מחפשים מסלולי טיול שווים במיוחד שתוכלו לטייל בהם יחד עם כל בני המשפחה? ריכזתי עבורכם  6 טיולים במיוחד לחורף בכל חלקי הארץ ,כאלו שלא תצטרכו להתאמץ מאוד להגיע אליהם. באילו תבחרו?

כותב : גיל אהרוני

אחרי שתקראו על המסלולים הללו לא תאמינו כמה קל להגיע למקומות יפהפיים בארצנו בלי להשקיע הרבה אנרגיה. תגיעו ותראו כמה האתרים יפים, מטופחים, מזמינים ומסודרים יש בארץ. מוכנים?

אזור הצפון

מפלי פרוד

אילו הם למעשה סדרת מפלים בגליל העליון ,מקורם מ-2  נביעות האחת עין שפר והשנייה מהר הילל . בחודשי החורף מי הגשמים זורמים בעוצמה במורד ההר ועוברים במפלים מרהיבים ויפים במיוחד, ניתן ללכת לאורכו של נחל צלמון, המזין את המפלים, לשבת מתחת לאחד העצים ולהנות מהזרימה ומהפריחה. עוד במקום מבנים מונוליטיים בצבע לבן כחול מעברו השני של הנחל אילו הם קברי צדיקים.

איך מגיעים :

בוויז : מפלי פרוד .סעו על כביש 85 (כביש המתחיל מצומת כורזים במזרח ומסתיים בצומת אחיהוד במערב) . פנו ימינה לכביש 866 ועלו מעלה לכיוון הישובים: פרוד ,אמירים ,שפר. בפניה הראשונה פנו ימינה לכיוון קיבוץ פרוד. ממש לפני הכניסה לקיבוץ. פנו ימינה אל רחבת עפר ענקית. ניתן להחנות שם. הנחל נמצא בצד שמאל.

מאגר גלעד

זהו מאגר מים יפהפה באזור רמות מנשה ויש בדרך אליו מסלול מאוד מומלץ למשפחות  עם מוקדי פריחה רבים., בתקופת החורף המאגר מתמלא. וניתן לראות בתוכו עצים , הדרך אליו עשירה בפריחה  צהובה של סביונים על גבי מרבדים ירוקים ובעלי חיים כגון : צבי מים ברווזים ועוד. ניתן להקיף את המאגר ולראותו מכל מיני זוויות, לשבת ולפתוח פק"ל קפה תחת אחד העצים הנמצאים בגדות המאגר.

מאגר גלעד - צילום גיל אהרוני

בוויז : מאגר גלעד

ממחלף אליקים שבאזור רמות מנשה והכרמל , פנו ימינה לכיוון קיבוץ רמת השופט. משם סעו לכיוון מזרח בכביש פתלתל ומעניין עד לקיבוץ גלעד (כ-20 דקות נסיעה). ממש לפני העלייה הפונה לקיבוץ גלעד, פנו ימינה  אל חניית עפר גדולה. שם ניתן להחנות את רכבכם מפה מה שנותר לכם הוא לצעוד לכיוון המאגר כ 30 דקות לערך .אם יש לכם רכב 4X4 ניתן להמשיך בדרך העפר עד לשפת המאגר.

הכניסה היא בחינם.

אזור המרכז

אגמון פולג -בריכת אודים

שביל אגמון פולג  המכונה גם בריכת אודים  נמצא בליבו של אזור השרון לא הרחק מנתניה. השביל שאורך כחצי שעה לערך  בניחותא (כקילומטר) וניתן לעבור אותו גם עם עגלות ילדים . השביל חולף על פני נקודות עניין ומצפורים  המשקיפים לעבר אגם קטן ויפהפה תולדה של  מחצבת כורכר עזובה שהפכה לפנינת חמד למשפחות בשבת. באגמון יש מים בכל ימות השנה. במקום פארק צפרות יפה עם הסברים ושלטים .השביל של האגמון עובר דרך 2 נקודות עניין מרכזיות: מצפור המצוק ומצפור הביצה.  הכניסה למים אסורה. יש גם סיפור כתוב ומאוייר לאורך המסלול במיוחד לקטנטנים.

אגמון פולג - צילום גיל אהרוני

איך מגיעים :

בוויז : אגמון פולג  אם הגעתם מכביש 2 (כביש החוף) עליכם לעלות על מחלף פולג ולנסוע ימינה לכביש מספר 553 יש להיכנס לחלק הדרום -מזרחי של מושב אודים בסופו של רחוב שומר . יש קצת נסיעה בשביל אדמה עם קצת מהמורות אבל בהחלט רכב פרטי יכול לעבור זאת. יש גם שילוט לעבר האגמון.

גבעת נפוליאון – שבע טחנות

מדובר ב 2 אתרים סמוכים במרכזו של גוש דן . הראשון "גבעת נפוליאון” או בשמה “תל גריסה הטיול מתחיל מרחוב רוקח ברמת גן.

מתוך הרחוב מטפסים בקלילות מרחק קצר במעלה הגבעה עד לראשה בגובה של כ- 40 מטרים לערך. הגבעה יפיפייה ובתקופת החורף עוטה ירוק משולב בפריחת סביונים  בצהוב ושקדיות בלבן צחור וגם תורמוסים כחולים. ניתן לטייל בין שבילי העפר בגבעה ולהתבונן בנחת אל הנוף האורבני הסובב אותה.

במורדות הגבעה המערביים יש שביל המוביל לכיוון הירקון ושבע הטחנות , בתחילה תפגשו את "פארק צפרות ראש ציפור" הצופה לעבר עשרות בעלי כנף הטובלים בבריכת מים רחבת ידיים. בהמשך המסלול העובר לאורך הירקון עד שמגיע לשבע טחנות – מבנה ייחודי עם טחנות קמח קדומות הנמצא על ערוץ נחל הירקון. ניתן לראש בעלי כנף כגון :דוכיפת ,ברווזים שלדגים ועוד שוחים בנחל.

בריכת המים מתחת לגבעת נפוליאון - צילום גיל אהרוני

איך מגיעים :

בוויז : גבעת נפוליאון. אם הגעתם מאיילון דרום עליכם לעלות במחלף ההלכה, ולפנות ימינה לרחוב ביאליק. לאחר מכן ברחוב אבא הילל, יש לפנות שמאלה ברמזור הראשון. להמשיך בנסיעה שתגיעו לרמזור השני עלו על רחוב רוקח, חפשו חנייה לאורך הרחוב. יש שלט  ברחוב המורה על כניסה לגבעת נפוליאון .

הכניסה : חינם

אזור הדרום

חמוקי ניצנה

חמוקי ניצנה היא שמורת טבע מרשימה ביופייה ובצבעיה הנמצאת באזור רמת הנגב בדרום הארץ.
מסלול ההליכה עובר  בין סלעי הקירטון לבנים היוצרים גבעות קטנטנות בשלל צורות וצבעים. המרקם החלק של הסלעים מזמין וייחודי ביחידת נוף זו של המדבר הפראי. תנו לילדים לטפס ולעלות על הגבעות הנמוכות.

חמוקי ניצנה צילום גיל אהרוני

איך מגיעים :

בוויז : חמוקי ניצנה. מכביש 40 לאחר שעברתם את משאבי שדה. עלו על כביש 211 (בצומת טללים פנו ימינה אם הגעתם מצפון). המשיכו כל הזמן ישר לאורך כביש זה קצת אחרי שתעברו את צומת ניצנה, תראו שלט בצבע חום : “חמוקי ניצנה”. סעו איתו עד שתגיעו לחניית עפר משם הליכה קצרה של כ- 10 דקות אי אפשר לפספס.

הר גמל - מכתש רמון

הר גמל נמצא על שפת מכתש רמון בתוך העיירה הדרומית והשקטה מצפה רמון. זוהי תצפית מגבעה שצורתה כגמל אליה מטפסים באופן רגלי בקלות ,היא משקיפה אל תוך מכתש רמון. הגבעה נמצאת בתוואי של טיילת המכתש ממש על שפת הקניון האדיר (המכתש). ניתן להתחיל את המסלול לכאן ממרכז המבקרים של אילן רמון כחצי שעה הליכה לאורך מצוקי המכתש עם נוף עוצר נשימה. מסלול מתאים לכל בני המשפחה. ומומלץ בחורף שמזג האוויר אינו חם מדי.

הר גמל - מכתש רמון -צילום גיל אהרוני

איך מגיעים :

בוויז : מרכז המבקרים ע"ש אילן רמון . מחנים בחנייה של המרכז ומתחילים ללכת עם השביל לכיוון דרום לאורך המכתש .