העיר המאמט וסביבתה

מידע על הערים המאמט, נבול וקפ-בון - מקומות נהדרים לנופש אמיתי בתוניסיה. חופים יפים, נופים מרהיבים ומבחר אירועים אותנטיים. כדאי לקרוא לפני שמגיעים.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: העיר המאמט וסביבתה
Depositphotos/Kamchatka ©

העיר Hammamet מרוחקת 65 ק"מ מהבירה, בפינה הדרומית של הכף. אזור הנופש העיקרי של טוניס. המלונות, שאף אחד מהם לא עובר את גובה העצים, בנויים בצורה ערבית מודרנית וחלקם אף מזכיר את כיפות המסגדים של Medina - העיר העתיקה הסמוכה. העיר מדינה ניצבת בסמוך לים ומוקפת חומות וצריחים המשקיפים על הרחובות הצרים למטה עם הבוטיקים והחנויות, בהם אפשר למצוא עבודות עץ ועור מקומיות וכן מזכרות למיניהן. בנוסף אפשר לראות בעיר מסגד ומרחצאות תורכיות (חמם) מהמאה ה-15 ופתוחות למבקרים.

רצועת חוף יפהפייה מפרידה בין העיר העתיקה לאזור אתרי הנופש. מאחורי החוף, ליד Medina, נמצא קומפלקס עם חנויות, מועדוני לילה, בארים ובתי קפה. באזור נמצאים גם שני מגרשי גולף.

אחד מהגנים היפים ביותר במדינה הוא הגן הסובב את מרכז התרבות. בעבר המבנה שימש כוילה פרטית עבור עשירים ומפורסמים (וינסטון צ`רציל התארח בה בעבר) וכיום נערכים במתחם קונצרטים באוויר הפתוח ומחזות בינלאומיים ומקומיים.

Nabeul היא עיר מודרנית יחסית, 10 ק"מ מ-Hammamet, ממוקמת על מתחם רומי עתיק. העיר מקיימת מסורות תוניסאיות עתיקות של ייצור כדי חימר וקרמיקה, רקיחת בשמים מפריחות תפוז ויסמין וייצור בגדי עור ותחרה. מידי יום שישי נערך בעיר שוק גמלים. המלונות בעיר, שחלקם מסתכמים בבונגלוס יושבים על רצועת חוף חולית לבנה ומציעים מתקני שירות לתיירים ברמה גבוהה, למרות שאתרי הנופש קטנים יחסית לאתרים במדינה.

בעיר Cap bon מזג אוויר נהדר, נוף מרהיב וחוף יפיפה. בעבר אתר נופש פופולרי בקרב האריסטוקרטים הרומאים. באזור מגדלים כרמים לייצור יינות ומטעי תאנים, זיתים, לימונים ותפוזים. ארמון Korbous, הפך לבית מרפא לאנשים עם מחלות עור ויש בו גם מרחצאות טיפוליות. ליד העיר נמצא מרכז הדייג Sidi Daoud.

הכפר המקסים El Haouraria, יושב בתוך אזור מיוער, בקצה הכף. מידי שנה נערך בכפר פסטיבל צייד מסורתי (בעזרת בזים) ובאזור עוברות להקות ציפורים מיוחדות במינן בעונת הנדידה. ליד הכפר נמצא אתר ארכיאולוגי חשוב של העם הפוני העתיק. ב-Kelibia יש שרידי טירה רומנטיים ונמל דייג משגשג.