. תובנה - בזבוז של זמן. אין מה לעשות בעיר. אפשר ישר להמשיך לספארי ולהרוויח זמן. אם צריך עוצרים בדרך בעיר להחליף כסף (מה שלא ממש חובה כי נדיר שמבקשים כסף מקומי ולא דולארים). לינה - Lush Garden Hotel - מומלץ.

2 - אגם מניירה. מקום מקסים. אלפי ציפורים מכל הסוגים שרואים ממש ממש מקרוב. מומלץ לאוהבי הציפורים. אי אפשר ממש להתקרב לאגם. רואים אותו ממש מרחוק. הטיול הוא באזור היערי שמסביב לאגם. לינה - קמפינג באתר ג'מבו. מקום נקי ומומלץ. תובנה - אם אתה לא אוהב ציפורים פחות מומלץ כי אין שם הרבה מהחיות האחרות ואותן רואים יותר טוב בפארקים אחרים.

3 - נסיעה לסנרגטי דרך שמורת נגורונגורו (אין דרך אחרת. זה הכי מהיר וגם זה לוקח זמן). אחרי הצהריים מגיעים לפארק ועושים סיבוב של כמה שעות. ראינו אריות וחיות אחרות. סנרגטי בסוואהילית - אין סופיות. וזה בהחלט מתאר את הפארק.

4+5 - ימים מלאים בפארק על חלקיו השונים כולל הצפון. הצפון מקסים ירוק ויפה ונסענו לנהר מארה לראות את חציית העדרים. מדהים! ישנו בקמפיג בכל הלילות בסרנגטי והיה מעולה. הלינה במחנה הצפוני - לובו - מדהימה. נוף לא מהעולם הזה. מלא חיות סביבך רגוע ומקסים.

6 - חצי יום סנרגטי ובצהריים לקראת 14:00 נסיעה למכתש נגורונגורו. לינה - סופה לודג' מומלץ.

7 - חצי יום בו נסענו למכתש אחר בשמורה שם אפשר לרדת ברגל למכתש לאגם מלח. נוף יפה, הרבה פלמינגו. היה טוב ללכת קצת ולהפעיל את הגוף אחרי כמה ימים שאתה בקושי יוצא מהמכונית. לינה - סופה לודג' מומלץ.

8 -ירידה ברכב למכתש נגורונגורו עצמו. תובנה - למעט קרנפים שניתן לראות רק שם וגם זה במזל גדול (אנחנו ראינו) אין חיות חדשות. הנוף נחמד מאוד. בקיצור - חצי מומלץ. לינה - Farmhouse Lodge מומלץ.

9 - הלכנו לצוד עם הבושמנים. היתה חוויה. מומלץ מאוד. הם אנשים מאוד נחמדים. לינה - קמפינג באתר ג'מבו. מקום נקי ומומלץ.

10 - טיול אופניים של כמה שעות לאגם מניירה. לצד האחורי שהוא לא שמורה וכל אחד יכול ללכת לשם. ראינו דייגים באגם. מאוד התקרבנו לאגם וראינו אלפי פלמינגו וציפורים באגם עצמו. ראינו גנו, תומפסון, ציפורים, ועוד בעלי חיים מסתובבים חופש ממש בטווח הליכה מאיתנו. המקום היחידי שאתה יכול להיות ליד בעלי חיים ולא חייב להישאר במכונית. מאוד מומלץ! לינה -Lush Garden Hotel - מומלץ.

סיכום - היה אחלה טיול. ראינו דברים מדהימים. לא ציפינו לכך. המלצה שלי - אם יש זמן כן לחוות את כל הפארקים. אם הזמן קצר להתמקד בסנרגטי - המקום הכי הכי יפה הכי מגוון וגדול כמו מדינת ישראל ויש המון לראות. איכות עולה על כמות שלא יהיה ספק. אם היה לי רק שבוע הייתי נוסעת רק לסנרגטי לאולי המכתש. זה בדרך והמקום מאוד נחמד.

הייתי מנסה לשלב אופניים או הליכה רגלית כי קשה לא לצאת מהרכב שבוע שלם.

הקמפינג מאוד מומלץ - חוויה נהדרת ואני לא הייתי מפספסת. האוכל שמבשלים לך שם מעולה! תמיד מלא פרות, מרק, ומנה עיקרית ותוספת. המון אוכל. גם כל ערב מכינים לך פופקורן עם שתיה חמה.

בנגורונגורו בגלל שמאוד מאוד קר שם מומלץ לודג'.

תמונת הפרופיל של adib88
adib88

”ספארי בצפון טנזניה“

קרא עוד

הטיול אורגן ע"י חברה מקומית בשם Across Tanzania Expedition שמו של מנהל החברה שהוא גם מדריך הוא Hezron. המייל שלהם: /[email protected] החברה קיימת זמן קצר יחסית והם שמים דגש על שרות ברמה גבוהה ומדריכים מאוד מקצועיים. שמו של המדריך שלנו הוא Hosea. מדריך מדהים, בעל ידע רב, שרותי באופן בלתי רגיל, ג'נטלמן. יודע מתי לפרט ולהרחיב ומתי לקצר. הבין היטב שמדובר בנסיעה עם ילדים ומהם הצרכים שלהם. חם ולבבי. נהג בזהירות. אנגלית מצוינת. בקיצור: לא יכולנו לקבל מדריך טוב יותר! קיבלנו מחברים המלצות טובות גם על HEZRON. נסיעה בג'יפ ספארי LandCruser ארוך של טויוטה. מאוד נוח ומרווח כולל מקום למזוודות.

תאריכים: 21-28/6 21.6 - טיסת לילה מנתב"ג לאדיס אבבה ומשם לשדה התעופה קילימנג'רו שבטנזניה. עצירת ביניים בניירובי (נשארים במטוס). חברת התעופה: Ethiopian Airlines. נחיתה בקילימנג'רו בשעות הצהרים.משם נסיעה של כ 50 דקות ישר ללודג' הראשון שנקרא Arumeru River Lodge. לודג' מקסים. חדרים גדולים ויפים, שירות מצוין ואוכל טוב מאוד. למעשה, ניתן לומר זאת על כל הלודג'ים שהתאכסנו! יש חברות שמציעות להיכנס לשמורת Arusha אך אנחנו העדפנו שאחרי טיסות מתישות לא להעמיס יותר מדי ולהגיע מוקדם ללודג' ולהתרגע בבריכה שלו או בלובי. מומלץ!

22.6 - ארוחת בוקר, העמסת מזוודות ונסיעה לעיר Arusha, שם רכשנו את הכרטיסים לטיסה הפנימית שמחזירה אותנו ביום האחרון משמורת הטבע סרנגטי לשדה התעופה קילימנג'רו. ביקור בשמורת הטבע טרנג'ירי. שמורה יפה מאוד עם הרבה פילים, נשרים, איילות, צבאים, קופים, זברות ועוד. בכל לודג' מכינים בבוקר Lunch Box לארוחת הצהרים שאוכלים ב Camp site שיש בכל שמורה. מגיעים ללודג' בשעות אחר הצהרים 17-18. לינה ב Maramboi Tented Lodge. לודג' מקסים הנמצא על חוף אגם Manyara.

23.6 - המשך ביקור בשמורת טרנג'ירי – הפעם בחלקים אחרים שלה. ביקור אצל קבוצת נשים משבט המסאי העוסקות בפעילות למן הקהילה. זאת גם הזדמנות לקנות חפצי נוי מעשי ידי שבט המסאי. נסיעה לכיוון האזור של אגם Manyara. לינה בלודג' מדהים הסמוך לכניסה לפארק הלאומי – אגם מניירה. הלודג' נקרא Ngorongoro Farm House

24.6 - ביקור בשמורת אגם Manyara. שמורת טבע יפהפייה עם מראות מקרוב של פילים, מיגוון קופים, גירפות, היפופוטמים, ציפורים רבות כולל חסידות ענק, נשרים, פלמינגו ושקנאים. נסיעה לכיוון שמורת Ngorongoro שהיא למעשה מכתש עצום שנוצר מקריסה פנימה של הר-געש. תצפית על המכתש ונסיע לכיוון הלודג' בו לנו יומיים: Ngorongoro Sopa Lodge ששייך לרשת SOPA LODGES.

25.6 - ביקור בשמורת Ngorongoro שם ראינו גם טורפים: אריות, צ'יטות ונמרים, כולל ניסיונות ציד ושלל מראות מדהימים. השמורה מיוחדת במינה וחיות רבות נודדות למעשה בתוך השמורה משום שהמבנה הגיאוגרפי מאפשר קיום מקורות מים לאורך כל השנה וגם מונע מחיות רבות לצאת מהשמורה. יש בשמורה מרכז לשימור קרנפים. אך הבנו שניתן לראות קרנפים בעיקר בחודשים החמים יותר: אוגוסט-אוקטובר. ביקור בכפר של שבט המסאי. הביקור היה מאוד מעניין ומיוחד. למרות שהוא די "תיירותי" (גובים 30$ לאדם), המראות מאוד אותנטיים. מאוד מומלץ. לינה בלודג'.

26-27.6 - נסיעה לכיוון שמורת הטבע Serengeti שהיא השמורה הגדולה ביותר בטנזניה. גם כאן חזינו במראות מדהימים וחיות רבות: אימפלות, צבאים, עדרי פילים, עדרי גנו, עדרי זברות, ציפורים, לטאות, קרוקודילים, היפופוטמים, נמרים, לביאות וצ'יטות. בדרך ללודג' עוברים באזור עם סלעי ענק כאילו נלקח מהסצנות של הסרט של דיסני – מלך האריות.לינה (יומיים) ב Serengeti Sopa Lodge

28.6 - נסיעה לכיוון שדה התעופה Seronera airstrip הממוקם בסמוך לכניסה לשמורה. משם טסנו במטוס קל לשדה התעופה קילימנג'רו בדרך הארוכה חזרה לישראל.

הנחיות נוספות: חיסונים: צריך לקבל חיסון נגד קדחת צהובה ולקחת כדורים נגד מלריה.

ביגוד (חודש יוני): רוב הזמן ניתן ללבוש קצר. טי שירט וכו' אך בערבים ובמקומות הגבוהים קר ועל כן יש להצטייד גם בחולצות ומכנסיים ארוכים ואף בבגד עליון חם יותר.

תמונת הפרופיל של livnatbeni
livnatbeni

”מסלול ספארי ולינה בארושה“

מסלול הספארי, שנסגר עם ג`ורג` מהטיפ של סימבה ופומבה:

יום 1 - נחיתה בקילימנג`רו בשעות הצהריים, איסוף משדה התעופה, נסיעה לעיר ארושה (Arusha) ולינה בלודג`. ארוחת ערב על חשבוננו.
יום 2 – ארוחת בוקר בלודג`, עצירה קצרה בסופרמרקט ונסיעה לאגם מניירה. נסיעת ספארי בשמורה, לינה באתר הקמפינג.
יום 3 – נסיעה ארוכה ומאובקת דרך הרכס של שמורת נגורונגורו אל שמורת סרנגטי. ולינה באתר הקמפינג.
יום 4 – נסיעת ספארי בשמורת סרנגטי, לינה באתר הקמפינג.
יום 5 – נסיעת ספארי בשעות הבוקר בשמורת סרנגטי, בצהרים נסיעה מאובקת אל שמורת נגורנגורו, לינה באתר הקמפינג.
יום 6 – ירידה עם הג`יפים אל המכתש, נסיעת ספארי ולאחר מכן נסיעה מאובקת מאוד אל אגם יאסי. לינה באתר הקמפינג.
יום 7 – השכמה מוקדמת ויציאה לציד פעיל עם חץ וקשת יחד עם הבושמנים (מומלץ!). נסיעה מאובקת מאוד והמשך באספלט לשמורת טרנגירי. הגעה בשעות אחר הצהריים, נסיעת ספארי בשמורה ולינה באתר הקמפינג.
יום 8 – ארוחת בוקר ונסיעה לשדה התעופה.

בארושה (Arusha) ישנו ב - Pamoja Expeditions Lodge – חדרים גדולים ומרווחים, מקלחת ושירותים גדולים, טלוויזיה, נקי מאוד, צוות אדיב, ארוחת בוקר מפנקת. על בסיס לינה וארוחת בוקר: 3 אנשים 90$, זוג 50$, יחיד 40$.

תמונת הפרופיל של rubin123
rubin123

”ספארי לירח דבש בטנזניה“

קרא עוד

חזרנו לא מזמן מירח דבש מדהים בטנזניה, שכלל 5 ימים בספארי ו-5 ימים בריזורט בזנזיבר.

המדריך שליווה אותנו בספארי, ובעצם דאג לנו במשך כל הטיול שם היה Joseph Bumi, איתו יצרנו קשר בעקבות המלצות באתר. Joseph היה פשוט מעולה!! דובר אנגלית טובה, בעל ידע נרחב בכל הקשור לחיות ויש לו יכולת מדהימה לקלוט ולזהות חיות ממרחקים גדולים, אדיב ונעים. הכל הוא עושה עם חיוך וברצון. מאחר והוא עצמאי הוא איש הקשר, הנהג, המדריך, המארגן וכו`, והוא ארגן לנו טיול מדהים על כל פרטיו שלעולם לא נשכח!! ניתן ליצור איתו קשר בכתובת האי-מייל הרשומה מטה.

הוא בד`כ משיב מהר למיילים כי גם כשהוא יוצא לספארי יש לו בדרך כלל גישה לאינטרנט במחשב או בנייד שלו. יש לקחת בחשבון שהוא מבקש לשלוח לו מקדמה במזומן (כ-40% מהעלות הכוללת) ע`מ לשלם על הוצאות ולמקומות הלינה מראש. אפשר בהחלט לסמוך עליו בקטע הזה. זה גם אומר שתצטרכו לקחת עליכם או להוציא בארושה הרבה פחות כסף במזומן.

המסלול שבחרנו היה:
יום ראשון - Lake Manyara – שמורה מלאת צמחייה וחיות. מקום מקסים להתחיל בו את הספארי (במיוחד כי הוא מפתח תיאבון להמשך).
יום שני – נסיעה + טיול אחה``צ בסרנגטי. מרחבים עצומים של סוואנה. מומלץ לבקש לפתוח את הגג ולעמוד במהלך הנסיעה בשמורה, ולא רק כשעוצרים לראות חיות. מוסיף מאוד לחוויה.
יום שלישי – בבוקר סרנגטי ואחה``צ נסיעה לכיוון נגורונגורו.
יום רביעי – ביקור בנגורונגורו – במכתש שנוצר מקריסת לוע של הר געש אפשר לראות כמויות גדולות של חיות, בשטח לא מאוד גדול. איזור מאוד יפה כשלעצמו. זוהי השמורה היחידה שאפשר לראות בה קרנפים (יש רק 20 פרטים שנשארו, ככה שצריך מזל כדי לראות אחד. אנחנו הצלחנו לראות אחד ממש מרחוק).
יום חמישי – ביקור אצל הבושמנים באיזור Lake Eyasi. נסיעה ארוכה בשבילי עפר ע`מ לראות כיצד שבטים מקומיים חיים ומתקיימים (כולל יציאה איתם לצייד). אחה``צ חזרה לארושה.

מאוד נהנינו מהטיול הלא שגרתי הזה. היום האחרון היה די מיותר מבחינתנו ואפשר בהחלט להסתפק ב-4 ימי טיול בשמורות של הספארי. מומלץ מאוד לצאת בסוף יוני-תחילת יולי. היה לנו מזג אויר נהדר, ואפילו קצת קריר (חשוב לקחת גם בגדים ארוכים). מאחר וביקשנו 2 לילות בלודג`ים ו-2 לילות בקמפינג, הצטרף אלינו טבח בשם Komm שתמיד יוצא עם Joseph לקמפינג. הוא בעיקר שימש כבן לוויה ל-Joseph, כי לא היינו צריכים אותו כל הימים. למי שלא מחפש יותר מידי הרפתקאות ולינה בשטח, מומלץ מאוד לישון בכל הלילות בלודג`ים. אמנם זה יוצא יותר יקר, אבל זה שווה את המקלחת והמיטה הנוחה אחרי יום שלם של נסיעה בג`יפ.

תמונת הפרופיל של גיל
גיל

”טיפוס על קילמנג`רו - לבני 60 +“

קרא עוד

יצאנו חבורה של בני שישים ומעלה, לטיפוס 6 ימים על הקילימנג`רו + 4 ימי ספארי. החוויה להגיעה לפסגה היא נפלאה, ייחודית וחגיגה לנשמה....Go for it! לאחר קריאה בפורום והמלצות מהכותבים (תודה לכולם !), קנינו בארץ רק כרטיסי טיסה, 861$ + ויזה לטנזניה 58$.

סגרנו עם SOK של סבסטיאן 6 ימי טיפוס + 4.5 ימים ספארי במחיר של 1730 $ כולל הכל, חוץ מטיפים. קבענו איתו שלא נשלם מקדמה. אגב זו שיטה שכדאי לאמץ תמיד, בכל הארצות - משלמים הכל בזמן הגעה במזומן... ככם אם לא הולך, תמיד ניתן לעשות פרייסינג עם מספר חברות אחרות במקום.

יצאנו ב – 2/4, נחשב לתחילת התקופה הגשומה, מה שהתברר כהצלחה עצומה: מזג אויר היה יפה כל הטיפוס והספארי, היה מעוט מטיילים וזה נפלא, (בפסגת ההר, Uhuru Peak היו באותו יום רק 7 אנשים). לידיעתכם, סבסטיאן מעולם לא עלה להר, הוא נחמד כמו בודהה הצוחק, אבל ניראה עצל למאמץ. עלו איתנו שני מדריכים פיטר ועומרי, הם היו נפלאים, מומחים בטיפוס ורגישים לכל דבר, דבר שמאד קובע האם תגיע לפסגה, או לא.בחרנו במסלול Marangu ויום הסתגלות נוסף. החלטנו, מתאמי גילנו, להתפנק, (אוהלים כבר לא מתאים).

מחירים: טיפים (ליום!): סבל 8$, מדריך, טבח 10$, מדריך נהג בספארי 15$. בירה 1/2 ליטר, בעיר 2000 , על ההר 3000 ובלודג` 5000 שילינג. 1 $ =1230 שילינג, 1שקל = 300 שילינג. ביום יום מחשבים 1$ = 1000 שילינג. בסיכום הקשר אם סבסטיאן ואירין, יש בפינו רק טובות.

ספארי: הינו בשמורת אגם מניארה, סרנגטי, נגורונגורו ושמורת ארושה, לפני הטיסה. המרשים ביותר זה כמות החיות והעדרים, מכל הסוגים, שיש בשטח, במיוחד בסרנגטי. אנחנו לנו ברשת הלוג`ים של סרנה, יקר אבל שווה. האנשים בטנזניה הם נחמדים, בעלי חוש הומור ונחמד להיות במחיצתם.

תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”קדימה לטנזניה!!!“

קרא עוד

שלום רב! חזרנו לפני פחות משבוע מטיול בטנזניה שרובו ככולו התבסס על הטיפים הנפלאים באתר. לכן אנו רוצים להחזיר ולתת או יותר נכון לחזק טיפים אחרים שכבר כתובים באתר. לטנזניה הגענו דרך חברת אתיופיאן ארליינס דרך עצירה לכמה שעות באדיס אבבה. למרות שמשרדי החברה בארץ לא הוכיחו יעילות מופלגת, עדיין הופתענו לטובה מהחברה ולא נהסס לטוס איתה גם בעתיד.

ויזה- הוצאנו בנמל התעופה קלימנגרו כשנחתנו. כל העניין ערך כדקה ועלה לנו 50$ לאדם.

ספארי- עוד לפני כחודשים כשתכננו את הטיול סגרנו עם סבסטיאן- האיש המוזכר ביותר בטיפים לטנזניה.לצערנו הרב את התכנון קטעה מלחמת לבנון ואיתה צו ה 8.לאחר שניסינו להשיג את סבסטיאן לתאריכים החדשים, התברר שהוא תפוס והוא הציע לנו את שירותיו של מדריך אחר מטעמו.

לבסוף החלטנו לסגור עם ג`ורג ,שגם הוא הומלץ במספר טיפים באתר, והעדפנו אותו על פני צ`ארלס שהיה קצת מושמץ. בסופו של דבר ג`ורג,שהוא בן שבט המסאיי והוא בעצמו מדריך מדריכים, אכן נתן לנו חווית ספארי מצוינת וללא כל ספק תרם לכך אופיו ה``ישראלי``. חבר`ה- מדובר בקומבינטור- על, שמכיר את כולם וכולם מכירים אותו ובעזרת זה תמיד הרגשנו שאנו לנים במקומות הטובים ביותר, בערב במקומות שאכלנו, יצאנו לרקוד ולשתות בירה ומאוד נהננו. אך אליה וקוץ בה, ג`ורג הוא לא מסוג המדריכים שבערב,לאחר ארוחת הערב, ישב אתכם ויספר לכם על מאפייניו של הפיל האפריקאי, כי הוא יעדיף לשבת על כוס בירה/ לשחק טאקי- ולנו זה התאים. נסכם ונאמר ,מדובר במדריך מקצועי (לדעתנו כמובן), שכל מה שהבטיח - קיים ,ובמחיר דומה מאוד לשאר המדריכים. כמו כן חשוב לברר לפני הספארי שאתם הולכים לעשות אותו בג`יפ ולא בוואן יפני.

מה חשוב להביא לספארי- 1. פנס. 2. מגבונים לחים -פריט מציל חיים ! 3. שק שינה 1 ושמיכה דקה- כי בסה``כ מלבד בנגגורוגורו נעים בלילה ואפילו קצת חם. 4. משקפת איכותית. 5. מצלמה עם זום ארוך - לי גם 35-210 לא הספיק. 6. תכשיר להגנה מיתושים.

מסלול הספארי- אנחנו זרמנו עם ג`ורג ועשינו את המסלול המקובל: טרנגירי, אגם מנייארה, סרנגטי ונגגורוגורו. בספארי שילבנו בכפר שליד אגם מנייארה סיור שבטים שארך כ 3 שעות בהדרכתו של מדדיך מקומי והיה אחד החווית הטובות של הטיול. כמו כן בקרנו בשבט המסאיי- 50$ מבוזבזים לדעתנו לביקור שארך כחצי שעה. כמו כן בקרנו בשבט הבושמנים- חוויה מענינת מאוד, אך צריך לקחת בחשבון כי הדרך לשם רצופת תלאות. ארושה- את הלינה בארושה סידר לנו ג`ורג במחיר שהיה כלול במחיר הספארי ( הוא גם אסף אותנו משדה התעופה-לדעתנו כדאי מאוד) המלוןנקרא ``לה בלה לונה``, מלון בבעלות איטלקית,ליד מלון אימפלה, במרחק של כ 10 דקות הליכה ממרכז העיר.

כאשר חזרנו מהספארי בקשנו מג`ורג להחזיר אותנו לאותו מלון בגלל 2 סיבות עיקריות: 1.למלון מסעדה איטלקית מצויינת ( אפילו מומלצת ב``לונלי פלאנט``) 2. השירות האדיב של צוות המלון.

לינה לזוג ללילה עולה כ 40$ לחדר סטנדרטי, נקי וכולל ארוחת בוקר מצוינת.

הגעה לדאר סלאם- אנחנו בחרנו להגיע לדאר בדרך הארוכה ובחרנו באוטובוס משודרג של חברת סקנדינביאן.למרות שהנהג החליט שבכל כפר הוא עוצר וקונה טובין לביתו, בסה``כ הנסיעה עברה יחסית חלק.האוטובוס כולל שירותים ומשקאות קלים וכרטיס עולה כ 22$ לאדם. הנסיעה אורכת כ 10 שעות,ובדיעבד היה עדיף לעשות את הדרך בטיסה ישירה לזנזיבר.

לינה בדאר סלאם- לפי טיפ באתר הלכנו ל Q באר ,שהוא אחד ממקומות הבילוי המוצלחים בעיר,ובו יש גאסט האוס נקי ונעים שילמנו כ 55$ לחדר ענק שכלל טלויזיה ומקלחת חמה.הבאר עצמו הוא מקום בילוי מצוין שאפשר לפגוש בו לבנים רבים וגם מקומיים ומקומיות צעירים שבאים לשתות ולבלות.האוכל במקום מצוין והמחירים סבירים מאור(ב 15$ אכלנו שתינו ונהננו). כמו כן הבאר מרושת במספר טלויזיות המשדרות ערוצי ספורט שונים מכל רחבי העולם. חוויה לכל חובב ספורט.

הגעה מדאר סלאם לזנזיבר- חווית הנמל בדאר הותירה בנו רושם לא כ``כ נעים בגלל הנסיונות הרבים שנעשו מצד המאעכרים המקומיים להביא אותנו לסירות שלהם. אנחנו התעקשנו והגענו לקופות ונהננו ממעבורת מהירה (שעתיים וחצי) במחלקה ראשונה ב 40$ לאדם. את הדרך חזרה מזנזיבר לדאר עשינו במעבורת אחרונה שיוצאת ב 3 וחצי, והתברר לנו שבמעבורות אלו בדר``כ הים גבוה בגלל השעה ולכן הנסיעה היתה פחות נעימה (בלשון המעטה)- כל בן אדם עשירי עם שקית הקאה.

סטון טאון- הגענו לסטון טאון בחודש הרמדאן ונראה לנו שיש לעובדה הזו השפעה רבה על העיר. העיר מרוקנת כמעט לגמרי מתיירים ולכן על כל תייר ``נדבקים`` כל הזמן מאעכרים שפשוט מנסים למכור לך הכל מהכל. תופעה זו היתה לנו ממש לא נעימה וכל הזמן הרגשנו שאנחנו צריכים לברוח מהם. האנשים האלו נקראים ביצ` בויז וכדאי מאוד להתרחק מהם כי בדר``כ מדובר במסוממים או באנשים חסרי אחריות.

שוק האוכל- לפחות כאשר אנו היינו השוק היה מרוקן יחסית וראינו שאין תחלופה רבה של אוכל, שוב אולי בגלל הרמדאן, לכן וויתרנו. בסטון טאון לנו בויקטוריה האוס (גם לאחר טיפ באתר) - אכן גאסט האוס נחמד ונקי במחיר של 40$ ללילה. (היינו היחידים במלון לכן התמקחנו על המחיר).

חופים- התחלנו בחוף המזרחי ולנו במקום שנקרא Crystal ונהננו מאוד.שרות כמו שקיבלנו שם לא קיבלנו גם במלונות הטובים בארופה. החוף ממוקם בכפר פג`ה ויש לו מסעדה מצוינת ולא יקרה (15$-20$ לארוחה זוגית מעולה).תופעת הגאות והשפל סיפקה לנו טיולים מעניינים בצהרי היום אל תוך הים ומעקב אחרי התנהלות המקומיים. בחוף הצפוני לנו בקנדוואה במלון Sunset.בבונגלו דה לוקס במחיר של 60$( לאחר מיקוח מ 80$). חדר מספק לחלוטין עם כספת מקרר ומזגן. בחוף עצמו ישנן מספר מסעדות, אך הטובה שבהן היא האיטלקית במלון ``לה רוזה דה לה ווינטי``- צריך להזמין את האוכל כמה שעות מראש ולהתעלם מנזיפותיו/צעקותיו של בעל הבית בעובדיו, ואז אפשר להנות מארוחה איטלקית טובה מאוד במחירים סבירים לחלוטין.

קצת מידע טכני- 1$ שווה ל 1200 שילינג טנזני וכמו שנאמר כבר באתר, צריך שיהיה לך משניהם ובכמות מספקת כשיורדים לחופים, מאחר ואין שם כספומט. במלון אמאן בקנדואה ניתן להמיר כסף והמחאות נוסעים בקבלה (קצת יקר).

חשמל- אם רוצים להשתמש במכשירי חשמל מהארץ (מטענים וכד`) צריך לקנות מתאם ועדיף לבדוק אותו בחנות.

בסיעות בין סטון טאון לחופים- אנחנו השתמשנו בשרותי המונית שרינג ב 5$ ורק ביום האחרון הם הכזיבו כאשר לא הגיעו לאסוף אותנו, למרות שקבענו איתם יום מראש. מסקנה - השרות כשלעצמו מצוין וזול אך צריך להשתמש בו תמיד דרך הקבלה במקום בו אתם לנים וכך תחסכו לכם את עוגמת הנפש שנגרמה לנו.

מיקוח- כדאי ואף רצוי להתמקח על כל דבר (אפילו מים במכולת) ואם אפשר אז פשוט לתת כסף למדריך הספארי שיקנה לכם את המוצרים שאתם צריכים. כך תחסכו כסף רב.

מסעדה טובה בדאר סלאם- אכלנו במסעדה הודית בערב האחרון לטיול שנקראת Garden Bisro. מקום מושקע, אוכל ושרות מוקפד במחירים סבירים. מוניות-לפני לקיחת מונית חובה לשאול את המקומיים מה עלות הנסיעה שאתם מתכננים, וזה ישמש לכם כבסיס מצוין למיקוח. לסיכום, נהננו מאוד ונשמח לענות על כל שאלה במייל: [email protected] בהצלחה רועי וקרן

תמונת הפרופיל של אנונימי
אנונימי

”ספארי בטנזניה - פירוט“

קרא עוד

חברת הספארי מספקת לקמפינג רגיל אוהלים ומזרון (אמיתי, לא הספוג הדקיק) לשים מתחת לשק``ש, וכן שולחן אוכל + כסאות לארוחות שהם מכינים. אפשר לקבל גם שק שינה בתוספת מחיר. במקום בדר``כ יהיו שירותים מזן הצריף עם חור ברצפה, לעיתים מקלחות, וסככה מסורגת שבה אוכלים. זו דרגת הקמפינג הנמוכה והזולה ביותר, זו שעבורה הוצע לכם דיל של 80-90 דולר ליום. לטעמי יש בסוג הקמפינג הזה חוויה, מאחר ואתרי הקמפינג בסרנגטי ונגורונגורו נמצאים בתוך השמורה ללא גדרות סביב, ממש בלב הטבע, שומעים את החיות בלילה, וחסידות מרבו מטיילות בין האוהלים בנגורונגורו ולא נדיר גם להיתקל שם בפיל משוטט בשולי היער הסמוך. שלא לדבר על כמות הכוכבים בשמיים. פחות סטרילי ומפנק מלודג`, אבל לדעתי יותר מחובר לחוויית הספארי. שווה לנסות.

לא נסענו עם חברת מון אדוונצ`ר - התלבטנו בינם לבין חברה אחרת ובסוף בחרנו בשנייה באופן שרירותי לגמרי. אני יכולה לומר שמביקורנו בחברה התרשמנו מאוד לטובה, האנשים מקסימים ובמיוחד מנהל הסוכנות שהיה האדם הכי נחמד שפגשנו בטנזניה כולה. גם יצא לנו להיתקל בג`יפים שלהם במהלך הספארי והנוסעים נראו מאוד מרוצים. השמועות מהללות במיוחד מדריך אחד ספציפי שלהם בשם סבסטיאן, שידוע בעיני הנץ שלו.

לא הזמנו מהארץ אלא נסענו לארושה ושם עשינו את הסידורים. בגדול התרשמתי מון אדוונצ`ר שהם בסדר גמור והוגנים, החברה גם נמצאת ברשימת הסוכנויות המורשות של משרד התיירות הטנזני (בדקנו מראש).

לא שילבנו לילה בלודג` מאחר ונסענו כתרמילאיות מעוטות מזומנים... לקחנו ספארי של 5 ימים - סרנגטי, נגורונגורו ואדם מאניירה - 4 לילות בקמפינג. מעט הכסף העודף שנשאר לי, ועוד הרבה כסף שלא היה לי, הושקעו בתוספת נסיעה בכדור פורח מעל הספארי. הסרנגטי היה המרשים ביותר לדעתנו, מקום פשוט יפהפה עם שמיים נפלאים, ואני ממליצה לישון בו שתי לילות מאחר והנסיעה אליו ארוכה ומתישה ואם תשהו בו לילה אחד בלבד לא תספיקו לראות הרבה מלבד אבק הדרך. שתי השמורות האחרות שונות ממנו ואחת מהשנייה, כך שיש גיוון. אתר הקמפינג של לייק מאניירה (קמפ פנורמה, נדמה לי) הוא משודרג מהאחרים, נמצא 5 דקות נסיעה מחוץ לפארק ובו יש חשמל, מכולת, מקלחות נורמליות ושירותי אסלה ומרפסת עץ עם נוף יפה לאגם והשבר הסורי אפריקאי בו הוא נמצא.

בארושה ישנו במקום זול אך סביר בהחלט בשם Meru House Inn. עלה כ-10$ לזוג בחדר עם מקלחת ושירותים, ו-6$ בחדר בלי (מחירים נכונים לדצמבר-ינואר).

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים באיזור הספארי של צפון טנזניה

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים באיזור הספארי של צפון טנזניה.