ג'ונו - אטרקציות מרכזיות

בג'ונו עצמה יש כמה אתרים מעניינים כמו מדגרת דגי הסלמון והגן הבוטני, אך האטרקציות העיקריות נמצאות מחוץ לעיר - קרחונים עצומים, מסלולי טיול לכל המשפחה ביערות ירוקים, שייט וצפייה בלוויתנים וכלבי ים ותצפית הנוף המשגע של האזור מפסגות הרים.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: ג'ונו - אטרקציות מרכזיות

אטרקציות בתוך ג'ונו

מדגרת דגי הסלמון (Macaulay Salmon Hatchery/DIPAC) - המדגרה היא למעשה אקווריום גדול בו ניתן לעקוב אחר תהליך הטלת ביצי הסלמון ובקיעתן. בדרך כלל נוהגים להביא לכאן את תלמידי בתי הספר בג'ונו כדי שילמדו על תעשיית הדייג ועל דגי הסלמון. התקופה הטובה ביותר להגיע לכאן היא מאמצע יוני עד אוקטובר, תקופת ההטלות של הסלמונים.

כתובת: 2697 Channel Dr
טלפון: 907-463-5114
שעות פתיחה: קיץ - ב' - ו' - 10:00 - 18:00, שבת - א' - 10:00 - 17:00. בחורף - יש להתקשר ולברר את השעות.
אתר אינטרנט: www.dipac.net

גני הקרחון (Glacier Gardens) - גן בוטני זה נפתח על ידי בני זוג מקומיים ונשתלו בו סוגי צמחייה שונים האופיינים לאזור. מי שיגיע לכאן יוכל לטייל בין הגנים התלויים, מפלי המים ויער הגשם האלסקאי. חלק מהסיור כולל נסיעה ברכב, שמזכיר את הרכב במשטחי הגולף, במעלה ההר ודרך הצמחייה השופעת עד לנקודת תצפית על עמק מנדנהל (Mendenhall). יופיו של המקום הופך אותו לאתר פופולארי לקיום חתונות ואלה נערכות כאן כמעט מדי יום במהלך חודשי הקיץ.

• כתובת: 7600 Old Glacier Hwy
  • טלפון: 907-790-3377
  • הגעה: מדי 30 דקות יוצאים אוטובוסים מהדאון טאון ומגיעים לגנים.
  • שעות פתיחה: הגן פתוח מה- 1 במאי עד ה- 30 בספטמבר בין השעות 09:00 - 18:00
  • אתר אינטרנט: www.glaciergardens.com

אטרקציות מחוץ לג'ונו

קרחון מנדנהול (Mendenhall Glacier) - קרחון מנדנהול ניצב לו ממש מחוץ לג'ונו, בעמק בעל שם זהה. הקרחון המרשים, שצבעו לבן-כחלחל הוא הקרחון הנגיש ביותר באלסקה. כבר מהחניון של האתר נשקף נוף נפלא של האגם ושל הקרחון ושביל המתאים גם לכסאות גלגלים מוביל עד שפת המים. במרכז המבקרים של שירות היערות נמצא מוזיאון, המוקדש כולו לקרחון ובו מוצגות תערוכות מעשירות ומתקיימות הרצאות של הריינג'רים. ניתן לצאת למספר מסלולי הליכה המגיעים קרוב מאוד אל הקרחון ומפות של השבילים ניתן לקבל במרכז המבקרים. המסלול East Glacier Loop Trail הוא טיול יום, המתאים למשפחות, שיוביל אתכם דרך היער עד למפל הסמוך מאוד לקרחון. מסלול ה- West Glacier Trail הוא מסלול קשה יותר, המגיע עד לקרחון ומתאים למטפסים מקצועיים, בעלי ציוד טיפוס על קרח. בחורף אפשר לצאת לקרוס קאונטרי על האגם הקפוא.

• מיקום: Glacier Spur Rd
  • הגעה: כדי להגיע ברכב עלו על Egan Drive, פנו ימינה בכביש הלולאה Mendenhall, שהופך בהמשכו ל- Glacier Spur Road ומגיע עד מרכז המבקרים.
  • טלפון של מרכז המבקרים: 907/789-0097
  • שעות פתיחה: מאי - ספטמבר - מדי יום - 08:00 - 19:30, אוקטובר - אפריל בימים ה' - א' - 10:00 - 16:00
  • אתר אינטרנט: www.fs.fed.us/r10/tongass
צילום: לאה שוויד

אזור הסקי Eaglecrest
- גבעת איגלקרסט שוכנת מחוץ לג'ונו ומהווה את אתר הסקי של העיר והסביבה בחודשי החורף. באתר פועלים 31 מסלולים, הנמתחים לאורך שמונה קילומטרים והמכוסים בשלג, המגיע לגובה של כשישה מטרים. האתר מתאים גם לגולשי סנובורד.

• כתובת: 155 S Seward St
  • טלפון: 907-790-2000 · 907-790-2003
  • שעות פתיחה: 09:00 - 16:00
  • אתר אינטרנט: www.skijuneau.com

מסלול הליכה בהר רוברטס (Mt. Roberts Trail) - אחד הדברים שמאפיינים את ג'ונו הוא שממש מחוצה לה ניתן למצוא מסלולי טיול מאתגרים וטבע פראי. מסלול הטיול המטפס אל הר רוברטס ממתחיל משכונת סטאר היל (Star Hill). זהו מסלול באורך של כשבעה קילומטרים, המטפס לגובה של כ- 1,100 מטרים ואשר ממנו נשקפים נופי ההרים והמים המרהיבים של אלסקה. תחילתו של המסלול ברכבל, שמטפס ומגיע כעבור שש דקות לגובה של כ- 500 מטרים. מנקודה זו אפשר להמשיך ולעשות את הדרך למעלה ברגל או לצעוד חזרה למטה. בנקודת העצירה של הרכבל יש מסעדה, חנות המוכרת חפצי אמנות מקומיים ואודיטוריום בו מוקרן סרט על תרבותם של בני הטילינגיט.

מסלול Perseverance National Recreation - מסלול זה, שאורכו כחמישה קילומטרים, הוא אחד משלושת מסלולי הטיול ההסטוריים של אלסקה ומדי קיץ מבקרים בו אלפי תיירים. בעבר, שימש המסלול את בני המקום לרעיית העדרים, לדייג ולקטיף דודבנים ובהמשך הפך לדרך המסומנת הראשונה באלסקה, אחרי שהתגלה זהב באזור ה- Silverbow Basin. עד היום אפשר לראות לאורך הדרך שרידים של מכרות זהב ועדויות לתעשייה שפעלה באזור ואשר היתה אחת התעשיות החזקות ביותר באלסקה. המסלול רחב ונוח ומתאים להליכה לכל הגילאים ומעבר להסטוריה שהוא טומן בחובו זהו גם אזור טבע יפהפה, השופע צמחייה ומים. משך המסלול, הלוך-חזור, הוא כארבע שעות. לאורך המסלול נמצאות נקודות התחלה של שני מסלולים נוספים: ה- Mount Juneau Trail וה- Granite Creek Trail.

שייט אל הפיורד טרייסי ארם (Tracy Arm Fjord) - דרומית לג'ונו שוכן הפיורד טרייסי ארם. זהו פיורד צר וגדול, שמשתרע לאורך של כחמישים קילומטרים ובקצהו שני קרחונים מרהיבים. במהלך השייט אל הפיורד קיים סיכוי גבוה "להתקל" בלוויתנים, כלבי ים ולוטרות, שזוהי סביבת המחייה הטבעית שלהם. הנופים במהלך השייט עוצרי נשימה וכוללים עמקים ירוקים, פסגות הרים מכוסות קרח וקרחוני ענק הצפים על המים. הגעה: מידע על השייט ניתן לקבל בסוכנויות הנסיעות בג'ונו.