יוהנסבורג - קניות

אי אפשר לטייל בלי קצת שופינג. ואם אתם ביוהנסבורג, תוכלו למצוא כמות לא מבוטלת של מקומות, שיתאימו במיוחד בשבילכם. מרכזי קניות גדולים ושווקים, כיאה לכל עיר גדולה.
יעל - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: יוהנסבורג - קניות

אזורי קניות

יוהנסבורג מושכת אליה תיירים רבים, וגם את תושבי היבשת עצמה. ולכן, וכדי לענות על כל צרכיהם של מבקריה, הוקמו בה למעלה מ-20 קניונים שונים, המציעים מגוון של חנויות, מסעדות ואפשרויות בידור שונות (כמו בתי קולנוע ועוד). אם נמאס לכם מקניונים מפלצתיים (או אפילו קטנים) פרבר Rosebank מציע אווירה קצת שונה וחנויות שאינן חלק ממתחם גדול. חנויות מוסיקה, ספרים, חנויות אופנה ואומנות. האזור המקורה (Rosebank Mall) פתוח מדי יום ראשון ובחגים מהשעה 09:30 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים והוא כולל את השווקים הטובים בעיר. בימים אחרים, תוכלו ליהנות מהשוק האפריקאי - The worthwhile African Craft Market שפתוח מדי יום בקיץ מהשעה 09:00 בבוקר ועד 18:00 בערב ובחורף מהשעה 09:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.

מרכז העיר וסביבתה -; ברובע Newtown תוכלו למצוא שוק קטן, הפועל מדי יום ומציע סחורה זולה. ממול למוזיאון אפריקה, שנמצא גם הוא ברובע זה, ישנו גם כן ריכוז של חנויות, המציעות יצירות אמנות אפריקאיות ועבודות יד במחירים קבועים. מעבר לכך ישנו רחוב Diagonal, מקום טוב לרכישת שמיכות Sotho וכן לא רחוק משם באזר Mai Mai. במרחק של פחות מק"מ מהרובע נמצא מרכז הקניות Oriental Plaza (אתר אינטרנט: www.orientalplaza.co.za), בו מוכרים את מרכולתם סוחרים הודים. שם כדאי לקנות בדים, בגדי כותנה וכמובן תבלינים. אם אתם רעבים, תוכלו לטעום שם גם סמוסה (מאכל הודי מסורתי -; בצק פילו ממולא בבשר או בירקות).

Auckland Park -; מתחם Milpark's שנמצא ב -; Stanley Ave מס' 44, מאפשר לכם לחמוק מהמולת הרחוב למקום נינוח ורגוע יותר, ומציע עתיקות, מוצרים שיקיים לבית, רהיטים בסגנון רטרו, דברי אמנות, משחקים אפריקאים ועוד.

Parkhurst -; זהו מקום רגוע נוסף, מחוץ להמולת העיר, שגם בו תוכלו למצוא עתיקות ומוצרים, המעוצבים בסגנון אפריקאי. אל תפספסו את החנות "Amoeba", שנמצאת בפינת השדרה הרביעית ורחוב מס' 7. ממש לא רחוק משם תוכלו לבקר גם בחנות The African Toyshop, המוכרת מבחר מוצרים, המגיעים מ-14 מדינות שונות מהיבשת כולה.

Rosebank -; אם אתם חובבי אופנה ואוהבים "להוציא את העיניים" לאחרים, בזכות בגדי המעצבים שאתם לובשים, תגיעו לאזור הזה. בקניון The Zone @Rosebank בחנות The Space, שבקומה מס' 2, תמצאו בגדי מעצבים מקומיים וחנויות נוספות באזור, יענו לכם גם הן על צורך זה.

Greenside - אם מבחר החנויות באזור Rosebank לא הספיק לכם, אתם מוזמנים להגיע לאזור זה. חנויות ויטאג' שונות ובגדי מעצבים מקומיים. אחת החנויות המומלצות היא החנות "That Outfit Shop", שנמצאת ב -; Gleneagles Rd מס' 12.

קניונים

בעיר הענקית הזו תוכלו למצוא מגוון של קניונים גדולים, המציעים מבחר של מוצרים, חנויות ובידור. הנה כמה מהם:

Sandton City -הקניון הגדול הזה, שנמצא ממש במרכז העיר, כולל בתוכו מאות חנויות, מסעדות, בתי קפה ואוכל מהיר. עוד תוכלו למצוא בו גם בית קולנוע גדול. אין ספק שמדובר בחוויית קניות בלתי רגילה וכן הזדמנות להעביר יום שלם שכולו "שופינג".

Sandton Square - מרכז קניות זה ידוע גם בשם Nelson Mandela Square, שפסל גדול בדמותו ניצב ממש בכניסה למרכז. הוא נפתח במרץ 2004 ואפשר למצוא בה שלל של חנויות, גלריות מסעדות ועוד.

Hyde Park Corner - ממוקם במרכזם של הפרברים הצפוניים של העיר, ומשלב נהדר בין יוקרה ופשטות. במקום 130 חנויות, קולנוע וסופרמרקט. עוד תוכלו למצוא שם גם גלריות, חנויות אוכל ועוד.

Mall of Rosebank - קיסמה הבלתי מעורער של אפריקה בא לידי ביטוי במרכז הקניות הזה, המשלב אלגנטיות אירופאית לצד סממנים אפריקאים. הוא נחשב בין המובילים בדרום אפריקה, הוא ממוקם באזור מסחרי ידוע ונגיש לכל.

The Zone @ Rosebank - זהו מרכז עירוני, המעוצב בסגנון יצירתי ומעניק חווית קניות ייחודית ונעימה למבקרים בו, המוזמנים ליהנות משלל החנויות שבו. אופנה, טעמים ייחודים ואווירה מצויינת, אם אתם מחפשים יום הזדמנות לבזבז קצת כסף - אתם מוזמנים להגיע אליו.

Cresta -מאז שנבנה בשנת 1976, השתנה מרכז הקניות הזה לבלי היכר. ממרכז קהילתי הפך למרכז קניות גדול, המושך אליו מבקרים רבים. יש בו שלושה מפלסים, שבכל אחד מהם ניתן למצוא חנויות, מסעדות ומרכזי בידור.

• כתובת: Cnr Beyers Naude Drive & Weltevreden Road, Cresta, Randburg
  • טלפון: 11-678-5306
  • אתר אינטרנט: www.crestashoppingcentre.co.za

Northgate - אלה המחפשים מבחר של חנויות וחוויית קניות מוצלחת, כדאי שיגיעו לקניון הזה. בזכות מקומו (צפון Riding), לא פלא שמושך אליו מדי חודש מעל מליון מבקרים. הקניון מתגאה בהיותו ידידותי למבקריו, הוא בטוח, מתאים למשפחות עם ילדים ומציע אף אפשרויות בידור, מלבד חנויות.

• כתובת: C/O Northumberland Road & Olievenhout Avenue,
     Northriding
  • טלפון: 11-794-1687
  • אתר אינטרנט: www.northgate.co.za

שווקי פשפשים

אם אתם חובבי שווקים מסוג זה, הגעתם למקום הנכון. ביוהנסבורג ישנם לא מעט שווקי פשפשים, המציעים הכל מהכל. החל מבגדים יד שנייה, עתיקות ועד מוצרי אמנות של אמנים מקומיים. הנה שניים מהם:

Bruma Lake Flea Market -; נמצא באגם Bruma -; זהו שוק הפשפשים הגדול ביותר בעיר, עם מגוון רחב של מוצרים, בגדים, אביזרים ועוד. בנוסף, בתוך השוק ישנו אזור המוקדש כולו לקצב האפריקאי. תוכלו למצוא שם להקות ריקוד מקומיות, המציגות את המקצב הכל כך מיוחד הזה. השוק פתוח מדי יום, מלבד יום שני, מהשעה 09:30 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.

East Rand Flea Market -; נמצא ב -; Boksburg, זהו אחד השווקים המועדפים על המקומיים. החנויות ברובן מקורות ואפשר למצוא בהן תוצרת במחירים טובים. לא רחוק משם נמצא קניון East Rand, שם תוכלו לעצור להפסקת אוכל באחת המסעדות. השוק פתוח מדי יום, מלבד ימי שני, מהשעה 09:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.