תוניס - על קצה המזלג

תוניס היא ללא ספק אחת הערים המרתקות בערי צפון אפריקה. היא משלבת היסטוריה עם חיים מודרניים, ערביות עם מערביות, ובינלאומיות עם תוניסאיות. התוצאה היא כובשת לב של ממש. מפגש ראשון עם העיר בכתבה שלפניכם.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: תוניס - על קצה המזלג
Depositphotos/Kamchatka ©

תוניס (Tunis), הבירה, היא מטרופולין בינלאומי עם בתי מלון מודרניים, שדרות פרחוניות יפהפיות, מרכזי קניות ובידור. במרכז העיר, בניגוד מוחלט לעיר המודרנית, נמצאת ה-Medina - אחת מהערים המוסלמיות השמורות ביותר, מתקופת ימי הביניים. הכניסה לאזור, דרך נמל Porte de France והשגרירות הבריטית, מובילה ישר לדרך Djamaa Ez-Zitouna, הרחוב הראשי, בו נמצא גם השוק. הרחוב מסתעף לרחובות קטנים רבים, שקל ללכת לאיבוד בהם. זכרו אבן דרך - המסגד הגדול, Djamaa Ez-Zitouna, הנמצא ברחוב הנושא את אותו שם.

מוזיאון Bardo, ממוקם במה שהיה בעבר ארמון המפרץ והוא מכיל אוצרות היסטוריים, ביזאנטיים, רומים וערביים חשובים. מוזיאון קרתגו (Carthage) מציג תערוכות פריהיסטוריות והוא ממוקם מעל שרידי מרחצאות רומיות, הפתוחות לקהל. העיר קרתגו הייתה המקבילה לרומא העתיקה בתקופת פריחתה של האימפריה הרומית. זהו אחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר במדינה. העיר הייתה שייכת למלכה דידו והייתה יריבתה הגדולה של רומא בסכסוכים על השליטה במזרח התיכון עד שנכבשה בידי הרומים בשנת 146- והוטבעה בים.

מחוץ לעיר מתפרש פארק Belevedere, פארק מיוער עם אקלים קריר. בתוך הפארק הוקם ביתן דת מוסלמי וגן חיות. בפרברי העיר, ב-La Soukra, יש מגרש גולף יפהפה וחוות לרכיבה על סוסים. צפון-מזרחית לתוניס, על החוף, נמצא אתר נופש ונמל La Goulette, אשר בו מסעדות ובתי קפה רבים, המציעים מאכלי ים מכל הסוגים ואוכל תוניסאי מסורתי.

עוד בהמשך המסלול נמצאות Sidi Bou Said ו-La Marsa - עיירות חוף קטנות, עם וילות צבעוניות מכוסות פרחי בוגנוויליה וגרניום. האחרונה מפורסמת במיוחד בבתי הקפה והנוף הציורי - צמחייה פרחונית נשטפת לחופים הלבנים של העיירה. המקום נחשב גם למרכז עיקרי לייצור כלובי ציפורים. בחופי הרחצה La Marsa ,Raouad ו-Gammarth יש מסעדות מצוינות, בתי מלון וחיי לילה פעילים. בפרברים הדרומיים של העיר נמצא הכפר Hammam-Lif, כפר נופש על החוף, כשמעליו חולש הר Jabel Bou Komine.