מסלול עד שבוע בברילוצ'ה

מסלול עד שבוע בברילוצ'ה - למטייל (1) מתוף הטיפ של Martin
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (2) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (3) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (4) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (5) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (6) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355 - למטייל (7) מתוך הטיפ של ‪shahar_4001355
מסלול עד שבוע בברילוצ'ה מתוך הטיפ של Martin - למטייל (8) מתוך הטיפ של Martin

‪shahar_4001355

”ברילוצה זה המקום להשמין (אוקטובר 2019)“

קרא עוד

הגעתי לברילוצ''ה למה שנקרא נקודת מנוחה, מקום שמאפשר ליהנות מהנוף, לאכול טוב, ליהנות מאטרקציות קלות ולאכול טוב.

ברילוצ''ה מוכרת לישראלים ובהתאם כך גם ישראלים מוכרים לבעלי המסעדות והמלצרים, ניתן לבקש תפריטים בספרדית, אנגלית ועברית אם זאת אני תמיד נהניתי יותר מחוויה אותאנטית יותר ולהתאמן בספרדית במסעדות במקום.

מקומות מומלצים לבשר:

פואגו, דון אלברטו, וטוני שניתן ליהנות מסטייק טוב או אכול כפי יכולתך של בשר אצל טוני, מומלץ לסיים כל ארוחה בקינוחי המדהימים שיש להם, ולזכור שלא רק זול גם טעים ברמה אחרת, יש להם שירות אם אתם מרגישים שהבשר לא לטעמכם או לא טוב באכול כפי יכולתך תבקשו שיביאו משהו אחר לא לפחד.

גלידות:

ראפאנוי, וממושקה אחד ליד השני לכו לממושקה תיהנו משוקולדים לדרך ולכו לראפאנוי לשוקו חם בבוקר וקצת החלקה על הקרח אם רוצים למי שלא יודע להחליק זה אפילו יותר כיף כי זה מצחיק את מי שאיתכם (אני מאלה שלא יודעים) .

מעבר לזה לכו לחוף תיהנו מהאגם המוקף הרים מושלגים, תעשו צניחה חופשית אם אתם בעונה וצאו לרכב על אופניים במסלול מדנים ליד מלון שאו שאו ולעלות לתצפית בדרך לפני.

זהו מקווה שאחרי הקורונה עדיין תוכלו ליהנות שם שימו לב המטבע שלהם נחלש בהתמדה אז תזכרו להביא דולרים לארגנטינה זה המטבע שיביא לכם יותר.

תמונת הפרופיל של דניאל_4099331
דניאל_4099331

”מקומות בברילוצה“

קרא עוד

מי שבא לברילוצה ורוצה להתמקד במה לעשות ולא להתחיל לחפש מה לעשות.

*מומלץ לבקר בקילומטר ה 17 בקילומטר ה 25 על מנת להגיע לשם לוקחים לקילומטר ה 17 את קו 20 לקילומטר ה 25 את 20 ו 51.

שתי הנק הן נק תצפית יפיפיות.

*7 האגמים מסלול חד יומי בערך 3 שעות לכיוון ללא עצירות, קחו בחשבון שזהו מסלול מעגלי ואין קליטה בדרך וכל כן מומלץ להוריד את המפה טרם היציאה.

*רכיבת הסוסים של סבסטיאן, חוויה ממש מהנה.

*מומלץ בערב שישי ללכת לבית חבד בברילוצה אנשים מדהימים!

תמונת הפרופיל של Martin
Martin

”יומיים טיול עם רכב“

להשכיר רכב ליומיים ולנסוע לשני המצפים:

יום 1.

Cerro Otto - העלייה למצפה על העיר, בדרך כורכר שבסופה מסעדה מסתובבת עם נוף פנורמי מדהים. מתאים לרכב פרטי, אין צורך לשכור 4X4 יקר.

Cerro Campanario - ממוקם בק”מ ה-17.5 מהעיר, לכיוון מערב. העליה ברכבל אל נוף מדהים.

מלון Llao Llao אשר מחוף לעיר, לכיוון מערב, נסיעה של כחצי שעה. נכנסתי למלון באמתלה שאני מבקש לאכול במסעדה היוקרתית וחוויתי את הלובי עם כוס קפה ועוגה. זו חוויה אריסטוקרטית בסביבה של מגרשי גולף ושכיות חמדה בלובי והסביבה שלו.

יום 2.

סיור טבעתי באזור מלון Llao Llao - יש נמל קטן ויפה (חניה בתשלום) ונופים ירוקים של מים ויער, שווה לשקול ארוחת צהריים בכניסה חזרה לעיר עם הנוף של האגם.

מוזיאון השוקולד ממוקם ביציאה המערבית של העיר. במוזיאון אין הרבה מה לעשות אז לטעום שוקולדים במבחר הקיים בחנות הצמודה אליו (ממנה ניתן לראות את המכונות המכינות את השוקולד) .

לא להתפתות לנסוע לקרחון השחור. נוסעים דרומה כ-50 ק”מ על כביש אספלט ומשם נוסעים כ-50 ק”מ, במשך שעתיים וחצי על דרך כורכר במצב גרוע, במהירות 20 קמ”ש ולבסוף מגיעים לאגם קטן הנוצר מהפשרת השלג של ההר ממנו גולש קרחון קטן, שחור ומלוכלך - לדעתי חבל על הזמן.

תמונת הפרופיל של  שמעון לוין
שמעון לוין

”סיורי יום בברילוצ'ה והאזור“

קרא עוד

עיר יפה, ברילוצ'ה. שוכנת לגדות אגם. יש מספר טיולים באזור. נכנסנו ל-Tourist Information בכיכר המרכזית, קיבלנו מפה עם הסברים והמלצות. בהמשך הכיכר רחוב הקניות, מזכרות ושוקולדים. הסיבוב הקטן מומלץ עם עליה (ברגל או ברכבל) ל-Cerro Campanario – נוף מקסים (סה”כ חצי יום).

טיולים נוספים שעשינו: כביש שבעת האגמים. מומלץ. יום שלם של נסיעה. מגיעים עד סן מרטין דה לוס אנדס (אפשר לחזור לברילוצ'ה באותו היום).

טיול נוסף שעשינו היה בווילה לה אגוסטורה (Va. La. Agustura) עם טיול רגלי בחצי אי עם שמורת Los Arrayanes (יער במבי) 12 ק”מ של הליכה נחמדה וחזרה עם סירת טיולים (להזמין ולשלם לפני הכניסה לשמורה) מומלץ.

בסה”כ היינו שם שלושה ימים + שבת.

תמונת הפרופיל של shalvi
shalvi

”טרק Nahuel Haupi Tarverse“

קרא עוד

אפשר לעשות טרק ממש שווה של 5 ימים (שנקרא Huapi Traverse) לרפוחיוס הבאים באזור ברילוצ'ה: יום 1 מ-Vila cathedal לפריי, יום 2 לג'ייקוב, יום 3 לאיטליה, יום 4 ללופז ויום אחרון חזרה לקולוניה סואיזה. זה בהחלט יותר קשה ממה שרוב הטיילים עושים, אבל המאמץ משתלם. אפשר לישון ולקנות אוכל ברפוחיוס, מה שיכול להקטין את משקל התיק. אגב, האוירה ברפוחיוס ממש טובה - הארגנטינאים (והארגנטינאיות!) במיטבם. רוב הימים של הטרק כוסו על ידי אחרים באתר הזה, ולכן אני אספר כאן רק על יום ההליכה המאד יפה מרפוחיו ג'קוב לרפוחיו איטליה (ליד הלגונה נגרה). המסלול נטול תיירים אבל לא נטול סיכון ולכן מתאים רק לבעלי ניסיון ויכולת.

נכון ל-2010, המסלול הזה לא היה ראוי למינוח "שביל". הוא היה בקושי מסומן וקל להתברברות, ולכן חשוב מאד לעשות אותו עם מפה וסיפור דרך מפורט (יש בספר של לונלי פלאנט trekking in the Patagonian Andes). כמו כן, המסלול מסוכן אם מזג האויר לא ממש טוב. חשוב מאד לשאול בג'ייקוב על מצב המסלול לפני שיוצאים. עשיתי את המסלול הזה עם ישראלי, צרפתי ונורבגית - כולם טיילים רציניים. יצאנו מרפוחיו גייקוב מערבה לאגם Tempanos, ולפני האגם התחלנו לעלות דרומה על שלוחה סלעית. די מהר העליה נהיית תלולה (זוויות של 70 מעלות ומעלה) וצריך לטפס כמה מאות מטרים של צוק (טיפוס בעזרת הידיים, בסגנון עדות ה scrambling). כשהאגם כמה מאות מטרים מתחתיך, הטיפוס הוא עוצר נשימה (במיוחד למי שלא נופל), אם כי קצת פחות כיף לבעלי מוצ'ילה גדולה (טראוול לייט, תשאירו כל ציוד לא נחוץ בברילוצ'ה). הטיפוס מוביל לרכס עם נוף ממש שווה (שהרווחתם אותו ביושר). מכאן ממשיכים דרומה על הרכס דרך פאסים קטנים ומעל אגם קטן.

בשלב זה, ירד עלינו ענן והניווט הפך ממאתגר למאתגר מאד (כבר אמרנו לא לעשות את המסלול במזג אויר לא טוב?). בזכות הענן, אין לי מה לדווח על הנוף בחלק הזה של הרכס. לצערי, לא זכיתי להכירו. לקח לנו הרבה זמן ואנרגיה למצוא את הירידה מהרכס, שלבסוף התגלתה בכיוון דרום-דרום מזרח בעמק שהוא בעצם שדה שלג. אפשר לגלוש בשדה השלג הזה למטה (עדיף על הנעליים ולא על התחת). בסוף שדה השלג כבר אפשר לראות מתחתיכם את סוף המסלול בלגונה נגרה, אבל יש עוד לפחות שעתיים עד שם. המשך המסלול יורד לנחל בין עצים ובין סלעים עם הרבה קטעים אנכיים קטנים ודילוגים מסלע לסלע, עד שמגיעים לצומת נחלים שממנה שביל רחב ומסומן שמזגזג למעלה הוביל אותנו בביטחה ללגונה נגרה ורפוחיו איטליה.

סך הכך כשבע שעות הליכה (תלוי בכמות הברבורים). אחד מימי הטיול היותר מאתגרים ויפים שעשיתי בדרום אמריקה.

תמונת הפרופיל של slory
slory

”דרך שבעת האגמים - כל המידע שצריך“

קרא עוד

לאחר בירורים במספר חברות שונות, בחרנו לשכור רכב מחברת Hertz, אותו הזמנו דרך הסוכנות של ים. הרכב - שברולט קורסה, עלה 339 פסו ליום, ללא הגבלת קילומטרים וללא השתתפות עצמית במקרה של נזק חלקי לרכב. לדעתי זה מומלץ כי אף על פי שלא נגרם כל נזק לרכב במקרה שלנו, זה בהחלט יכול לקרות גם אם נזהרים כי יש הרבה אבנים בדרך.

הדרך מברילוצ'ה לסאן מרטין היא דרך שבעת האגמים (כביש 40 ואז שמאלה לכביש 231) וכל אגם הוא יפה ושונה מקודמו. הדרך לקחה לנו כשש שעות, כולל עצירה לארוחת צהריים בוילה לנגוסטוריה, עיירה יפה שכיום מלאה באפר מהר הגעש. סאן מרטין היא עיירה ציורית שנראית שוויצרית, אך אנחנו בחרנו ללון במקום המרוחק ממנה 4.5 קילומטרים, בגלל הנוף המהפנט אל האגם. בבוקר נסענו בחזרה לברילוצ'ה דרך קורדובה (כביש 63), שאמורה להיות דרך יפה, אולם זוהי דרך עפר ואלו שחוששים יכולים לחזור דרך הכביש המזרחי - 40, שהוא סלול כולו.

תמונת הפרופיל של peerygal
peerygal

”טרק בשמורת הנאוול וואפי“

קרא עוד

שמורת הנאוול וואפי נמצאת סמוך לעיר ברילוצ'ה. אל השמורה ניתן להגיע בעזרת אוטובוס עירוני שמגיע לוייה קטדרל (Villa Catedral). בשמורה ניתן לעשות מספר טרקים, והיא אחת השמורות הגדולות בארגנטינה. נכון לביקורי שם (פברואר 2011) הכניסה הייתה חופשית.

הטרק מתחיל מהתחנה האחרונה של האוטובוס. משם יש שתי אפשרויות - הראשונה ללכת בשביל עפר שקט, לאחר כ-2 ק"מ לשביל הליכה רגיל. השביל עובר לצד לגונה יפה, ומאוחר יותר נכנס לתך יער. את היום הראשון מומלץ לסיים בקמפינג העליון שעל יד הלגונה (Refugio Frey). הנוף משם מרהיב והאתר נוח וחופשי. ישנה גם אפשרות לעלות על רכבל ומשם להגיע לרפוחיו פריי.

ביום השני מתחילים בטיפוס קצר יחסית (כשעה) לתצפית יפיפייה על כל האזור. לאחר נכן יש ירידה מאוד תלולה לאזור ביצתי מיוער. בעמק זה הולכים כשעה ואז מתחילים עלייה תלולה וארוכה (העלייה הקשה בטרק) אל אוכף בראש רכס הרים. משם ישנה תצפית מרהיבה על כל שמורת הטבע ועל מספר עצום של לגונות. לאורך העלייה מפעם לפעם יש מספר שדות שלג אותם יש לחצות. משם יש ירידה נוספת אל עבר אתר קמפינג נוסף הנמצא בסמוך ללגונה ענקית בה ניתן לשחות (לאמיצים מביניכם כי המים קפואים). משם ירדתי אל עבר הכביש (כ-4 שעות), הליכה פשוטה ויפה לאורך נחל שוצף. יש גם אפשרות להאריך את הטרק ולהמשיך אל עבר קו רכס נוסף, אך הליכה זו מותנת במזג אוויר נוח (מכיוון שאזור זה גבוה ומרובה ברוחות). מהכביש ניתן לחזור בטרמפים או לקוות לאוטובוס (יש בערך שניים ביום). לאורך כל השמורה יש נחלים רבים, כך שאין צורך להצטייד במים רבים. מפה ניתן להשיג באחת מלשכות המידע לתיירים שבברילוצ'ה.

תמונת הפרופיל של shairad
shairad

”שבעת האגמים בברילוצ'ה“

קרא עוד

יום 1 - Bariloche – Villa La Angostura קפצנו בבוקר ל-Avis לאסוף את הרכב שהזמנו באתר שלהם, אך גילינו להפתעתנו (או לא) שבארגנטינה אין קשר אמיתי בין מלאי הרכבים בסניף, לבין ההזמנות באתר האינטרנט, ושאין רכב זמין עד אמצע פברואר. למזלנו, לאחר כמה שעות של חיפושים, הצלחנו למצוא רכב באחת הסוכנויות המקומיות. לצערנו הודיעו לנו שהרכב יהיה זמין רק ב-15:00. כמובן, שהרכב הגיע רק בשעה 17:00, ויצאנו לדרך. בשעה הראשונה נוסעים בכביש 231, הכביש עובר בין רכסי הרים ובמקביל לאגם Nahuel Huapi. עצרנו בכמה מהחופים שעושים בהם Camping ליליים כדי להתפעם מהנוף. ב-19:00 הגענו ל-Villa La Angostura, שהיא עיר תיירות מפותחת וגם לא זולה בכלל. ניסינו למצוא מקום בעיר, אך גם היא מפוצצת בתיירים ואף יותר יקרה מ-Bariloche. בעזרת העובדים ב-Tourist Info המקומי, מצאנו מקום יפהפה כשבעה ק"מ ממרכז העיר שנקרא Hosteria Cohuel, קיבלנו שם חדר מושקע ויפה עם נוף ליער (זה הלילה שישנתי בו הכי טוב בכל הטיול).

יום 2 - Villa La Angostura – San-Martin Bariloch בבוקר שהגענו לתחנת הדלק ב-Villa La Angostura נדהמנו לגלות שאין בתחנה דלק, והמקום הכי קרוב שניתן לתדלק בו הוא San Martin (המרוחקת כ-160 ק"מ) או Bariloche (המרוחקת כ-80 ק"מ). מכיוון שלא היה לנו מספיק דלק להגיע עד San Martin נאלצנו לחזור ל-Bariloche. בנוסף, מסתבר שיש הגבלת תדלוק של 150 פסו לרכב. לאחר שסיימנו לתדלק, יצאנו רק בשעה 10:30 חזרה לכיוון San Martin. לאחר רבע שעה של נסיעה, המשכנו צפונה בכביש 40. הנוף בדרך יפהפה ומגוון, מנוף מדברי, לרכסים מושלגים, נהרות שעושים בהם רפטינג, ולגונות שאפשר לשחות בהם ועושים בהם Camping. לאחר שעת נסיעה עוברים בנקודת תצפית על נהר Limay, ולאחר מכן, פנינו מערבה ל-Route 65 לכיוון Lago Traful. הדרך ל-Lago Traful לא קלה, הדרך לא סלולה והיא מעפר וחצץ, יש המון אבק ואי אפשר לראות יותר מחמישה מטרים קדימה. מדי פעם גם עפה על הרכב איזו אבן. את הנסיעה באיזור Lago Traful, שארכה כשעתיים, עשינו במהירות של 30-40 קמ"ש. הנופים של Lago Traful מדהימים, הלגונה ממוקמת בין שני רכסי הרים מושלגים. הארגנטינאים עושים Camping על שפת הלגונה, אפשר לשכור שם סירות מנוע, קיאק, ג'ט-סקי ועוד. אפשר לישון ב-Cabanias ממש מול הלגונה, ולהסתכל כל היום על הנוף המדהים הזה. במהלך הנסיעה ליד הלגונה, התשגענו מהריח של האסאדו שעשו שם.

אחרי שעברנו את Lago Traful, המשכנו צפונה על כביש 234, שהוא גם דרך עפר, לכיוון San Martin de Los Andes. בדרך ל-San Martin, ראינו בדרך גם את Lago Villarino ואת Lago Folkner. אחרי שתי הלגונות האלו המשכנו לכיוון San Martin. הלגונה של San Martin נקראת Lago Lacar ויש בה המון סירות מנוע קטנות ויאכטות. העיר מלאה גם בקיץ, למרות שהיא עיר שידועה יותר בגלל אתר הסקי שלה שפתוח בחורף. בדרכנו החוצה חשבנו לתדלק, ונדהמנו לראות שיירת מכוניות המשתרעת על 10 בלוקים עד לתחנת הדלק (לפחות 3-4 שעות של המתנה, וגם אז ניתן לתדלק רק ב-100 פסו). למזלנו היה לנו מספיק דלק כדי שנצליח להגיע ל-Bariloche. חזרנו בכביש 234, ופנינו שמאלה לכביש 63 כדי לראות את Lago Meliquina, בה גם נכנסו למים המרעננים והקרים למדי. משם נסענו כשעה נוספת על דרך 63 (שהיא דרך כורכר) דרך נופים של רכסי הרים מחודדים. לאחר מכן, התחברנו לדרך 40 עד שהגענו חזרה ל-Bariloche. חזרנו למלון שלנו בשעה 20:00. בסך הכל כ-12 שעות.

תמונת הפרופיל של shairad
shairad

”טרק Nahuel Huapi“

קרא עוד

יום 1 - Bariloche – Refugio Frey יצאנו לטרק בסוף ינואר שזה שיא הקיץ, עם תיק של 80 ליטר, עם ביגוד לקור ולגשם, שק"ש, מזרון ואוכל ל-5 ימים (משקל התיק 16 ק"ג). התחלנו לטפס בשעה 10:30 מגובה של 1000 מטר, כאשר מצד שמאל אנחנו רואים את Lago Nahuel Huapi ואת Lago Gutiérrez. לאחר כשעה ממשיכים את הטיפוס בתוך יער של עצים נמוכים והרבה דבורים ארגנטינאיות. לאחר 3 שעות הליכה מגיעים ליער עבה יותר, עם עצים הרבה יותר גבוהים, חוצים מספר מפלים בהם ניתן למלא את הבקבוק במים נקיים וגם לצלם כמה תמונות, ולאחר שעה נוספת מגיעים ל- Refugio Piedritas. משם מתחילים טיפוס קשה יותר עם שיפוע תלול שנמשך כחצי שעה, עד שהגענו די מזיעים ל- Refugio Frey הנמצא בגובה של 1700 מטר בשעה 14:00.

הנופים מ- Frey מדהימים, הוא משקיף על Lago Toncek ועל רכס הרים עם פסגות מושלגות (רוב השלג על ההרים כבר נמס מכיוון שאנחנו בסוף ינואר, בסוף נובמבר הטרק יותר קשה בגלל שיש יותר שלג במסלול ההליכה, אבל ההרים יותר מושלגים). הלינה ב- Refugio Frey התייקרה ב- 30% בשנה האחרונה וכיום (ינואר 2011) היא עולה כבר 50 פסו ארגנטינאי ללילה, כמו-כן ארוחת ערב במקום עולה 50 פסו נוספים. Refugio Frey מלא בצעירים בני 20 שנוהגים לטפס על אחד הצוקים שנמצא מול ה- Refugio. למרות שבכל האתרים ומרכזי התיירים ב- Bariloche אמרו שאין ב - Refugio Frey בעיית מקום, במציאות הסתבר שבקומה השנייה יש מיטות ומזרנים ל-22 אנשים, בגלל העומס היחסי בכמות המטיילים באותו היום נדחסנו בלילה 32 אנשים. אסור להשאיר את הזבל שלך שם וצריך לסחוב אותו איתך חזרה עד לסוף הטרק ב- Bariloche.

יום 2 - Refugio Frey – Refugio Jakob השכמנו ב- 6:30 ויצאנו לדרך כעבור שעה. חצינו את Lago Toncek מצידה השמאלי (מה שהתברר כטעות, כי השביל היה צר מאוד ונחתכנו מהענפים של העצים הנמוכים). לאחר מכן התחלנו בטיפוס לעבר Lago Schmoll, הטיפוס הוא לגובה של 200 מטרים בשיפוע תלול למדי. הנוף ב- Lago Schmoll מדהים, ניתן לראות את Lago Toncek ממבט-על, ואת הרכסים המושלגים בגובה 2100 מטר שעדיין היינו אמורים לטפס אליהם. מ- Lago Schmoll ממשיכים לטפס כ- 150 מטרים נוספים, בשיפוע תלול יותר, כולל טיפוס על שלג (להיזהר לא להחליק), והחלק האחרון של העלייה מצריך טיפוס על בולדרים (סלעים ענקיים), מה שמצריך שימוש בכוח של פלג גוף העליון (צריך לטפס על הבולדרים עם הידיים ואז למשוך את עצמך למעלה). הנוף מפסגת ה- Torre Piramidal (הנמצאת בגובה של 2082 מטר) שווה כל רגע של המאמץ בטיפוס. נחנו קצת בפסגה, ומילאנו את מלאי האנרגיה שלנו עם כמה כריכים של ריבת חלב מ-Bariloche.

החלנו בירידה לכיוון היער הנקרא Canchas de Futbol הנמצא בגובה של 1600 מטר. הירידה בגובה היא של 480 מטר ונמשכה יותר משעה. הירידה תלולה למדי, בשיפוע של יותר מ-50 מעלות. לאחר מכן, הולכים ביער כשעה (ההליכה הקלה היחידה ביום השני), במהלכה חוצים מספר מפלים ונחלים שבהם ניתן למלא את בקבוקי המים. בשעה 12:00 התחלנו את הטיפוס השני של היום. הטיפוס מתחיל בעליה פחות תלולה (יחסית) עד לאוכף בגובה של 1890 מטר, ומשם מתחיל הטיפוס הקשה של היום ל"פס" הנקרא Paso Brecha Negra בגובה של 2000 מטר. החלק האחרון והתלול של העלייה קשה לטיפוס, לאור העובדה שאנחנו כבר לאחר יותר מ-5 שעות הליכה לא קלות, וגם כי השיפוע ב-40 המטרים האחרונים הוא בסביבות 60 מעלות. הגענו ל- Paso Brecha Negra ושם נפרסים לפנינו נופים מדהימים ! ניתן לראות את הרכסים שטיפסנו עליהם בתחילת היום (Torre Piramidal) ואת הרכסים מקדימה Co. Tres Reyes, Pico Refugio ו- Pico Schweitzer, כמו-כן ניתן לראות את Lago Jakob (הנקראת גם Lago San Martin)ואת Refugio Jakob בו נלון הערב.

הירידה מ-Paso Brecha Negra לכיוון Refugio Jakob היא בשיפוע תלול מגובה של 2000 מטר לגובה של 1568 מטר. בשעה 14:30, לאחר 7 שעות הליכה קשות הגענו ל- Refugio Jakob. Refugio Jakob יותר יפה ומרווח מ- Refugio Frey, איזור השינה מכיל מקום ל- 24 מטיילים וחדר האוכל יותר מרווח. גם כאן המחיר ללינה הוא 50 פסו, וארוחת הערב עולה 60 פסו.

יום 3 - Refugio Jakob - Bariloche לאחר כמה מאות מטרים בשביל שהלכנו בו אתמול, יורדים 150 מטר בשיפוע די חד על בולדרים. לאחר מכן הולכים כ-3 שעות נוספות דרך צמחיה סבוכה, חוצים כמה מפלים קטנים ונהרות (שם מילאנו את המים) עד שמגיעים למפגש עם Routa 79. כאן אמור לעבור אוטובוס שייקח אותנו חזרה ל- Bariloche, הבעיה היא שהוא עובר כאן בדיוק 5 פעמים במהלך היום כולו. שעה של המתנה, החלטנו שלא נמשיך לחכות, העמסנו את הציוד עלינו והמשכנו בהליכה של 5 ק"מ נוספים עד לתחנה בק"מ 10, שבה עוברים מספר אוטובוסים בתדירות גבוהה.

תמונת הפרופיל של kerenf
kerenf

”מסלול שבעת האגמים“

קרא עוד

יום 1: יצאנו מברילוצ'ה ב-11:30 בבוקר על כביש 40 צפונה, ואח"כ שמאלה בצומת משולט ולא מרומזר לכביש 231 מערב, כשאגם נוואל הואפי מלווה אותנו משמאלנו. אחרי כשעה וחצי הגענו ללשכת התיירות (10 ק"מ לפני וילה אנגוסטורה, בתוך חנות קטנה, יעילה יותר מזו שבוילה אנגוסטורה). שם קיבלנו מידע באנגלית ומפות להמשך הדרך. בילינו בוילה אנגוסטורה כשעתיים:

1. כ-7 ק"מ לפני העיר, יש פניה ימינה למרכז הסקי Cerro Bayo (כביש עפר 66). ניתן לעלות עם האוטו לשתי תצפיות, למפל בשם Rio Bonito, ולקנופי (אומגה בין עצי החורש ובסמוך למפל).

2. הנמל הקטן והחוף שלצדו (נחמד אם יש זמן).

3. שתי תצפיות לאגם קורנטוסו - אחת בשם Belverdere 10 דקות נסיעה באוטו ואח"כ שעה הליכה לכל כיוון. ויתרנו עליה מפאת קוצר הזמן, והשניה (ללא שם אך מסומנת במפה), ליד הירידה לחוף האגם.

4. לגונה ורדה - מסלול רגלי מעגלי קצר (מיותר לחלוטין). כדאי לקנות כאן, או בברילוצ'ה שתייה ואוכל לדרך, כי בהמשך ההיצע דל (אתרי קמפינג לפני ואחרי דרך העפר בהם ניתן לרכוש שתייה ביוקר).

המשכנו על כביש 231 צפונה, ממנו פנינו ימינה לכביש עפר 234. מומלץ להמשיך עוד 1 ק"מ על כביש 231 לכיוון הגבול עם צ'ילה לתצפית יפה על אגם , ולאחר מכן לחזור על עקבותיכם לכביש 234. מומלץ לנסוע לאט, ולהאט אף עוד יותר כשרכב מגיע ממול או עוקף אתכם, כדי להפחית את הסיכוי שאבן תפגע בשמשה. הכביש לא קשה לנהיגה, אך אחרי גשמים עזים כדאי לברר את מצבו. לאחר כ-40 ק"מ על כביש עפר רחב, בו ניתן לעצור בכל נקודה כמעט לתצפיות יפות על האגמים השונים (שנראים זהים...), חלקם מלווים בכרי - דשא או בחוף חולי, הגענו לאתר קמפינג ליד אגם Falkner. מעט אחריו, תצפית על מפל Vulinanco ומספר ק"מ אח"כ (אחרי מבנה בי"ס) יש פנייה שמאלה לאגם Hermoso, זו נסיעה קצרה בשביל עפר ובדרך רואים מספר לגונות נחמדות (מומלץ אם יש זמן).

בחזרה על כביש אספלט 231 צפונה, כ-50 ק"מ עד לסן מרטין דה לוס אנדס שם עצרנו לישון. בלשכת התיירות שם מידע מעודכן על מקומות פנויים+מחירים.

יום 2: מסן מרטין מספר דרכים לחזור לברילוצ'ה: 1. הדרך בה הגענו.

2. לחזור חצי מהדרך כפי שבאנו (הרוב סלול ומעט עפר) ואז לפנות ללאגו טרפול (כביש עפר) ומשם לכביש 40 (סלול).

3. לחזור דרך כביש עפר 63 דרך מעבר Coedoba (בין הרים) ואז להתחבר לכביש 40.

4. לנסוע דרך כביש סלול (נראה לי 65 מזרחה ואז דרומה) - ארוך יותר אבל גם מהיר יותר ולהחתבר שוב לכביש 40 באותה נקודה כמו ב-3 ו-4. אם יש לכם זמן,יש כל מיני אטרקציות באזור של סן מרטין (מפלים, תצפיות ומרכז סקי) אנחנו עלינו עם האוטו לחניית מרכז הסקי Cerro Chapelo ולקחנו רכבל אחד למעלה (אפשר להגיע די גבוה על ההר באמצעות 3 או 4 רכבלים בזה אחר זה) לראות את הנוף. היה מאוד יפה. על ההר למעלה יש גם ספידיכיף ואטרקציות לילדים.

אנחנו בחרנו באופציה השנייה (התלבטנו בין 2 או 3 ובחרנו בסוף ב-2 כי יש בה פחות כבישי עפר). חזרנו דרומה על כביש 234 כ-75 ק"מ עד לפנייה שמאלה לכביש עפר מספר 65 לכיוון Villa Traful. הדרך עצמה מאוד יפה בין הרים ויערות (שונה מנוף האגמים של יום האתמול) אך לא הכי נוחה לנסיעה, כ-30 ק"מ (שנמשכו שעה) עד לוילה טרפול. בילינו שם כשעתיים:

1. עלינו עם האוטו (10 דקות בסרפנטינות) לנקודות יציאה לשני מפלים מאוד יפים (5 דקות לאחד, 15 דקות לשני, לכל כיוון).

2. לקחנו סיור בסירה (שעה, 70 פזו לאדם) לראות יער שנמצא בתוך המים (בעקבות רעידת אדמה שהיתה לפני שנים רבות חלק מההר המיוער נפל למים וכעת שורשי העצים נמצאים בתחתית האגם הצלול וצמרות העצים הגבוהים מבצבצות מהמים). חביב ומיוחד (ניתן גם לארגן צלילה בנפרד) וכן לאורך החוף לראות מערות ונקיקים קטנים במצוק. מומלץ אם יש זמן - להצטייד במגן מים לתיק/מצלמה כי נרטבים מאוד. יש גם סיור ארוך יותר שכולל את הנ"ל בתוספת תצפית+חוף כלשהו. מעט אחרי הכפר יש תצפית על האגם שמאוד מומלץ לעצור בה.

ממשיכים מזרחה על כביש 65. בנקודה מסוימת יש צומת לא משולט ולא כל כך ברור: ניתן להמשיך ישר לכיוון Manzano או שמאלה על גשר. צריך לעלות על הגשר על מנת להתחבר לכביש המהיר. הדרך הזו מאוד יפה ומרשימה עם הרבה סלעים (בולדרים) ענקיים בצורות שונות. לא הרבה אחרי הגשר מגיעים לצומת בו פונים ימינה (דרומה) לכביש 40 ותוך שעה נסיעה בערך מגיעים חזרה לברילוצ'ה.

בפברואר מחשיך מאוחר, ובסרו קמפניירו ביקרנו ביום אחר, כך נותר לנו זמן להמשיך גם ל"מסלול הקטן" ביום זה, ולהחזיר את האוטו למחרת.

השכרת רכב: סוכנות Correntoso Rolando 172, קומה ראשונה. 48 שעות ללא מגבלת ק"מ במזומן: 520 פזו לפיאט אונו באבזור הפשוט ביותר. דלק לכל הטיול עלה כ-150 פזו.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בברילוצ'ה

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בברילוצ'ה.