בטיחות ואזהרות בבואנוס איירס ”קצת על הפארברים ובטיחות בבואנוס איירס“
בתור אחד שהסתובב בבואנוס איירס לא מעט, בעיקר בפרברים, אני אומר שאין שום סיבה לדאוג. לי יש משפחה בכמעט כל שכונה רובע ומחוז בבואנוס איירס, אבל רוב הישראלים מסתובבים באזור שנקרא בואנוס איירס קפיטל, שבוקה וסאן טלמו נכללות בתוכו פחות או יותר. אין מה לעשות בשכונות המרוחקות יותר של בואנוס איירס, אלא אם יש שם משפחה או ידידים. אני הסתובבתי בשעות לא שעות בכמעט כל מקום ואף אחד לא העיז להתעסק איתי, אבל זה כנראה בגלל שאני קצת מגודל ונראה די מפחיד...
בבואנוס איירס קיימת כיום בעייה קשה מאוד של חוסר ביטחון אישי, וברוב המקומות לא מומלץ להסתובב לבד, אחרי שעות החשיכה. האזורים התיירותיים והפאבים הידועים משמשים בדר``כ מקום מפורסם לשודדים, כייסים, אנסים ועוד. אם מתנהגים בחוכמה, אפשר לעבור את הכל בלי שום בלאגן. כאשר יוצאים, תשתדלו לצאת קודם כל עם עוד חבר`ה, ולא ללכת לבד. יש הרבה נהגי מוניות שמשלימים הכנסה כשודדים, אם הם רואים שמדובר בתייר שלא דובר את השפה המקומית הם לא יהססו לשדוד אותו, אבל אם מדובר בשניים או שלושה חבר`ה זה כבר סיפור אחר. אל תסתובבו עם מאות דולרים בארנק, אף פעם. אם אתם עומדים מול שודד שדורש ממכם את הארנק, אז לא להתווכח!!! תמסרו את הארנק ואת כל מה שהוא מבקש. לא אמור להיות לכם שם הרבה כסף (50-60 פזו) וככה אתם לא תפסידו הרבה. לא מומלץ להסתובב אחרי שעות הערב עם מצלמה משוכללת ודברים כאלה. לא מומלץ לצאת עם הדרכון, אלא רק עם העתק, ואם יש בעייה אם המשטרה אז מראים את הצילום ואומרים שהדרכון לא עליכם. לאבד דרכון זה סיפור מההפטרה, ולא כדאי להיכנס לזה.
טיול נעים ובטוח...
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל